Kesäreissu Venäjälle 2013

Kinnostaako lähteä mukaan Venäjälle?

23 34%
44 66%
Ääniä yhteensä : 67
Make125
Pyörä:
Tuloos
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
2.3.2013 18:43
Kesäreissu Venäjälle 2013

ViestiKirjoittanut Make125 » 2.3.2013 19:09

Elikkäs itekkin haluisin lähteä kesällä kevarilla reissuun, muttei oikein Norja kiinnosta ja ulkomaille olis päästävä. Siksi itelle tulikin mieleen, että tekis jonkinmoisen reissun Venäjällä. Itselle kävis hyvin käydä vaikka Sochin lomakylässä Mustanmeren rannalla, varsinkin näin olympialaisten alla. ;) Tietty jos porukka ei ole innostunut käymään niin kaukana niin mulle käy muutenkin oikeestaan mikä vaan. Ite olen yläaste ikäisenä asunut kaksi vuotta Venäjällä, eli kulttuuri ja kielen alkeet on hallussa.

Itse olisin lähdössä Gasgasilla matkaan, ja ainakin omasta puolesta matkaan voi osallistua ihan millä vaan kaksipyöräisellä. Kuitenkin jos joku on tulossa mopolla niin olisi toivottavaa, että pyörä kulkisi ainakin sen 80-90 km/h. Yöpyminen ja syöminen on Venäjällä varsin edullista, eli se ei tule kalliiksi jos ei yli kuukautta viivy. Itse en mieluusti toimisi liiderinä, koska siitä ei ole kokemusta, mutta liideriksi voisi kysyä vaikka Jupesetää koska hänellä on liideröimiseen intoa ja kokemusta? Hän voisi myös suunnitella reitin google mapsilla, koska se näköjään onnistuu siten näppärästi. Itse tulisin letkaan ainakin mukaan täältä Iisalmesta, tai jostain lähialueilta.

Ajankohdaksi sopisi omasta mielestä koulujen kesäloman alussa siinä kesäkuussa, ettei mene Norjan reissun kanssa päällekäin. Nyt voitaisiin alkaa keskustelemaan ja spekuloimaan kaikesta ajankohtaisesta, kuten kuka hoitaa viisumit jne.jne. Järjestelyitä on paljon, niin on hyvä aloittaa ajoissa.

Mielipiteitä?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Kesäreissu Venäjälle 2013

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 3.3.2013 1:21

Venäjän kielen alkeista on apua. Ennen matkaa kannattaa selvittää vaadittava byrokratia, kuten esimerkiksi vakuutuksen green card ja viisumikäytännöt. Nykyisin yli 7vrk oleskelun alkaessa on myös rekisteröidyttävä maahanmuuttoviranomaisille. Vakuutusyhtiöön kannattaa olla hyvissä ajoin yhteydessä, samaten rahoitusyhtiöön mikäli pyörä on hankittu osamaksulla/rahoituksella. Googlen moottoripyörällä Venäjälle kertovat lisää hyödyllistä tietoa.

Ei liene tarpeen erikseen mainita että paikallinen liikennekulttuuri, tiestön kunto ja rikollisuus ovat erilaisia kuin täällä joten maltti on valttia ja liian varovainen ei voi olla.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Make125
Pyörä:
Tuloos
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
2.3.2013 18:43
Re: Kesäreissu Venäjälle 2013

ViestiKirjoittanut Make125 » 3.3.2013 12:59

Juur tuota ajattelin, että itse en kaikkea tiedä niin olisi hyvä olla joku viisaampi mukana. :D Mutta eihän tämmönen matka ylivoimaisen vaikea ole järjestää ja varmasti saa uussia mukavia kokemuksia.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Kesäreissu Venäjälle 2013

ViestiKirjoittanut AceFin » 3.3.2013 14:40

Olis kyllä mielenkiintoista lähteä, toisaalta ihan pirun vaarallistakin. Öisin saa tavaroita vahtia tarkasti.

Vähän offina kauhukertomus jostain baltian maasta (joka vois yhtä hyvin tapahtua Venäjälläkin):

Faijan pari kaveria oli mp-matkalla ja menivät hotelliin yöksi. Juuri kun he saapuivat hotellin eteen, niin viereen kurvaa pakettiautolla kaks kaveria ottamaan pyöristä kuvia (oli jotain bemarin uusia matkapyöriä). Olivat silti jääneet kyseiseen hotelliin, olihan siellä lukittu parkkihalli. Yön aikana oli kuitenkin pyörät ja avaimet kadonnu ja alettii valvontakameroiden nauhoilta kattomaan filmiä. Kameroilta näky, että kolme kaveria oli tullu pistoolit kädessä huoneeseen, ettiny avaimet taskuista ja ajanu sitten pyörät kameroiden ulkopuolelle (tod. näk. pakuun). Ilmeisesti olivat lahjoneet/uhanneet yövahdin antamaan huoneen avaimen, jolla olivat päässeet huoneeseen ja talliin sisään.

Venäjällä kuullut, että miliisi kannattaa lahjoa heti samantien, muuten tulee vaan hirvee vaiva koko sotkusta. Eräskin tuttava ei ollut myöntänyt rikettä mitä ei ollut tehnyt. Oli sitten kuulusteltu puolitoista tuntia pakussa, pakun sisään laitettu kyynelkaasua ja välillä päästetty ulos, ettei itketä liikaa (poliiseillakaan ei ollut mitään naamareita :lol: ). Lopputulos, sakkoa 8 ruplaa, joka tekee euroissa huimat 20 senttiä! Siltäkin olis siis säästytty heti antamalla pikkusen raha/tupakkia.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Make125
Pyörä:
Tuloos
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
2.3.2013 18:43
Re: Kesäreissu Venäjälle 2013

ViestiKirjoittanut Make125 » 4.3.2013 13:57

Joo kaikki on mahdollista, mutta itse Venäjällä jonkin ajan asuneena voin kyllä sanoa, ettei se nyt sentään mikään villi länsi ole. Poliiseista ei ole mitään kokemusta tuolla, mutta kuullostaa aika villeiltä noi jutut. :D
Onko muuten toi Norjan reissu peruttu vai miksi keskustelu on lukitettu? Olisko Norjan reissulaiset innokkaita lähteen tälle reissulle mukaan?
Make125
Pyörä:
Tuloos
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
2.3.2013 18:43
Re: Kesäreissu Venäjälle 2013

ViestiKirjoittanut Make125 » 6.3.2013 14:02

Hyviä uutisia! :D
Kyselin koulussa muutamilta kavereilta, jotka on innokkaita mopo(/kevarimiehiä), että olisko niillä kiinnostusta lähtee mukaan. Alkuun oli vähän kankeeta, mutta sittenku aloin kertoo kaikkia hyviä puolia niin ne alko vähän lämpeen idealle. Erityisesti halpa tupakki näytti kiinnostavan. :D Eli ainakin kaks mun lisäks olis nyt niinku virallisesti ilmoittautunu, ellei tuu mitään ylitsepääsemätöntä estettä. Käskin tännekki rekisteröityä, että saatais vähä keskustelu/mielipiteitä ilmaan.
Toinen hyvä asia on se että lähetin yv:llä viestiä Jupesedälle ja kyselin sen halukkuutta tulla mukaan matkalle/liidaan/muuten vaa yleistä mielipidettä näistä asioista.
Eiköhän tää tästä nyt ala selkeneen 8)
villekille
Pyörä:
Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
19.6.2005 10:08
Re: Kesäreissu Venäjälle 2013

ViestiKirjoittanut villekille » 28.3.2013 0:31

Itse oon tässä suunnitellut kanssa kesäreissua mutta ajattelin Ukrainaan, ja ajattelin tiedustella voisiko tätä vaihtoehtoa mahdollisesti muutkin harkita! Tuollahan on pitkälti samanlaista meininkiä kuin venäjällä mutta viisumia ei tartte ja yleisesti sanotaan että tuollapäin keskimäärin leppoisampia ihmiset. Eli viisumia ei tarttis ja virallisten juttujen puolesta toimis paremmin. samoin vakuutukset yleensä paremmin voimassa, esim. matkatavaravakuutus rajaa usein venäjän ulkopuolelle mutta ukrainaa ei yleensä mainita. Ja tuonne kun ajelisi niin siinä olisi näppärä reitti kun ottaisi tallinnan lautan ja ajelisi siitä etelään, näkisi samalla viroa, latviaa ja liettuaa ja voisipa siitä ajaa valkovenäjänkin läpi, transit viisumin läpiajoon saa helposti paikan päällä ja ellei sitä halua niin koukkaisi puolan kautta mutta siitä olen kuullut että tylsiä teitä.

Ja reissu voisi kohdistua tuonne etelä-osaan krimin niemimaalle, sehän on aikalailla samoilla leveyspiireille tuon venäjän olympiakaupunginkin kanssa, ja kesäisin aivan mahtava paikka on tullut muutaman kerran lomailtua, siellä on lämpöä, käsittämättömän halpaa, ihmiset niin ystävällisiä ja kauniita tyttöjä niin että niskat meinaa katketa. Tuonne ajattelin että olisi mahtava ajella kun saisi yhdistää kaksi lempiasiaa eli pyörän päällä ajelun ja tuon mielestäni parhaan matkakohteen missä koskaan käynyt.

Itselläni on auttava venäjänkielen taito, mutta siellä tuntuu aina asiat kyllä selviävän ja ymmärretyksi tuleminen ei ole ollut ongelma. Tuntuu vain että ajelemaan lähdössä olisi paljon paljon hauskempaa kun olisi seuraa mukana + turvallisempaa myös jos tulee probleemia matkalla niin ei ole yksin keskellä maantietä ties missä.
Make125
Pyörä:
Tuloos
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
2.3.2013 18:43
Re: Kesäreissu Venäjälle 2013

ViestiKirjoittanut Make125 » 2.4.2013 20:41

Vähän kaksijakoise fiilikset tohon Ukrainaan. Toisaalta tekis mieli lähteäkin, kun kerran noin kehut ja vähän mielenkiinnostakin, mutta kaverit (vähän myös itse :nolo: ) ei ole oikein innostunut noin pitkälle lähtemään.

Vähän ollaan kaveriporukas mietitty, jos reittiä vähän lyhennettäs, ja käytäis tuolla Moskovassa kääntymässä. Reitin lyhentämiseen on kaks syytä:
1) Kaveri, joka olis ns. varma lähtiä reissulle, tulis mopolla hänen Dt:llänsä kyllä pystyy pitämään reilu 70km/h:n matkavauhdin aika kivuttomasti ja muutenkin varsin luotettava!.
2) Reissulle saattais saada vähän enemmä osallistujia, jossei reitti olis tuhottoman pitkä.

Eli nyt täytyis kyll valitettavasti tässä kohtaa sanoa ei Ukrainan matkalle, mutta jos itseäsi kiinnostaisi tulla meidän porukassa reissu/osa reissusta, niin ehdottomasti tervetuloa. :) Ehdottomasti tommonen Ukrainan reissu on jossain vaiheessa isommalla pyörällä ja kokemusta rikkaampana koettava, mutta sen aika ei taida olla vielä tänä vuonna. :(
VictorH
Pyörä:
Honda cbr f2 stunt, Yamaha dt 70 stunt, keeway matrix 50
Liittynyt:
1.10.2010 14:51
Sv: Kesäreissu Venäjälle 2013

ViestiKirjoittanut VictorH » 2.4.2013 21:26

70km/h moskovaan, hyvä ku kestää 100km 60vauheissa! :D

Mietikkää toi mopo homma pari kertaa vielä ei kuulosta kovin hyvältä idealta


Hehe nytt huomasin se olikin kevari DT :D
Tykätkää Facebookissa VictorhStuntista

Stuntti videoita tästä
Make125
Pyörä:
Tuloos
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
2.3.2013 18:43
Re: Kesäreissu Venäjälle 2013

ViestiKirjoittanut Make125 » 2.4.2013 22:05

Siis ihan mopo Dt se on. Eipä itselle ole mikään ongelma ajaa edes 70km/h nopeutta, eipä paljon sen kovemmin kevareillakaan ole mukavaa ajaa. Toki matkaa tulee paljon, mutta eiköhän se kestetä. Nyt vaan olisi kiva saada pikkuisen porukkaa mukaan, reittivaihtoehtojakin saa mielensä mukaan esitellä jos toi Moskova on liian pitkällä, niin lyhyempikin matka onnistuu.
Isältä kysyin ja se vähän lupaili hoitaa noita viisumeita yms. tarpeellisia juttuja, kunhan porukkaa ei aivan älyttömästi tule ( <10 henk. ) ja toi 10 henk. näyttää tällä hetkellä aika kaukaiselta :D
villekille
Pyörä:
Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
19.6.2005 10:08
Re: Kesäreissu Venäjälle 2013

ViestiKirjoittanut villekille » 6.4.2013 17:01

No kaipa sitä venäjällekin vois lähteä, olis sitten enemmän uutta mullekin, eihän sitä mitään opi jos vaan vanhoja juttuja toistaa :D Mutta sitä vaan mietin kun teillä tuntu olevan suunnitelmassa noi matkavauhdit tuollaisia..siellä ei nimittäin ole kovinkaan hyvät tiet ja liikenne muutenkin sellasta että ellei moottoritietä vaan meinaa ajella, joka mielestäni kyllä veisi vähän reissun ideaakin pois jos sellaista vaan paahtaa, niin luulisin että 50 km/h on ihan hyvä tavote keskinopeudeksi kun kuoppia löytyy ja liikenne on sellasta ettei välttämättä kovempaa tee mielikään ajaa :D Että kyllä siellä varmaan mopotkin pysyis yhtälailla vauhdissa :D
J00nad
Pyörä:
Detsi
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
12.4.2013 15:24
Re: Kesäreissu Venäjälle 2013

ViestiKirjoittanut J00nad » 12.4.2013 16:29

Morjesta! Vihdoin sain tännekkin tehtyä käyttäjän. Make tossa puhuki et oli saanu mut mukaan venäjälle. Eli "mopo" detsillä oisin lähössä reissuun. Detsi on varustettu matala viritteisellä seiska kympillä ja tyhjällä vakioputkella+pitkät välit.Eli pitäs pystyä sopivaa matka vauhtia pitään. Minulla pitäisi vielä hallilla olla sivulaukut detsiin että saadaan työkalujakin sopiva määrä mukaan! Moskova joo on parempi vaihtoehto kuin toi Sochin lomakylä. Kiinnostais kyl sinnekki mennä mut kilometrejä tulee jo liikaa... Päivämäärää vois kohta alkaa jo suunnitella? Mitäs majotuksesta ootte miettiny ?

Lisää väkee mukaan! Tästä tulee vielä upea kokemus! ;)
Make125
Pyörä:
Tuloos
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
2.3.2013 18:43
Re: Kesäreissu Venäjälle 2013

ViestiKirjoittanut Make125 » 18.4.2013 22:37

Noni erinomaista! Tervetuloa Joonalle foorumeille vihdoin :seko:. Niin ja nyt villekillen osallistuessa olis 4 henkilöö kasassa. Tosiaan noi sivulaukut on hyvä idea olla niin saa kamaa mahtumaan hyvin mukaan.
Itse ehdottaisin reissuun lähdön ajankohdaks kesäkuun alkua niin tavoitteeks vois laittaa, että ennen juhannusta takasin himassa :lol: :lol: Mutta, kuinka paljon päivässä ajettava matka vois olla? Mä sanoisin että jotain 2-3 viikon välistä se aika vois olla. Ja majoitus mun puolesta pääasiassa hotelleissa, tai muissa vastaavissa paikoissa, missä kuitenki suihkuun pääsee. Tietty kiva olis ainakin yks yö jossain mökissä yöpyä, iltaa istua ja mallasjuomaa maistella ;)
Make125
Pyörä:
Tuloos
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
2.3.2013 18:43
Re: Kesäreissu Venäjälle 2013

ViestiKirjoittanut Make125 » 17.5.2013 23:44

Tosiaan nyt olis aika alkaa tehdä matkavalmisteluja. Viisumit pitäis hankkia yms. joten jos vielä kiinnostaa niin kiireesti mulle ilmotusta! Eli tällä hetkellä koossa kolmen hengen (rento) porukka ja ehkä villekille, vaikkei kaverista ole mitään kuulunutkaan?!?. Lähtöpäivä olis 10.6.2013.
~Henkka~
Pyörä:
Aprilia RX 125
Liittynyt:
17.5.2010 21:01
Re: Kesäreissu Venäjälle 2013

ViestiKirjoittanut ~Henkka~ » 20.5.2013 21:57

Nostan todellakin hattua jos kaikki tulette sieltä hengissä pois. Törppöilemään ei kannata, putkasta voi olla hankala päästä pois :) näin niinkuin -ennenkin venäjällä matkanneen- silmissä ;)