Kawasaki ZX-6R

Maahine
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
10.8.2007 16:00

ViestiKirjoittanut Maahine » 14.3.2011 15:26

Joo, niin mä siitä -03'sta ylöspäin oonki vähän katsellutkin(: Paljonkos se 48tkm huolto noin suurinpiirtein maksaa? Ja millainen on sellainen epänormaali nokkaketjun ääni?:D
-32'c pakkasta ja jinkku senkun liikkuu!
Laareppi
Pyörä:
ZX-6R 636 '05
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.5.2005 21:28

ViestiKirjoittanut Laareppi » 14.3.2011 18:37

Maahine kirjoitti:Joo, niin mä siitä -03'sta ylöspäin oonki vähän katsellutkin(: Paljonkos se 48tkm huolto noin suurinpiirtein maksaa? Ja millainen on sellainen epänormaali nokkaketjun ääni?:D


No sitä lähinnä tarkoitin, että jos on esim. tottunut Hondaan niin Kawan kilinät ja kolinat saattaa vähän pelästyttää :D Siis ei ole kauheasti huolenaiheita näissä peleissä, kunhan on huollot tehty, yleiskunto ja kulutusosat ok niin antaa mennä vaan. Joku pyöristä tietävä tuttu mukaan kun käy kattelemassa.

24 tonnin huolto maksaa 500-600€ osineen, luulisin että 48 on samaa luokkaa kun melko samanlaisia toimenpiteitä siinäkin suoritetaan...
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
Maahine
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
10.8.2007 16:00

ViestiKirjoittanut Maahine » 14.3.2011 20:02

Huh, onhan tuo aika hinnakas huolto! Joo, onneks noita osaavia mp tyyppejä löytyy työpiireistä, vielä viimeiset rahat kasaan ja sit pyörä ostoksille. Sais sulaa jo nuo lumet....!
-32'c pakkasta ja jinkku senkun liikkuu!
Laareppi
Pyörä:
ZX-6R 636 '05
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.5.2005 21:28

ViestiKirjoittanut Laareppi » 14.3.2011 20:55

Unohdin sanoa tuossa että huollon hinta riippuu tietysti paikasta. Yleensä se on ollut tuossa 500€ ympärillä (kesto 4 tai 5 tuntia) mutta jotkut kertoo saaneensa sen lähemmäs 350€. Kallista joka tapauksessa! :|

Tuossa on ainoa kiinteä hinnasto minkä löysin nopeella googletuksella.
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
Maahine
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
10.8.2007 16:00

ViestiKirjoittanut Maahine » 14.3.2011 21:11

Noo, on tuo 500 aika lähellä varmaan. Täällä tuppaavat veloittamaan 55-60e tunnilta, ni osat ku laskee pois ni ei siihen 500'aan mahdu kovin montaa työtuntia! <:
-32'c pakkasta ja jinkku senkun liikkuu!
/Wille/
Pyörä:
Kawasaki ZX-6r
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
23.10.2004 20:09

ViestiKirjoittanut /Wille/ » 16.3.2011 12:18

Pientä mainostusta tähän väliin, eli jos jollain tarvetta 05/06 mallin 25 kw kuristusosille, niin YV:llä saa kiinni. Jäänyt hyllyyn pyörimään, joten joutaisivat jollekin, kuka niitä oikeasti tarvii.
lauritz
Liittynyt:
24.1.2005 19:36

ViestiKirjoittanut lauritz » 21.3.2011 21:16

Kiinnostaisi tietää että kuinka paljon eroaa kawa vm. 05-07 eroaa vm 06-07 Gsx-R?
Esim ajoasennoltaan ja moottorinluonteen osalta? Kuinka luotettava tekniikka kawassa?
Koppero
Pyörä:
Mettämobedi
Liittynyt:
2.11.2005 22:15

ViestiKirjoittanut Koppero » 21.3.2011 22:33

lauritz kirjoitti:Kiinnostaisi tietää että kuinka paljon eroaa kawa vm. 05-07 eroaa vm 06-07 Gsx-R?
Esim ajoasennoltaan ja moottorinluonteen osalta? Kuinka luotettava tekniikka kawassa?
Vm. 05 Kawaa ja K4 ja K8 kikseriä (oletan että näiden väliin osuva kiksu ei eroa niin paljoa) ajaneena eivät nämä ajoasennoltaan minusta hirveästi eroa. Kawa ehkä hieman "massiivisemman" olonen.

Kawan 636 mallissa on parempi ala ja keskialueen vääntö. Tekniikaltaan tuskin sen parempi tai huonompi kuin suzukikaan.
H-u-l-l-u
Pyörä:
Yamaha FZ750
Paikkakunta:
RaaseBori
Liittynyt:
27.4.2005 22:01
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut H-u-l-l-u » 24.4.2011 11:55

Terve!

Tuli eilen kotariin vaihdossa tommonen -05 636 ninja, niin pari pientä tyhmää kysymystä näin ensalkuun voisin kysyä..

Miten takapenkki/etupenkki lähtee irti?
Saako tohon vaihdettua jonkun Z putken tahi vastaavan mikä tulisi ala kautta..?
Esinahan palanen istutetaan maahan ja sitä kastellaan säänöllisesti. Kun siitä kasvaa kunnon kyrpä, siitä tehdään konstaapeli.
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut khor » 24.4.2011 12:02

Kuskin penkki lähtee pois ottamalla penkin molemmilla puolilla olevat pienet katteet pois ja irrottamalla penkin kiinnitysruuvit. Takapenkin avataan virta-avaimella ja sen lukko löytyy takaapäin katsottuna vasemmanpuoleisen matkustajan jalkatapin kiinnityksen vierestä, eli sisälokarista toisinsanoen.
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
H-u-l-l-u
Pyörä:
Yamaha FZ750
Paikkakunta:
RaaseBori
Liittynyt:
27.4.2005 22:01
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut H-u-l-l-u » 24.4.2011 15:34

khor kirjoitti:Kuskin penkki lähtee pois ottamalla penkin molemmilla puolilla olevat pienet katteet pois ja irrottamalla penkin kiinnitysruuvit. Takapenkin avataan virta-avaimella ja sen lukko löytyy takaapäin katsottuna vasemmanpuoleisen matkustajan jalkatapin kiinnityksen vierestä, eli sisälokarista toisinsanoen.


No helkkari, suurkiitokset!
Kuskinpenkin sainkin irti omin avuin mutta tota virta-avain systeemiä en olis ehkä heti osannut etsiä! :)
Esinahan palanen istutetaan maahan ja sitä kastellaan säänöllisesti. Kun siitä kasvaa kunnon kyrpä, siitä tehdään konstaapeli.
H-u-l-l-u
Pyörä:
Yamaha FZ750
Paikkakunta:
RaaseBori
Liittynyt:
27.4.2005 22:01
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut H-u-l-l-u » 24.4.2011 21:34

Noniin ja seuraava tyhmä kysymys, miten toi takakate systeemi lähtee irti? otin alta nastat irti(3kpl) ja kaikki kiinnitys kuusiokolopultit, kate liikkuu niinkuin se olisi irti mut ei se kyllä irti lähtenyt?
Esinahan palanen istutetaan maahan ja sitä kastellaan säänöllisesti. Kun siitä kasvaa kunnon kyrpä, siitä tehdään konstaapeli.
Laareppi
Pyörä:
ZX-6R 636 '05
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.5.2005 21:28
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut Laareppi » 25.4.2011 12:27

H-u-l-l-u kirjoitti:Noniin ja seuraava tyhmä kysymys, miten toi takakate systeemi lähtee irti? otin alta nastat irti(3kpl) ja kaikki kiinnitys kuusiokolopultit, kate liikkuu niinkuin se olisi irti mut ei se kyllä irti lähtenyt?


Eipä siinä sen ihmeellisempää kiinnitystä oo. Mustat sivupaneelit pois, etupenkki pois, katteen kuusiopultit irti toiselta puolelta ja toiselta puolelta mustat nastat. Takapäästä ylhäältä katsottuna kaks pystypulttia irti, ja kannattaa siinä vaiheessa irrottaa myös takavalo niin ei oo sähköhärpäkkeet tiellä.

E: takapenkki pois tottakai
Viimeksi muokannut Laareppi päivämäärä 25.4.2011 13:30, muokattu yhteensä 1 kerran
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
Laareppi
Pyörä:
ZX-6R 636 '05
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.5.2005 21:28
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut Laareppi » 28.4.2011 22:39

Milläs renkailla pojat ajelee? Olis takanakki menossa vaihtoon ens viikolla.

Tällä hetkellä on hyväks todetut Pilot Power 2CT edessä ja takana, mitä monet asentajat suosittelee. Siinä on ainakin kaksoisseoksen takia tavallista parempi kulutuskestävyys, mutta samalla himottaisi uudet Diablot kun tulee rataakin pyörittyä kesäisin... Kuulemma ihan ylivoimaiset kaarreominaisuudet, mutta tiedä noista.
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
Archi
Pyörä:
636
Liittynyt:
21.7.2006 21:06
Re: Kawasaki ZX-6R

ViestiKirjoittanut Archi » 29.4.2011 13:15

Edessä taitaapi olla Diablo ja takana joku Michelinin kisanakki. Käytettynä ostin yhden eturenkaan ja kaks takasta hintaan 120€, muutaman kierroksen ajettu rataa. Helvetin hyviä renkaita, mutta eivät pidä kylmänä ollenkaan, joten saa aika skarppina olla noiden kans. Seuraavaks vois jotkut ihan oikeet katurenkaat ostaa, kenties noi Pilot Powerit.