Eka pyörä mietinnässä

jelmeri
Liittynyt:
19.4.2016 13:22
Eka pyörä mietinnässä

ViestiKirjoittanut jelmeri » 19.4.2016 14:27

Tervehdys! Olen tässä parin vuoden ajan haaveillut pyöräharrastuksen aloittamisesta, ja tänä kesänä olisi vihdoin meininki ajaa A-kortti. Kaksipyöräisistä tätä aiemmin kokemusta lähinnä moposta ja polkupyörästä :P

Vähän sporttisempi vehje pitäisi löytää, mielellään sellainen jolla tällainen 185cm/100kg äijä kärsisi ajella pidempiäkin reissuja. Ajattelin näin alustavasti hankkia suoraan 1000-kuutioisen, ettei tarvitse ihan heti olla vaihtamassa isompaan. Hinta tulisi olla enintään 4 000 euron kieppeillä. Vahvoja kandidaatteja tällä hetkellä olisivat Aprilia Tuono, Falco sekä Honda VTR, lähinnä siksi että nämä ovat paitsi omaan silmään hemmetin hienoja, myös lukemieni keskustelujen mukaan suhteellisen tilavia ja mukavia ajettavia. Jostain tosin luin että Hondan bensankulutus olisi varsin korkea?

Olisi mukava kuulla asiantuntevammilta käytännön vinkkejä pyörän hankkimisesta sekä mielipiteitä edellä mainituista malleista, vaihtoehtojakin saa ilman muuta ehdottaa.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Eka pyörä mietinnässä

ViestiKirjoittanut Husky510 » 19.4.2016 19:15

Tervetuloa hyvälle foorumille..
Tässä on kyllä hyvä keskustelu jo tuosta aiheesta, suosittelen lukee läpi jos sattuu olemaan jotain kokemuksia ja ideoita siellä
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=6&t=71541

Ei ole kokemusta mutta noista mä miettisin tuota V-4 pelkkien äänien takia....
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
jelmeri
Liittynyt:
19.4.2016 13:22
Re: Eka pyörä mietinnässä

ViestiKirjoittanut jelmeri » 20.4.2016 15:58

Kiitoksia :) Tuota keskustelua olen itse asiassa jo lueskellutkin, mutta toistaiseksi on tullut enimmäkseen offtopic-kinastelua vastaan. Vaan jospa se siitä, pitää vaan jatkaa lukemista :D

Noiden alussa mainitsemieni pyörien lisäksi myös Hondan 900cc Hornet on alkanut kiinnostaa, lienee ihan kelpo peli tuokin?
tate66
Pyörä:
YZF 750R, FZS 600 ex XJ 900 ex
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
4.4.2013 7:09
Re: Eka pyörä mietinnässä

ViestiKirjoittanut tate66 » 20.4.2016 20:43

Ilmeisesti tulossa on iso A-kortti kun kyseisiä pyöriä on katseltu.
Tuono taitaa olla paras alustaltaan kuumottavimmista mopoista, italialaiset sähköt kylläkin myös mukana mutta kyllä niilläkin pärjää.
V4-konetta ei tainnut löytyä kun 4 tonnin hintaan ei taida Tuonon V4:sta saada.
Kaikki nuo V2-koneiset pitää bensasta.
Kokeilemalla jokaista selviää itselle paras.
Elämässä pitää olla mutkia.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Eka pyörä mietinnässä

ViestiKirjoittanut Husky510 » 20.4.2016 21:21

Kyllä nuo mallit mitä luettelit on varmaan kelpo pelejä, mutta mä kyllä suosittelen käydä koeajaa, niitä niin saa parhaimman kuvan millainen pyörä on kyseessä.
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
jelmeri
Liittynyt:
19.4.2016 13:22
Re: Eka pyörä mietinnässä

ViestiKirjoittanut jelmeri » 21.4.2016 19:20

Joo kyllä koeajoja on tarkoitus suorittaa heti kun mahdollista :) Silti olisi mukava kuulla viisaammilta omakohtaisia kokemuksia ko. vehkeistä ja ehdotuksia muista samankaltaisista vaihtoehdoista, itsellä kun ei vielä ole oikeastaan mitään sen kummempaa tietoa eri pyörämallien käytännön eroista.

Esimerkiksi ekaksi pyöräksi tuntuvat usein ehdottavan mm. Honda CBR:ää, joka lienee kuitenkin kohtalaisen pienikokoinen pyörä. Tuonon ajoasennosta tykkäsin kun sellaista yksi tuttu yritti kaupitella, ja noissa Hondan Horneteissa asento taitaa olla vielä hieman pystympi? Mitään varsinaista kyykkypyörää en ole hakemassa joten Hornetti vaikuttaisi ajoasennon (ja ulkonäön) puolesta oikein hyvältä.