Eka pyörä suunnitteilla

Epoksi
Pyörä:
TT600R
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
12.1.2005 8:06
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Epoksi » 23.4.2013 13:38

Miiksuu kirjoitti:Yamahan thundercatissa on 65kW.

mmh, ehkä takikselta juu.. Konetehoa 72,9kW ainakin -96 mallille näytettiin ilmoitettavan.
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 24.4.2013 20:18

Joskus rekisteriotteessa on syystä tai toisesta eri teho, kuin mitä valmistaja ilmoittaa. Ainakin joitain tonnisia pyöriä on n. 100hv papereilla liikkeellä, vaikka todellista tehoa löytyy 30-50hv enemmän valmistajankin mukaan.
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
killerm
Pyörä:
husqvarna sm
Liittynyt:
31.10.2011 20:34
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut killerm » 26.4.2013 0:07

Mieli piteitä kumpi olisi parempi valita, kevarin jälkeiseksi pyöräksi: Ktm smc 690 vai husqvarna sm 610? Vaiko kannattaako katsoa vähän kisasempaa pyröäää kun kilometrej' tulee vuoteen n.5-7tkm
Vile11
Pyörä:
Honda CB600F
Paikkakunta:
Jkoski
Liittynyt:
8.6.2009 1:28
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Vile11 » 26.4.2013 16:57

Omassa Hornetissa on papereiden mukaan 70kw kuristamattomana. Pyörä siis vuosimallia 1998.
JuunasP
Pyörä:
Helkama Raisu, Derbi x-treme, Yamaha XT
Liittynyt:
6.12.2009 16:31
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut JuunasP » 30.4.2013 0:30

Millane pyörä ois 500 kuutioinen Suzuki GS E vm93? Ajettu 65tkm eli aika paljon, onkohan jo jopa liian paljon? Eikös nuokin ihan pirteitä ole, viissataseksi? Mitä kannattais ostaessa kattoo tuon verran ajetussa pyörässä ja koeajolla? Tuleekohan kalliiks remontit tuohon sitte.
jyly^
Pyörä:
636
Liittynyt:
2.5.2006 9:13
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut jyly^ » 30.4.2013 19:07

JuunasP kirjoitti:Millane pyörä ois 500 kuutioinen Suzuki GS E vm93?


Riippuen ihan mitä pyörältä haluat. Tehoja et siitä saa mitenkään, 35kW tuossa oli potkua? Painava mopo myöskin kyseessä, tai ainakin tehoihin verrattuna kun eikös tuo yli 200kg painanut? Itse siis olen omistanut kyseisen pyörän nelisen vuotta sitten, eikä siinä mitään muuta vikaa ollut kun tehojen puute. Vaikka minullakin GS oli ensimmäinen iso pyörä kevarin jälkeen, niin parin ekan ajopäivän jälkeen tuo alkoi jo tuntua tehottomalta ja isompaa olisi halunnut tilalle. Jos jotain hyvää pitää mainita niin ajoasento oli miellyttävä ja vähäisellä rahallisella panoksella sain omani. Jälleenmyynti onkin sitten hankalampaa.

Remonteista sen verran, että itse kannattaa tehdä niin paljon kuin vain osaat. Öljyjen ja suodattimen vaihto on GS:ssä todella helppoa, suodatin on kivasti siellä esillä. Jarrupalat ja ilmansuodatin on nopeita keikkoja. Jos pajalla käytät niin en usko remonttien tulevan kalliiksi. Mukavan väljät tilat GS:ssä muistaakseni on, eikä ole katteita tiellä, mitkä pitäisi purkaa pois.

Koeajolla kuuntele koneen ääniä, aja tarpeeksi pitkä lenkki (~20 min.) ja testaa kaikki vaihteet sekä kytkimen että jarrujen toiminta jo koeajon alussa. Vilkut ja valot että toimii, ei ole missään mitään vuotoja ja muista tinkiä hinnasta!
"Älä kehuskele sillä, ettet ole koskaan kaatunut, vaan sillä, että olet aina noussut pystyyn"
JuunasP
Pyörä:
Helkama Raisu, Derbi x-treme, Yamaha XT
Liittynyt:
6.12.2009 16:31
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut JuunasP » 3.5.2013 1:27

Kiitos! Ja tehoista, a2 kortilla tässä ajeltaisiin eli ei "kovin" tehokasta pyörää voi odottaakaan. :D Vakionahan näissä on kaasarista lähtien kuristuksia? Siis tämä Suzuki gs..? Kaikki temput millä tehoa saa vähänkin lisää, on tänne tervetullutta tietoa!
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Johnnie » 3.5.2013 10:45

GS:ää tehokkaampiakin viissatasia kyllä löytyy, mutta ainakaan itseäni ei tehonpuute ole kulkupeleissä vaivannut, ei 40-heppaisessa prätkässä eikä 75-heppaisessa autossa 10 vuoteenkaan, eikä 100 heppaa tehokkaammassa seuraavassa hankinnassa se teho nyt mikään tärkein asia ollut... Olen jopa vaihtanut reilusti pienitehoisempaan prätkään välillä, joten minulle on täysin tuntematon käsite tuo joidenkin "rupesi tuntumaan pieneltä". Varmasti oikein hyvä kulkupeli ja varmaankin edullinen ylläpitää.
Asian & American cars / bikes only.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut -Zone- » 3.5.2013 14:10

GS on ollut sellainen matalan viritysasteen peruspyörä aina. Harva gs on ostettu edes rääkkäystarkoituksiin, niin siitä syystä ne harvemmin on edes saaneet mitenkään rankkaa kättä. Se on yksi asia jota kannattaa miettiä käytettyä hankittaessa. Itse en esim. ikipäivänä sortuisi fighter tyyliin rakennettuun käytettyyn pyörään. Ne on 99% kaikki huolella rääkättyjä.

Jos ei tarvitse pippelinjatkeita, niin gs on vallan mainio moto. Luotettava peli mikäli kyseistä yksilöä on vaan pidetty niin kuin kuuluisi. Tehohulluilun sijaan voi keskittyä olennaisempaan eli maisemakeskeisempään moottoripyöräilyyn. Kortistaan kun pääsee tarvittaessa eroon kyllä silläkin. ;)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 4.5.2013 0:55

Pahoitteluni, kun taitaa mennä hieman ohi aiheen.

Kevät tuli ja kahvakuume iski. Omaan pyörään ei kuitenkaan mitenkään ole varaa, joten tulipahan vitsillä vilkaistua pyörän vuokraamista vaihtoehtona. Näin äkkiseltään hinnat vaikuttavat melko kohtuullisilta ja pyörävalikoimakin on hyvä. Ajattelinkin vain kysyä, että onko foorumilaisilla kokemusta tuollaisista vuokrapyöristä?

Kun nyt omistan tuollaisen "vanhanaikaisen" pikku-A kortin, niin pyörähän tulee olla vielä rajoitettu. Olisiko teillä jotain 25kw (vai 35kw en tiedä kumpaan pitäisi olla rajoitettu omalla kohdalla) jotain pyörää vielä suositella? Kawasakin Er6:sta ja Honda 600 Hornettia ainakin näyttää olevan tarjolla. Kenties jotain sen suuntaista? Naku tai smoto pyörä saisi mielellään olla, kun ovat tutuimpia pyörämalleja itselle. Ajatus isommasta kyykystä enskokeiluna tauon jälkeen kuullostaa lähinnä pelottavalta :lol:.
Mopo oli ja mopo meni :(
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut AceFin » 4.5.2013 22:44

25 kW pitää olla sulla rajoitettu, eli lähtöteho saa olla mitä tahansa. Vuokrapyöristä en osaa sanoa, en silti suosittele ellei vain kerran kesässä aio ajaa.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 5.5.2013 13:04

Ok tämä selvä. Tosiaan ajatus olisi siis vain päästä kerran kesän aikana ajamaan pieni lenkki kaverien kanssa. Ei vain kertakaikkiaan ole pyörään varaa, kun rahat menevät tuon auton ylläpitoon, muutenkin intti tulossa ja sen jälkeen opiskelemaan joten rahaa ei tulevaisuudessakaan ihan heti tule olemaan.
Mopo oli ja mopo meni :(
ane_
Pyörä:
300exc
Liittynyt:
21.8.2009 15:43
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut ane_ » 5.5.2013 14:47

http://www.nettimoto.com/husqvarna/sm/1486933 siitä mopoa!
mahti-ankka
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
4.8.2006 21:03
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut mahti-ankka » 7.5.2013 22:46

APUA!!! Taas kerran ku kesä tulee nii pyörä kuume iskee ja nyt meinasin auton heivata ja ajaa vain pyörällä! :lol: Nyt ongelmana kun en osaisi päättää ostaako kotarin 450 tai 530 exc motojen kanssa vai jonkun fighterin? Jaksaako sitä ajella joka päivä jollain kotarilla? Ideoita, kokemuksia kaivataan!!! 8o 8)
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Haatsi » 7.5.2013 23:14

Kysymys on että jaksaako sitä joka päivä ajella fighterilla. Naantalista kun oot kotosin niin kotarille lähellä on esim. turku kartingin rata tai sitten paimion karting rata. Sinne vaan iltapäiväks urheilemaan. ;)

Jos nyt kuitenkin totta puhutaan niin ei tuommoinen 450 tai 530 KTM ole ehkä se paras vaihtoehto päivittäiseen käyttöön. Lyhyet huoltovälit ja muutenkin ajomukavuus pidemmillä matkoille ajettaessa paikasta A paikkaan B. Ehkä sitten katselisin jotain LC4 koneista KTM tai jotain ihan muuta pyörää. Hauskuus kerrointahan tuommoisesta kotarista sitten lähtee ihan eri tavalla.