Ensimmäistä supermotoa ostamassa.

Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Ensimmäistä supermotoa ostamassa.

ViestiKirjoittanut n3d » 8.7.2018 5:56

Tulee ongelmia, tai jos ei, niin ainakin pelko ongelmien tulosta. Uskosin että se alle 70kw kuussatanen kyykky ei jaksa kiinnostaa sitten kun saa ajaa täystehoisena laillisesti. Siitä vaan puuttuu se asenne. 8)

35kw kevyt pyörä sentäs on kivempi kun se matalatehoinen painava kyykky. Semmonen alle, tai sitten vaan pelaa sillä rajoitetulla pyörällä ja myy tappiolla nopeasti kun on tarpeeksi nauttinut siitä. ;)
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Ensimmäistä supermotoa ostamassa.

ViestiKirjoittanut Murska » 8.7.2018 8:51

Kaikki missä on alunperin ollut yli 70kw ei ole A2 kortilla ajettavissa vaikka olisi kuristettu 25kw trhoihin vanhan lain aikaan. Myyjät voi väittää mitä väittää että saa pyörän myytyä mutta sanktioita tulee taatusti jos sellaisella pyörällä ajaa A2 kortilla.
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Ensimmäistä supermotoa ostamassa.

ViestiKirjoittanut Husky510 » 8.7.2018 10:01

Noista vakuutuksista...Suosittelen todellakin käydä rekkarilla vakuutusyhtiöiden laskurilla kattomassa. Kun ne on muuttuneet.. Mutta jos kiinnostaa, niin käykää kattomassa Husqvarna SM510R 2010 malli, 126kg, 25kW, mulla mun bonareilla jne, tällä hetkellä alle touhu tonnin täysikasko vuodessa..Niin helppoa se nykyään on ja jos joutuu soittaa, niin kannattaa voit saada sellaisen tarjouksen mistä et voi kieltäytyä.

Mun vakuutukset ei koskaan oo osunut edes sinnepäinkää, kuin muilla kun niitä oon aikoinaan ottanut haarukka on ollu 800-1600€ vuodessa täysikaskolla ja about muutaman satasen osakaskolla
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Pyörä:
Olispa
Liittynyt:
28.10.2013 17:06
Re: Ensimmäistä supermotoa ostamassa.

ViestiKirjoittanut Piritoimii » 8.7.2018 14:34

Täällä näköjään tiedetään noista 690:stä, niin uskaltaako ostaa tuommosen 30tkm ajetun 2008 enduron, jonka konetta ei ole kummemmin availtu? Pitäisikö näillä kilometreillä ruveta jo miettimään männän vaihtoa tms. remonttia?
Liittynyt:
7.9.2016 15:31
Re: Ensimmäistä supermotoa ostamassa.

ViestiKirjoittanut Hulikusti » 8.7.2018 14:54

Nyt keskustelu menee vähän sivuraiteille, mutta entäs toi mt07/fz07 pyörä? Jos sen kuristaisi A2-kortille, niin paljonko se maksaisi sitten? Haluaisin mahdollisimman monipuolisen ja omaan silmään hyvännäköisen pyörän, millä voisi ajaa pitempiä matkoja hyvin, sekä välillä vähän sorateille. Toi Yamaha ei varmasti sovi kovin hyvin hiekkateille, mutta sillä sentään olisi sulavampi ajaa isommilla teillä. Täällä, missä asun niin käytännössä lähtee mihin tahansa niin täytyy mennä joko 100kmh rajoitetulle tielle tai 120. Miten noi 450-600cc supermotot tykkää sellaisista nopeuksista? :s
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Ensimmäistä supermotoa ostamassa.

ViestiKirjoittanut Murska » 8.7.2018 15:17

Järkevällä ajolla ja huolloilla 690 koneella ajaa kuusinumeroisen luvun ennen kun tarvii alkaa konetta avaamaan joten mekaanisesti se kestää kyllä. On sitten ihan käyttöhistoriasta kiinni missä kunnossa 30tkm ajettu 690 kone on, kovaa ajoa ja huonoa huolto, muutamia kertoja upotettu että on mennyt vedet koneeseen, ilmansuodattimen kanssa ryssitty ja pölyt koneeseen, vaihdettu öljyjä miten sattuu ja laitettu halvinta kuraa mitä on kaupasta saatu jne jne.

690 tyypivioiksi voisi luetella nokan seuraajat jotka porsii vuosimallista riippumatta vaikka niitä on paranneltu. Johtosarjojen reititys/suojaus on tehtaan jäljiltä luokatonta ja jos niitä ei ole omistaja korjaillut niin sähkövikoihin voi varautua. Bensapumppuja on hajonnut joissain pyörissä, samoin ruiskun suutin tukkeutunut.

Kuten jo kirjoitin, Kurafoorumilta kannattaa lukea 690 topicit läpi, siellä on käyty läpi kaikki mahdollinen ja mahdoton.
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Ensimmäistä supermotoa ostamassa.

ViestiKirjoittanut Husky510 » 8.7.2018 20:16

Hulikusti kirjoitti:Miten noi 450-600cc supermotot tykkää sellaisista nopeuksista? :s

No ne katusupermotot kestää ihan fine, kun ne on suunniteltu siihen...

Oon youtubesta kattonut kun jengi kiertää eurooppaa, parilla 690smc:llä ja kolamas oli vanhempi 640 kotari. Et kyllä ne kestää, kun muistaa että aina kun ostaa käytettyä, että joku edellisistä omistajista on voinut pitää huonolla pidolla ja pitänyt kovassa käytössä. Mutta ei sitäkään kannata pelkää, jos se on este, niin kaupasta saa kyllä uuden. Näin minä tein, pankista hain lainan että sain pakasta uuden pyörän.

Sit tässä on listaa,
A2- kortilla ajettavat moottoripyörät LISTA S.1 http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=85783
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Ensimmäistä supermotoa ostamassa.

ViestiKirjoittanut Murska » 9.7.2018 6:04

Kyllä isoilla motoilla/eskoilla pystyy hyvin vetämään motareilla pitkää siivua tekniikan puolesta. Rajoittavaksi tekijäksi yli 100kmh vauhdeille tulee tuulenvastus joka rasittaa kuskia, varsinkin jos on tuulinen keli. Jos paljon ajaa isoja vauhteja niin maskiin kannattaa laittaa pleksi joka vähentään tuulen painetta.
Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Ensimmäistä supermotoa ostamassa.

ViestiKirjoittanut jonicc » 9.7.2018 17:38

Hulikusti kirjoitti:Täällä, missä asun niin käytännössä lähtee mihin tahansa niin täytyy mennä joko 100kmh rajoitetulle tielle tai 120. Miten noi 450-600cc supermotot tykkää sellaisista nopeuksista? :s


100km/h tiellä pärjää jopa kevarillakin varsin hyvin, ja 120km/h tien vierellä menee aina se "vanha tie", joka on varmasti mukavempaa ajettavaa kuskille.
Liittynyt:
7.9.2016 15:31
Re: Ensimmäistä supermotoa ostamassa.

ViestiKirjoittanut Hulikusti » 10.7.2018 2:37

Miten sitten jos ostan vaikka sen 690 smc ktm pyörän, se täytyy kuristaa. Onko kukaan käynnyt läpi kyseistä operaatiota, kuinka paljon se kokonaisuudessa tulisi maksamaan ja paljonko sitten maksaa myöhemmin rekisteröidä isommaks pyöräks tehoiltaan?
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Ensimmäistä supermotoa ostamassa.

ViestiKirjoittanut Murska » 10.7.2018 6:30

Kuristuksen hinta on noin 100€ paikasta riippuen ja saat siitä kirjallisen todistuksen mukaan jonka jälkeen menet muutoskatsastamaan pyörän. Muutoskatsastus lienee jossain 100-150€ luokkaa.
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Ensimmäistä supermotoa ostamassa.

ViestiKirjoittanut Husky510 » 10.7.2018 19:26

Sit tossa on vanha topic, jos sieltä löytyy jotain juttua
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=54&t=69788
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Pyörä:
Husaberg FS 650e, EX Aprilia Tuono 125, EX masai 50
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.10.2007 16:58
Re: Ensimmäistä supermotoa ostamassa.

ViestiKirjoittanut Soppanestori » 10.7.2018 21:22

Hulikusti kirjoitti:Miten sitten jos ostan vaikka sen 690 smc ktm pyörän, se täytyy kuristaa. Onko kukaan käynnyt läpi kyseistä operaatiota, kuinka paljon se kokonaisuudessa tulisi maksamaan ja paljonko sitten maksaa myöhemmin rekisteröidä isommaks pyöräks tehoiltaan?


Menet jonnekin missä on ktm huolto. Ajavat uuden ohjelman sisään ja viet konttorille. Ukkeli katselee paperista, että joo on kuristettu. Ajat liikkeeseen ja laittavat takaisin täysitehoiseksi. ;)
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Ensimmäistä supermotoa ostamassa.

ViestiKirjoittanut Murska » 11.7.2018 6:59

Jos A2 kortin aikana muuttaa täysitehoiseksi niin kannattaa muistaa että mahdollisen onnettomuuden sattuessa vakuutusyhtiö voi olla kiinnostunut tehoista ja perivät korvaukset kuskilta.
Pyörä:
Husaberg FS 650e, EX Aprilia Tuono 125, EX masai 50
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.10.2007 16:58
Re: Ensimmäistä supermotoa ostamassa.

ViestiKirjoittanut Soppanestori » 11.7.2018 7:42

Meinaako ne viedä sen mahdollisesti solmussa olevan pyörän tehopenkkiin tai ktm huoltoon ja kysyvät, että mikä softa sisässä?