Supermotot

Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut Haatsi » 11.7.2012 18:48

Ihan riittävästi tehoa. 40-45hp? Tuskin nyt tulee ihan heti vastaan tehon loppuminen.

5-10h öljyt, joka kerta tai joka toinen kerta öljynsuodattimet.
40h venttiilien tarkistus/säätö, 40h tai tarvittaessa ilmanputsarin puhdistus.

siinä nyt ne yleisimmät. Mäntää ja muuta sisustaa vaihdellaan sitten vähän harvemmin.

150-250h mäntä, nokkaketju yms.
suurpasko
Liittynyt:
22.7.2011 12:22
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut suurpasko » 3.9.2012 18:00

Kellään kokemusta hm/hondan 450cc motoista? Itselle on jäänyt jonkinlainen käsitys että olisivat tehokkaampia kuin ktm ym. Paljos näistä irtoaa heppoja suunnilleen?
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 3.9.2012 18:50

HM hondat perustuvat crossipyöriin ja siksi niitä lähinnä ovat kotarin sx-f ja smr mallit, eivät tielailliset enduro exc:t. Crosseissa on enemmän tehoa koska kiertävät korkeammalle ja ovat viritettyjä eri tarkoitukseen. En sitten tiedä mitä kaikkea muutoksia HM on niihin tehnyt aikojen kuluessa tehoja hillitäkseen. Joka tapauksessa voimaa saa sen mitä 450-crossista saa, merkistä riippumatta.
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut Clutch » 6.9.2012 22:06

Siis Hm on merkki joka jatkaa Hondan 2tahti kehitystä pääosin koska Honda ei ilmesesti enää satsaa tai edes valmista niin paljoa 2t malleja, kuten myös yamahakaan. Johtuneeko siitä että Ama:ssa ja muissa sarjoissa vajaatahtiset kiellettiin tai jotain?
Mutta tiivistettynä Honda Montesahan on Honda "virityspaja" niinkuin esim. Amg mersulle taikka Abarthi Fiiulle. Eli pyrkivät varmaan parantelemaan ja viimeistelemään Hondan valmiita malleja.
Soppanestori
Pyörä:
Husaberg FS 650e, EX Aprilia Tuono 125, EX masai 50
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.10.2007 16:58
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut Soppanestori » 7.9.2012 1:00

Siis hondahan ei enää valmista 2t koneita eikä myöskään HM. Siksi HM piikissä on rotaxin 122 mylly. Hondahan ei tee enää yhtään vajaatahtista offroadpyörää.
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 23.9.2012 14:12

En tiiäå onko onko oikee paikka kysyy mutta enpä nähänu mitää apikka topiccia nii kysyn täällä.
Minkä mallisen ison apikan tarrat menis helpoiten 125sx:ään? eli tuolla näkyy nuo mallit valikossa http://www.race-styles.com/details.php? ... pe=asc&nr=
suurpasko
Liittynyt:
22.7.2011 12:22
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut suurpasko » 20.10.2012 20:25

Kellään kokemusta husabergin 570 pyöristä? Eikös noissa oo samat osat kun kotarissa
ZleT
Pyörä:
KTM EXC 125cc 2013'
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
15.6.2011 23:27
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut ZleT » 24.4.2013 19:29

Jos jollain on myydä KTM EXC 125 13 malliin sopivat smotovanteet HALVALLA nii voi ilmotella YV:nä !
- ZleT
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 7.5.2013 23:55

Morjens. Olen siirtymässä piikeistä isompaan ja smoto olis kiikareissa. Olen tässä lukassut tätä topikkia ja todennut että jonkunlainen kisanelkku se olla pitää.

Eli olenko käsittänyt oikein että 450-> nelari kotareissa huoltojen tiheys olis öljyjen suhteen 10h/500km ja 25-40h venojen tarkistus? Tietysti ilmanputsarista ja ketjujen rasvaamisesta huolehtidaan ilman että eriksene edes mainitaan.

Oliko se sillein että isompi remppa olis sit 200h välein jolloin uusiks menis kanki, mäntä, laakerit ja nokkaketju?
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut AceFin » 7.5.2013 23:57

Kutakuinkin noin, mutta katuajossa noilla koneilla ajetaan yli 300h ilman remppaa.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
heikkidaaa
Liittynyt:
13.4.2012 18:44
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut heikkidaaa » 8.5.2013 21:08

meinasin tossa vaihtaa kesäks piikin isompaa pärrää ja mietiskelin sitte et yamaha wr 450 tai kotarin smoto mut mietiskelen tässä vaa sellasta ,että mikäs noista olis hyvä tonne tielle ja tietenki pienee leikkimiseem ;) ktm 530/450 tai jammun 450wr?
vai onks jotai muuta fiksuu vaihtoehtoo isommalle pyörälle?
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut Husky510 » 8.5.2013 21:47

heikkidaaa kirjoitti:meinasin tossa vaihtaa kesäks piikin isompaa pärrää ja mietiskelin sitte et yamaha wr 450 tai kotarin smoto mut mietiskelen tässä vaa sellasta ,että mikäs noista olis hyvä tonne tielle ja tietenki pienee leikkimiseem ;) ktm 530/450 tai jammun 450wr?
vai onks jotai muuta fiksuu vaihtoehtoo isommalle pyörälle?

No tuota se riippuu vähän mistä pitää. Tuohon listaan voi lisätä Hussen sm510r, Aprilia sxv, Ktm690 smc, Husanberg 570/650. Jos halajaa tehoa/huolto vapaamman, niin Ktm 690, tehoa enemmän huoltoa niin tuo husaberg mallit+Aprilia sxv. Husse ja Ktm530 on tuossa välimaastossa suunilleen, ehkä tuohon katumalliin voi lisätä Hussen sm610/630... Näin ajattelisin nuo mallit
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
heikkidaaa
Liittynyt:
13.4.2012 18:44
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut heikkidaaa » 8.5.2013 22:18

Husky510 kirjoitti:
heikkidaaa kirjoitti:meinasin tossa vaihtaa kesäks piikin isompaa pärrää ja mietiskelin sitte et yamaha wr 450 tai kotarin smoto mut mietiskelen tässä vaa sellasta ,että mikäs noista olis hyvä tonne tielle ja tietenki pienee leikkimiseem ;) ktm 530/450 tai jammun 450wr?
vai onks jotai muuta fiksuu vaihtoehtoo isommalle pyörälle?

No tuota se riippuu vähän mistä pitää. Tuohon listaan voi lisätä Hussen sm510r, Aprilia sxv, Ktm690 smc, Husanberg 570/650. Jos halajaa tehoa/huolto vapaamman, niin Ktm 690, tehoa enemmän huoltoa niin tuo husaberg mallit+Aprilia sxv. Husse ja Ktm530 on tuossa välimaastossa suunilleen, ehkä tuohon katumalliin voi lisätä Hussen sm610/630... Näin ajattelisin nuo mallit



joo tosiaa tykkään enemmän tosta ajelemisesta ni olis iha kiva jos olis huoltovapaa, paljos nois esim ktm 690 on kw ku vasta a2 korttia hommaamassa.
Telttis
Pyörä:
zx6r
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
2.10.2007 17:32
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut Telttis » 8.5.2013 22:49

Millaseen ajeluun se pyörä on menossa? Jos meinaat pidempiä matkoja ajella niin voi melkein unohtaa wr:n, exc:n ym ihan jo mukavuustekijöidenkin takia mutta voisin kuvitella että siihen "pieneen leikkimiseen" noi kisaenskat on melko ylivertaisesti parempia.

Sitä huoltamista nyt on mun mielestä muutenkin ihan turha pelätä, jos 20 minuutin öljynvaihdot, satunnaiset venttiilien säätämiset ja ylipäätään normaali huolenpito pyörästä on liian työlästä niin kannattaa ehkä ruveta harrastamaan vaikka jalkapalloa :|

Sen verran täytyy vetää kotiinpäin että omalla weeralla on ajettu 35 tuntia eikä venttiilien säätämisesta oo vielä tietoakaan.
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: Supermotot

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 8.5.2013 23:53

Muuten mites kun pari tuttua sanoo että se on turhaa lässytystä miettiä noita "kisa huoltovälejä" että öljyillä ajaa 15-20h ja kone remppaan kannattaa ryhtyä vasta kun joku alkaa ääntelemään/oireilemaan (+350h)?
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram