Sivu 9, 12:sta

ViestiLähetetty: 5.10.2010 1:43
Kirjoittanut Messico
petéé kirjoitti:No missä vitussa te ajatte oikeen ku pakastamoki aina ihan tyhjillään?
Voin tulla näyttämään miten ajetaan vaikka mulla tommonen alitehonen onki alla! :D


viet meiltä vielä viimesetkin itsetunnon rippeet jos tuut näyttää keulimisia !

4t

ViestiLähetetty: 15.11.2010 0:35
Kirjoittanut SANTTU1993
joo ite tykkään vetää nelarilla keulaa tasanen vääntö piikkiluokassa vaikkakin kuulemma laisa niin ite pärjäilly keuloissa 2t piikkejen kaa nopeudet on vaan eri mistä voi nostaa

ViestiLähetetty: 15.11.2010 2:23
Kirjoittanut Messico
SANTTU1993 kirjoitti:joo ite tykkään vetää nelarilla keulaa tasanen vääntö piikkiluokassa vaikkakin kuulemma laisa niin ite pärjäilly keuloissa 2t piikkejen kaa nopeudet on vaan eri mistä voi nostaa


No en menis kehumaan piikkisten nelkkujen vääntöjä.. Kuskissa paljon kiinni, mutta mielummin silti piikkiluokassa jollain exc:llä keulisin - siinä pelissä on ihan tarpeeks niitä vääntöjä ja tehoa nostaa se keula ylös niistä vauhdeista mitä ne nelaripiikit kulkee ;)

Makuasioita, taas 250cc luokassa nelkku vois olla jopa parempi ja siitä ylöspäin nelari ehdottomasti.

ViestiLähetetty: 22.11.2010 19:02
Kirjoittanut RTE Brothers
Itse oon hankkimassa kolmesatku gassia tässä talven jälkeen ja olis tarkotus vähän koittaa stunttailua sillä. Mitä miinuksia noissa isoissa 2-tahdeissa on stunttailun kannalta, verrattuna nelariin?

ViestiLähetetty: 22.11.2010 19:40
Kirjoittanut Baw33
Käytännössä ei mitään eroa. Moottorien luonteet vähän erilaiset, mutta molemilla oppi keulimaan samalla tavalla jos on oppiakseen. Täysin tottumis kysymys. Yks nelarin plussapuoli nelarissa on moottorijarrun käyttämisen mahollisuus konetta rikkomatta, mutta sekin taas on makuasia haluaako käyttää sitä.. ;)

ViestiLähetetty: 25.11.2010 19:22
Kirjoittanut Messico
RTE Brothers kirjoitti:Itse oon hankkimassa kolmesatku gassia tässä talven jälkeen ja olis tarkotus vähän koittaa stunttailua sillä. Mitä miinuksia noissa isoissa 2-tahdeissa on stunttailun kannalta, verrattuna nelariin?


Ainakin kolmesatku exc (tehoputken kanssa) oli iha hullulaite mun käsissä verrattuna 530 exc:hen.. Tottumiskysymys mutta kun tuossa kolmesatkussa ei ollu ihan 530 vääntöjä muttakun näpäytti kytkintä niin tuntu että katollaan ollaan... Kai siihenkin tottus kun pari päivää treenais mutta nopealla testauslenkillä tuntu nelareiden jälkee iha erillaiselta.

En kyllä keksi miinuksia, nuo kaikki on ihan tottumiskysymyksiä :)

ViestiLähetetty: 12.4.2011 13:37
Kirjoittanut ^Nice^
Minusta nelarilla on ainakin helpompi oppia keulimaan ko siinä on se tasanen vääntö ite opin päivässä honda cr 250f lä keulimaan 100-200m. mutta nytte kokkeilin tuola kotarilla niin ei siitä taho tulla oikeen mittään , ovat niin erillaisia keulia molemmilla kyllä nousee helposti keula pystöön mutta kotarilla se teho tullee niin repäsemällä.

ViestiLähetetty: 12.4.2011 23:07
Kirjoittanut Messico
Jos osaat oikeesti keulia puolikkaalla nelkulla niin saatan epäillä ettetkö piikkisellä kotarilla. Tuli itekki kokeiltua piikkistä kotaria viime kesänä, alko 10min jälkee jo sujua jotenkuten mutta pilkkimistähän se oli kun ei vielä tottunu piikkiseen.

Treeniä treeniä ;)

Kokeilin ekaa kertaa sitten syksyn manuaalia. Vittu mitä säätöä, meinas osua kilventeline maahan ja seuraavalla yrittämällä keula tippu heti kun pisti kytkimen pohjaan. Viime syksynä meni 2 lampuntolpan väliä nättiä manuaalia...

ViestiLähetetty: 12.4.2011 23:17
Kirjoittanut Henkka57
"Stuntti slangissa" manuaalia kutsutaan coasteriksi, anteeksi pilkun viilaaminen mutta vähän aikaan joutu oikeen miettimään mitä tarkoitit :D

ViestiLähetetty: 13.4.2011 0:04
Kirjoittanut Messico
Henkka57 kirjoitti:"Stuntti slangissa" manuaalia kutsutaan coasteriksi, anteeksi pilkun viilaaminen mutta vähän aikaan joutu oikeen miettimään mitä tarkoitit :D


Jos tuon menet möläyttämään mopopojille niin alkaa puolentunnin väittely onko se coaster vai ghoster.

Siksipä sanonkin sitä manuaaliksi, sen kaikki pitäs tajuta :D

ViestiLähetetty: 14.4.2011 15:10
Kirjoittanut ^Nice^
Joo kyllähän se nytte jo onnistuu jotenki mutta vielä on semmosta "pilkkimistä" :D

Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

ViestiLähetetty: 16.6.2011 1:16
Kirjoittanut Messico
Onko kukaa kokeillu mitään isoa supermotoa keulia ? Itehä kokeilin tuossa vähän aikaa sitten 650 bemaria, ei jumalauta en saanu edes keulaa ylös sillä :lol: Jotkut jotka saanu tosta keulan ylös ovat sanoneet että ykkösvaihteella melkein paikaltaa semmosella saa nostella, itehä tottuneena kotarikuskina yritin nostaa jollain 3 vaihteella.. Kaasunliikerata oli varmaan 90 astetta, annoit kytkinpommin niin just kun keula on nousemassa niin nappaa jo rajotin :|

Jos joku sanoo että noista on johonkin niin vetäkää kyselemättä turpaan. Laiska ku mikä, eikä sitä supermotoks voi sanoa kun istuu selkään.

Semmosta :D

Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

ViestiLähetetty: 16.6.2011 16:51
Kirjoittanut Baw33
Isoin mitä oon kokeillu, on kaverin 400 wr. Kevyesti se nosti vielä vitosella.. :D

Tosin taisit tarkottaa vähän eriasilaisia pyöriä.. Tekis kyllä mieli päästä koittaa.. :)

Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

ViestiLähetetty: 27.7.2011 9:59
Kirjoittanut vinzerR
On se hyvä että valitsin ruohonleikkurin enkä munanjatketta :D
Oli meinaa kevään tienoilla kahden vaiheilla se G 650 X-moto mistä Messico taisi puhua, houkutushan oli siinä, että tehot suht samat kuin hussessa (50hp, kun hussessa 59), kulutus ikiliikkujan tasoa, eikä ulkonäön muutos olisi tarvinnut paljoa näyttääkseen siistiltä. Lopulta nestekytkin ja valmiiksi nätti putkisto voittivat tämän puolelle, ja kyllä tällä "manuaalia" on mukava harrastaa :) .

Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

ViestiLähetetty: 7.8.2011 23:21
Kirjoittanut veryz
2t ja 4t crossin omistaneena oma mielipide on ainaki se et kyl tol nelaril se on huomattavast helpompaa. Ku nelaril ei tarvi olla nii tarkka kaasun asennost ja saa nostettuu paljo tasasemmin. Nelarii tottuneen oli se yllätys aika suuri ku ekaa kertaa 2t kokeili vähä keulaa nostaa, ei siin kerenny ees tajuta ku maattii selällee maas kattoen ku pyörä jatkaa keulapystys matkaa.... :D