25 kW

juuso_91
Pyörä:
Daytona 675 -09
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
17.7.2006 20:58

ViestiKirjoittanut juuso_91 » 12.6.2008 22:30

eikös siitä seuraa sakkoja ja ajokieltoa?
Naiko
Pyörä:
Yamaha R1
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
22.5.2004 23:04

ViestiKirjoittanut Naiko » 12.6.2008 23:33

Eräs tuttavani sai päiväsakkoja ajokorttiluokan ylittämisestä, kun ajoi välikortilla Täystehoista. Ei muistaakseni ollut mikään kamalan suuri sakko.

Saattaa olla kanssa aika paljon poliisista kiinni millainen rangaistus tulee.
Winegum
Pyörä:
Suzuki GSX-R 1000 K2
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.8.2005 8:44

ViestiKirjoittanut Winegum » 13.6.2008 8:53

Sellainen kysymys, että saako esim. kaasukahvan kuristuksen askarrella itse muovista tms. materiaalista, vai tarvitaanko jokin hyväksyntä? Meinasin vaan, että periaatteessahan jonkun dynolapun perusteella voi päätellä millä kierroksilla alle 25kW teho saavutetaan ja sen kautta osais (melkein) kuka vaan tehdä kuristuksen. En muista kysyinkö jo tätä joskus mut kysyn uudestaan.
Micce
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Micce » 13.6.2008 17:06

Winegum kirjoitti:Sellainen kysymys, että saako esim. kaasukahvan kuristuksen askarrella itse muovista tms. materiaalista, vai tarvitaanko jokin hyväksyntä? Meinasin vaan, että periaatteessahan jonkun dynolapun perusteella voi päätellä millä kierroksilla alle 25kW teho saavutetaan ja sen kautta osais (melkein) kuka vaan tehdä kuristuksen. En muista kysyinkö jo tätä joskus mut kysyn uudestaan.
Mikäli onnistuu saamaan siihen jonkun kuristusfirman hyväksynnän ja allekirjoituksen.

En oikeen ymmärtänyt mitä tarkoitit
Meinasin vaan, että periaatteessahan jonkun dynolapun perusteella voi päätellä millä kierroksilla alle 25kW teho saavutetaan ja sen kautta osais (melkein) kuka vaan tehdä kuristuksen.
Olet ilmeisesti ymmärtänyt kuristusperiaatteen väärin?
Winegum
Pyörä:
Suzuki GSX-R 1000 K2
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.8.2005 8:44

ViestiKirjoittanut Winegum » 13.6.2008 18:05

Micce kirjoitti:
Winegum kirjoitti:Sellainen kysymys, että saako esim. kaasukahvan kuristuksen askarrella itse muovista tms. materiaalista, vai tarvitaanko jokin hyväksyntä? Meinasin vaan, että periaatteessahan jonkun dynolapun perusteella voi päätellä millä kierroksilla alle 25kW teho saavutetaan ja sen kautta osais (melkein) kuka vaan tehdä kuristuksen. En muista kysyinkö jo tätä joskus mut kysyn uudestaan.
Mikäli onnistuu saamaan siihen jonkun kuristusfirman hyväksynnän ja allekirjoituksen.

En oikeen ymmärtänyt mitä tarkoitit
Meinasin vaan, että periaatteessahan jonkun dynolapun perusteella voi päätellä millä kierroksilla alle 25kW teho saavutetaan ja sen kautta osais (melkein) kuka vaan tehdä kuristuksen.
Olet ilmeisesti ymmärtänyt kuristusperiaatteen väärin?
En tietääkseni ymmärtänyt väärin. Ajattelin vaan että jos se huipputeho saadaan tietyillä kierroksilla, niin pienemmillä kierroksilla saa tietysti pienemmät tehot. Sitten jos joku on vaikkapa aiemmin penkittänyt täystehoisen kyseisen pyörämallin, niin tehokäyrästä voisi (kai?) laskea sen kierrosalueen, millä tehot ei vielä ylitä tuota 25kW rajaa. Vähän epäselvästi selitin :D

Jos niitä ei kerran itse saa ruveta tekemään niin helpompi ilmeisesti sitten on ostaa suoraan 25kW papereissa oleva pyörä. Tai hommata se virallinen kurisatsi.
Skotti
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
2.9.2003 20:32

ViestiKirjoittanut Skotti » 13.6.2008 18:57

Mitä kaikkea muutoskatsastuksessa tsekataan kun kuristetaan pyörä 35kw tai 25kw?
Katotaanko tällä reissulla pelkkä kuristus, vai myös renkaat jne.? Katotaanko onko vilkut, lamput jne e-hyväksyttyjä?
Onko katupyörien vaimentimissa e-hyväksyntä merkintöjä, syynätäänkö tämä?
Mitä hintaa pyytävät tästä näytöstä?
Grod
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.5.2004 17:52

ViestiKirjoittanut Grod » 14.6.2008 3:45

Kokemuksesta:

Kuristus vanhoissa pyörissä tulee useinmiten kaasarin kurkkuihin, käytännössä uudet kurkut joihin on lyöty prikat sisälle.

Katsastuskonttorilla katsari kurkkaa vain paperia joka kurkkujen mukana on tullut ja toteaa että ovat paikallaan, sen jälkeen ei itsellä ole niitä kukaan sielä kaivannut, ruuvit vain tiukkaan.

Sitten poraat kurkun sisällä olevan prikan auki, tämä siksi että kurkuissa on usein ulkopuolella lappu tai kilpi josta näkee että on 25kw kurkku.

Poliisi voi avata katteet ja katsoa että kurkuissa lukee 25kw, mutta en ole koskaan kuullut että olisivat ruvenneet niitä avaamaan ja sisälle katsomaan, taikka dynottamaan, mikäli et nyt porhalla 250 tutkaan.

Vakuutusyhtiötä ei ole koskaan kiinnostanut ainakaan meillä että mitä pyörässä on oikeasti tehoa, kunhan et onnistu halkaisemaan henkilöautoa kahtia sillä pyörällä.

Tuota hieman uudemmissa yleensä ollut kaasukahvan liikettä rajoittamalla, tämän kiertämiseksi joutuu jo hieman kikkailemaan koska tienpäällä poliisi voi todeta että kahva kääntyykin enemmän kuin otteessa ilmoitetun 1/4 tms.

Uusissa taas helppo kiertää, kun kuristus tehdään moottorinohjausyksiköllä. Eli täystehoisen kartat sisään eikä voi ulkoapäin todeta onko 25kw vai ei.



Aikanaan poliisi pysäytti kun oli täysitehoinen papereilla pienellä A kortilla 500cc pyörä alla, kyseli vaan että paljonko on tehoa kun "rekisteriote unohtui kotiin". Ja eihän siellä toisessa päässä radiosta ymmärrety kertoa että paljonko on ilmoitettu teho. Toivotteli vain turvallista matkaa ;)



PS On muuten aivan päättömiä nämä rajoituspykälät.

Vaikka se jannu voikin olla nuoruuttaan vielä hieman laho päästään joka päästelee laittomasti täysitehoisella 600 menemään kahden vuoden kevarikokemuksella, hallitsee tämä kuitenkin sen pyörän 10x paremmin kuin se 50 villityksissä ensimmäistä kertaa pyörällä ajava patu, joka ostaa isoimman tykin mitä isoa mersuaan vastaan vain saa.

Sitten väännetään shortseissa ja teepaidassa busan tai muun kahvaa suu vaahdossa, hienostihan se jawa sillon nuoruudessakin meni kuten se iso maasturimersukin lähti kun survasi pohjaan vaan, sitten vaimo ja lapset ihmeissään kun kaveria kerätään lapioilla sieltä täältä säkkiin.

Paljon fiksumpi välimalli olisi se, että esim 2 vuotta kusiaisella tai mikäli pitää tehojen mukaan mennä, sillä 80kw vehkeellä ajettuaan saa siirtyä isompiin, se kun on näissä sporteissa usein se kynnys... kusiainen kun ei normaalioloissa lähde lapasesta pelkästään kaasua vääntämällä, seiskapätkät ja isommat tuppaavatkin sitten jo tulemaan ylös tai lähtemään sivulle jos vähänkin varomattomasti luukuttaa.
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 14.6.2008 12:59

Pykälistä vielä sen verran, että saisi sitten autoissakin olla jonkinlaisia rajoituksia, 18v jätkällä +200hv takavetoautokin voi sopivalla kelillä tai sopivassa tilanteessa lähteä yllättävän helposti lapasesta. 18v kun kuitenkin saa ajaa mitä autoa tahansa. :roll:
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
Skotti
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
2.9.2003 20:32

ViestiKirjoittanut Skotti » 14.6.2008 13:08

Kiitti vastauksesta. Mulla olis -92 zxr 750 kuristettavana, mistä kannattaa kysellä kuristussarjaa? Tämä varmaan menee kaasarinkurkku-kuristuksella? Minkä hintasia ovat?
Pyörä on tällä hetkellä 1-paikkanen todellisuudessa ja paperilla, onnistuuko samalla kun muutoskatsastaa pyörän 25kw tehoille, tuo 2-paikkaiseksi muuttaminen, kun sanoo että takapenkkiläisen penkki ja tapit löytyy himasta?

Täytyy maanantaina kysellä konttorilta tarkemmin, mutta jos jollain on kokemusta saa toki kertoa!
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 14.6.2008 15:22

Tapit pitää olla paikallaan.
Habusa
Pyörä:
ktm 525 exc smoto -06
Paikkakunta:
Stadi/Valkeala
Liittynyt:
13.5.2006 13:48

ViestiKirjoittanut Habusa » 15.6.2008 18:42

moro.onko ideoita miten saisi kuristettua ktm lc4:sen väliaikaisesti kun nyt on joku 35kw? vai miten se homma toimii kun pitäis saada pienempiin papereihin.
Pyrdänä
Pyörä:
625SXC, 2x 450EXC, 2x Sportster
Paikkakunta:
Birkala
Liittynyt:
11.5.2005 17:16

ViestiKirjoittanut Pyrdänä » 15.6.2008 19:40

Habusa kirjoitti:moro.onko ideoita miten saisi kuristettua ktm lc4:sen väliaikaisesti kun nyt on joku 35kw? vai miten se homma toimii kun pitäis saada pienempiin papereihin.


jälleenmyyjältä haet kaasaariin kuristusholkin, joka tulee luistin päälle. ostat sen (maksaa joku ~25¤) ja pyydät samalla lapun, jossa ne kertoo että kuristettu 24kW.
When we do right, nobody remembers. When we do wrong, nobody forgets
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 15.6.2008 19:51

Grod kirjoitti:PS On muuten aivan päättömiä nämä rajoituspykälät.

Vaikka se jannu voikin olla nuoruuttaan vielä hieman laho päästään joka päästelee laittomasti täysitehoisella 600 menemään kahden vuoden kevarikokemuksella, hallitsee tämä kuitenkin sen pyörän 10x paremmin kuin se 50 villityksissä ensimmäistä kertaa pyörällä ajava patu, joka ostaa isoimman tykin mitä isoa mersuaan vastaan vain saa.


Tähän vielä lisätäkseni tuli nähtyä pieni liito moottoriyörän selästä. Kesätöistä kotiin tultaessa huomasin kun vasemmalta tulee joku Customi melkoista nopeutta risteykseen edessäni. Vauhtia oli jo ihan selvästi liikaa pysähtymiseen risteykseen. Kuski ilmeisesti painoi etujarrua liikaa ja lensi pyörän kyydistä komean voltin pellolle. Koko tilannetta en ehtinyt nähdä. Kuskia kattomaan miten kävi ja joku soittikin jo ambulanssia. Mitään vahinkoa ei näkynyt, mutta oli parempi pitää mies makuulla. Kuski olikin sitten noin 50-vuotias mies ja pyöräksi oli valinnut Yamaha V-max:in. Metrin päässä olisi ollut valotolppa johon mätkähtää, mutta tällä kertaa oli tuuria mukana.
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 16.6.2008 7:55

Jos ostan 00-03 KTM EXC 525:en, paljonko maksaa suunnilleen pistää 25 kw papereihin vai tuleeko halvemmaksi ajaa täysteho papereilla vaikka jäisi kiinni?
Tuleeko isommat sanktiot jos on aikaisempia rikkomuksia joista on lähtenyt kortti..?
weyh
Liittynyt:
30.11.2004 19:09

ViestiKirjoittanut weyh » 16.6.2008 9:43

Hohhoijaa. Yleisimmän noi on valmiiksi papereissa jtn 12kw päästöjen takia. Joten erikseen ei tarvitse alkaa kuristeleen. ja halvat vakuutusmaksut teho/paino suhteen takia. Papereissa...