Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Eka pyörä suunnitteilla

Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
8.4.2003 9:09

ViestiKirjoittanut Kaj » 10.3.2008 9:56

Gleb kirjoitti:
Kaj kirjoitti:
Gleb kirjoitti:edit: älä KOSKAAN osta käytettyä kypärää!!!


Sen verran tähän takerrun...jokainen meistä lyö päähänsä käytetyn kypärän kun lähtee ajamaan (noin 99,9% varmuudella).
Onhan se käytetty heti jo toisella käyttökerralla.


Vähän sama homma kun käyttäisi kaverin kortonkia... :D
Kypärä on kuitenkin se ainut henkivakuutus, ja itse en ainakaan käytetyn kypärän suojaan henkeäni uskoisi. Vaikka se maksaakin paljon vähemmän kuin uusi, mutta onko kellään varaa riskeerata omaa henkeään 200e takia..?

PS. Hyvä kypärä kestää piiiitkään jos ei kaadu ja pitää hyvää huolta.


Kortonki vertauksesi ontuu pahemman kerran...

Sanoit turhan ehdottomasti (älä KOSKAAN)...samoin sanoit itsekin että hyvä kypärä kestää hyvin hoidettuna pitkään...eli hyvin hoidetun käytetyn kypärän voi ihan huoletta ostaa, jos on tarvetta. Jos joskus itse lopetat harrastuksen, taikka on vaikka tarve päivittää oma (hyvin hoidettu) kypäräsi uuteen, niin kai sinä sen voit myydä, kun tuskin sitä roskiksiinkaan heität.

Turha on tuollaisia "höpö höpö" ehdottomia neuvoja jakaa. Ymmärtäisin, jos olisit sanonut esim. älä koskaan osta kolhittua käytettyä kypärää tjsp.

Ei mulla muuta, kevättä odotellaan ja ajokelejä.
Hard work pays in the future, lazyness today!
Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 2:00

ViestiKirjoittanut Sami » 10.3.2008 12:33

Kaj kirjoitti:hyvin hoidetun käytetyn kypärän voi ihan huoletta ostaa, jos on tarvetta

Jutun pointti taisi alusta alkaen olla siinä että on melko mahdotonta tietää mikä kypärä on hyvin hoidettu ja mikä ei, ellei ne ole ollut uudesta asti omia. Jos myyjä sanoo että kypärä on hyvin pidetty (eikä siinä ole näkyviä jälkiä), voiko varmuudella olettaa että sitä ei olisi koskaan kolhittu? Minun mielestä ei.

Mutta tämä kypäräkeskustelu alkaa kasvamaan jo ohi aiheen.
Pyörä:
R1
Liittynyt:
9.5.2002 13:59

ViestiKirjoittanut Ek1 » 11.3.2008 10:04

Micce kirjoitti:
Nemo kirjoitti:
Micce kirjoitti:
Muilla varusteilla nyt ei ole niin paljon merkitystä alkukilometreillä vaikka olisi laatua tarjoustalo :)
Toki sitten kun alkaa enemmän kilometrejä tulemaan ja uskaltaa jo lähteä omaa kotikylää pitemmälle niin sitten kannattaa jo miettiä kunnon varusteita, ja lähinnä hinta vastaa laatua (mp-liikkeet) toki tarjouksia kannattaa kyttäillä.


Siis tätä mä en nyt ymmärrä. Millä tavalla aloittelijan ajovarusteet poikkeaa muista? Pikemminkin aloittelijalle ne varusteet tulisi olla tuplasti paremmat, koska imo riski tehdä tuttavuutta asfaltin kanssa on moninkertainen. Kerralla kun ostaa kunnon varusteet niin täts it. Ei vituta jälkeenpäin niin rahanmeno kuin ihonkuorinta tarjoustalon verkkareistakaan.
No oletetaan että kuski on ns. käsi vielä, pyörittää kaupungilla ja kaatuu 50kmh vauhdista.. voin 99% varmuudella sanoa että tähän riittää ajovarusteet mallia pirkka suojaamaan isommilta naarmuilta.


Voit siis lähes täysin varmasti sanoa että kun ajovarusteilla mallia "pirkka", 50kph vauhdista lyöt pääsi kenttään ja liu´ut jonkun matkaa niin No Problem? 50e Lidl-kypärä ei paljon kestä.
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 18:32

ViestiKirjoittanut Micce » 11.3.2008 15:27

Suosittelen lukemaan paremmin koko aiheen, niin huomaat että en puhu kypärästä..
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.4.2006 5:57

ViestiKirjoittanut eldrin » 11.3.2008 16:46

Oisko jo aika keskittyä aiheeseen, joka muistaakseni koski ensimmäisen pyörän hankkimista? Alkaa jo riittää tää vääntäminen siitä, onko halvoista ajovarusteista mihinkään. Jos ja kun aihe kiinnostaa, niin sitä varten löytyy taatusti oma topic. Ja jos ei, niin perustakaa. Kiitos.
49cc -> 124cc -> 398cc -> 899cc -> 3952cc + 49cc+123cc
Paikkakunta:
TR
Liittynyt:
27.3.2008 12:32

ViestiKirjoittanut artukka » 27.3.2008 12:44

kannattaako muuten enää nykyään tuoda pyörää englannista.. takavuosina siinä säästi mukavasti kun ajoi sieltä pyörän suomeen, tosin piti itse vaihtaa ainakin ajovalo "toispuoleiseen" täällä ja katsastaa.
Pyörä:
Suzuki Gs 500E (99)
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
28.9.2007 18:34

ViestiKirjoittanut _Tude_ » 13.4.2008 18:43

Itse suosittelisin Suzuki Gs 500E:tä ei sportti mutta omasta mielestäni nätti.

Kevyt ja mukava kiihtyvyys tehoputken kanssa.
Isälläni on tälläinen pyörä joka on Lazerin tehoputkella varustettu.

Itse olen sillä n. vuoden ajellut VAIN "suljetulla alueella" joka on n. 1km pitkä ja 300m leveä hylätty parkki paikka. Itse opin sillä helposti ajamaan koska suht matala istuin korkeus eikä kovin suuri paino.

HUOM: Itse siis olen 15w ja mopoa saamassa mutta isäni opetti minut tuolla ajamaan ja voin sanoa että hyvä ensi pyörä myös kokemattomille.

Ps.Kuvia galleriassa.
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 21:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 13.4.2008 20:06

Ja rivitwineissa on pomminvarma kone, siitä plussaa.
Mutta ei tuo GS tai kawan vanha ER oikein sovi "sportti"-määritelmään...
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
Pyörä:
Yamaha R1
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
22.5.2004 22:04

ViestiKirjoittanut Naiko » 13.4.2008 20:25

juu ei se ajoasennoltaan välttämättä sovi "sport" (vois olla street) määritelmään, mutta kyllähän kaikilla yli 600cc pyörillä ehtii ihan tarpeeksi ;D
Pyörä:
Suzuki Gs 500E (99)
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
28.9.2007 18:34

ViestiKirjoittanut _Tude_ » 14.4.2008 7:38

Naiko kirjoitti:juu ei se ajoasennoltaan välttämättä sovi "sport" (vois olla street) määritelmään, mutta kyllähän kaikilla yli 600cc pyörillä ehtii ihan tarpeeksi ;D


Nopeus/kiihtyvyys sehän riippuu aivan virityksien laadusta ja määrästä.

HUOM:Kuten tekstini alussa sanoinkin että ei ole sportti mutta saahan tuota mallina Gs 500F jossa on katteet.
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 18:32

ViestiKirjoittanut Micce » 14.4.2008 15:25

Tudetus kirjoitti:
Naiko kirjoitti:juu ei se ajoasennoltaan välttämättä sovi "sport" (vois olla street) määritelmään, mutta kyllähän kaikilla yli 600cc pyörillä ehtii ihan tarpeeksi ;D


Nopeus/kiihtyvyys sehän riippuu aivan virityksien laadusta ja määrästä.

HUOM:Kuten tekstini alussa sanoinkin että ei ole sportti mutta saahan tuota mallina Gs 500F jossa on katteet.
Vaikka siihen katteet lyö, niin sama matkamopo se on silti.

Turha edes rivikakkosta viritellä kun ei sitä saa liikahtamaan kuten sportin kuuluu.
Pyörä:
Suzuki Gs 500E (99)
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
28.9.2007 18:34

ViestiKirjoittanut _Tude_ » 14.4.2008 18:08

Micce kirjoitti:
Tudetus kirjoitti:
Naiko kirjoitti:juu ei se ajoasennoltaan välttämättä sovi "sport" (vois olla street) määritelmään, mutta kyllähän kaikilla yli 600cc pyörillä ehtii ihan tarpeeksi ;D


Nopeus/kiihtyvyys sehän riippuu aivan virityksien laadusta ja määrästä.

HUOM:Kuten tekstini alussa sanoinkin että ei ole sportti mutta saahan tuota mallina Gs 500F jossa on katteet.
Vaikka siihen katteet lyö, niin sama matkamopo se on silti.

Turha edes rivikakkosta viritellä kun ei sitä saa liikahtamaan kuten sportin kuuluu.


Kyllä meijän gs 500F liikkuu siihen malli et vakio 600 sportit jättää kevyesti jälkee.
Liittynyt:
2.12.2003 18:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 14.4.2008 18:16

Tudetus kirjoitti:
Kyllä meijän gs 500F liikkuu siihen malli et vakio 600 sportit jättää kevyesti jälkee.


eipä ole liikkumassa :D..... vai oliko tuo vitsi? ja kyllä, olen GS:n omistanut.

vai tarkoittiko tuo sitä, että 600cc sportit jättää GS:n kevyesti jälkeen? jos tarkoitti, niin sitten ei mitään :)
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 22:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 14.4.2008 19:03

No kyllähän sen skootteripojan täytyy isäukkonsa Gs:ää kehua :D Vähän humoristia viestejä tuppaa olemaan.

Kyllähän minunkin fude liikahtaa vielä eri malliin! Gs soveltuu varmasti sellaiselle, joka etsii peruspyörää itselleen. Sporttista pyörää etsivällä se Gs on siellä listan häntäpäässä. Kawasaki er-5 jne. kuuluvat samaan kategoriaan.
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 21:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 14.4.2008 20:44

Itse olen ajanut vain Er-6n rivitwiniä näistä mopoista(mukava peli, etupää tosin oli levoton, mutta vääntö muhkea), ja voin sanoa että kyllähän se kawa jättää renkaan mitan cebaria. Siihen asti kunnes CBR kelaa kierrokset 12 000 asti... :D
Ja Cebarissa on vakiona 100hp, uusissa vielä enemmän. Taitaa olla se GS turbotettu mikä jättää kusiaissportin ;)
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.