Tämän kotarin todellinen arvo?

Crakken
Liittynyt:
25.3.2008 16:25
Tämän kotarin todellinen arvo?

ViestiKirjoittanut Crakken » 20.4.2013 11:58

Osaako kukaan sanoa että onko tästä kotarista liikaa maksaa 6000e?

http://www.nettimoto.com/ktm/660/1472357

Ja osaako joku kertoa vähän tarkemmin ton huolloista, millasilla väleillä rempataan ja onko tossa lähiaikoina isompia huoltoja tulossa yms?

Thänks jos joku viittii vastailla, itte en oo näihin nelareihin kerenny hirveesti vielä perehtymään, sillä edellinen pyörä oli piikkinen DT ja siltäkin on pari vuotta aikaa, sitten hairahdin hetkeksi autoilemaan ennenkun taas päätin että fillari se on saatava 8)
DnWarrior
Pyörä:
KevytTyöntääMaantiellä 620 competition
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
5.2.2008 11:11
Re: Tämän kotarin todellinen arvo?

ViestiKirjoittanut DnWarrior » 20.4.2013 12:40

Tässäpä hyvä kohta tehä paluu foorumille. Käytännössähän toi on lc4 koneinen "kisasmoto." Käyntii saa polkea. Alakertaremppaa riippuen ajotyylistä jossai 20-30tkm kieppeillä. Venat ainaki vanhan mallises lc4 pannus säädetään noin 5tkm välein ja öljyt+putsari hyvä vaihtaa samalla aikaa. Tos 660 mallis käsittääkseni painoon suhteutettuna riittävästi tehoa(huomattavasti keveempi ku muut samalla pannulla olevat). Tommoset kuussatkut smotot hauskoja värkkejä ajaa, mutta esim. kaasuun ei ihan yhtä hyvin vastaa ku jotkut 450 ja viissatkut. Harvinaisia pyöriä ja jos hyvässä kunnossa niin 6000e hinta noilla kilsoilla ei yhtää yllätä. 25tkm ajetuista normimalleistakin maksetaan vielä reilua 3000e:a. Ja tossahan on kaikki iskarit WP ja jos leovincen kokoputkisto niin sekin maksaa tommosee pyörää jo tuhannen euroa.

AINOA VAROITUKSEN SANA SIT: Käyntiinpotkittava vehe, että ottaa hieman aikaa opetella oikeaoppinen tekniikka ja välillä saa polkea siltikin ihan urakan takaa. Ja miltä perusteelta näitä kirjottelen, niin itellä on tommone lc4 pannullinen, tokikin hieman vanhempi smoto.

E: Tuli tossa vastaan, että ilmeisesti 660 joutuu hieman aiemmin remonttia tekeen kuin muihin malleihin. Mutta silti kyllä tossa ajettavaa riittää vielä.
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: Tämän kotarin todellinen arvo?

ViestiKirjoittanut Haatsi » 20.4.2013 12:58

660 on siis kisaisempi versio verrokeistaan 620, 640 ja 625. Jokseenkin erikoinen värkki koska LC4 koneella mutta ei yhtä huoltovapaa kuin verrokkinsa. Siinä missä muissa malleissa öljyt vaihtuu 2500-5000km välein ja venttiilit tarkastetaan 10000km välein ja yläkertaremppa 30000km kohdalla saa ne tässä pyörässä tehdä aiemmin. Ei sähköstarttia. Tämä kaikki tekee mielestäni 660 vähemmän haluttavan LC4 koneellisen vaihtoehdon kuin esim. 625SMC. Jos taas haluaa kunnon kisasmoton niin ostaa sitten EXC mallin.

Tuohon pyörään minkä linkitit on vaihdettu EXC:n osia aikalailla. Tankki, penkki, takahäkki ja katteet, siksi näyttääkin hieman erilaiselta kuin muut LC4 koneelliset mopot. Se on sitten jokaisen oma asia että kuinka paljon arvoa antaa moisille. Mitä hintaan tulee niin pyynti 6500€ on aivan naurettava, 6000€:ssakin on vielä kevättä hinnassa, lähempänä "oikeata" aletaan olemaan siinä 5500€ kieppeillä. Itse en ainakaan maksaisi penninjeniä enempää 5500€ koska tuohon hintaan saa jo 625SMC:tä missä on sitten muuten samat värkit, mutta 29cc vähemmän, sähköstartti ja LC4:sen pitkät huoltovälit.
DnWarrior
Pyörä:
KevytTyöntääMaantiellä 620 competition
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
5.2.2008 11:11
Re: Tämän kotarin todellinen arvo?

ViestiKirjoittanut DnWarrior » 20.4.2013 13:05

Haatsillä kyllä hyvät pointit. Kuitenkin jos katukäyttöön tulee niin eipä sillä oikeastaan oo mitään eroa onko 625 vai 660 smc. Mut sen voin sanoa, että ainuttakaan käyntiinpoljettavaa lc4:sta ei itelle enää tuu... :lol:
JoXuZ
Pyörä:
530 EXC
Liittynyt:
23.12.2004 16:04
Re: Tämän kotarin todellinen arvo?

ViestiKirjoittanut JoXuZ » 20.4.2013 16:04

Kyllä tuota sähköstarittia arvostaa, kun talvella könyää pyörän kanssa ojanpohjalle ja repii sitä ensin hangesta 10 min. Ei lähelläkään puuta tai seinää johon laittaa laite nojalle, jotta ois polkeminen helpompaa.

Eli veikkaan että vaikka pyörä tulossa vain kadulle, niin myös kesä helteellä alkaa nenänpäästä tippuun hiki, jos pyörä ei ihan ekoilla polkasuilla starttaa. Eli annan ainakin itse isot pisteet sähköstaritille, vaikka ilmankin pärjää.
kesä<3
Crakken
Liittynyt:
25.3.2008 16:25
Re: Tämän kotarin todellinen arvo?

ViestiKirjoittanut Crakken » 20.4.2013 17:35

Haatsi kirjoitti:660 on siis kisaisempi versio verrokeistaan 620, 640 ja 625. Jokseenkin erikoinen värkki koska LC4 koneella mutta ei yhtä huoltovapaa kuin verrokkinsa. Siinä missä muissa malleissa öljyt vaihtuu 2500-5000km välein ja venttiilit tarkastetaan 10000km välein ja yläkertaremppa 30000km kohdalla saa ne tässä pyörässä tehdä aiemmin. Ei sähköstarttia. Tämä kaikki tekee mielestäni 660 vähemmän haluttavan LC4 koneellisen vaihtoehdon kuin esim. 625SMC. Jos taas haluaa kunnon kisasmoton niin ostaa sitten EXC mallin.

Tuohon pyörään minkä linkitit on vaihdettu EXC:n osia aikalailla. Tankki, penkki, takahäkki ja katteet, siksi näyttääkin hieman erilaiselta kuin muut LC4 koneelliset mopot. Se on sitten jokaisen oma asia että kuinka paljon arvoa antaa moisille. Mitä hintaan tulee niin pyynti 6500€ on aivan naurettava, 6000€:ssakin on vielä kevättä hinnassa, lähempänä "oikeata" aletaan olemaan siinä 5500€ kieppeillä. Itse en ainakaan maksaisi penninjeniä enempää 5500€ koska tuohon hintaan saa jo 625SMC:tä missä on sitten muuten samat värkit, mutta 29cc vähemmän, sähköstartti ja LC4:sen pitkät huoltovälit.



Thänks vastauksista, harmittaa vaan että ei ole tällä hetkellä oikein muita vaihtoehtoja tätä Smc kotkaa alle 25kw papruilla ja näin vähillä metreillä kun tämä , ainakaan 200km säteellä Helsingistä :s Osaisitko tarkemmin kertoa viel noista huolloista, esim öljyjen vaihdon väliä ja ala/yläkerta rempan ajakohta remppaa noin suurinpiirtein, normaalissa katukäytössä?

-Henkka
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: Tämän kotarin todellinen arvo?

ViestiKirjoittanut Haatsi » 20.4.2013 18:11

Arviona heittäisin että tuohon 660 huollot olisivat seuraavanlaiset:

1500-2000km välein öljyt
7500km välein venttiilien tarkistus/säätö
20000-25000km välein yläkertaremppa (mäntä,nokkaketju)

Alakertarempasta en sitten tiedä, se on sellainen jota harvoin LC4 koneeseen tehdään. Sitten kun jotain menee rikki.. Voihan sitä vaikka joka toisella männänvaihtokerralla availla ja katsoa mitä sinne kuuluu. LC4 laitteisiinhan saa maahantuojalta 25kw kuristusosat, maksaa varmaan jonkun 100€? Tulee kaasariin luistin päälle palikka ja tästä merkintä otteeseen, tosin sitä ei mitenkään voi todeta purkamatta kaasaria, jos vaikka se eräänä myrskyisenä iltana sieltä sattuisi katoamaan......
JoXuZ
Pyörä:
530 EXC
Liittynyt:
23.12.2004 16:04
Re: Tämän kotarin todellinen arvo?

ViestiKirjoittanut JoXuZ » 20.4.2013 20:10

Kuva

Tuosta!
kesä<3