Eka pyörä suunnitteilla

Juhana N
Pyörä:
Aprilia
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.4.2004 21:22

ViestiKirjoittanut Juhana N » 26.9.2008 18:18

MänTä kirjoitti:Kyllä ne pyörät pelaa varsinkin jos vähillä kilometreillä. Sama se on millä aloittaa, jos aikoo vaihtaa kuitenkin pyörää parin vuoden päästä.



ER-6 on niin uusi malli että ovat kaikki vielä vähillä kilometreillä. Enpä ole itse kuullut ainakaan vielä kummemmista lastentaudeista.
Jee jee, Jerry Cotton.
Ek1
Pyörä:
R1
Liittynyt:
9.5.2002 14:59

ViestiKirjoittanut Ek1 » 27.9.2008 15:09

markketo kirjoitti:...kuten edelliseen topikiin tuli sanottua, se RC8 kannattaa unohtaa. Kyseinen pyörä on toistaiseksi aika susi, tulevaisuudessa ehkä jotakin.


Mistä tiedät? Oletko ajanut? Itse yritin päästä ärseellä koeajolle viime keväänä mutta luonnollisesti jonoa oli niin pirusti että luovuin ideasta. :|

Ei se koeajo sitten muutenkaan nappiin mennyt, duke alle ja setäsiniset perään; syyttivät ettei yhdellä renkaalla saa ajaa, whaat? :roll:
Black
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 27.9.2008 15:54

niin se on. Kaikki pyörät kuuluu olla asvalttissa kiinni.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Po$o
Pyörä:
drd pro,125cc mana(MYYDÄÄN),pösö
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
29.3.2006 19:06

ViestiKirjoittanut Po$o » 28.9.2008 21:37

olis supermoto/enska haussa,
eli sen pitäis olla
-tehokas
-hyvä katu ja lyhyessä matkaajossa
-jos on smotot ja enskat ni hyvä metäs ja hiekal
esim joku näistä?
ktm 300exc 2t
ktm exc 450-525 4t
suzuki drz-400 4t
husq 450-510 4t
tm 250-500??
jotain tollasta ni mkä vastais noihi tarpeisiin?
OSTAKAA HONDA MONKEY 125CC -89!!!!!!!!!!!!!
FSS
Pyörä:
Ninja 250R -09
Liittynyt:
28.7.2008 13:53

ViestiKirjoittanut FSS » 29.9.2008 1:25

Ongelmanahan on se että alle 21 vuotiaana ei saa ajaa yli 25Kw Moottorilla.
Joten ekaksi pyöräksi en voi ostaa mitään 1000cc

-FSS
SnaG
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
25.10.2005 18:44

ViestiKirjoittanut SnaG » 29.9.2008 8:11

Tottakai voi ostaa tonnisen. Esim Jammun R1:seen saa 25kw kuristusosia, että mikä sen kieltää?
Allekirjoitus on heikoille
FSS
Pyörä:
Ninja 250R -09
Liittynyt:
28.7.2008 13:53

ViestiKirjoittanut FSS » 29.9.2008 8:22

SnaG kirjoitti:Tottakai voi ostaa tonnisen. Esim Jammun R1:seen saa 25kw kuristusosia, että mikä sen kieltää?

Turha sitä on alkaa kurittaa niinkuin mopoja TAAS. Mutta kuulostaa kivalta.
Joka tapauksessa, olisi kai helpompaa ostaa käytetty 250cc saa varmaan halvemmalla muin mun mopon.
kun toi uusi ninjakin oli uutena vain vähän päälle 5 tonnia.

Mutta kiitos, en ollut tietoinen tästä vaihtoehdosta.

-FSS
Mikaeli
Pyörä:
Kaikki myyty
Liittynyt:
2.2.2004 16:39

ViestiKirjoittanut Mikaeli » 29.9.2008 12:57

Derbi racing- kirjoitti:olis supermoto/enska haussa,
eli sen pitäis olla
-tehokas
-hyvä katu ja lyhyessä matkaajossa
-jos on smotot ja enskat ni hyvä metäs ja hiekal
esim joku näistä?
ktm 300exc 2t
ktm exc 450-525 4t
suzuki drz-400 4t
husq 450-510 4t
tm 250-500??
jotain tollasta ni mkä vastais noihi tarpeisiin?

Husqvarna ja Ktm:n nelitahtiset on noista ainoat mitä edes harkitsisin. 2tahtisen voit unohtaa samantien, jos se supermotoks katukäyttöön tulee ja enskana siin on voimaa niin perkeleesti (kuten nois muissakin), että ilman aikaisempaa kokemusta saattaa poliklinikka olla toinen koti.

DRZ400 tuntuis vähän tylsältä. Tehoahan on hyvin vähän ja painoa enemmän kuin muissa. Katukäyttöön ja lyhyisiin matkoihin varmaan parhaimpia tästä joukosta. EXC525 saattaa olla samaa luokkaa pitkän 6. vaihteen ansiosta. Kulutus matkalla alle 5 litraa, kun taas hussen 450 lyhyellä 6. vaihteella noin 6 litraa ja mieltä ahdistava moottorin käyntinopeus. 510 hussessa välitys saattaa olla pidempi?

TM:istä ei mitään kokemusta, itse henkilökohtaisesti jättäisin ostamatta, koska Husqvarnaanki oli tarpeeks työlästä ettiä varaosaa merkin "harvinaisuuden" takia. Jos vuoden supermoton omistamisen perusteella tarvis neuvoja antaa, sanoisin että EXC 525 tai SMR 510. Husse on kyllä luotettava ja tyylikäs laite, mutta hieman osat kalliita koska kaikkea mahdollista ei tehdä tarvikkeena kuten KTM:ään. Tähän itävaltalaiseen kyllä saa kaikkea joka puolelta ja myyminen on helppoa, koska kaikki sellaisen haluaa, mikä taas nostaa käytettyjen ostahintaa uskomattoman korkeaksi. Tee ajan kuluksi pieni hintavertailu kotareiden ja hussejen välillä. Ainakin pari vuotta sitten samanvuotinen ktm saattoi maksaa 1000-2000euroa enemmän kuin vastaava husse. Husqvarna on tietysti kasvattanu vähän suosiota nykyään, niin hinnat voi olla hieman tasoittuneet.
Ek1
Pyörä:
R1
Liittynyt:
9.5.2002 14:59

ViestiKirjoittanut Ek1 » 22.10.2008 19:05

FSS kirjoitti:Ongelmanahan on se että alle 21 vuotiaana ei saa ajaa yli 25Kw Moottorilla.
Joten ekaksi pyöräksi en voi ostaa mitään 1000cc

-FSS

Taidan olla erikoistapaus. Minun korttini, kun päivittyi jo 20vuoden ikään tullessani?
Eli disinformaatio pois kiitos.


PS. Ostakaa 25kw papereissa (109,8hp takar.) oleva virheetön musta Ninja ensimmäiseksi pyöräksi. 8)
edit: Ja vaihdossa voi tosiaan tarjota sitä 525:ta.
Black
Micce
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Micce » 24.10.2008 0:36

Mikaeli kirjoitti:Husqvarna ja Ktm:n nelitahtiset on noista ainoat mitä edes harkitsisin.
TM:istä ei mitään kokemusta, itse henkilökohtaisesti jättäisin ostamatta, koska Husqvarnaanki oli tarpeeks työlästä ettiä varaosaa merkin "harvinaisuuden" takia. Jos vuoden supermoton omistamisen perusteella tarvis neuvoja antaa, sanoisin että EXC 525 tai SMR 510. Husse on kyllä luotettava ja tyylikäs laite, mutta hieman osat kalliita koska kaikkea mahdollista ei tehdä tarvikkeena kuten KTM:ään. Tähän itävaltalaiseen kyllä saa kaikkea joka puolelta ja myyminen on helppoa, koska kaikki sellaisen haluaa, mikä taas nostaa käytettyjen ostahintaa uskomattoman korkeaksi. Tee ajan kuluksi pieni hintavertailu kotareiden ja hussejen välillä. Ainakin pari vuotta sitten samanvuotinen ktm saattoi maksaa 1000-2000euroa enemmän kuin vastaava husse. Husqvarna on tietysti kasvattanu vähän suosiota nykyään, niin hinnat voi olla hieman tasoittuneet.
Ketä ensinäkään kiinnostaa bensankulutus, viekö pyörä 5 vai 6 litraa räppäilyssä? Voin taata että kulutus on pienin murhe oikean supermoton kohdalla, kyseleppä maahantuojalta osien hintoja.

Kun ostat oikeata supermotoa, niin mieti mihin on varaa. Uusi on aina uusi, takuuta myöten.

Husseko luotettava? Kiinnostusta soittaa työnantajalle ja sanoa syyksi uuden hussen tielle jättäminen? Haulla lisää sähkövioista.


Itse ajattelisin vakavasti suzuki drz-400 ensimmäiseksi supermotoksi, kaasarin ja putkiston vaihdolla saa jo ihmeitä aikaan eikä sillä tientukkeeksi jää. Kysyntä on kovaa, ja jälleenmyyntiarvo on vähintäänkin järkevä verrattuna esim KTM:n tuotoksiin.
Rautane
Pyörä:
CR250R -02
Paikkakunta:
Sodankylä, Oulu
Liittynyt:
16.9.2005 20:49

ViestiKirjoittanut Rautane » 26.10.2008 22:23

Minä olen kuullu kyllä pelkkää hyvää tuosta 400DR-Z:sta, pikkupiristyksillä kuulemma tosi pirteä peli tommoseen kaupunkiräppäilyyn. Pieni kulutus, pitkä huoltoväli, luotettavuus, ketterä ja aika hyvä käyttöpyörä? Eikai kaikki tarkota supermotolla kisapyörää?

Tässä ny ittellä tullu kans ikä isompaan peliin kesän mittaan. Lähinnä olen miettiny tommosta 90-luvun alkupuolen kyykkyä. 600cbr tuntus ilmeisesti olevan aika kärkipäässä? Läheltä löytys myös 750gsx-r (93), ei tuntunu löytyvän keskustelua ainakaan pikaisella haulla? Pituutta multa löytyy 190cm, elikkä ei haittais yhtään, vaikka pyörästä löytys tilavat kuskin tilat.
yz125--
Pyörä:
Honda CBR 600 F4i
Paikkakunta:
Siuntio
Liittynyt:
19.6.2006 15:31

ViestiKirjoittanut yz125-- » 5.11.2008 0:14

Itsellä ensi kesälle suunnitelmissa ensimmäinen "iso" pyörä ja silmiin osui Triumphilta 650 Daytona. Vuosimallina 2005.

Nopeilla googletuksilla ja motot-hauilla ei tietoa aivan käsittämättömiä määriä löytynyt, joten KAIKKI informaatio kyseisestä pyörästä olisi todella tervetullutta. Omat kokemukset, testitulokset, ym. ym...

Itse en ollut kuullutkaan pyörästä aikaisemmin, joten myös aivan perustietoja kehiin vain.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 5.11.2008 8:11

Yleensä meinaa kehnoa, kun ei pyörästä löydy googlettamallakaan kunnolla tietoa. Kielii, että pyörää on tehty vain vähän joten se on kohtuullisen harvinainen, ja syitähän sille voi sitten pohtia vaikka loputtomiin, miksi valmistus jäi vähäiseksi.

Varaosien saatavuudesta kannattaa jo olla hieman huolissaan näitten harvinaisempien tapausten kanssa

Tartuimpa varsin itse googleen, ja löytyyhän tuosta pyörästä tietoa:

http://www.hermys.com/triumph/daytona650/
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... 0%2006.htm
http://www.mcnews.com.au/NewBikeCatalog ... /intro.htm

Tuo trumpan rivinelkku ei ilmeisesti ole hyvin pidetty kone, omaa tietoa ei ole.
Dank memes melt steel beams.
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 13.11.2008 0:19

Daytonasta ei löydy siks suoraan paljon asiaa koska 2005 ja ennen se oli 600, 06-07 650 ja uudemmat 675 (vuodet saattaa heittää). Ja siinä on buuttiongelma jos tippuu akun taso liian alas, sit ei voi tehä MITÄÄN... ei selviä self checkistä. Ja liian alhainen jännite on jo jossain 11.8V eli pitää olla akku aina aika timmissä kunnossa.

Keväällä haettiin tukholmasta kaverille toi 600 malli. Mukava peli se muuten on. Vakio ruiskun ohjelma kannattaa vaihtaa toiseen. tukholmassa oli heti kärppänä värkit kourassa Power Commanderia säätämässä ja oikeaa ohjelmaa sinne työntämässä kun käytettiin pyörä heti hankinnan päälle huollossa siel (puolet halvempaa ku suomes ja PC uudellee koodaus 0€... varauksin).
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 13.11.2008 13:37

No tuossa 675 daytonassa ei tietääkseni ole mitään samaa, kun koko moottorikin on konstruktioltakin täysin eriävä (rivinelkku vs rivi3).
Dank memes melt steel beams.