Eka pyörä suunnitteilla

OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 1.7.2012 18:05

Oon ajatellu ite tommosta suzuki dr-z ens vuodeks, huoltovapauden takia. Toine on kawasaki klx 250 hinnan puolesta mutta 22 hp :nörtti: Jos on kokemuksia dr-z nii voi kertoa :lol:
ErkkaQ
Pyörä:
ZXR 750
Liittynyt:
16.9.2008 15:27
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut ErkkaQ » 12.7.2012 11:38

Paljon about menee kokonaisuudessaan rahaa, jos vaikkaa kuussatasen cebarin pistää 25kw papereihin?
Lape
Pyörä:
Kawasaki Z 750 '08
Paikkakunta:
Vanda
Liittynyt:
24.7.2006 16:47
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Lape » 12.7.2012 20:52

Karkeasti sanottuna siinä 300€ tuntumassa pyörii.
ErkkaQ
Pyörä:
ZXR 750
Liittynyt:
16.9.2008 15:27
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut ErkkaQ » 12.7.2012 21:12

Hui kun on kallista puuhaa, vaikka voihan sen myydä eteenpäin, kun en kuitenkaa jättäisi 25kw.
Lape
Pyörä:
Kawasaki Z 750 '08
Paikkakunta:
Vanda
Liittynyt:
24.7.2006 16:47
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Lape » 12.7.2012 21:19

Mikä tässä moottoripyöräilyssä sitten on halpaa? :)
ErkkaQ
Pyörä:
ZXR 750
Liittynyt:
16.9.2008 15:27
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut ErkkaQ » 12.7.2012 21:47

Totta sekin :D No eiköhän mene kuitenki kaupaksi eteenpäin :)
tsounas
Pyörä:
Husaberg FE 400 E , Tunturi City E50S
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
20.5.2008 15:02
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut tsounas » 18.7.2012 21:34

Asiaa voi ja kannattaa myös miettiä merkin ja mallin kannalta ja vähän kysellä noista pyöristä paikallisilta tietäjiltä. Esim itse kävin kysymässä vm.2002 636 Ninjan kuristamista niin tulikin vastaus että saat suoraan tehtaalta palikat, niin ei tarvitse penkittää. Heti varmasti 150€ halvempi.

Toinen mitä itse oon alkanu miettii kun oon noita isompia ja tehokkaampia katellu, et ens vuonna on huomattavasti helpompi myydä pyörää eteenpäin, mikäli kuristat jo nyt alle 70kW pyörästä 'vink vink :roll:

Tehkööt kukin silti tavallaan.

Boxilla kuristaminen on varmasti yksi parhaista tavoista, tehoalue edelleen mukava, vääntöä löytyy, mutta hintaa niin perkeleesti.
Sitten tulee nämä kaasukahva ja kaasarikurit. Kaasukahvaa monesti moitittu, koska oikeasti joku 10 asteen kääntymä on aivan saatanan vähän. Ei ole mikään kiva ajaa, ja varsinkin kiihdyttäessä kyllä risoo kun se kahva ei vaan käänny. :lol:
Sitten osaa pyöristä, ainakin vanhemmat cebarit, voi kuristaa kaasurungosta (tjsp.) näin kaasukahvan liike ei rajoitu ja vääntötuntuma pysyy hyvänä, kuristukset huomaa vasta satasen vauhdissa kunnolla.

Tietenkin on myös se monien suosima vaihtoehto. Ota halvin mahdollinen kuristusvaihtoehto, pyörä alle 25kW papereihin ja kurit myyntiin. Kaasukahvat kääntyy ja kone kiertää :)


Puheripuli, vastauksena siis hinta kysymykseen;
Halvimmillaan pääset 150€-200€ ( tehtaan kurit, ei penkitystä. Työt täytyy teettää valtuutetulla liikkeellä, tai käydä ainakin tarkistuttamassa kuristus, joten siinä hankala säästää)
Kalleimmillaan tosiaan boxin kanssa.

Itellä oli Kawan hinta-arvio tämä:

Kawasakin kuristuskappaleet alle 25kW noin 80€
Parintunnin työt liikkeellä noin 50€
Katsastuskonttorin muutoskatsastus maksut jne jne, noin 50€
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Saari^ » 19.7.2012 19:08

Mulla meni Hondan kuristamiseen ainoastaan penkitys- ja katsastuskulut.. Ja pieni pala rosteria.
Ellei oo peukalo keskellä kämmentä pystyy aika helposti duunailemaan.
-sorrow-
Liittynyt:
15.5.2007 16:59
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut -sorrow- » 27.7.2012 20:01

En keksinyt muutakaan paikkaa mihin laittaisin tän kysymyksen eli:
Saisin luultavasti kaverilta lainailla sen prätkää kun hän itse ajelee vain pari krt kesässä, mutta prätkä on papereissa 26 vai 27Kw ja saan ajaa 25Kw prätkää kun pikku-a vasta, viitsiskö tuollaisella siis ajella kun vain max pari Kw enemmän kun kortti sallii vai sakottaako poliisit tuollaisesta?
Jos ei kannata kokeilla onnea ja ajella tuolla ni paljon maksaisi muutoskatsastus alle 25Kw papereihin? Prätkä siis vanha 550 Yamaha XT
kiitos etukäteen!
E. Pyörä jostain syystä kiinnostaa poliiseita erittäin paljon, viime kesänä kaveri ajoi 3krt ja pysäytettiin 4krt, pärinä putki voi toki vaikuttaa asiaan.
madduli
Pyörä:
Honda vfr800 Vtec & aprilia rs 125
Liittynyt:
12.7.2007 13:00
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut madduli » 27.7.2012 22:33

-sorrow- kirjoitti:En keksinyt muutakaan paikkaa mihin laittaisin tän kysymyksen eli:
Saisin luultavasti kaverilta lainailla sen prätkää kun hän itse ajelee vain pari krt kesässä, mutta prätkä on papereissa 26 vai 27Kw ja saan ajaa 25Kw prätkää kun pikku-a vasta, viitsiskö tuollaisella siis ajella kun vain max pari Kw enemmän kun kortti sallii vai sakottaako poliisit tuollaisesta?
Jos ei kannata kokeilla onnea ja ajella tuolla ni paljon maksaisi muutoskatsastus alle 25Kw papereihin? Prätkä siis vanha 550 Yamaha XT
kiitos etukäteen!
E. Pyörä jostain syystä kiinnostaa poliiseita erittäin paljon, viime kesänä kaveri ajoi 3krt ja pysäytettiin 4krt, pärinä putki voi toki vaikuttaa asiaan.

ite uskaltaisin. Itellä arrowin putki seiskapuolikkaassa zetassa ja ääntä on vaikka muille jakaa eikä kertaakaan oo pysäytetty. kaasukäsikin on on-off :(
^limited^
Pyörä:
Ei ole.
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
28.7.2008 16:32
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut ^limited^ » 22.8.2012 14:39

Kun tuo kevari ei tunnu menevän kaupaksi, niin olen ajatellut laittaa sen vaihdossa isompaan enduroon. Tarkoitus olisi ajaa kadulla/metsässä/jäällä, mitä suosittelisitte? Olen vähän katsellut 300cc Hussee 2-tahtina, mutta olisiko nelitahti mukavampi?
Ei kiinnostaisi enään ajella öljyt repussa joka paikkaan...
Sok
Liittynyt:
23.5.2006 19:05
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Sok » 23.8.2012 21:01

Lape kirjoitti:Mikä tässä moottoripyöräilyssä sitten on halpaa? :)


Täytyy tähän väliin vastata vaikka onkin vähän vanhahko viesti(?), että itse luulin myös mopoilun olevan kallista... Mut varjele kun menin ostamaan -99 vuoden audi a4:sen. Rahaa on mennyt vuodessa varmaan +3000e tohon p*skakasaan! Eli ei se mopoilu sittenkään kovin kallista autoiluun verrattuna ole.
mijoer
Pyörä:
HVA 125 sm -09, Honda monkey 125, Ex Yamha wr125
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
5.8.2009 23:11
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut mijoer » 23.8.2012 21:15

Eli periaatteessa tuolla a2 kortilla saa ajaa vaikka tonnista jos edellinen omistaja kuristanut ennen tota lain voimaantuloa sen 25kw papereihin?

Vai ymmärsinkö nyt pahasti väärin :D
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 23.8.2012 21:40

^limited^ kirjoitti:Kun tuo kevari ei tunnu menevän kaupaksi, niin olen ajatellut laittaa sen vaihdossa isompaan enduroon. Tarkoitus olisi ajaa kadulla/metsässä/jäällä, mitä suosittelisitte? Olen vähän katsellut 300cc Hussee 2-tahtina, mutta olisiko nelitahti mukavampi?
Ei kiinnostaisi enään ajella öljyt repussa joka paikkaan...

Ilman muuta suosittelen jos meinaat tosiaan enskaakin sillä ajaa, on niin monipuolinen pyörä. Sanotaanko näin että 300 käy hyvin kumpaankin, sekä katu että enskapenailuun, mutta isommat nelarit on taas suht raskaita ajettavia metikössä ja kadulla ei pienemmillä mitään tee.
Tänään kävin koeajamassa enskareitillä kotarin 350exc-f ja 350 freeride malleja ja täytyy vannoutuneena 2t miehenäkin myöntää että kyllä se sopivan kokoinen nelari on tietyllä tavalla mukavampi ja vaivattomampi ajettava, pehmeä kuin sähkömoottori.
^limited^
Pyörä:
Ei ole.
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
28.7.2008 16:32
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut ^limited^ » 24.8.2012 20:53

Miten 2-t ja 4-t eroavat toisistaan talviomiasuuksiltaan? Kummallakin pystyy kai piikkien kans ajamaan?

En nyt endurosta tiedä, lähinnä metsäteillä sulan maan aikana ajettua jos ei ole smotot alla varmaankin.

E: niin ja miten kulutus ja huollot noissa 4-t vehkeissä? Venttiilien säädöistä en ymmärrä mitään..