Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

ViiHo
Pyörä:
r6
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
29.12.2008 17:24
Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

ViestiKirjoittanut ViiHo » 17.3.2013 15:55

Mistäs kannattas vaihdelaatikkoa ruveta metsästää ? Tarkemmin 5 ja 6 vaihteiden rattaat ja siirtäjät?

Tai löytyykö täältä kellään käytettynä? Pyörä siis R6 vm.2003
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/pe ... 50/id3969/
JP_89
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2005 19:58
Re: Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

ViestiKirjoittanut JP_89 » 17.3.2013 17:28

ViiHo kirjoitti:Mistäs kannattas vaihdelaatikkoa ruveta metsästää ? Tarkemmin 5 ja 6 vaihteiden rattaat ja siirtäjät?

Tai löytyykö täältä kellään käytettynä? Pyörä siis R6 vm.2003

1gen laatikko pitäisi löytyä varastosta. Koita jostain vertailla sopivuutta?
ViiHo
Pyörä:
r6
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
29.12.2008 17:24
Re: Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

ViestiKirjoittanut ViiHo » 17.3.2013 18:25

JP_89 kirjoitti:
ViiHo kirjoitti:Mistäs kannattas vaihdelaatikkoa ruveta metsästää ? Tarkemmin 5 ja 6 vaihteiden rattaat ja siirtäjät?

Tai löytyykö täältä kellään käytettynä? Pyörä siis R6 vm.2003

1gen laatikko pitäisi löytyä varastosta. Koita jostain vertailla sopivuutta?


Eli onko toi minkä vm laatikko? Ja paljo ajettu ja hintaa jos sais?

Vastaa yv
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/pe ... 50/id3969/
Liito-orava1
Pyörä:
YZF-R6 -99
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
7.3.2013 22:04
Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

ViestiKirjoittanut Liito-orava1 » 18.4.2013 19:15

Hola!
Muutaman vuoden motot.net -tauon jälkeen back.
Elikkäs, olisi tuommonen Bilteman 9ah geeliakku kiikarissa mutta:
-kuuleman mukaan latausjännitteen kanssa ovat tarkkoja nuo "geelit" <14,1V?
-ja mikähän lienee -99 r6:sen vakio latausjännite?

Tarkoitus vain saada selville kiehauttaako tuo pyörän laturi geeliakun vai kuumottelenko täysin syyttä? Akkuhan lähestulkoon makaa "selällään" akkukotelossa joten sen vuoksi geeliakku.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.
satku92
Liittynyt:
11.6.2007 23:33
Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

ViestiKirjoittanut satku92 » 22.4.2013 0:23

moi. mikä iskari öljy olis hyvä? (mul on r6 vm.99)
MIKES_
Pyörä:
Kawasaki Z750 -04
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
17.2.2008 15:10
Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

ViestiKirjoittanut MIKES_ » 26.4.2013 23:22

Onko 2004 vuoden r6 sitä 2 vaihteen ongelmaa ollut, että hyppää pois kesken kiihdytyksen? Ja mitäs huoltoa pitää tehä 40tkm kohalla?
ViiHo
Pyörä:
r6
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
29.12.2008 17:24
Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

ViestiKirjoittanut ViiHo » 17.6.2013 23:14

Ostetaan R6 2003-2005 bensapumppu! Yv tai 0405026585
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/pe ... 50/id3969/
anttitus__
Liittynyt:
29.10.2008 14:15
Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

ViestiKirjoittanut anttitus__ » 26.7.2013 13:13

Apua! ajoin eilen töistä kotiin ja moottorinvikavalo syttyi ja näytölle ilmestyi koodi 18 eli EXUP servo motor is stuck. Kyseessä siis pakoputken sisällä oleva venttiili,mutta kysymys kuuluukin että miten saa kuntoon ja miten vikavalon saa nollattua??? R6 Vuosimallia 2008! Kiitos valmiiksi!!
Annalakuus
Liittynyt:
6.4.2014 12:40
Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

ViestiKirjoittanut Annalakuus » 6.4.2014 17:12

Moro itellä on 2006 vm r6 ajettu 30tkm ostin sen juuri ja ajanut 40km niin alkoi pitää ihme kolinaa, kokoajan oli vaihdepäällä tai ei, ääni ei kovene kaasuttaessa epäilykset että nokkaketjun kiristäjä? En ole varma tietenkää siksi kysyisin teiltä viisaammilta apua isompi huoli on että kun ajaa niin kakkosvaihde pitää todella suurta ääntä ei hypi pois kuitenkaan, pystyy ajamaan mutta kauhea kolkotus kokoajan kakkosella ajaessa jos joku viitsisi jtn neuvoa, kysynkö edes oikeasta paikasta :D ei osannut yamaha centerissäkääb sanoa....
Viimeksi muokannut Annalakuus päivämäärä 26.4.2014 17:33, muokattu yhteensä 1 kerran
gurza
Pyörä:
Yamaha YZF-R6R
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
2.6.2010 17:30
Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

ViestiKirjoittanut gurza » 25.4.2014 0:41

Heps. Onko näissä 08- kutosissa luistokytkin? Tässä oletuksessa olen ollut, mutta semi-iloisesti tuntuu tuota takapyörää lyövän lukkoon moottorijarrulla. En tosin ennen ole luistokytkimellisellä pyörällä ajanut että en oikeen osaa sanoa, miten sen kuuluisi toimia. Voikohan tuota luistoa mahd. säätää jotenkin?
JP_89
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2005 19:58
Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

ViestiKirjoittanut JP_89 » 25.4.2014 4:01

gurza kirjoitti:Heps. Onko näissä 08- kutosissa luistokytkin? Tässä oletuksessa olen ollut, mutta semi-iloisesti tuntuu tuota takapyörää lyövän lukkoon moottorijarrulla. En tosin ennen ole luistokytkimellisellä pyörällä ajanut että en oikeen osaa sanoa, miten sen kuuluisi toimia. Voikohan tuota luistoa mahd. säätää jotenkin?

On luistokytkin.

Sinänsä luistokytkimen ei ole niinkään tarkoitus estää luistoa moottorijarrussa vaan rauhoittaa ja vähentää perän pomppimista. (Moottorijarru ei muutenkaan lukitse takapyörää)

Varsinkin katupyörissä kytkin on aika tiukalla ja moottorijarrun vähennys ei ole huomattava, mutta mahdollisesti ovat säädettävissä reaktiojousia vaihtamalla/poistamalla.
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04
Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

ViestiKirjoittanut Mikes » 26.4.2014 17:30

JP_89 kirjoitti:Sinänsä luistokytkimen ei ole niinkään tarkoitus estää luistoa moottorijarrussa vaan rauhoittaa ja vähentää perän pomppimista. (Moottorijarru ei muutenkaan lukitse takapyörää)


Eikös tiukassa moottorijarrussa juuri välillä käydä käytännössä lukossa, mikä sen pomppimisen aiheuttaa? Jatkuva luisto kytkimeltä saa sitteen aikaan "hallitun" luiston, kelle hallittu kelle ei :)
JP_89
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2005 19:58
Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

ViestiKirjoittanut JP_89 » 26.4.2014 23:02

Mikes kirjoitti:
JP_89 kirjoitti:Sinänsä luistokytkimen ei ole niinkään tarkoitus estää luistoa moottorijarrussa vaan rauhoittaa ja vähentää perän pomppimista. (Moottorijarru ei muutenkaan lukitse takapyörää)


Eikös tiukassa moottorijarrussa juuri välillä käydä käytännössä lukossa, mikä sen pomppimisen aiheuttaa? Jatkuva luisto kytkimeltä saa sitteen aikaan "hallitun" luiston, kelle hallittu kelle ei :)

Vaatisi kierrosten laskemisen nollaan että takapyörä lopettaisi pyörimisensä kokonaan?
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37
Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 27.4.2014 15:21

Niinpä. Takapyörä ei lopeta pyörimistä, vaan se pyörii kovassa moottorijarrutuksessa hitaammin kuin eturengas, mikä aiheuttaa luistoa. Renkaan lukittuminen kokonaan aiheuttaisi reilusti dramaattisemman pidon menetyksen. Pomputus johtuu siitä, että rengas menettää pitoa ja saa sitä takaisin nopeasti. Kytkimen luisto tasoittaa pidon menetystä ja (ainakin oikein säädettynä) estää pomputusta. Jokainen ns. supermotosladia yrittänyt tietää, että varsinkin hyväpitoisilla renkailla perän saa helposti pomppimaan ilman luistokytkintä, jollei luistoa säätele kytkinkahvalla manuaalisesti.
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
Rllj
Pyörä:
Husse 610, R6R
Paikkakunta:
Kehä III
Liittynyt:
16.7.2009 17:20
Re: Yamaha YZF-R6 vm. 1999-2008

ViestiKirjoittanut Rllj » 23.6.2014 23:14

DoDii! Kahden erittäin raastavan pyörättömän vuoden jälkeen palattu taas kaksipyöräisten pariin! Ja samalla tänne motot.nettiin. 8) R6R vm-07 tuli haettua, kohtuu kilometrit ja pc + akra megaphone kiinni. Toivottavasti ei silppua korttia yhtä nopeasti kuin vanha vempele, kuskistahan se ei voi olla kiinni?

Radalle mieli tekis kovasti, harrastaako moni täällä ratamoottoripyöräilyä? Nyt vaan ajokamoja päivittämään ja radalle muiden tukkeeks. :P
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas