Sivu 3, 76:sta

ViestiLähetetty: 10.3.2008 10:56
Kirjoittanut Kaj
Gleb kirjoitti:
Kaj kirjoitti:
Gleb kirjoitti:edit: älä KOSKAAN osta käytettyä kypärää!!!


Sen verran tähän takerrun...jokainen meistä lyö päähänsä käytetyn kypärän kun lähtee ajamaan (noin 99,9% varmuudella).
Onhan se käytetty heti jo toisella käyttökerralla.


Vähän sama homma kun käyttäisi kaverin kortonkia... :D
Kypärä on kuitenkin se ainut henkivakuutus, ja itse en ainakaan käytetyn kypärän suojaan henkeäni uskoisi. Vaikka se maksaakin paljon vähemmän kuin uusi, mutta onko kellään varaa riskeerata omaa henkeään 200e takia..?

PS. Hyvä kypärä kestää piiiitkään jos ei kaadu ja pitää hyvää huolta.


Kortonki vertauksesi ontuu pahemman kerran...

Sanoit turhan ehdottomasti (älä KOSKAAN)...samoin sanoit itsekin että hyvä kypärä kestää hyvin hoidettuna pitkään...eli hyvin hoidetun käytetyn kypärän voi ihan huoletta ostaa, jos on tarvetta. Jos joskus itse lopetat harrastuksen, taikka on vaikka tarve päivittää oma (hyvin hoidettu) kypäräsi uuteen, niin kai sinä sen voit myydä, kun tuskin sitä roskiksiinkaan heität.

Turha on tuollaisia "höpö höpö" ehdottomia neuvoja jakaa. Ymmärtäisin, jos olisit sanonut esim. älä koskaan osta kolhittua käytettyä kypärää tjsp.

Ei mulla muuta, kevättä odotellaan ja ajokelejä.

ViestiLähetetty: 10.3.2008 13:33
Kirjoittanut Sami
Kaj kirjoitti:hyvin hoidetun käytetyn kypärän voi ihan huoletta ostaa, jos on tarvetta

Jutun pointti taisi alusta alkaen olla siinä että on melko mahdotonta tietää mikä kypärä on hyvin hoidettu ja mikä ei, ellei ne ole ollut uudesta asti omia. Jos myyjä sanoo että kypärä on hyvin pidetty (eikä siinä ole näkyviä jälkiä), voiko varmuudella olettaa että sitä ei olisi koskaan kolhittu? Minun mielestä ei.

Mutta tämä kypäräkeskustelu alkaa kasvamaan jo ohi aiheen.

ViestiLähetetty: 11.3.2008 11:04
Kirjoittanut Ek1
Micce kirjoitti:
Nemo kirjoitti:
Micce kirjoitti:
Muilla varusteilla nyt ei ole niin paljon merkitystä alkukilometreillä vaikka olisi laatua tarjoustalo :)
Toki sitten kun alkaa enemmän kilometrejä tulemaan ja uskaltaa jo lähteä omaa kotikylää pitemmälle niin sitten kannattaa jo miettiä kunnon varusteita, ja lähinnä hinta vastaa laatua (mp-liikkeet) toki tarjouksia kannattaa kyttäillä.


Siis tätä mä en nyt ymmärrä. Millä tavalla aloittelijan ajovarusteet poikkeaa muista? Pikemminkin aloittelijalle ne varusteet tulisi olla tuplasti paremmat, koska imo riski tehdä tuttavuutta asfaltin kanssa on moninkertainen. Kerralla kun ostaa kunnon varusteet niin täts it. Ei vituta jälkeenpäin niin rahanmeno kuin ihonkuorinta tarjoustalon verkkareistakaan.
No oletetaan että kuski on ns. käsi vielä, pyörittää kaupungilla ja kaatuu 50kmh vauhdista.. voin 99% varmuudella sanoa että tähän riittää ajovarusteet mallia pirkka suojaamaan isommilta naarmuilta.


Voit siis lähes täysin varmasti sanoa että kun ajovarusteilla mallia "pirkka", 50kph vauhdista lyöt pääsi kenttään ja liu´ut jonkun matkaa niin No Problem? 50e Lidl-kypärä ei paljon kestä.

ViestiLähetetty: 11.3.2008 16:27
Kirjoittanut Micce
Suosittelen lukemaan paremmin koko aiheen, niin huomaat että en puhu kypärästä..

ViestiLähetetty: 11.3.2008 17:46
Kirjoittanut eldrin
Oisko jo aika keskittyä aiheeseen, joka muistaakseni koski ensimmäisen pyörän hankkimista? Alkaa jo riittää tää vääntäminen siitä, onko halvoista ajovarusteista mihinkään. Jos ja kun aihe kiinnostaa, niin sitä varten löytyy taatusti oma topic. Ja jos ei, niin perustakaa. Kiitos.

ViestiLähetetty: 27.3.2008 13:44
Kirjoittanut artukka
kannattaako muuten enää nykyään tuoda pyörää englannista.. takavuosina siinä säästi mukavasti kun ajoi sieltä pyörän suomeen, tosin piti itse vaihtaa ainakin ajovalo "toispuoleiseen" täällä ja katsastaa.

ViestiLähetetty: 13.4.2008 19:43
Kirjoittanut _Tude_
Itse suosittelisin Suzuki Gs 500E:tä ei sportti mutta omasta mielestäni nätti.

Kevyt ja mukava kiihtyvyys tehoputken kanssa.
Isälläni on tälläinen pyörä joka on Lazerin tehoputkella varustettu.

Itse olen sillä n. vuoden ajellut VAIN "suljetulla alueella" joka on n. 1km pitkä ja 300m leveä hylätty parkki paikka. Itse opin sillä helposti ajamaan koska suht matala istuin korkeus eikä kovin suuri paino.

HUOM: Itse siis olen 15w ja mopoa saamassa mutta isäni opetti minut tuolla ajamaan ja voin sanoa että hyvä ensi pyörä myös kokemattomille.

Ps.Kuvia galleriassa.

ViestiLähetetty: 13.4.2008 21:06
Kirjoittanut Gleb
Ja rivitwineissa on pomminvarma kone, siitä plussaa.
Mutta ei tuo GS tai kawan vanha ER oikein sovi "sportti"-määritelmään...

ViestiLähetetty: 13.4.2008 21:25
Kirjoittanut Naiko
juu ei se ajoasennoltaan välttämättä sovi "sport" (vois olla street) määritelmään, mutta kyllähän kaikilla yli 600cc pyörillä ehtii ihan tarpeeksi ;D

ViestiLähetetty: 14.4.2008 8:38
Kirjoittanut _Tude_
Naiko kirjoitti:juu ei se ajoasennoltaan välttämättä sovi "sport" (vois olla street) määritelmään, mutta kyllähän kaikilla yli 600cc pyörillä ehtii ihan tarpeeksi ;D


Nopeus/kiihtyvyys sehän riippuu aivan virityksien laadusta ja määrästä.

HUOM:Kuten tekstini alussa sanoinkin että ei ole sportti mutta saahan tuota mallina Gs 500F jossa on katteet.

ViestiLähetetty: 14.4.2008 16:25
Kirjoittanut Micce
Tudetus kirjoitti:
Naiko kirjoitti:juu ei se ajoasennoltaan välttämättä sovi "sport" (vois olla street) määritelmään, mutta kyllähän kaikilla yli 600cc pyörillä ehtii ihan tarpeeksi ;D


Nopeus/kiihtyvyys sehän riippuu aivan virityksien laadusta ja määrästä.

HUOM:Kuten tekstini alussa sanoinkin että ei ole sportti mutta saahan tuota mallina Gs 500F jossa on katteet.
Vaikka siihen katteet lyö, niin sama matkamopo se on silti.

Turha edes rivikakkosta viritellä kun ei sitä saa liikahtamaan kuten sportin kuuluu.

ViestiLähetetty: 14.4.2008 19:08
Kirjoittanut _Tude_
Micce kirjoitti:
Tudetus kirjoitti:
Naiko kirjoitti:juu ei se ajoasennoltaan välttämättä sovi "sport" (vois olla street) määritelmään, mutta kyllähän kaikilla yli 600cc pyörillä ehtii ihan tarpeeksi ;D


Nopeus/kiihtyvyys sehän riippuu aivan virityksien laadusta ja määrästä.

HUOM:Kuten tekstini alussa sanoinkin että ei ole sportti mutta saahan tuota mallina Gs 500F jossa on katteet.
Vaikka siihen katteet lyö, niin sama matkamopo se on silti.

Turha edes rivikakkosta viritellä kun ei sitä saa liikahtamaan kuten sportin kuuluu.


Kyllä meijän gs 500F liikkuu siihen malli et vakio 600 sportit jättää kevyesti jälkee.

ViestiLähetetty: 14.4.2008 19:16
Kirjoittanut JTJT
Tudetus kirjoitti:
Kyllä meijän gs 500F liikkuu siihen malli et vakio 600 sportit jättää kevyesti jälkee.


eipä ole liikkumassa :D..... vai oliko tuo vitsi? ja kyllä, olen GS:n omistanut.

vai tarkoittiko tuo sitä, että 600cc sportit jättää GS:n kevyesti jälkeen? jos tarkoitti, niin sitten ei mitään :)

ViestiLähetetty: 14.4.2008 20:03
Kirjoittanut SMRacing
No kyllähän sen skootteripojan täytyy isäukkonsa Gs:ää kehua :D Vähän humoristia viestejä tuppaa olemaan.

Kyllähän minunkin fude liikahtaa vielä eri malliin! Gs soveltuu varmasti sellaiselle, joka etsii peruspyörää itselleen. Sporttista pyörää etsivällä se Gs on siellä listan häntäpäässä. Kawasaki er-5 jne. kuuluvat samaan kategoriaan.

ViestiLähetetty: 14.4.2008 21:44
Kirjoittanut Gleb
Itse olen ajanut vain Er-6n rivitwiniä näistä mopoista(mukava peli, etupää tosin oli levoton, mutta vääntö muhkea), ja voin sanoa että kyllähän se kawa jättää renkaan mitan cebaria. Siihen asti kunnes CBR kelaa kierrokset 12 000 asti... :D
Ja Cebarissa on vakiona 100hp, uusissa vielä enemmän. Taitaa olla se GS turbotettu mikä jättää kusiaissportin ;)