kummalla on parempi keulia 4-tahtisella vai 2-tahtisella.

4-tahti vai 2-tahti

Äänestys päättyi 11.7.2008 21:52

83 48%
90 52%
Ääniä yhteensä : 173
mihko
Pyörä:
SMR 450
Paikkakunta:
kuhmalahti
Liittynyt:
20.12.2005 18:53

ViestiKirjoittanut mihko » 18.4.2010 10:21

dappeee kirjoitti:On tossa tullu hiljalleen opeteltuu 250cc 2-tahil keulii ja täytyy sanoo et pirun vaikeeta on. Nostaa iha hyvi keulan, mutta sitten se kummiski nykäsee siel ylhääl aika räväkästi :s

Ihan ylivoimasen helppoo on kyllä 250:llä keulia jos vertaa tohon entisee wre:hen. Keula nousee itestään ja pystyy pitään sen ylhäällä tosi helposti. Isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla. Piikillä oli sentää jotain haastetta tossakin touhussa :D
dappeee
Pyörä:
Gas Gas EC 250
Liittynyt:
25.8.2009 22:10

ViestiKirjoittanut dappeee » 20.4.2010 10:35

mihko kirjoitti:
dappeee kirjoitti:On tossa tullu hiljalleen opeteltuu 250cc 2-tahil keulii ja täytyy sanoo et pirun vaikeeta on. Nostaa iha hyvi keulan, mutta sitten se kummiski nykäsee siel ylhääl aika räväkästi :s

Ihan ylivoimasen helppoo on kyllä 250:llä keulia jos vertaa tohon entisee wre:hen. Keula nousee itestään ja pystyy pitään sen ylhäällä tosi helposti. Isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla. Piikillä oli sentää jotain haastetta tossakin touhussa :D

No voihan se olla, mutta eipä oo millää muulla tullu opeteltuu ku -84 80cc xr:ällä.. :D Toki 250cc on huomattavasti helpompi jos on vaan kokemusta
Tessustelija
Pyörä:
pc25, pv
Paikkakunta:
Lappi
Liittynyt:
6.6.2004 11:55

ViestiKirjoittanut Tessustelija » 20.4.2010 12:43

Ei se nyi jos heität pilkkimästä sen kaasun kanssa.
Myydään: Tzr, minicrossin osia
Myydään yamaha Dt125r piikkirenkaat vanteineen
saijala
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
2.6.2007 16:20

ViestiKirjoittanut saijala » 5.5.2010 15:47

Ruisku nelari olis kaikkein paras kaikissa pyörissä, ei tarvii kaasun kans leikkii ylimääräsii?

Piikkisel detsil tullu viime syksyst asti kikkailtuu ja ei se sen hankalampaa oo ku saa tasapainon kohillee ja jarrul tiputtaa lokarille:D
Sitä aikasemmin oli 125 rekisterissä oleva masai minicrossi ja sil tuli keulittuu ni ei sitä olis ilman jarruu saanu kilvelle millää..

Et ei se sen helpompaa oo nelarilla ku kaks tahti peleillä keulii ja jos osaa jarrun käytön kunnolla ni ei pitäs olla onkelmia keulimisen suhteen kuha eka tutustuu pyörän tehoihin;)
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 5.5.2010 16:02

On tuolla "isommalla" nelarilla kyllä lepposaa keulia, kun nousee niin helposti ja alaväännön ansiosta se keula myös pysyy siellä. Huomattavasti helpompaa kuin entisellä dt:llä ilman ypvs:ää. :| Tietty tuolla piikillä on hyvä opetella perus keulimisen alkeet.
Tessustelija
Pyörä:
pc25, pv
Paikkakunta:
Lappi
Liittynyt:
6.6.2004 11:55

ViestiKirjoittanut Tessustelija » 5.5.2010 22:40

etenkin yks mukisissa tai twineissä on kohtuullisen kova tuo moottorijarru, että monet voi kilometrikaupalla keulia osaamatta jarrun käyttöä.
Myydään: Tzr, minicrossin osia
Myydään yamaha Dt125r piikkirenkaat vanteineen
BerZ
Pyörä:
Kotka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2007 19:00

ViestiKirjoittanut BerZ » 5.5.2010 23:48

Toisilla jokka osaa keulia isolla motolla pitkää siivua voi mennä sormi suuhun kun tarvis tehä jotai teknisempää jos ei oo opetellu jarrua pienemmillä pyörillä.
saijala
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
2.6.2007 16:20

ViestiKirjoittanut saijala » 6.5.2010 0:25

joo ne ketkä vetää pitkää siivuu ni tuskin osaa kulmaa heittää lokarille isolla smotolla:D jos ei jarruu hallitse;)
Noc
Pyörä:
500whp
Paikkakunta:
Tokyo
Liittynyt:
10.7.2005 14:26

ViestiKirjoittanut Noc » 6.5.2010 23:04

Helpp0han se on tollasella isolla lekalla vetää vitullista poweria pakka läpi ja laskee hytti kun tulee huiput vastaan. Taidon kanssa ei mitään tekemistä, mut ei kait se niin tarkkaa ole... :D
2JZ no shit!
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 7.5.2010 8:42

Ite tykkään nostaa 2 tai 3 tai 4 vaihteella ja sitte vaa pykällän yhtä isomman ja sillä etenen tasakaasulla. Ei siitä powerkeulasta mitään kiksjä saa. :lol: Taidon kanssa oo mitään tekemistä tosiaan. Kohta vois kokeilla miten erilaista tuolla on vetää circlee vrt. kakstahtiin.
aksutus
Pyörä:
Yamaha yz 250 ´84
Liittynyt:
30.9.2008 18:54

ViestiKirjoittanut aksutus » 9.5.2010 21:20

Empä ole muulla paljo keulinut kuin pentuna jollain pv:llä niin nyt kun laitoin tuon ensimmäisen crossini 2t 250 jammun, niin miten helvetissä tuolla saa keulan pysymään ylhäällä vaikka kolmos vaihteella?
Eli ykösellä keulii ilman repimistä, kakosella kevenee tai keulii, mutta kolmosella ei enää jaksa.
ypvs puuttuu kokonaan ja sen takia kaikkea alavääntöä ei saa irti, mutta tuskin se on syynä ;)

Tehoa pitäisi olla noin 45hv, niin taitaa olla tekniikassa "pientä" hiomista.
BerZ
Pyörä:
Kotka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2007 19:00

ViestiKirjoittanut BerZ » 9.5.2010 23:32

aksutus kirjoitti:Empä ole muulla paljo keulinut kuin pentuna jollain pv:llä niin nyt kun laitoin tuon ensimmäisen crossini 2t 250 jammun, niin miten helvetissä tuolla saa keulan pysymään ylhäällä vaikka kolmos vaihteella?
Eli ykösellä keulii ilman repimistä, kakosella kevenee tai keulii, mutta kolmosella ei enää jaksa.
ypvs puuttuu kokonaan ja sen takia kaikkea alavääntöä ei saa irti, mutta tuskin se on syynä ;)

Tehoa pitäisi olla noin 45hv, niin taitaa olla tekniikassa "pientä" hiomista.

Nykäsyä ja kytkinpommia peliin.
asd?
Pyörä:
husq sms 08
Paikkakunta:
lpr
Liittynyt:
30.6.2008 0:22

ViestiKirjoittanut asd? » 3.9.2010 11:38

aksutus kirjoitti:Empä ole muulla paljo keulinut kuin pentuna jollain pv:llä niin nyt kun laitoin tuon ensimmäisen crossini 2t 250 jammun, niin miten helvetissä tuolla saa keulan pysymään ylhäällä vaikka kolmos vaihteella?
Eli ykösellä keulii ilman repimistä, kakosella kevenee tai keulii, mutta kolmosella ei enää jaksa.
ypvs puuttuu kokonaan ja sen takia kaikkea alavääntöä ei saa irti, mutta tuskin se on syynä ;)

Tehoa pitäisi olla noin 45hv, niin taitaa olla tekniikassa "pientä" hiomista.


Just se ypvs on se syy.. Koska alaväännöt puuttuu ni keula pitää nostaa korkeilla kierroksilla et jaksaa pitää ylhäällä=repii ja menee helpost pilkkimiseks.. Normaalistiha ku pakoaukonsäädin on käytössä ni nuo kakspuokit on aika kovia vääntämää, eli vois melkei väittää et suunnillee viikon harjottelulla menee pakka läpi..
Koska nimittäin iha piikkisellä sms hussellaki nii helppo keulii "powerii", vaikka husse ei mikää hirmu tykki ookkaa ni kummiki sen verra tehoja et iha pirun helppo keulii.. Vaik mullaki on ylävääntöputki (rino) kiinni ni kulmaa ei tarvii olla paljo paskaakaa, ni jaksaa pitää keulan ilmassa. Vasta 3 tarvii olla jonki verra kulmaa et ei tipu, 1-2 aika sama mis kulmas on ni jaksaa nostaa takas ylös. Toisaalta huono juttu, koska juuri ton takia en ole oppinu käyttämää jarrua ja en osaa muutaku "powerkeulaa" voi vaan kuvitella kuinka helppoa se jollain isolla nelarilla on :D

Joten vois sanoa et kaikkein kovimpia keulijoita yleensä on ne mopopojat koska mopolla 1000x vaikeempaa keulia ku kevarilla.
asd?
Pyörä:
husq sms 08
Paikkakunta:
lpr
Liittynyt:
30.6.2008 0:22

ViestiKirjoittanut asd? » 3.9.2010 11:42

PS: Kuha laitat sen ypvs kuntoo ni voin sanoo et ei tarvii kytkinpommeja eikä nykäsyjä...
Ite saan hussella vielä 3 n.60km/h vauhista kytkimellä ja kunnon nykäsyllä keulan ylös, jotkut saa 90km/h vauhista :s
Ni 250cc pitäs nousta melkei iha helposti viel kaasusta jossai 50-60km/h vauhista=)
ruost3
Pyörä:
Yamaha DT R -07
Liittynyt:
23.8.2010 17:06

ViestiKirjoittanut ruost3 » 5.9.2010 14:50

Nelarilla ny tietenki, tasasempi/enemmän vääntöä ku 2tahdissa :nörtti:
No pain, no gain.