ktm 450, 525

Ajikk
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
3.10.2011 13:33
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Ajikk » 18.9.2014 3:04

Paljonkos maksaa koneremppa ktm 500exc sitten, kun sen joutuu tekemään siinä 200-300h kohalla?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Murska » 18.9.2014 6:55

Riippuu miten laajasti joutuu osia vaihtamaan ja tekeekö ite vai viekö pajalle. Jos ite tekee niin tonnista on hyvä lähteä liikkeelle ja pariin tonniin kannattaa varautua, silloin on käytännössä kaikki kulutusosat vaihdettu korjauskirjan mukaisesti.
Ajikk
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
3.10.2011 13:33
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Ajikk » 18.9.2014 18:42

Juu no ite aattelin korjailla, jos tulee toi 500 exc hommattua. Toisaalta houkuttelis toi 690 smc, mutta mettässäki tulis käytyy jonku verran nii ei oo paras peli sinne.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Murska » 18.9.2014 20:25

Mä ajoin pari vuotta 690 Endurolla ja se on ihan hyvä kompromissi moneen paikkaan, kunhan pysyy poissa hitaasta maastosta pitkän ykkösen takia. Nyt alla on 400 EXC-R ja elämä on paljon helpompaa monella eri tavalla, toimii mun enskailussa ja rossaamisessa paljon paremmin kun kuski. Eikä sillä 100-200km lenkin heittäminen ole sen kummempaa kun 690 kanssa.

Jos ihan mettäpyörää haluat niin 500 on aika mörkö vietävä tehojen osalta, ruutia ja vääntöä on riittävästi ja väsyttää kuskin nopeasti jos vähänkään aktiivisemmin aikoo pyörää viedä rännissä. Leveämmillä laduilla se on sitten paljon kivempi kun on voimaa millä leikkiä ;)
töhö1
Liittynyt:
19.7.2014 17:02
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut töhö1 » 21.9.2014 13:35

Semmonen vika tuli mittariin,että mittarissa palaa valo koko ajan mutta siinä ei sitten näy mittään muuta ku se valo,eli mistä kannattas alkaa vikaa etsimään?
^turska^
Pyörä:
Ktm 200sx & Ktm 525exc
Paikkakunta:
alastaro
Liittynyt:
2.2.2007 0:20
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut ^turska^ » 21.9.2014 23:06

moro

elikkös eilen tuli ostettua tollanen otsikon mukainen kotari vuosimallia 2006. osto hetkellä toimi ihan hyvin mutta kotiin päästyäni alkoi ongelmat, aluksi lähti käymään mutta alkoi sammuilemaan. ensimmäisillä kerroilla lähti käymään samantien sammumisen jälkeen mutta meinasi aina sammua kun koski kaasuun, pysyi käynnissä pumppailemalla jotenkin. kiihdyttäessä veto pätki (parin sekunnin tauko) ja himmaillessa kun pääsi tyhjäkäynnille niin sammui ja lopuksi ei enää käynnistynyt. tänään tuli putsailtua kaasari täysin, kävin läpi kaikki suuttimet ja kanavat mitä kaasarista löytyi jonka jälkeen sain pyörän käymään kerran, kävi ryyppy päällä vajaan minuutin ja kaasutellessa pelitti hyvin mutta kun otin ryypyn pois päältä niin sammui heti eikä ole sen jälkeen käynnistynyt ollenkaan. mahtaako vika olla kaasarin puolella vai voisiko olla sähköjen puolella? kiitokset jo etukäteen.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut AceFin » 22.9.2014 7:44

Saahan tankki korvausilmaa? Ettei ole letku kierteellä?
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
sx cepi
Liittynyt:
10.7.2013 21:13
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut sx cepi » 22.9.2014 12:13

Moro! Onko kuinka kallis juttu kilvittää itse mopedi? Onko halvempi jos on jo valmiiksi punakilpinen?

Sitten vielä olen kuullut että ktm 530 olisi vähempi huoltoisempi kuin vaikka 450cc? Pitääkö tämä paikkaansa? :)
JyppiVee
Pyörä:
450 exc
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
25.4.2007 20:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JyppiVee » 22.9.2014 15:50

^turska^ kirjoitti:moro

elikkös eilen tuli ostettua tollanen otsikon mukainen kotari vuosimallia 2006. osto hetkellä toimi ihan hyvin mutta kotiin päästyäni alkoi ongelmat, aluksi lähti käymään mutta alkoi sammuilemaan. ensimmäisillä kerroilla lähti käymään samantien sammumisen jälkeen mutta meinasi aina sammua kun koski kaasuun, pysyi käynnissä pumppailemalla jotenkin. kiihdyttäessä veto pätki (parin sekunnin tauko) ja himmaillessa kun pääsi tyhjäkäynnille niin sammui ja lopuksi ei enää käynnistynyt. tänään tuli putsailtua kaasari täysin, kävin läpi kaikki suuttimet ja kanavat mitä kaasarista löytyi jonka jälkeen sain pyörän käymään kerran, kävi ryyppy päällä vajaan minuutin ja kaasutellessa pelitti hyvin mutta kun otin ryypyn pois päältä niin sammui heti eikä ole sen jälkeen käynnistynyt ollenkaan. mahtaako vika olla kaasarin puolella vai voisiko olla sähköjen puolella? kiitokset jo etukäteen.


Mulla oli ihan samanlaista ongelmaa omassa -05 nelipuokissa. Juttua siitä oli tossa pari sivua taaksepäin. Staattorista löyty lopulta vika. Sen mittaukseen löytyy ohjeet myös pari sivua taaksepäin!
Emmä kerro.
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Stål » 22.9.2014 20:19

sx cepi kirjoitti:Moro! Onko kuinka kallis juttu kilvittää itse mopedi? Onko halvempi jos on jo valmiiksi punakilpinen?

Rekisteröintikatsastus on sen 150€. Verot menee pyörän arvon mukaan, eli uusi pyörä on kalliimpi kilvittää. Sitäpaitsi kotarit ovat aika kalliita=kalliit verot. Uudenpiin kotareihin voi hyvin olla tonnin luokkaa. Tullin sivuilta löytyy taulukot veropäätöksistä, sieltä voi kattoa esimerkkejä ja saada suuntaa antavaa tietoa. Ja jos pyörä ei ole ns. "punakilpinen", maksat verot uuden pyörän mukaan eli joku 3k€?
sx cepi kirjoitti:Sitten vielä olen kuullut että ktm 530 olisi vähempi huoltoisempi kuin vaikka 450cc? Pitääkö tämä paikkaansa? :)

Ei pidä.
Husaberg FS 570
^turska^
Pyörä:
Ktm 200sx & Ktm 525exc
Paikkakunta:
alastaro
Liittynyt:
2.2.2007 0:20
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut ^turska^ » 22.9.2014 21:37

JyppiVee kirjoitti:
^turska^ kirjoitti:moro

elikkös eilen tuli ostettua tollanen otsikon mukainen kotari vuosimallia 2006. osto hetkellä toimi ihan hyvin mutta kotiin päästyäni alkoi ongelmat, aluksi lähti käymään mutta alkoi sammuilemaan. ensimmäisillä kerroilla lähti käymään samantien sammumisen jälkeen mutta meinasi aina sammua kun koski kaasuun, pysyi käynnissä pumppailemalla jotenkin. kiihdyttäessä veto pätki (parin sekunnin tauko) ja himmaillessa kun pääsi tyhjäkäynnille niin sammui ja lopuksi ei enää käynnistynyt. tänään tuli putsailtua kaasari täysin, kävin läpi kaikki suuttimet ja kanavat mitä kaasarista löytyi jonka jälkeen sain pyörän käymään kerran, kävi ryyppy päällä vajaan minuutin ja kaasutellessa pelitti hyvin mutta kun otin ryypyn pois päältä niin sammui heti eikä ole sen jälkeen käynnistynyt ollenkaan. mahtaako vika olla kaasarin puolella vai voisiko olla sähköjen puolella? kiitokset jo etukäteen.


Mulla oli ihan samanlaista ongelmaa omassa -05 nelipuokissa. Juttua siitä oli tossa pari sivua taaksepäin. Staattorista löyty lopulta vika. Sen mittaukseen löytyy ohjeet myös pari sivua taaksepäin!


selvä homma tarvii tarkistaa. huomenna tulee uusi tulppa jos se auttaisi. soittelin motokeitaallekki tänään ja siellä käskettiin tsekata venttiilit, säädin mutta se ei ainakaan auttanut. ja taisi jäädä aluksi mainitsematta että vielä eilen aamusti kun sain käymään niin kävi ihan nätisti ja vastasi kaasuun kun kaasutteli mutta sitten sammui kuin seinään

tällä hetkellä ei taida staattorin testaus onnistua koska pyörä ei käynnisty lainkaan
JyppiVee
Pyörä:
450 exc
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
25.4.2007 20:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JyppiVee » 22.9.2014 23:37

Staattorin pystyy tarkistamaan mittaamalla vastusarvot eri johdoista, ei tarvi olla käynnissä.
Emmä kerro.
^turska^
Pyörä:
Ktm 200sx & Ktm 525exc
Paikkakunta:
alastaro
Liittynyt:
2.2.2007 0:20
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut ^turska^ » 23.9.2014 17:23

Staattorin arvot tarkastettu ja uusi tulppa paikalla mutta ei lähe. Tulppa kastuu että entiä uittaako kaasari jotenki vai onko vaan liian heikko kipinä. Millais ton puolan sais tarkastettua?
^turska^
Pyörä:
Ktm 200sx & Ktm 525exc
Paikkakunta:
alastaro
Liittynyt:
2.2.2007 0:20
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut ^turska^ » 23.9.2014 17:49

No nyt se lähti äskön käymään ryypyn kans. Alkoi lähes välittömästi lykkäämään harmaata savua pakoaukon ja putken välistä aika runsaasti. Otin ryypyn pois päältä kävi paukkumalla hetken ja sammui eikä lähde käymään taas ollenkaan. Mistä mahtaa toi savutus johtua ja mikä ihme sen tekee ettei nyt taas käynnisty?
Micco450
Pyörä:
KTM EXC 450R ´04`
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.1.2011 21:30
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Micco450 » 23.9.2014 18:41

Onko mahdotonta et nesteet vuotais sylinteriin? Eli kannentiiviste valskaa.