Kawasaki z750

miikku_13
Liittynyt:
4.6.2009 23:08
Kawasaki z750

ViestiKirjoittanut miikku_13 » 5.6.2009 1:55

Eli ensimmäistä isoa pyörää hankkimassa ja toi kawasaki iski silmään. Vähän kysymyksiä olisi. Eli miten matka taittuu kaupunkiajossa/matka-ajossa? Olen n.170cm pitkä, riittääkö varsi ja millainen ajoasento on? (Ei vielä korttia, ei vielä koeajoa.) Onko luotettava kone? Ei lastentauteja tmsp.?
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 5.6.2009 7:36

miikku_13 kirjoitti:Eli ensimmäistä isoa pyörää hankkimassa ja toi kawasaki iski silmään. Vähän kysymyksiä olisi. Eli miten matka taittuu kaupunkiajossa/matka-ajossa? Olen n.170cm pitkä, riittääkö varsi ja millainen ajoasento on? (Ei vielä korttia, ei vielä koeajoa.) Onko luotettava kone? Ei lastentauteja tmsp.?


Lainaan omaa kirjoitustani:
MotoWIKI
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
JP_89
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2005 19:58

ViestiKirjoittanut JP_89 » 5.6.2009 13:39

DriveFast kirjoitti:
miikku_13 kirjoitti:Eli ensimmäistä isoa pyörää hankkimassa ja toi kawasaki iski silmään. Vähän kysymyksiä olisi. Eli miten matka taittuu kaupunkiajossa/matka-ajossa? Olen n.170cm pitkä, riittääkö varsi ja millainen ajoasento on? (Ei vielä korttia, ei vielä koeajoa.) Onko luotettava kone? Ei lastentauteja tmsp.?


Lainaan omaa kirjoitustani:
MotoWIKI

nus nus. mutta ei kait nuissa zetoissa radiaalijarruja kumminkaan ole? 750cc siis
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 5.6.2009 14:44

JP_89 kirjoitti:nus nus. mutta ei kait nuissa zetoissa radiaalijarruja kumminkaan ole? 750cc siis


Hyvin nussittu.. Oli ajatuksissani tullut sekoitettua Z1000 ja Z750-jarrut.. Normipuristimet noissa seiskapuokeissa siis on..
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
HiTec
Pyörä:
Seuraava on vielä haussa...
Paikkakunta:
Hki
Liittynyt:
28.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut HiTec » 6.6.2009 16:23

Itse olin kyllä aina olettanut että Z750 on perinteikäs jatkaja Kawan 750cc moottorikonstruktioille, eikä suinkaan kutistettu, alkujaan suurempi pata :nolo: Ikäänkuin mallihistoriassa Z750 korvasi ZR-7:n => loogisesti pääteltynä sama 750cc padan pohjatekniikka molemmissa. Juu vesijäähyä, ruiskurunkoa jne, mutta siltikin :s
Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -02 > Suzuki GSF 1250 SA GT -08
echo
Liittynyt:
12.11.2006 19:17

ViestiKirjoittanut echo » 6.6.2009 18:10

Ihan hyvä pyörähän tuo on niin kauan kun kukaan ei käännä volvolla eteen :D

kokemusta on.
markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 6.6.2009 20:04

Eikös uudemmissa pikku-Zetoissa ole radiaalijarrut? Uudessa tonnisessahan on yhet parhaista tehdasjarruista mitä tarjolla on. :)
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
/Wille/
Pyörä:
Kawasaki ZX-6r
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
23.10.2004 20:09

ViestiKirjoittanut /Wille/ » 7.6.2009 8:38

^Eipä näytä olevan.
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 7.6.2009 10:15

markketo kirjoitti:Eikös uudemmissa pikku-Zetoissa ole radiaalijarrut? Uudessa tonnisessahan on yhet parhaista tehdasjarruista mitä tarjolla on. :)


Niin mäkin olin ajatellut, mut ei näin taida olla..
Kuva

Esim. Tuossa kuvassahan on ihan normijarrut..
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
Pegaso125
Pyörä:
Kawasaki Z75 -04
Paikkakunta:
Nastola/Helsinki
Liittynyt:
13.4.2006 16:11
Loistopyörä

ViestiKirjoittanut Pegaso125 » 9.6.2009 15:54

OStin kyseisen pyörän tossa kuukaus pari sitte ja oon kyllä ollu tyytyväinen. Ekaks isoks pyöräks itelle kans, ja tehoa on vielä toistaseks riittävästi, ei ollenkaan liikaa. Noita peruspyöriä aluks kattelin missä tehot liikkuun 100hv väärällä puolella, mutta onneks tuli isompi ostettua, tuntuvat aika lahnoilta Kawan jälkeen.

Ostin kaadutun -04 vuosmallisen, ei vielä vikoja ja luotettavasti nousee nokka (tosin vielä aika vähän :) ).

En vielä oo pitkiä matkoja tehny (pisin lahti-hki muutamasti 120km), mutta vaikka joku valitteli että istumalihakset puutuu niin ei mun mielestä liikaa. Ehkä sit ku lappiin lähtee.. Vaikka Ztaa ei niin ookkaa tarkotettu matkapyöräks niin kyllä se siihen sopii, hyvä ajaa maantiellä. Ei tuu ajettua yli 120 kovin kauaa ku viima ottaa, mutta 100-120 on hyvä ajella kauemminkin, jos on tulpat tai popit korvissa. Kaupungissa onki sitte aika peto, pieni kääntösäde (2,7m muistaakseni) ja ohittaa jonot mukavasti, vaikka tanko onki vähän leveä :) Ketterä ku mikä.

Painoa on liikaa, mutta sen kanssa elää ja se just varmaan tuo vakautta matka-ajoon.

Ajoasento loistava yksin ajettaessa, mutta kaks päällä surkee. Tosi huonot tilat toiselle matkustajalle eikä mitää mistä pitää kiinni, ei pitkiä matkoja jaksa kyyditä. Esim. ninjalla 4x parempi kyyditä.

Kyllä riittää varsi :)
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 9.6.2009 16:08

noissa vanhemmissa on muuten uskomattoman huono keula. kunnon hyppykeippi vailla säätöjä. rauhallisessa kurvailussa menee hyvin, mutta radalla ja kunnon mutkapätkillä pistää itkettämään pidemmän päälle... :roll:
Nauris^^
Pyörä:
TM SMR 125 (myyty) , Hyosung Comet (myyty), Kawasaki Z 750
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
17.4.2007 9:38

ViestiKirjoittanut Nauris^^ » 26.6.2009 17:01

Kaks viikkoa ja risat, sit saan alkaa ajelee pikkuzetalla :D Pitkä aika vielä odottaa.. Mutta mutta.. Onkos teillä kellää kuristettua zetaa? Kamalaa kun joutuu ajelee kuristetulla pyörällä. Oma kevarikin kiihtyy vitusti paremmin ja kulkeekin viel mukavasti enemmän mitä kuristettu zeta :D
Roub
Pyörä:
Gillu
Paikkakunta:
Tampere City
Liittynyt:
4.1.2009 19:29

ViestiKirjoittanut Roub » 27.6.2009 17:37

Moro! Semmosta kyselisin, että mistä ootte löytänyt tähän zetaan sirompaa kilventelinettä, vai ootteko itse näperrellyt sellasen? Ja jos ootte itse väsännyt, niin voitteko pistää vähän jotain ohjetta, että kuinka sen teitte.

Kiitos jos joku viitsii vastata ;)
Moottoripyöräilyä koskevat lait:
”Kaikki kiva on kiellettyä.”
~Tieliikennelain 2 §:n 2. momentti
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 28.6.2009 12:59

isoEGO kirjoitti:noissa vanhemmissa on muuten uskomattoman huono keula. kunnon hyppykeippi vailla säätöjä. rauhallisessa kurvailussa menee hyvin, mutta radalla ja kunnon mutkapätkillä pistää itkettämään pidemmän päälle... :roll:
riippuu mihin on tottunut, jollain on niin kieroutunut mieli pyöristä että voivat pitää sitä liiankin hyvänä ajaa (niinkuin allekirjoittanut) ja vaihtaa sen 20vuot vanhempaan yamahaan ja nauttia siitä täysin siemauksin.

Tuusmotorista ainakin ennen sai rosterisia kilventellinkejä zetaan, varmaan saa vieläkin.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 28.6.2009 23:40

Tomppade kirjoitti:riippuu mihin on tottunut, jollain on niin kieroutunut mieli pyöristä että voivat pitää sitä liiankin hyvänä ajaa (niinkuin allekirjoittanut) ja vaihtaa sen 20vuot vanhempaan yamahaan ja nauttia siitä täysin siemauksin.



riippuuhan se, mutta en mä siltikään sitä keulaa menis kehumaan, vaikka ois kuinka kieroutunut mieli. :roll: