Ohjeita Kalajokimiittiin lähtijöille

ASDMoro
Liittynyt:
28.12.2006 23:41

ViestiKirjoittanut ASDMoro » 23.3.2008 13:17

soinilaine kirjoitti:Sanokaas että mitä pitäs otta mukaa jos uudella pyörällä liikkellä?


Älä hajota sitä heti.

Jaah luin että "mitä pitäs otta huomioon".
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 23.3.2008 14:53

soinilaine kirjoitti:Sanokaas että mitä pitäs otta mukaa jos uudella pyörällä liikkellä?


Äiti pitämään kädestä.
Mäxä raider
Pyörä:
Joku pyörä kevääksi.. EX. Aprilia mx 125cc & rx50r
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
22.4.2006 21:19

ViestiKirjoittanut Mäxä raider » 23.3.2008 15:33

Countach kirjoitti:
soinilaine kirjoitti:Sanokaas että mitä pitäs otta mukaa jos uudella pyörällä liikkellä?


Äiti pitämään kädestä.


:) hah hah :D ota mukkaan myös 2-t moottori et pääset kalajoella leikkimäänki :D no ei, yleistyökalut, ainaki ketjunkiristin välineet on hyvä olla. ja ketjuöljyä. ei uudes si muuta pittäis tarvita kaiketi.. ja rahoihin, mukaan neste rahat, bensaan hiuka ku nelaril liikkees ja si joitakin kymppejä nestetankkausta varte ;) :)
Klaisrad
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
17.6.2007 14:35

ViestiKirjoittanut Klaisrad » 23.3.2008 17:38

No varatulppakin vois olla yleensäkin ihan hyvä ottaa mukaan... ei ainakaa ketuta nii paljoo jos on tulppa mukana ja tulppa menee sököks jossai ei mtn
ASDMoro
Liittynyt:
28.12.2006 23:41

ViestiKirjoittanut ASDMoro » 23.3.2008 17:51

Klaisrad kirjoitti:No varatulppakin vois olla yleensäkin ihan hyvä ottaa mukaan... ei ainakaa ketuta nii paljoo jos on tulppa mukana ja tulppa menee sököks jossai ei mtn


Tää on hyvä juttu. Ainoo paikka mikä nelarissa voi äkkiä hajota. :D Nii ja jokaisellahan on se renkaanpaikkausvaahto mukana sanomattakin. ;)
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 23.3.2008 18:02

Tulpan ja semmoiset voi jättää hyvällä omalla tunnolla kotia. Ruuvimeisseli ja jakoavain löysien ruuvien kiristykseen(tuskin tarvitset niitäkään). Ketjuspray tulee yleensä tarpeeseen, varsinkin jos sadekeliä luvassa. Bensarahaa, sitten rahaa kaikkeen ennalta arvaamattomaan. Ruokarahaa, kaljarahaa, vaihtovaatekerta ja jotain pientä ajanvietettä jos sattuisi tulemaan tylsää. Muut tarpeelliset voi ostaa kaupasta matkan varrella jos huono tuuri käy. Renkaan paikkausspray saattaa olla fiksu ottaa mukaan, pieni reikä ei lopeta matkantekoa ihan totaalisesti. Uusi rengas tulee tarpeeseen kummiskin jos rengas puhkeaa.
ASDMoro
Liittynyt:
28.12.2006 23:41

ViestiKirjoittanut ASDMoro » 23.3.2008 18:57

MänTä kirjoitti:Tulpan ja semmoiset voi jättää hyvällä omalla tunnolla kotia.


Haluaisin nähdä sun naaman ku jäät välille tulpan takia, eikä ole varatulppaa mukana vaikka se veisi pyörän säilytystilasta käytännössä ei yhtään tilaa.

Kakspyttysellä voi tietysti ajella sit mopon vauhtia huoltoasemalle, ja todeta että siinä meni sitten toinen sylinteri, kampiakseli yms uusiksi (pahin skenaario).
Juhuts
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
18.3.2007 15:24

ViestiKirjoittanut Juhuts » 23.3.2008 19:08

Ite ainakin otan mukaan vähintään kolme tulpaa ja tulpan hattuja... Tuon pyörän ainoa heikko kohta kun syö noita tulpan hattuja se tärinä :/ Alkaa pätkimään kun hyppii pois tulpasta se hattu.
"I have balls of steel"
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 23.3.2008 20:42

uusi 4-t piikki joka söisi tulppia? Jos lähdetään tuolle linjalle, niin varavaijereita, varaöljyä, vaihto ketjulukko, tubelessrenkaan korjaussarja, varapolttimoita...
Klaisrad
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
17.6.2007 14:35

ViestiKirjoittanut Klaisrad » 23.3.2008 20:52

MänTä kirjoitti:uusi 4-t piikki joka söisi tulppia? Jos lähdetään tuolle linjalle, niin varavaijereita, varaöljyä, vaihto ketjulukko, tubelessrenkaan korjaussarja, varapolttimoita...


No Mäntä, en tarkoittanut tolla mun postauksella tohon uus 4-tahti juttuun vaan yleensäkin kannattaa ottaa varatulppa.
-k4n1-
Paikkakunta:
Tampere / TSKM <3
Liittynyt:
2.12.2006 21:08

ViestiKirjoittanut -k4n1- » 23.3.2008 21:29

Tomppa90 kirjoitti:
Steelwing kirjoitti:Edulliset ja melko hyvällä äänenlaadulla varustetut (reilusti paremmat kuin esimerkiksi Koss Spark Plugit) korvakäytäväkuulokkeet (vaimentaa ulkoista melua) olis Creativen EP-630. Hinta n. 20 e ja mahtuu hyvin kypärän sisään. Olen siis omistanut noi Spark Plugitkin ja pistin ne heti myyntiin kun olin pari kertaa kokeillut. Sen verran karsee äänenlaatu. Älä vaivaudu edes kokeilemaan.


Molemmat omistaneena olen eri mieltä... Toki Creativet ovat paremmat, mutta eipä niissä suuria eroja ole. Kossit hakkaa kuitenkin mennnentullen normaalit napit. Tietty kaikki riippuu myös käyttäjän korvista.

mites noi spark plugit kun itellä sellaset oli viime kesänä, ja ne kun laitto tarpeeks syvälle korvaan niin häipy lähes kokonaan musiikki, ei kuulunut kun ihan hiljasella. tuo siis kun laitto kypärän päähän ja kuulokket painu korvaan jonkin verran normaalia enemmän. niin miten ootte saanut ite ne kuulumaan? tossa mietin et jos sitä tollaset creativet ostais verkkokaupast joku viikko kun rahaa löytyy :)
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 23.3.2008 21:29

Onhan minulla varatulpat mukana, mutta uuteen 4-t piikkiin en kyllä vaivautuisi hankkimaan erikseen tulppia. Ei taida muuten jawankaan työkaluissa olla varatulppia.
Ek1
Pyörä:
R1
Liittynyt:
9.5.2002 14:59

ViestiKirjoittanut Ek1 » 23.3.2008 22:01

-k4n1- kirjoitti:
Tomppa90 kirjoitti:
Steelwing kirjoitti:Edulliset ja melko hyvällä äänenlaadulla varustetut (reilusti paremmat kuin esimerkiksi Koss Spark Plugit) korvakäytäväkuulokkeet (vaimentaa ulkoista melua) olis Creativen EP-630. Hinta n. 20 e ja mahtuu hyvin kypärän sisään. Olen siis omistanut noi Spark Plugitkin ja pistin ne heti myyntiin kun olin pari kertaa kokeillut. Sen verran karsee äänenlaatu. Älä vaivaudu edes kokeilemaan.


Molemmat omistaneena olen eri mieltä... Toki Creativet ovat paremmat, mutta eipä niissä suuria eroja ole. Kossit hakkaa kuitenkin mennnentullen normaalit napit. Tietty kaikki riippuu myös käyttäjän korvista.

mites noi spark plugit kun itellä sellaset oli viime kesänä, ja ne kun laitto tarpeeks syvälle korvaan niin häipy lähes kokonaan musiikki, ei kuulunut kun ihan hiljasella. tuo siis kun laitto kypärän päähän ja kuulokket painu korvaan jonkin verran normaalia enemmän. niin miten ootte saanut ite ne kuulumaan? tossa mietin et jos sitä tollaset creativet ostais verkkokaupast joku viikko kun rahaa löytyy :)

Itse jo meinasin tilata nuo creativet kunnes löysin tällaisen; http://mp3.ramedia.fi/index.php?topic=931.msg1500
Eli eivät vissiin halua toimia kovin pitkää aikaa, tai tällä jannulla on osunut huono valmistuserä. :S
ASDMoro
Liittynyt:
28.12.2006 23:41

ViestiKirjoittanut ASDMoro » 23.3.2008 22:35



Hoh, eihän tolle arvostelulle voi kuin revetä. Tyhmempikin tajuaa että joka ikisen suurimmalle kuluttajaluokalle suunnitellun audiovehkeen paketissa lukee Deep Bass, Ultra Bass, Super Ultra Bass Boost... Basso myy, hyvä äänenlaatu ei. Miksei koskaan mainosteta että luonnollinen ääni, loistava äänenkuva, tasainen toistokäyrä 20kHz:stä 20 hertsiin, käsinkosketeltava soittajien läheisyys...

Ainiin, sopivasti 60-120 hertsin alueelta korostavan bassoelementin saa halvalla kuulokkeisiin, muuta juurikaan ei...

;HIFIANGST
-k4n1-
Paikkakunta:
Tampere / TSKM <3
Liittynyt:
2.12.2006 21:08

ViestiKirjoittanut -k4n1- » 23.3.2008 22:45

no voi perkele, minä kun luulin löytäväni sopivan hintaset kuulokkeet ajelu puuhiin mutta ei :D mites osaako joku auttaa noihin kossin kuulokkeisiin koskeviin ongelmiin? kun kuulokkeet painautuu tarpeeks syvälle korvaan niin ääni "hukkuu"?