Yleistä keulimisesta

ViiHo
Pyörä:
r6
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
29.12.2008 17:24

ViestiKirjoittanut ViiHo » 31.5.2010 21:35

Timo.S kirjoitti:Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta käytättekö kytkintä jarrun kanssa keuliessa?

Jos kulmaa haen nii sillon käytän kytkintä. Muuten en.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/pe ... 50/id3969/
Timo.S
Pyörä:
Samurai 150, 200cc koneella
Liittynyt:
5.10.2009 16:40

ViestiKirjoittanut Timo.S » 1.6.2010 15:26

ViiHo kirjoitti:
Timo.S kirjoitti:Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta käytättekö kytkintä jarrun kanssa keuliessa?

Jos kulmaa haen nii sillon käytän kytkintä. Muuten en.

Juu, ajattelin vaan että kärsiikö moottori liikaa jos ilman kytkintä sitä jarrua painaa...
kopebe
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.2.2008 23:11

ViestiKirjoittanut kopebe » 1.6.2010 21:16

ei sse kärsi mutta jos vauhdit loppuu liian isolla vaihteella, rupeaa takapyörä tökkimään eikä se kyllä ainakaan asiaa helpota!
http://www.lbstunts.blogspot.com
-----------------------------------------------------
http://stuntfarmi.phpbb3now.com/index.php
saijala
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
2.6.2007 16:20

ViestiKirjoittanut saijala » 2.6.2010 17:44

Timo.S kirjoitti:
ViiHo kirjoitti:
Timo.S kirjoitti:Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta käytättekö kytkintä jarrun kanssa keuliessa?

Jos kulmaa haen nii sillon käytän kytkintä. Muuten en.

Juu, ajattelin vaan että kärsiikö moottori liikaa jos ilman kytkintä sitä jarrua painaa...

painan ainaki ite kytkintä aina jos painan jarruuu , ei se muuten jarrulla keulimine onnistu:D
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 2.6.2010 17:55

Miten oikein keulit matkaa, jos et käytä jarrua kun kytkin pohjassa? Vai oliko tuo jokin vitsi?
saijala
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
2.6.2007 16:20

ViestiKirjoittanut saijala » 2.6.2010 18:25

-Riuku- kirjoitti:Miten oikein keulit matkaa, jos et käytä jarrua kun kytkin pohjassa? Vai oliko tuo jokin vitsi?

no jos meinaa yli mennä ni jarruu ja kykällä käyttää nopee.. ei sitä sekuntti tolkulla pidetäkkää pohjassa:D sit vaa jatkaa ku saatu korjattuu.. samallalailla ku laahaa kilpee ni kytkin pohjaan ja tiputtaa kilven maahan ja jarruu vasten ja sit loivempaa kulmaa ja meno jatkuu:D
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 2.6.2010 20:46

No sillonhan vauhti kiihtyy ja sitten laskee. En muista tiiä, mutta ite ainakin käytän kytkintä vaa coasterissa ja just kulman haussa. Omasta mielestä matkaa o paras keulia kaasu tasasena ja jarrulla säätelee kulmaa tarpeen tullen. Kytkimeen en koske matkaa keuliessa missään tilanteessa.
saijala
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
2.6.2007 16:20

ViestiKirjoittanut saijala » 3.6.2010 0:02

nii no 400 exc -.- noo mut jos yritän keulii matkaa ni se on lähinnä harjoittelua ku ei tossa nii vaa kaasulla korjata 100+ vauhdissa:D kyl se jos hyvin menee ni tasakaasulla hissuksee menee:D ja kyl hissuksee keulii vaik kuin kauan kuha kädet ei puudu ku nokka nii pystys:D
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 3.6.2010 13:03

Siis tuolleen keulin entisellä piikki-dt:lläkin. Sillä hain kierrokset sinne piikin tuntumaan ja kaasua pidin lähes lukossa, sillon keula ei päässyt tippumaan niin herkästi. Näin minulle neuvoi yks täkäläinen stunttiajaja. Nelarilla nyt o iha sama millä kierroksilla keulii ja muutenki sairaan helppoa.
saijala
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
2.6.2007 16:20

ViestiKirjoittanut saijala » 3.6.2010 13:34

jep niin on kans tullu todettuu:D ku painaa kytkintä ni se on semmonen salaman nopee refleksi liike jos nii voi sanoo:D mut vois kokeilla ku saa pyörän kasaa et miten onnaa toi pelkäl jarrul korjaaminen;)
Kiiiski
Pyörä:
bobber
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2007 22:53

ViestiKirjoittanut Kiiiski » 8.6.2010 22:54

mä en kyl ymmärrä miks helvetissä sä sitä kytkintä rämppäät, ite kun keulii jotain pientä siivua niin kytintä tulee näpäytettyä vain jos se keula meinaa tippua...
saijala
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
2.6.2007 16:20

ViestiKirjoittanut saijala » 8.6.2010 23:51

no toi asia on nyt vähä sama asia ku "mä en ymmärrä miks jotku keulii jalka penkillä vaik istualteenki vois".. jokaisella on tyylinsä. ja kait se refleksi liike on, ethän sä motaripommituksessakaa paina jarruu jos kytkin ei oo pohjassa..
BerZ
Pyörä:
Kotka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2007 19:00

ViestiKirjoittanut BerZ » 9.6.2010 18:44

saijala kirjoitti:no toi asia on nyt vähä sama asia ku "mä en ymmärrä miks jotku keulii jalka penkillä vaik istualteenki vois".. jokaisella on tyylinsä. ja kait se refleksi liike on, ethän sä motaripommituksessakaa paina jarruu jos kytkin ei oo pohjassa..

Ei se nyt oo lähellekkään sama asia. Kyl mää painelin 2t:llä välillä jarrua painamatta kytkintä et kone sais vähä enemmän soppaa eikä menis laihalle.
anttoz
Pyörä:
yamaha dt 50(2009) suzuki pv 50+ honda monkey 125cc
Paikkakunta:
kemiö
Liittynyt:
18.5.2010 18:48
Keulimista!

ViestiKirjoittanut anttoz » 9.6.2010 21:03

Sun Pitäis ensin yrittää päästää tasapainoon et tuntuu hyvältä,ja uskaltaa yrittää enemän,mulleki meni joka toinen kerta paskaks,mut 60tunnin reenin jälkeen niin pääsin aika jyvälle että alkoi tulla kilometrejä taka renkaalla ja sitte meni crossi paskaks(oli kiinalainen BSE MADCOW 125CM3) joten täysin ymäretävää,sitä vaan että jos halutte tulla hyväks nii kunnon treenit ja pelon ylitäminen tekee mestarin! ;)
saijala
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
2.6.2007 16:20

ViestiKirjoittanut saijala » 9.6.2010 22:02

BerZ kirjoitti:
saijala kirjoitti:no toi asia on nyt vähä sama asia ku "mä en ymmärrä miks jotku keulii jalka penkillä vaik istualteenki vois".. jokaisella on tyylinsä. ja kait se refleksi liike on, ethän sä motaripommituksessakaa paina jarruu jos kytkin ei oo pohjassa..

Ei se nyt oo lähellekkään sama asia. Kyl mää painelin 2t:llä välillä jarrua painamatta kytkintä et kone sais vähä enemmän soppaa eikä menis laihalle.

no jokainen omalla tyylillään.. ei se nii vaikee oo ymmärtää??? ja et näköjää ymmärrä vertaus kuviakaan -.-