Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella.

4-tahti vai 2-tahti

Äänestys päättyi 11.7.2008 20:52

83 48%
90 52%
Ääniä yhteensä : 173
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 14:28

ViestiKirjoittanut Messico » 5.10.2010 0:43

petéé kirjoitti:No missä vitussa te ajatte oikeen ku pakastamoki aina ihan tyhjillään?
Voin tulla näyttämään miten ajetaan vaikka mulla tommonen alitehonen onki alla! :D


viet meiltä vielä viimesetkin itsetunnon rippeet jos tuut näyttää keulimisia !
Pyörä:
EI OLE NYTTEN
Paikkakunta:
ESPOO
Liittynyt:
31.10.2010 14:27
4t

ViestiKirjoittanut SANTTU1993 » 14.11.2010 23:35

joo ite tykkään vetää nelarilla keulaa tasanen vääntö piikkiluokassa vaikkakin kuulemma laisa niin ite pärjäilly keuloissa 2t piikkejen kaa nopeudet on vaan eri mistä voi nostaa
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 14:28

ViestiKirjoittanut Messico » 15.11.2010 1:23

SANTTU1993 kirjoitti:joo ite tykkään vetää nelarilla keulaa tasanen vääntö piikkiluokassa vaikkakin kuulemma laisa niin ite pärjäilly keuloissa 2t piikkejen kaa nopeudet on vaan eri mistä voi nostaa


No en menis kehumaan piikkisten nelkkujen vääntöjä.. Kuskissa paljon kiinni, mutta mielummin silti piikkiluokassa jollain exc:llä keulisin - siinä pelissä on ihan tarpeeks niitä vääntöjä ja tehoa nostaa se keula ylös niistä vauhdeista mitä ne nelaripiikit kulkee ;)

Makuasioita, taas 250cc luokassa nelkku vois olla jopa parempi ja siitä ylöspäin nelari ehdottomasti.
Pyörä:
Hakusessa
Liittynyt:
17.10.2010 18:02

ViestiKirjoittanut RTE Brothers » 22.11.2010 18:02

Itse oon hankkimassa kolmesatku gassia tässä talven jälkeen ja olis tarkotus vähän koittaa stunttailua sillä. Mitä miinuksia noissa isoissa 2-tahdeissa on stunttailun kannalta, verrattuna nelariin?
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 16:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 22.11.2010 18:40

Käytännössä ei mitään eroa. Moottorien luonteet vähän erilaiset, mutta molemilla oppi keulimaan samalla tavalla jos on oppiakseen. Täysin tottumis kysymys. Yks nelarin plussapuoli nelarissa on moottorijarrun käyttämisen mahollisuus konetta rikkomatta, mutta sekin taas on makuasia haluaako käyttää sitä.. ;)
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 14:28

ViestiKirjoittanut Messico » 25.11.2010 18:22

RTE Brothers kirjoitti:Itse oon hankkimassa kolmesatku gassia tässä talven jälkeen ja olis tarkotus vähän koittaa stunttailua sillä. Mitä miinuksia noissa isoissa 2-tahdeissa on stunttailun kannalta, verrattuna nelariin?


Ainakin kolmesatku exc (tehoputken kanssa) oli iha hullulaite mun käsissä verrattuna 530 exc:hen.. Tottumiskysymys mutta kun tuossa kolmesatkussa ei ollu ihan 530 vääntöjä muttakun näpäytti kytkintä niin tuntu että katollaan ollaan... Kai siihenkin tottus kun pari päivää treenais mutta nopealla testauslenkillä tuntu nelareiden jälkee iha erillaiselta.

En kyllä keksi miinuksia, nuo kaikki on ihan tottumiskysymyksiä :)
Pyörä:
Honda NsR 125 -03
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
13.2.2011 16:33

ViestiKirjoittanut ^Nice^ » 12.4.2011 12:37

Minusta nelarilla on ainakin helpompi oppia keulimaan ko siinä on se tasanen vääntö ite opin päivässä honda cr 250f lä keulimaan 100-200m. mutta nytte kokkeilin tuola kotarilla niin ei siitä taho tulla oikeen mittään , ovat niin erillaisia keulia molemmilla kyllä nousee helposti keula pystöön mutta kotarilla se teho tullee niin repäsemällä.
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 14:28

ViestiKirjoittanut Messico » 12.4.2011 22:07

Jos osaat oikeesti keulia puolikkaalla nelkulla niin saatan epäillä ettetkö piikkisellä kotarilla. Tuli itekki kokeiltua piikkistä kotaria viime kesänä, alko 10min jälkee jo sujua jotenkuten mutta pilkkimistähän se oli kun ei vielä tottunu piikkiseen.

Treeniä treeniä ;)

Kokeilin ekaa kertaa sitten syksyn manuaalia. Vittu mitä säätöä, meinas osua kilventeline maahan ja seuraavalla yrittämällä keula tippu heti kun pisti kytkimen pohjaan. Viime syksynä meni 2 lampuntolpan väliä nättiä manuaalia...
Pyörä:
zx-6r 636
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
24.9.2005 21:09

ViestiKirjoittanut Henkka57 » 12.4.2011 22:17

"Stuntti slangissa" manuaalia kutsutaan coasteriksi, anteeksi pilkun viilaaminen mutta vähän aikaan joutu oikeen miettimään mitä tarkoitit :D
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 14:28

ViestiKirjoittanut Messico » 12.4.2011 23:04

Henkka57 kirjoitti:"Stuntti slangissa" manuaalia kutsutaan coasteriksi, anteeksi pilkun viilaaminen mutta vähän aikaan joutu oikeen miettimään mitä tarkoitit :D


Jos tuon menet möläyttämään mopopojille niin alkaa puolentunnin väittely onko se coaster vai ghoster.

Siksipä sanonkin sitä manuaaliksi, sen kaikki pitäs tajuta :D
Pyörä:
Honda NsR 125 -03
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
13.2.2011 16:33

ViestiKirjoittanut ^Nice^ » 14.4.2011 14:10

Joo kyllähän se nytte jo onnistuu jotenki mutta vielä on semmosta "pilkkimistä" :D
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 14:28
Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

ViestiKirjoittanut Messico » 16.6.2011 0:16

Onko kukaa kokeillu mitään isoa supermotoa keulia ? Itehä kokeilin tuossa vähän aikaa sitten 650 bemaria, ei jumalauta en saanu edes keulaa ylös sillä :lol: Jotkut jotka saanu tosta keulan ylös ovat sanoneet että ykkösvaihteella melkein paikaltaa semmosella saa nostella, itehä tottuneena kotarikuskina yritin nostaa jollain 3 vaihteella.. Kaasunliikerata oli varmaan 90 astetta, annoit kytkinpommin niin just kun keula on nousemassa niin nappaa jo rajotin :|

Jos joku sanoo että noista on johonkin niin vetäkää kyselemättä turpaan. Laiska ku mikä, eikä sitä supermotoks voi sanoa kun istuu selkään.

Semmosta :D
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 16:38
Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

ViestiKirjoittanut Baw33 » 16.6.2011 15:51

Isoin mitä oon kokeillu, on kaverin 400 wr. Kevyesti se nosti vielä vitosella.. :D

Tosin taisit tarkottaa vähän eriasilaisia pyöriä.. Tekis kyllä mieli päästä koittaa.. :)
Pyörä:
Husaberg FE 450 2010
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.11.2007 14:52
Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

ViestiKirjoittanut vinzerR » 27.7.2011 8:59

On se hyvä että valitsin ruohonleikkurin enkä munanjatketta :D
Oli meinaa kevään tienoilla kahden vaiheilla se G 650 X-moto mistä Messico taisi puhua, houkutushan oli siinä, että tehot suht samat kuin hussessa (50hp, kun hussessa 59), kulutus ikiliikkujan tasoa, eikä ulkonäön muutos olisi tarvinnut paljoa näyttääkseen siistiltä. Lopulta nestekytkin ja valmiiksi nätti putkisto voittivat tämän puolelle, ja kyllä tällä "manuaalia" on mukava harrastaa :) .
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
27.6.2011 0:11
Re: kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella

ViestiKirjoittanut veryz » 7.8.2011 22:21

2t ja 4t crossin omistaneena oma mielipide on ainaki se et kyl tol nelaril se on huomattavast helpompaa. Ku nelaril ei tarvi olla nii tarkka kaasun asennost ja saa nostettuu paljo tasasemmin. Nelarii tottuneen oli se yllätys aika suuri ku ekaa kertaa 2t kokeili vähä keulaa nostaa, ei siin kerenny ees tajuta ku maattii selällee maas kattoen ku pyörä jatkaa keulapystys matkaa.... :D