Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

3505 78%
984 22%
Ääniä yhteensä : 4489
Pyörä:
500whp
Paikkakunta:
Tokyo
Liittynyt:
10.7.2005 14:26
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Noc » 25.8.2011 22:43

sampo! kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=7gL8RgKeBpM&feature=channel_video_title Toi mitä käy 4:23 kohdalla kuumottaa :/
Kuullu selllasta huhua, että lähtee vispaamaan jos tuo keulan tonttiin eturengas sopivasti kääntyneenä. En tiedä näyttääkö vaan, mutta niin tais tossa videossakin käydä. Eikä sen paljon tarvi vinossa olla että lähtee. Voi olla tuuripeliäkin, mutta ite aina yrittäny tuoda vähän kovemmissa vauhdeissa renkaan suorassa maahan ja ei ole noin käynyt ikinä. :D
2JZ no shit!
Pyörä:
Gsx-r
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
26.12.2007 17:39
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut tanskude » 25.8.2011 22:50

Toinen mikä tohon vaikuttaa on se, että eturenkaan pyöriminen hidastuu/pysähtyy keuliessa, ja keulan laskiessa mennään hetken aikaa eturengas lukossa. Silloinkin eturengas olis tärkeä pitää menosuuntaa kohti, jos rengas on vinossa siinä vaiheessa kun nappaa pitoja niin voblausta taitaa olla odotettavissa..
Katso ilmoitukset!
**MYYDÄÄN DERBI GPR 170CC**
Pyörä:
FZ6-N
Liittynyt:
9.9.2004 19:55
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Jonwe » 27.8.2011 13:53

Tankslapperi endurolla on kokovittumainen ilmiö:D
Kyllä Yamaha on ainoa oikea...

uusia kuvia 15.07.2oo7
http://www.motot.net/galleria/showgallery.php?cat=13484
Pyörä:
Tunturi mopedi, Yamaha wr 125x
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
28.3.2010 18:38
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut 97heppatyttö » 14.9.2011 18:00

Jammulla menee jo sellanen 10-15m helposti, mutta sitten ei pysy enää ylhäällä, miten saisi pysymään? jotain enuvoja alottelijalle :D
Pyörä:
Kolmesatku kotaree
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
23.6.2008 23:57
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Hoffe » 14.9.2011 18:16

Keulitko vaihteen loppuun? Isompaa silmään ja enemmän kulmaa niin etköhän pääse pitempää matkaa keula pystyssä.
Pyörä:
Tunturi mopedi, Yamaha wr 125x
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
28.3.2010 18:38
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut 97heppatyttö » 14.9.2011 20:35

Joo menee vaihteen loppuun, sittenkun vaihtaa niin Booooooo


täytyis vissiin jarrulla opetella, ettei pääse menemään liian kovaa, tai sitten koittaa nostaa kakkosella :)
Liittynyt:
26.2.2011 0:58
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut jalkapyörä » 14.9.2011 23:49

katos tästä mallia http://www.youtube.com/watch?v=M0N6H4Jo0Sk ;)
Pyörä:
bobber
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2007 22:53
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Kiiiski » 15.9.2011 23:43

hei ihan helvetin hyvä opetusvideo?! edelliselle kulmaa vaan lisää ja pykälää isompaa, reenaa se jarrun käyttö tietty eka jos ei oo hanskassa!
Pyörä:
Oliskin
Paikkakunta:
Mänttä-Vilppula
Liittynyt:
12.5.2007 9:38
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut santtude » 19.9.2011 21:54

Hyvähän se omaa videoo on mainostaa. :roll: Itselläkin oli ennen ongelmana, että booas keula maahan, kun vaihto vaihdetta, mutta nykyään menee 1-6 vaan jos suoraa riittää helposti. Kakkosella en kyllä saa nostettua millään :roll:
Allekirjoitus on yliarvostettu.
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Baw33 » 19.9.2011 22:48

Koita vasen jalka takatapilla seisten?
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Messico » 21.9.2011 17:22

Jokainen joka tänne postaa, vois lukea edes pari sivua taaksepäin. Jokainen kysymys joka tänne postataan, löytyy vastaus näistä aiheista sivuja selaamalla.

Menkää pojat treenaamaan, kohta tulee talvi.
Pyörä:
Gas Gas Sm 125
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
21.12.2009 16:33
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut _juzz_ » 24.9.2011 11:30

Eilen ekan kerran sain Rieju Smx vaihettuu 2vaihteelle ja menee silläkin hetken. Nyt harjoittelemaan lisää --> ;)
Pyörä:
Olihan noita
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.3.2010 22:12
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut SuolakurkkuJooseppi » 8.10.2011 0:26

keulimisen oppimiseen ei oo oikeen muita neuvoja kun että harjoittele, pyörän tunteminen (tehoalue, kytkin, jarrut, osin myös ehkä jousitus) keuliessa, hakea sitä tuntumaa. Sitä tulee vaan useilla tunneilla treeniä.

Jarru keuliessa on paljon suurempi käsite kuin "refleksi, joka estää ympärimenon", kun on hyvä tuntuma jarruun, voi huoletta harjoitella keuliessa esimerkiksi juuri tämä perus asia keulimisen opettelussa, että paljonko pitää olla kulmaa vaihdetta vaihtaessa.

Kun jarruun on 100% luotto, niin keuliessa voi keskittyä paljon muuhunkin kuin pelkkään pystyssä pysymiseen. Itse keulin jo vaikka kuinka hyvin (matkaa meni niin paljon kuin suoraa riitti ja loivat mutkatkin menivät) , ennen kun rupesin treenaamaan coasteria ja kulmia. Kun todellista tuntumaa jarruun tuli, juuri näiden treenien avulla, niin tämän jälkeen keuliminen ei ole ollut ollenkaan epävarman oloista. Ei tarvitse edes miettiä että mitäs jos menee ympäri, kunhan vaan muistaa tarkistaa pyörän (varsinkin takajarrun) kunnon päivittäin
valkokilpi YZ projekti
Pyörä:
KTM 200 EXC (EX), DT 125X (EX), YCF 150(EX), Honda Monkey (EX), Beta RR (EX)
Paikkakunta:
Lehtimäki
Liittynyt:
23.6.2010 13:09
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut soukkadyydd » 30.10.2011 22:11

--
Viimeksi muokannut soukkadyydd päivämäärä 1.11.2011 17:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Pyörä:
Olihan noita
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.3.2010 22:12
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut SuolakurkkuJooseppi » 30.10.2011 23:30

Ei sitä tasapainopistettä millään neuvoilla opi, vaan harjottelemalla. Treeniä vaan ja kannattaa vaan pitää niitä jalkoja tapeilla. mutta lueppa edellisiä kommentteja niin saattaapi löytyä neuvot:D
valkokilpi YZ projekti