Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Eka pyörä suunnitteilla

Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 22:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 15.4.2008 19:16

Joo olihan toi tollasen 500cc peruspyörän 160km/h huiput vähän alakanttiin heitetty, mutta ei hirveesti. Ja niinkuin todettu niin turha verrata pyöriä joiden käyttötarkoitus on melkein päinvastainen. Eikä se cbr 0-100 kiihdytyksessä ihan sekuntia er6:sta vie. Er6 sataseen mentäessä suht nopea, 4,05s bike kellottanut, kun tuollainen F cbr viipyy sen n.3,5s. Ja Juha S, SRAD gsx-r on mielestäni suzukilta melkoisen epäonnistunut malli. Pärjännyt huonoiten kiihtyvyys&nopeusmittauksissa ja radallakaan sen ei ole todettu taittuvan ihan parhaiten. Moottoria on sanottu tehottomaksi melkein läpi kierrosalueen kilpailijoihin verrattuna. Kyllä kai sillä kuitenkin jo 0-100 siihen ehtii mitä Sv:lläkin, toki se vaatii aina sen mukavan kytkinrumban liikkeelle lähössä jos V-twiniin vertaa. 600cc sporteille kun parhaimmillaan on mitattu alle 3sek aikoja. Eikä niillä ihan kevyimmillä ja tehokkaimmilla. 2000 vuosimallin Gsx-r meni bikessä 2,9s 0-100, vaikka omasi siinä testissä pienimmät huipputehot. Tehon ulostulolla ja alustalla sekä runkogeometrialla on iso sanansa siihen kiihtyvyyteen.
Liittynyt:
2.12.2003 18:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 15.4.2008 19:21

SMRacing kirjoitti: Ja Juha S, SRAD gsx-r on mielestäni suzukilta melkoisen epäonnistunut malli. Pärjännyt huonoiten kiihtyvyys&nopeusmittauksissa ja radallakaan sen ei ole todettu taittuvan ihan parhaiten. Moottoria on sanottu tehottomaksi melkein läpi kierrosalueen kilpailijoihin verrattuna. Kyllä kai sillä kuitenkin jo 0-100 siihen ehtii mitä Sv:lläkin, toki se vaatii aina sen mukavan kytkinrumban liikkeelle lähössä jos V-twiniin vertaa.


otetaan nyt huomioon, että verrataan näitä pyöriä vielä samalta vuosituhanneltakin :)
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 22:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 15.4.2008 19:33

Kyllä. SRAD on vm. 96-99. Vai tuliko kuussatku SRAD vasta -97. Ja F2 cbr meni siihen 3,5s 0-100, vuonna 1991.

http://www.motorcycle.com/shoot-outs/19 ... 15410.html

Ja itse asiassa nopein tietämäni vakio kuussatkun varttimaili on -97 Zx6R (105hp/186kg). 10,7s ja risat parhaillaan mennyt, mutta kait muutenkin erikoisen nopealla kiihdytysradalla ja huippunopeuskin oli suhteellisen hyvä 257km/h todellista. Tuo 98-01(teknisesti sama) malli mikä itsellänikin on, spekuloitiin sillon esittelyhetkellä kiihtyvän vielä lujempaa, 10kg kevyemmän painonsa ja tehokkaamman moottorinsa ansiosta. Ei kuitenkaan juurikaan niin käynyt. Ei tuon mallisenkaan 10,9s useat varttimailivedot (luokkansa nopein) varttimaili ja 262km/h huiput huonot olleet. Tänä päivänä tuntuu 11s alitukset puuttuvan kokonaan 600cc luokassa. Parhaat kiihtyvyys ja (osittain myös nopeustulokset) sporttipyörissä sijoittuvatkin kuussatkuissa viime vuosituhannen loppuun/tämän alkuun, tonnisissa tämän vuosituhannen alkuvuosiin. Ehkä esimerkki ääripäästä 2007 vm 600cc RR cbr jolla kesti biken testaamana 0-100 kiihdytyksessä 4,05s. Pyörä oli testin kevein ja tiivismittaisin. Joten ei se SRAD valmistusvuotensa perusteella millään tapaa viivoilla saisi tasoitusta antaa ;)
Liittynyt:
27.1.2007 20:50

ViestiKirjoittanut motoristi-x » 15.4.2008 20:41

kyllä itseasiassa 600cc -luokassa mennään "nykyäänkin" alle 11 sekunnin...

http://www.motorcycle-usa.com/photos/60 ... lchart.jpg

siinäpä taulukko kiihtyvyysajoista, jotka ajettu 2006-mallin 600:silla.

2007-mallin 600:sillakin on ajettu kirkaasti alle 11s varttimailia, kannattaa lukaista esimerkiksi tämä testi: http://www.motorcycle-usa.com/Article_P ... 514&Page=2

biken testit nyt on mitä on, eivät osaa kiihyttää :D

no kukin tuskin ostaa ensipyörää kiihtyvyyden tai huippunopeuden perusteella, täytyy muistaa että suomessa on nopeusrajoitukset olemassa... varmasti riittää mainiosti liikenteen mukana pysymiseen perus 500cc:nen ( esim. gs, tai er5) ihan siinä missä 600:nen sporttikin :wink:
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 21:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 15.4.2008 21:12

Totta. Makuasia sano koira kun pallejaan nuoli. Toinen tykkää 500cc-väännöstä, toinen 600cc-huipputehosta. :D
Vähän menee kiistelyyn makuasioista, mutta mutta, onhan sekin virkistävää foorumilla.
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
Eläkeläinen
Liittynyt:
13.11.2001 2:00

ViestiKirjoittanut X-Race » 15.4.2008 21:33

Ei taida silti nuo 500 -kuutioiset twinit antaa millää kierroksilla enempää tehoa kuin 600 -kuutioinen vinkuja samoilla kierroksilla. En ole perehtynyt, mutta epäilen. Teho korreloi vertailussa vääntöä yksyhteen.
Ei seiso
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 22:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 16.4.2008 8:59

kevaristi-x :lle sen verran että tiedän nuo amerikkalaiset testit että siellä on hämmästyttävän kovia aikoja ajettu. Itse nyt olen vertaillut eurooppalaisten lehtien testejä. Niissä viimeksi 11s alittanut on ollut 05-06 Zx6R.

Ja kyllä sitä vääntöä on joissain 600cc sporteissa ihan kivasti jo pienemmillä kiekoilla. Tuon oman pyörän tehokäyrä on ainakin aika tasaisesti nouseva.
Pyörä:
SpeedTriple & Crossipyörä vammaisille (Crossimönkkäri)
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
13.10.2001 2:00

ViestiKirjoittanut -Makke- » 16.4.2008 9:51

SMRacing kirjoitti:Ja kyllä sitä vääntöä on joissain 600cc sporteissa ihan kivasti jo pienemmillä kiekoilla. Tuon oman pyörän tehokäyrä on ainakin aika tasaisesti nouseva.


On se villi värkki mitä olen kirjotteluasi sivusta lukenut... Ajelehan varovasti..
Teen pieniä/keskisuuria sorvaustöitä, YV:llä yhteyttä jos tarvetta osille.

"I live more in 5 minutes on my motorcycle than many people live in a lifetime" -Burt Munroe
Liittynyt:
2.12.2003 18:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 16.4.2008 15:03

-Makke- kirjoitti:
SMRacing kirjoitti:Ja kyllä sitä vääntöä on joissain 600cc sporteissa ihan kivasti jo pienemmillä kiekoilla. Tuon oman pyörän tehokäyrä on ainakin aika tasaisesti nouseva.


On se villi värkki mitä olen kirjotteluasi sivusta lukenut... Ajelehan varovasti..


:D.... enpä tiie, ikinä en ole mitään nelimukista kuussatasta ajanu mistä voisin sanoa että se vääntäisi. ei edes kohtalasesti, tai tyydyttävästi. sitten kun kierrokset alkaa lähestyä viisinumeroisia lukemia niin alkaa jo jotain höpinää sieltä jalkojen välistä löytymään...

mei isoimmas työautos onkii 650nm vääntöä 600kierr/min!
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
Eläkeläinen
Liittynyt:
13.11.2001 2:00

ViestiKirjoittanut X-Race » 16.4.2008 16:01

-Makke- kirjoitti:
SMRacing kirjoitti:Ja kyllä sitä vääntöä on joissain 600cc sporteissa ihan kivasti jo pienemmillä kiekoilla. Tuon oman pyörän tehokäyrä on ainakin aika tasaisesti nouseva.


On se villi värkki mitä olen kirjotteluasi sivusta lukenut... Ajelehan varovasti..

On varmasti sekin, mutta Juha S:n vessalle sille ei ole vähääkää saumaa. Kiukkusemmasta pelistä en ole hetkeen lukenut tai kuullut, jos nyt ei tietenkään lasketa edellisellä sivulla aiheena ollutta 500 -kuutioista suzukia.
Ei seiso
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 22:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 16.4.2008 17:20

Joo vähän ohi aiheen itse kullakin mennyt. Kuulosti vaan että jollakin oli käsitys jonka mukaan 600cc rivi4 ei voi ajaa SUUNNILLEEN kuin huipputehon kierroksilla. Joka ei kyllä pidä paikkansa. Ihan normaaliajossa voit ajaa hyvinkin pienillä kierroksilla, siinä missä 500cc 2sylinteriselläkin. Ja ei ole ollut tarkoitus leijua, ja tuskin Juha S:lläkään ollut. Kyllä se V-twini voi tarjota muhkeamman väännön varsinkin pienillä kierroksilla, mutta monet rivikoneetkin kyllä vetävät jo alhaalta liikenteeseen riittävästi. 500cc 2-sylinterinen "peruspyörän" kone toki voi tuntua vääntävältä, mutta se tunne aika usein johtuu siitä että sitä tehoa ei löydy kovinkaan paljoa millään kierroksilla ;) Kun 4syl sportit venyy pidemmälle ja kovemmin , osa huonommin alhaalta vääntävänä. Ostakaa vaikka Yamaha V-Max niin ei ole väännöstä pula millään kierroksilla, jos se on pyörän hankintakriteeri nro 1 :D

Nämä viestit tiivistettynä asiani on ollut, että kenenkään pyörää hankkivan ei kannata ostaa 500cc rivitwini-nakua siinä toivossa että sillä kerkeää arkiajossa matalemmilla kierroksilla paremmin kuin 600cc rivisportilla. Tämän väitteen kyllä uskallan tyrmätä.
Viimeksi muokannut SMRacing päivämäärä 16.4.2008 17:31, muokattu yhteensä 1 kerran
Liittynyt:
2.12.2003 18:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 16.4.2008 17:28

SMRacing kirjoitti: 500cc 2-sylinterinen "peruspyörän" kone toki voi tuntua vääntävältä, mutta se tunne aika usein johtuu siitä että sitä tehoa ei löydy kovinkaan paljoa millään kierroksilla ;)


aika kulunut itikkamiesten fraasi. sanoisin tuon vain johtuvan välityssuhteista ;)

rivinelosella voi toki ajaa pienillä kierroksilla mainiosti, mutta askin läpikelaaminen pienestä vauhdista jokaiseen kiihdytykseen tuntui ainakin miusta melko ärsyttävältä.
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 18:32

ViestiKirjoittanut Micce » 16.4.2008 17:52

Juha S kirjoitti:
SMRacing kirjoitti: 500cc 2-sylinterinen "peruspyörän" kone toki voi tuntua vääntävältä, mutta se tunne aika usein johtuu siitä että sitä tehoa ei löydy kovinkaan paljoa millään kierroksilla ;)


aika kulunut itikkamiesten fraasi. sanoisin tuon vain johtuvan välityssuhteista.

rivinelosella voi toki ajaa pienillä kierroksilla mainiosti, mutta askin läpikelaaminen pienestä vauhdista jokaiseen kiihdytykseen tuntui ainakin miusta melko ärsyttävältä.
Askin läpi kelaaminen? Voin ihan kokemuksella sanoa että ennenkun 200+ on mittarissa niin en edes koske viitosvaihteeseen, saatikka kakkosvaihdetta pienempään edes kaupungissa.

Voisitko vähän valaista että millä kusiaisella olet ajanut ja kuinka pitkän lenkin?

Vai onko kyseessä pelkästään kuskin laiskuus kun ei jaksa vaihtaa vaihdetta / tykkää siitä? Et ole harkinnut mitään automaattimopon ostoa?
Liittynyt:
2.12.2003 18:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 16.4.2008 18:01

Micce kirjoitti:itkemistä/ tunteiden purkua*


vastasin oikeaan topikkiin, kun mennään jo niin pahasti metsään aiheessa.
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 2:00

ViestiKirjoittanut Sami » 16.4.2008 18:07

Voisitte jo alkaa rajoittamaan tuota toistenne V2-rivi4 sotaan provosoimista.

Ihan kivasti ne vääntää molemmat. Aloittelija saanee kummankin melko kivuttomasti liikkeelle ilman sen suurempaa kytkimellä kikkailua.