KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

PapaOscar
Liittynyt:
13.8.2007 19:02
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut PapaOscar » 7.8.2014 10:16

Moi

Olis vähän tiedon tarvetta viisaimmilta. Eli omistan pyörän missä on -98vm duken runko ja 660smc -03 moottori.

Onkos noissa pyörien rungoissa paljon eroja? (Ilmeisesti on). Aloin asennella pyörään Keihinin kaasaria (hondan alunperin) niin kaasari ei mahtunu runkoon vaan vaijerin suojakotelo ottaa runkoon ja laittaa kaasarin aika pahasti vinoon. Kaiken järjen mukaan sen pitää olla pystysuorassa asennossa? Värkkäilin siihen sitte jonku 6cm pitkän imukaulan niin sitte kaasari meni suoraan. Voikos tää vaikuttaa bensansaantiin kun on kauempana pytystä?

Eileen aloin polkee käyntiin niin oli todella lähellä että olis lähteny mutta ei. Kaikki suuttimet on vakio koolla (mitä en nyt ulkoa muista) ja koitin käyttää vapaavirtaus suodattimella (vastaava sen k&n vaparin kans mitä monet on laittanu).

Ekana tuli mieleen koittaa tyhjäkäyntiä säätää isommalle. En oo ikinä siis säätäny tällästä kaasaria niin en oikeen tiä mistä lähtee liikkeelle :)
ripa-pipa
Pyörä:
ktm exc 400
Paikkakunta:
nokia
Liittynyt:
23.3.2007 8:12
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut ripa-pipa » 9.8.2014 10:08

Terve, voisko joku kertoo mulle / antaa vinkkejä kun ny ensimmäistä kertaa ajattelin säätää mun omaan pyörään venlat että kuinka se homma käy helpoiten? eli pyörä on 250 sxf -08

-Kiitos ;)
Zeisga
Liittynyt:
2.8.2014 22:33
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Zeisga » 10.8.2014 4:46

Haatsi kirjoitti:En kyllä itse koskis pitkällä tikullakaan. Saat sen 2000€ käyttää kaiken maailman roplaamiseen ja säätämiseen jos vähääkään omaa aikaasi arvostat että kannattaa suoraan ostaa sillä 4000€ vähän parempi ja selkeämpi laite.
snuarrow kirjoitti:yksi sana: unohda.


Joo näin päädyin itekkin, olisi pitänyt "lahjomis" hinnalla saaha kampe ja jostain kaivaa kone ja runko.

Helpompia ja huolettomia vakio kamppeita saa jo 4000e jo valita asti.
kiitos vastanneille.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Husky510 » 10.8.2014 8:20

ripa-pipa kirjoitti:Terve, voisko joku kertoo mulle / antaa vinkkejä kun ny ensimmäistä kertaa ajattelin säätää mun omaan pyörään venlat että kuinka se homma käy helpoiten? eli pyörä on 250 sxf -08

-Kiitos ;)


Kai sulla joku manusta löytyy...Muuten suosittelen vaikka
http://lmgtfy.com/?q=ktm+250+sxf+2008+valve+adjustment
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut snuarrow » 12.8.2014 15:03

http://www.nettimoto.com/ktm/640/1738185

ajattelin luopua omastani.
ripa-pipa
Pyörä:
ktm exc 400
Paikkakunta:
nokia
Liittynyt:
23.3.2007 8:12
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut ripa-pipa » 16.8.2014 10:10

Terve, mikäs on ktm sxf 250 -08 venttiilikopan pulttien momentti ? ;)
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut snuarrow » 16.8.2014 11:51

sen verran että pysyy kiinni mutta jengat ei korkkaa. ei venttiilikoppien pultit oo niin nöpönuukia.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Husky510 » 16.8.2014 16:40

ripa-pipa kirjoitti:Terve, mikäs on ktm sxf 250 -08 venttiilikopan pulttien momentti ? ;)


Tuossa, löyty manusta netistä tuohon pyörään. Siitä voi olla jotain jeesiä.
http://www.manualslib.com/products/Ktm-250-Sx-F-1914954.html

Momentti on voisi olla Valve cover screws, M6, 10 Nm
Jos haluat tarkistaa vielä itse
http://www.manualslib.com/manual/90432/Ktm-250-Sx-F.html?page=45
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
ripa-pipa
Pyörä:
ktm exc 400
Paikkakunta:
nokia
Liittynyt:
23.3.2007 8:12
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut ripa-pipa » 17.8.2014 9:55

Husky510 kirjoitti:
ripa-pipa kirjoitti:Terve, mikäs on ktm sxf 250 -08 venttiilikopan pulttien momentti ? ;)


Tuossa, löyty manusta netistä tuohon pyörään. Siitä voi olla jotain jeesiä.
http://www.manualslib.com/products/Ktm-250-Sx-F-1914954.html

Momentti on voisi olla Valve cover screws, M6, 10 Nm
Jos haluat tarkistaa vielä itse
http://www.manualslib.com/manual/90432/Ktm-250-Sx-F.html?page=45




Hei kiitos paljon ;) juu kyllä tosiaan manuaalistakin löytyy mut kun tilasin semmosen manuaalin nii se oli 2-t mut nyt on tulossa 4-tahdin. Näkeekös tuolta ne venttiilien välitykset? ( vai miksikä niitä sanotaan)? meinaan tarvis tnä tietää semmoset? :D
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Husky510 » 17.8.2014 10:32

Kyllä luulisi että löytyy, kun selaa läpi. En katsonut niin tarkkaan, että mitä kaikkea sieltä lyöty
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Bullram
Liittynyt:
4.11.2013 19:43
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Bullram » 17.8.2014 12:47

Onko muilla ollu sellasta ongelmaa kun vedättää pitempään vitosella esim ohittaa, niin puutuu/vetoloppuu ? Akranputket ja suutin vaihettu. mopo -07 640 smoto
KTM 640 LC4 SM 2007
Atum
Liittynyt:
3.11.2010 20:51
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Atum » 22.8.2014 9:40

Omassa pyörässä oli joskus samantyylistä vikaa. Kovemmissa nopeuksissa alkoi hyytymään. Tätä ei tapahtunut täydellä tankilla, mutta tankin tyhjentyessä ongelma paheni aina. Syynä oli polttoaineen virtauksen heikentyminen. Bensapinta kohokammiossa pääsi laskemaan kovemmalla kuormituksella liikaa. Tankin sisäpinnalta oli irronnut muovihippua joka osittain oli tukkinut tankissa olevat suodattimet. Tarkista myös letkussa oleva pieni suodatin.
kale3000
Pyörä:
KTM LC4 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.9.2004 21:22
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut kale3000 » 9.9.2014 21:27

Morjesta. Kellään kokemuksia tosta LC4-E Militarysta? 400cc ei vissii mikää kovin ripee oo, mutta kelailin jos siitä olisi leiponut jonkinlaisen kruisailu supermoton tuossa talven aikana, halvalla kun saa.

Tarkotus ois sovitella jostain sirommat katteet ja käydä kone läpi. Konetietäjät voiskin kertoilla, että onko tässä minkälainen alakerta suhteessa tohon isompaan malliin, eli saisko samalla alakerralla päivitettyä koko laitosta vähän tehokkaammaks, noin niinkun sylinterin vaihdon puitteissa?

Kiitti jo etukäteen :)!
Viiden vuoden päästä nämä hommat on tehty tavalla tai toisella, ja yleensä vielä halvemmalla.
wqwq
Liittynyt:
13.5.2004 18:42
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut wqwq » 25.9.2014 19:28

Mistä 19 takavanne 640 smc:hen 2005?
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 12.10.2014 13:16

Kotarin crossista.