Ohjeita Kalajokimiittiin lähtijöille

snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48

ViestiKirjoittanut snuarrow » 8.1.2008 23:47

kannattaa hommata korvakäytävän sulkevat napit, avoimilla rikkoo vain kuulonsa.
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 9.1.2008 0:01

snuarrow kirjoitti:kannattaa hommata korvakäytävän sulkevat napit, avoimilla rikkoo vain kuulonsa.
mitäköhän tälläki tarkotettiin? jos termejä hiuka suomentelis ja antais jotai syytä tollasee väitteesee? ^^
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48

ViestiKirjoittanut snuarrow » 9.1.2008 0:11

Kuva
avoimet

Kuva
suljetut


kun suljetut toimivat korvatulppien tavoin, vaimenee kypärän humina, eikä volyymia tarvitse pitää niin kovalla saman kuunteluelämyksen saavuttamiseksi, avoimilla on voimakkuus nostettava sellaiselle tasolle, että kypärän melu peittyy, ja sekös vasta rikkookin korvat, kun 100 vauhdissa jonkun 200e kypärän sisämeteli on +85db ja äänenvoimakkuus pitää vielä tuplata että musiikista saa kunnolla selvää, jolloin päästään jo yli 90db äänenpaineeseen korvakäytävässä, jokainen varmaan tietää mitä moisesta seuraa pidemmällä altistuksella.

riittikö moinen väitös?
Keppis-
Paikkakunta:
Järvenpää/Helsinki
Liittynyt:
18.8.2005 17:35

ViestiKirjoittanut Keppis- » 9.1.2008 0:35

Honra kirjoitti:kuinkas ku kuunteletta musiikki vaik mp3 niin minkälaasii kuulokkeita käytättä ettei paina kupärän alla
Westone UM1 (Joo maksaa, tiedän) mahtuu täydellisesti kypärän alle, eli ei paina korvaa ollenkaan ja toimii myös korvatulppana. Itse omistan kys. kuulokkeet
Ju_HiS
Pyörä:
Yamaha DT 125 RE
Paikkakunta:
Pielavesi
Liittynyt:
17.9.2006 15:15

ViestiKirjoittanut Ju_HiS » 9.1.2008 17:18

Honra kirjoitti:kuinkas ku kuunteletta musiikki vaik mp3 niin minkälaasii kuulokkeita käytättä ettei paina kupärän alla


Mulla on tuommoset kuulokkeet. On tosi hyvät, musiikki kuuluu hyvin ja ei mene kuulo.

http://www.pixmania.com/fi/fi/173886/ar ... kplug.html
paperbox
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 9.1.2008 17:36

Mullaki noi, mutta ei vaan mahdu kypärän alle, saati sitte saa kypärää pois sen jälkee ku änkeny noiden kanssa...
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 9.1.2008 20:54

snuarrow kirjoitti:riittikö moinen väitös?
voi kyllä :D tollaset meni hankitalistalle
No_Limit
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
8.8.2005 11:25

ViestiKirjoittanut No_Limit » 9.1.2008 21:14

Ju_HiS kirjoitti:
Honra kirjoitti:kuinkas ku kuunteletta musiikki vaik mp3 niin minkälaasii kuulokkeita käytättä ettei paina kupärän alla


Mulla on tuommoset kuulokkeet. On tosi hyvät, musiikki kuuluu hyvin ja ei mene kuulo.

http://www.pixmania.com/fi/fi/173886/ar ... kplug.html


Samanlaiset kuulokkeet tuli ostettua viime kesänä täällä luettujen kehujen perusteella. Ajaessa noilla pärjää 50% voimakkuudella kun normaaleilla pitää olla täysillä eikä siltikään kuule sitä musiikkia kunnolla metelin yli. Ainoa miinus on se, että ne on kypärästä riippuen melko hankala saada aseteltua kunnolla ennen ajoa.
kyllä se kulkee... sä et vaan osaa.

chekkaa mun vehkeet ;)
Honra
Pyörä:
Honda cbr 125r -06
Liittynyt:
21.2.2006 22:31

ViestiKirjoittanut Honra » 9.1.2008 22:25

no ny näist kuulokkeist vois tehä semmoosen lisäkysymyksen et onko markkinoolla semmoo´sii kuulokkeit jokka ei kovin paina kypärän sisällä ja joiden kanssa kypärän saa helposti päähän ja pois ilman että saa puolet ajokaudesta käyttää pelkkien kuulokeiden asentamiseen
laz3
Pyörä:
Wr450F
Paikkakunta:
Tsäd
Liittynyt:
9.8.2006 13:01

ViestiKirjoittanut laz3 » 9.1.2008 23:23

Honra kirjoitti:no ny näist kuulokkeist vois tehä semmoosen lisäkysymyksen et onko markkinoolla semmoo´sii kuulokkeit jokka ei kovin paina kypärän sisällä ja joiden kanssa kypärän saa helposti päähän ja pois ilman että saa puolet ajokaudesta käyttää pelkkien kuulokeiden asentamiseen

Just edellisellä sivulla mainittii:

Keppis- kirjoitti:Westone UM1 (Joo maksaa, tiedän) mahtuu täydellisesti kypärän alle, eli ei paina korvaa ollenkaan ja toimii myös korvatulppana. Itse omistan kys. kuulokkeet
Error 404
Steelwing
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
2.8.2005 19:41

ViestiKirjoittanut Steelwing » 21.1.2008 16:51

Edulliset ja melko hyvällä äänenlaadulla varustetut (reilusti paremmat kuin esimerkiksi Koss Spark Plugit) korvakäytäväkuulokkeet (vaimentaa ulkoista melua) olis Creativen EP-630. Hinta n. 20 e ja mahtuu hyvin kypärän sisään. Olen siis omistanut noi Spark Plugitkin ja pistin ne heti myyntiin kun olin pari kertaa kokeillut. Sen verran karsee äänenlaatu. Älä vaivaudu edes kokeilemaan.
O: Edullinen MP
Honra
Pyörä:
Honda cbr 125r -06
Liittynyt:
21.2.2006 22:31

ViestiKirjoittanut Honra » 21.1.2008 21:16

joo no just viimeviikonloppuna ostin kyseiset kuulokkeet ja hyvältä vaikuttaa änen laatu hyvä ja vaimentaa melua sopivasti ja mukavat sekä hyvän näköiset ja halvat suosittelen muillekkin =)
Steelwing
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
2.8.2005 19:41

ViestiKirjoittanut Steelwing » 21.1.2008 21:22

Honra kirjoitti:joo no just viimeviikonloppuna ostin kyseiset kuulokkeet ja hyvältä vaikuttaa änen laatu hyvä ja vaimentaa melua sopivasti ja mukavat sekä hyvän näköiset ja halvat suosittelen muillekkin =)


Et oo tosissas.
O: Edullinen MP
Cyanide
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
8.1.2007 16:44

ViestiKirjoittanut Cyanide » 21.1.2008 23:25

Steelwing kirjoitti:Edulliset ja melko hyvällä äänenlaadulla varustetut (reilusti paremmat kuin esimerkiksi Koss Spark Plugit) korvakäytäväkuulokkeet (vaimentaa ulkoista melua) olis Creativen EP-630. Hinta n. 20 e ja mahtuu hyvin kypärän sisään. Olen siis omistanut noi Spark Plugitkin ja pistin ne heti myyntiin kun olin pari kertaa kokeillut. Sen verran karsee äänenlaatu. Älä vaivaudu edes kokeilemaan.


Itsekkään en tykkää kossien äänenlaadusta ollenkaan, mutta sekin on makukysymys josta ei voi kiistellä.. Noi Creativet ovat kyllä hyvät ja sitten ne Westonet joita aikasemmin esiteltiin tai no Westoneja en ole kokeillut mutta kavereilta kysyin ja kehuja ovat kuulemma saaneet..
Steelwing
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
2.8.2005 19:41

ViestiKirjoittanut Steelwing » 22.1.2008 0:10

Äänenlaatu on kyllä makukysymys, mutta mielestäni ei ainakaan näiden Kossien kohdalla. ;) Mutta käyttäköön kukin mitä tahtoo.
O: Edullinen MP