Kawasaki z750

madduli
Pyörä:
Honda vfr800 Vtec & aprilia rs 125
Liittynyt:
12.7.2007 13:00
Re: Kawasaki z750

ViestiKirjoittanut madduli » 12.11.2011 15:38

Palaako kawassa lyhyt ja pitkä sillon ku laittaa pitkät päälle? Jos joku viittis tsekkaa :|
taliaivo
Liittynyt:
7.5.2010 14:11
Re: Kawasaki z750

ViestiKirjoittanut taliaivo » 4.12.2011 2:29

Morjesta,

aattelin ostaa tälläsen zetan ens vuodeks. Löyty ihan komee ja halpa vehje, mutta kilometrejä on kertyny jo 57 000km siihen. Eli kone on varmaan (?) aika lopussa. Paljo maksaa uus kone ja sen asennus, jos ees mahollista? Vai kannattaako suoraa vaa pistää muutama tonni lisää budjettii ja ostaa vähemmän ajettu. :roll:
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57
Re: Kawasaki z750

ViestiKirjoittanut Yzä » 4.12.2011 22:32

Tuskinpa kone on 57tuhannessa vielä lopussa, kuluvia osia kylläkin on jo pitänyt vaihtaa jonkinmoinen määrä, mutta kyllä nyt yli 100k luulis rullaavan helposti. Osaavammat vastatkoon paremmin.
Skipidiveinau
andddi
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
13.10.2008 20:11
Re: Kawasaki z750

ViestiKirjoittanut andddi » 4.12.2011 23:21

taliaivo kirjoitti:Morjesta,

aattelin ostaa tälläsen zetan ens vuodeks. Löyty ihan komee ja halpa vehje, mutta kilometrejä on kertyny jo 57 000km siihen. Eli kone on varmaan (?) aika lopussa. Paljo maksaa uus kone ja sen asennus, jos ees mahollista? Vai kannattaako suoraa vaa pistää muutama tonni lisää budjettii ja ostaa vähemmän ajettu. :roll:

Itellä 53tkm ajettu ja ihan täysin kunnossa tehot tallella jne. Jos kilometrit vaivaavat mittarissa niin pistä toki pari tonnia lisää, mutta jos huollettu ja täysin kunnossa oleva vekotin ni ajelee vielä pitkää, naapuri osti zx-6r jossa sama moottori, ajettu vajaa 80tkm ja hyvin pelittää Kuva
Lähtökohtaisesti Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi inhoavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan.
taliaivo
Liittynyt:
7.5.2010 14:11
Re: Kawasaki z750

ViestiKirjoittanut taliaivo » 4.12.2011 23:30

Juu, kiitos. On tosiaan huollettu äskettäin ja venttiili säädetty ym.
Kiitos vinkeistä :idea:
edit. ja jos joku vielä osais heittää jonkinlaisen arvion paljo moottorin vaihtamine maksais about
-_Joonas_-
Liittynyt:
3.1.2007 20:07
Re: Kawasaki z750

ViestiKirjoittanut -_Joonas_- » 5.12.2011 19:11

Riippuu ihan mihin hintaan sattuu purkupyörästä irtoamaan motti. Vaan turhaa rueta vaihtamaan, jos vanhaki pelaa.
madduli
Pyörä:
Honda vfr800 Vtec & aprilia rs 125
Liittynyt:
12.7.2007 13:00
Re: Kawasaki z750

ViestiKirjoittanut madduli » 11.12.2011 16:54

taliaivo kirjoitti:Juu, kiitos. On tosiaan huollettu äskettäin ja venttiili säädetty ym.
Kiitos vinkeistä :idea:
edit. ja jos joku vielä osais heittää jonkinlaisen arvion paljo moottorin vaihtamine maksais about

Jos itte vaihdat ni selviit luultavasti alle 750e, mut jos liikkeessä vaihdat ni et välttämättä selviä edes parilla tonnilla.

Jos joku tarvii S mallin varttikatetta, sen kehikkoa, valoa, tankoa tai jotain S mallin keulilta ni yv:tä tulemaan ;)
Ilpo00
Pyörä:
Kawasaki Z750 -09
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
23.11.2006 0:36
Re: Kawasaki z750

ViestiKirjoittanut Ilpo00 » 2.2.2012 10:05

Moro, hankin tossa kesän rientoihin zetan ja se on kilpitelinetta lukuunottamassa alkuperäiskunnossa, joten mietin tässä että pitäisköhän stonga vaihtaa? Onko kokemusta esim. fättiksestä ja miten kaikki kaasut ja jarrut saa kiinni? Leovincen slipari myös tulossa... Kuka suosittelee PCtä?
madduli
Pyörä:
Honda vfr800 Vtec & aprilia rs 125
Liittynyt:
12.7.2007 13:00
Re: Kawasaki z750

ViestiKirjoittanut madduli » 2.2.2012 21:34

Ilpo00 kirjoitti:Moro, hankin tossa kesän rientoihin zetan ja se on kilpitelinetta lukuunottamassa alkuperäiskunnossa, joten mietin tässä että pitäisköhän stonga vaihtaa? Onko kokemusta esim. fättiksestä ja miten kaikki kaasut ja jarrut saa kiinni? Leovincen slipari myös tulossa... Kuka suosittelee PCtä?

Itellä on fättäri kiinni. Uudet kiinnikkeet piti hommata. Kiinnikkeiden alle laitoin viel parit prikat. Paljon parempi ajoasento ku orkkiksella. Orkkiksel tuntu et ajais kottikärryä. Ajoasento nous huomattavasti ja vähä leveempi ote tangosta. Kaasut ja jarrut saa ihan normaalisti kiinni. Avaa ruuvit, ujuttaa kahvat pois tangosta ja lyö uuteen kii. Uuteen tankoo pitää kyl poraa pienet reijät et ne kahvat ei pyöri mut aika helppo homma.
Itte hommaisin PC:n jos ois aikaa käydä säädättää pyörä muttaku toi intti vie kaiken ajan. Tiputtaa kulutusta ja tuo paremman kaasuun vastaavuuden.
Ilpo00
Pyörä:
Kawasaki Z750 -09
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
23.11.2006 0:36
Re: Kawasaki z750

ViestiKirjoittanut Ilpo00 » 17.2.2012 12:30

Joo-o kyllä se fättäri pitää hankkia, luin vanhan TM:n testin ja siinäkin sanottiin että stonga on huono.
Sitten vaan kun noita fättiksiä on vaikka millä mitoilla, Madduli minkä merkkinen teikäläisellä on? mc-scatterilta sais Rentalia ja Pro taperia, pitäis melkein kokeilla se kiinni ja sitten päättää mikä on hyvä..
madduli
Pyörä:
Honda vfr800 Vtec & aprilia rs 125
Liittynyt:
12.7.2007 13:00
Re: Kawasaki z750

ViestiKirjoittanut madduli » 18.2.2012 1:54

Ilpo00 kirjoitti:Joo-o kyllä se fättäri pitää hankkia, luin vanhan TM:n testin ja siinäkin sanottiin että stonga on huono.
Sitten vaan kun noita fättiksiä on vaikka millä mitoilla, Madduli minkä merkkinen teikäläisellä on? mc-scatterilta sais Rentalia ja Pro taperia, pitäis melkein kokeilla se kiinni ja sitten päättää mikä on hyvä..

Ostin ton "käytettynä", eli siis joku oli yrittäny lyödä tonniseen zetaa suoraa kii ja ku ei ollu menny niin myi pois. Toi fatbar phycic näyttää ihan meikäläisen tangolta, tosin itellä on mustana ja noi kiinnikkeet kävin hakee paikallisesta yrityksestä ja se tais tilata ne allrightilta
http://www.mc-scatter.com/ohjaustanko-f ... 39488.html
Noita kiinnikkeitä en pysty ettimään ku ainaku meen allrightin sivuille yhteys katkee.
Khalle
Pyörä:
Triumph Daytona 675, Kawasaki Z750
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
8.6.2005 11:47
Re: Kawasaki z750

ViestiKirjoittanut Khalle » 1.6.2012 0:14

Moro,

FI (Fuel Injection) -varoitusvalo vilkkuu. Moottori käy ja kukkuu normaalisti. Osaako joku kertoa miksi valo palaa? Huoltomanuaalissa oli vain, että tarkastuta jälleenmyyjällä.
MIKES_
Pyörä:
Kawasaki Z750 -04
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
17.2.2008 15:10
Re: Kawasaki z750

ViestiKirjoittanut MIKES_ » 18.5.2013 11:54

Eipä täällä näytä hirveesti keskustelua olevan, mutta kysynpä silti jos joku vaikka vastaisi :) Eli mites tollanen -04 zeta semmosilla ~45000km ajettu, niin onko mitä vinkkejä mitä kannattais kattoa ton ikäsestä ja noilla kilometreillä? Onko venttiilit tarkistettava tässä kuinka usein? Ja muutenkin onko mitä isompia huoltoja tehtävä...
Firefox69
Liittynyt:
19.5.2013 16:41
Re: Kawasaki z750

ViestiKirjoittanut Firefox69 » 19.5.2013 16:50

Moro

Tarkotus ois ostaa tollanen -05 mallii oleva, jolla ajettu jo 65 000. Onko tohon odotettavissa paljon huoltoja kuten venttiilinsäädöt, männänvaihdot? ym.
Muuten vaikutti olevan pyörä ihan hyvässä kunnossa, mutta pisit simään öljyn ja ilmeisesti kuran seoksessa oleva alakerran pohja. Ei kuitenkaan vaikuttanu siltä, että se vuotais mistään. Aiemmin kuulemma kannen tiivisteet hikoillut, että voisko se olla valunu sieltä.
kossuk
Liittynyt:
11.5.2013 2:47
Re: Kawasaki z750

ViestiKirjoittanut kossuk » 5.6.2013 18:41

Tietääkö kukaan mistä löytäisin 35 kw kuristussarjan, ei 25kw. Joku halpa ja helppo, ja joutuuko tekemään moottoriin säätöjä jos kuristaa tehot ?