Eka pyörä suunnitteilla

nuppi_
Pyörä:
KTM lc4 640
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
15.3.2008 17:35

ViestiKirjoittanut nuppi_ » 22.10.2009 23:50

Vitsi?
Ite en näe tonnisen kuristamisessa mitään järkeä jos se on edes mahdollista...
galleria
Mainow
Liittynyt:
31.3.2007 21:55

ViestiKirjoittanut Mainow » 23.10.2009 0:05

nuppi_ kirjoitti:Vitsi?
Ite en näe tonnisen kuristamisessa mitään järkeä jos se on edes mahdollista...

On mahdollista. Itse näkisin erittäinki hyvänä vaihtoehtona, sillä tonnisessa on sitä vääntöä himpun enemmän jo 25kw ja se vääntö tulee alempana käytettäviin vrt. 600cc.
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 23.10.2009 16:20

Ois tässä kohta alle 25kW pyörän hankinta edessä. Mielessä pyörii nelitahtiset kisaendurot, 250-450 kuutioiset. Syynä tuommoisen hankintaan luultavasti, että olis kevyt käsitellä, sopiva kikkailuun ja keulimiseen ja metsän puolella olisi mukava päristellä myös. Huoltaminen ei ole ongelma, kunhan osien saatavuus olisi hyvä ja osat suht halpoja, niinkuin kisapyörissä yleensä. Eivätkös nämä kisapelit ole melko varmoja, jos hyvin huollettuja? Mites esim. tuommonen 250, onko tehoa tarpeeksi kadulle? Metsässä varmaan riittää kyllä tehot. Luultavasti tulis osamaksulla tai pienellä lainalla ostettua, kun ei hirveitä säästöjä itsellä ole. 250:ien omistajat kertokaahan onko ollut ostamisen arvoinen? Vähemmän tullu noita isompia katottua, kun hinnat pomppaa jo melko ylös noissa hyväkuntoisissa yksilöissä.
nuppi_
Pyörä:
KTM lc4 640
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
15.3.2008 17:35

ViestiKirjoittanut nuppi_ » 25.10.2009 16:36

Eiköhän noissa ole sitä tehoa vajaa 40hp, ja kuristettuna sitä tehoa on juuri se 25kW eli 36hp.
Ja eikös noissa tarvi kone avata noin 10tkm välein ja kyllä mikä tahansa laite on varma kun huoltaa.
Ite olen samassa tilanteessa alle 25kW pitäis saada mutta haussa olisi isompi noin 600 kuutioinen enduro/supermoto matalaviritteisenä jolla matkaakin pystyis vähän ajamaan, tällä hetkellä honda XR 650 vaikuttaa varsin varmalta vaihtoehdolta.
galleria
hyötysähkö
Pyörä:
510 & 450
Paikkakunta:
Kotka / KSNK
Liittynyt:
1.11.2004 22:01

ViestiKirjoittanut hyötysähkö » 25.10.2009 22:02

Itselleni hommasin ensimmäisen isomman OMAN pyörän tänä alku kesänä 510smr Husse -05.
Jos asustelet yhtään edes kaupungin lähellä, niin toihan on omiaan sinne gettomaastoon :D

Toi mitä jengi valittaa kun isoja motoja saa olla aukomassa jatkuvasti ja korjaamassa nii vähän ihmetyttää, vaikka tottahan se tietysti on. 500km välein öljynvaihdot ja pari kertaa kesässä venttiilin säätö jos on liikaa niin voi voi, ostais sitten sen Honda Blackbirdin ja ajaa rauhassa 100tkm rasvaamatta ketjuja :lol:

Mutta ekaksi pyöräksi tollanen iso moto on enemmän kun hyvä, suurimpana syynä varmaan se, että ne ei kulje juuri 150kmh enempää. Ei ole henki niin löysässä kun kyykyllä. Mutta tehoa on kumminkin sen verran, että 80 raj. alueella ei tarvi autojonoa vetää perässä.

Niin ja se tärkein, pommittamisen täsmätyökaluja noi on ;)
" elämä alkaa 2‰ "
Palexd
Pyörä:
Honda CBR 600cc & Thumpstar
Liittynyt:
31.5.2006 8:13

ViestiKirjoittanut Palexd » 25.10.2009 22:56

nuppi_ kirjoitti:Eiköhän noissa ole sitä tehoa vajaa 40hp, ja kuristettuna sitä tehoa on juuri se 25kW eli 36hp.
Ja eikös noissa tarvi kone avata noin 10tkm välein ja kyllä mikä tahansa laite on varma kun huoltaa.
Ite olen samassa tilanteessa alle 25kW pitäis saada mutta haussa olisi isompi noin 600 kuutioinen enduro/supermoto matalaviritteisenä jolla matkaakin pystyis vähän ajamaan, tällä hetkellä honda XR 650 vaikuttaa varsin varmalta vaihtoehdolta.

Ei niissä tehtaan jäljiltä takapyörältä ole ku sen verran mitä 125cc kisapiikissä, reilu 30 konia.. Toki pikkunelareihin sitä saa reilusti lisää. Ja kuristettunahan niissä ei todellakaan ole 25 kilowattia (mikä on btw 34 hevosvoimaa) vaan reilusti alle 20.. Noissa väliluokan pyörissä nimittäin on myös se tehopainosuhderaja, ja kisapyörät tuppaavat olemaan kevyitä..
Hyväkuntoinen ja laadukasta tekoa oleva Thumpstar-minicrossi myytävänä halvalla, YV:tä jos kiinnostaa!
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 26.10.2009 15:55

Palexd kirjoitti: Ja kuristettunahan niissä ei todellakaan ole 25 kilowattia (mikä on btw 34 hevosvoimaa) vaan reilusti alle 20.. Noissa väliluokan pyörissä nimittäin on myös se tehopainosuhderaja, ja kisapyörät tuppaavat olemaan kevyitä..


kisapyörissä ne kuristukset on melu ja päästörajoitusten takia, eikä minkään tehopainosuhderajojen.
-Racer-
Pyörä:
Suzuki GSX-R 600
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.11.2005 22:33

ViestiKirjoittanut -Racer- » 29.10.2009 18:42

Minkäslainen pyörä tuo KTM SXC 625 olisi piikiin jälkeen? Huoltovälit? Kokemuksia kaivataan!
Yamaha_Teba
Pyörä:
Kawasaki er-6n
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
2.6.2007 19:38
-

ViestiKirjoittanut Yamaha_Teba » 29.10.2009 19:49

Oisko hullumpi vaihtoehto Kawasaki er-6n?
nuppi_
Pyörä:
KTM lc4 640
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
15.3.2008 17:35

ViestiKirjoittanut nuppi_ » 30.10.2009 14:49

Oha se nyt vähä siittäkin kii että mimmosta haluat ominaisuuksiltaan.
galleria
Yamaha_Teba
Pyörä:
Kawasaki er-6n
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
2.6.2007 19:38
-

ViestiKirjoittanut Yamaha_Teba » 30.10.2009 15:21

Oon siis katellu tämmöstä Kawa er-6n pyörää. Ajo ominaisuudet ei tarvii sinäänsä mitenkään kummoset olla. Kunhan pyörää liikkuu ja voi luottaa sen tekniikkaan. Budjetti kun pyörii siinä 5000-5500e ni en parempaakaan vaihtoehtoa ole keksinyt. Matka-ajoa pyörällä ei oikeastaan tule ajettua vaan lähinnä lyhyttä ajoa.
holy smoker
Liittynyt:
1.10.2009 21:41

ViestiKirjoittanut holy smoker » 30.10.2009 23:12

joku kysyi 250.sistä.joku mitä pyörän pito oikeesti on tullut maksamaan.

kokeilkaa yamahan 250tzr.ää.on halpa,teho/painosuhde kohdallaan(46-50hv/145kg),halvat osat(ebay),vikkelä mutkateillä,helppo kaupungissa,kun on kevyt..
ja sitten punaista vaatetta..on 2T.....(nelarikin löytyy,900rr.että se siitä)

no,mitä lysti maksaa...ostin pyörän tonnilla(orkkis),tein täyden konerempan(männät,poraukset,laakerit,tiiv,)380e.jarrupalat e/t 35e,pehmeeseos kumit 170e,vakuutus 46e/kk.osakasko 54e/vuosi..eli noin 1500-2000e lähtökohdasta riippuen,sen jälkeen vaan ajettu..
nyt joku sanoo,että niitä saa jatkuvasti availla..moniko oikeasti ajelee ekalla pyörällään yli 5000km/vuosi.tekee siis noin 4v. huoltovälin(enemänkin voi ajaa,tulee vaan halvemmaksi vaihtaa mäntiä ajoissa) ps.synttiöljyillä ei tuu savua eikä vaatteet haise!
oma laite on tosi pitävä ja vakaa mutkissa,oikea ilo ajaa,pesee isojakin pyöriä...ja tämä ei ole provo,en jaksa siihen...uskoo ken haluaa..toiset ei usko mitään....asiasta voi toki kommentoida!
pari aivan vasta-alkajaa on kokeillut,ja ovat tykänneet,kun on kevyt(oppii balanssin)
että tämmöinen vaihtoehto...
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 31.10.2009 18:41

holy smoker kirjoitti:
moniko oikeasti ajelee ekalla pyörällään yli 5000km/vuosi.tekee siis noin 4v. huoltovälin



alussa sitä nimenomaan ajellaan, itse ajoin alkuaikoina pitkälti päälle 10.000km/kesä, nyt vajaa viisi. paljon ajettuna kakstahti on kuitenkin aina työläämpi kun nelari.
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
nuppi_
Pyörä:
KTM lc4 640
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
15.3.2008 17:35

ViestiKirjoittanut nuppi_ » 1.11.2009 15:59

Riippuu ihan siittä paljonko sitä on huollettu ja miten pidetty huolta.
galleria
holy smoker
Liittynyt:
1.10.2009 21:41

ViestiKirjoittanut holy smoker » 1.11.2009 20:17

vai ehtii joku ajamaan niinkin paljon kesässä...hieno homma ;)
itse en ehdi kuin 1-2tkm per pyörä..pitää yrittää parantaa.tosin aika usein kuulee ettei kaveri ole ottanut pyörää edes vakuutukseen koko kesänä.(tahtimäärästä riippumatta)
noh ainakin nuo pikkupyörät on halpoja pitää vakuutuksessa,eikä tuo 500.nenkaan maksa kuin 67e/kuussa.blade maksaakin jo 118e/kk....