Sivu 54, 57:sta

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiLähetetty: 9.8.2011 0:26
Kirjoittanut ViiHo
Senku vedät vaa.

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiLähetetty: 9.8.2011 0:45
Kirjoittanut Messico
Kyllä se kestää oikeenlaista kytkimen käyttöä. Pitkä luistatus sitten asia erikseen mm. 6. vaihteella kumin polton alottaminen tai pykälän / 2 pykälää liian isolla vaihteella keulan nostaminen jollon näpäytys ei riitä.

530 kytkimelle ollaan annettu semmosta sikaa ja konerempan yhteydessä mitattiin niin minkäänäköstä erikoista ei kytkimestä löytynyt.

Muistaa vaihtaa ne lootaöljyt ajallaan (ja oikeaa öljyä), käyttää kytkintä oikein ja lämmittää koneen ennen sikailuja niin hyvin kestää ;)

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiLähetetty: 11.8.2011 11:33
Kirjoittanut niinvarmaanjoo1
ktm_exc kirjoitti:Tyhmä kysymys mut kestääkö toi kotkan kytkin kytkimellä keulimist :D kylähän se ny kestää mut tuntuu vaa jotenki raiskaukselt vetää se aina sillä kytkinpommilla ylös :lol: :lol:


Muisteleppa mihin nää pyörät on alunperin tarkotettu? ;)

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiLähetetty: 11.8.2011 22:07
Kirjoittanut ^Nice^
niinvarmaanjoo1 kirjoitti:
ktm_exc kirjoitti:Tyhmä kysymys mut kestääkö toi kotkan kytkin kytkimellä keulimist :D kylähän se ny kestää mut tuntuu vaa jotenki raiskaukselt vetää se aina sillä kytkinpommilla ylös :lol: :lol:


Muisteleppa mihin nää pyörät on alunperin tarkotettu? ;)



Mieti kun näillä pittää vettää 20min + 2 kierrosta lämä tiskissä ja joka mutkassa lipsautetaan kytkintä.

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiLähetetty: 12.8.2011 17:29
Kirjoittanut supermoto31
^Nice^ kirjoitti:
niinvarmaanjoo1 kirjoitti:
ktm_exc kirjoitti:Tyhmä kysymys mut kestääkö toi kotkan kytkin kytkimellä keulimist :D kylähän se ny kestää mut tuntuu vaa jotenki raiskaukselt vetää se aina sillä kytkinpommilla ylös :lol: :lol:


Muisteleppa mihin nää pyörät on alunperin tarkotettu? ;)



Mieti kun näillä pittää vettää 20min + 2 kierrosta lämä tiskissä ja joka mutkassa lipsautetaan kytkintä.

Tai six days jossa saattaa olla pari lipsautusta enemmän.

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiLähetetty: 12.8.2011 20:46
Kirjoittanut Saari^
Ja lainauksia vois lipsautella kokonaan pois, varsinki edellisistä viesteistä.
Helvetin ärsyttävää lukea.

Ja kyl sitä kytkintäki kisakäytös rempataa hippasen enempi mitä kadulla, mut kyl se nyt kestää ja rahalla siitäki selviää.

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiLähetetty: 14.8.2011 0:06
Kirjoittanut lukiohomo
Tyhmä kysymys, mutta millai teillä tulee toi keula alas kun lopettaa keulimisen? Ittellä tuppaa vähän tulemaan rysähtämällä alas (ei kuitenkaa paljoa) niin jos jonkun tunnin keulii niin rupeaa särkemään päätä niin saakelisti. Ja sitte kovasta vauhdista kun tiputtaa nii kuumottaa aina se alastulo, ettei lähe vatkaamaan :/

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiLähetetty: 14.8.2011 0:25
Kirjoittanut Baw33
Ei itellä oo ollu mitään ongelmia alastulon kanssa. Ite yleensä joko nousen seisomaan ja nojaan taakse samalla kun lasken keulaa, kaasulla pehmentäen alastulon. En tiiä miks, mutta jotenkin tapana.. Tai sitten vaan pelkästään kaasulla avittamalla.

Elikkä siis noin miten tossa 0:21 kohassa. Ei pitäs pahemmin rasittaa päätä tai ranteita. :D

http://www.youtube.com/watch?v=Nj8-i1P2_q4


On sitä yli sadankin vauheista pamautettu vauhilla jarrulla alas, mutta eipä oo koskaan ruennu vatkaa tms.

Kotarilla jos keulin vähänkin pitempään putkeen (10min), puutuu ihan törkeesti kaasukäsi. Lopulta puutuu niin paljon etten jaksa enää pumpata ollenkaan, vaan pääselen pelkällä tasakaasulla tasapainopisteessä ja jarrulla/kytkimellä pidän kulman samana.. :lol: Tykkään kyllä muutenkin keulia minimaalisella pilkkimisellä.

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiLähetetty: 14.8.2011 1:13
Kirjoittanut lukiohomo
Thänks! Tarkottaa siis vain lisää treeniä :)
http://www.youtube.com/watch?v=7gL8RgKe ... ideo_title Toi mitä käy 4:23 kohdalla kuumottaa :/

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiLähetetty: 14.8.2011 1:28
Kirjoittanut Messico
Baw33 kirjoitti:Kotarilla jos keulin vähänkin pitempään putkeen (10min), puutuu ihan törkeesti kaasukäsi.


Juu, olen itsekin huomannut saman vaikken ole koskaan keulinut noin pitkiä matkoja. Ajokauden alussa kun ei ollu vielä tottunu ni kramppas kaasukäsi niin että puristui nyrkiin enkä saanu sitä auki paitsi vasemmalla kädellä väkivallalla ja sattu ranteeseen niin saatanasti :D

Ei ole tullu ni pitkää tietä jotta pystys keulimaan ihan noin pitkään ilman "jyrkempää" mutkaa, loivaan mutkaan osaan kaartaa luokkaa tämä:

Kuva

Ja kaarre oli jyrkempi mitä kuva antaa ymmärtää (kuvan ottohetkelläkin oli kaarre menossa), ennen mutkaa ei nähnyt mutkan taakse - pitkää loivaa mutkaa siis. "Jyrkemmässä" mutkassa ei ole pokkaa kaartaa niin paljoa että saisin pyörän kaartamaan, pitäs treenata sekin kuntoon muttei tällä hetkellä ole edes koko pyörä ajossa..

Ja tuohon keulan laskemiseen; itse lasken keulan aina niin että annan vähän kaasua ennen keulan tiputtamista niin ei tule ryminällä alas. Vetomiehet tosin sanoo että tuota "vatkaamista" ei voi millään estää, tuurikauppaa. Meikäläisellä ei ole koskaa ruennu vatkaamaan kunnolla niin en tiedä tunnetta..

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiLähetetty: 14.8.2011 2:00
Kirjoittanut Baw33
Juu no en nyt ihan tarkkottanu että vedän yli 10min siivuja, vaan että suoraa päästä päähän ilman taukoja.. :lol:

Tohon mutkaan vetämiseen vaikuttaa ihan törkeesti kumin kunto. Kaverilla oli enska kotarissa ihan uudet katukumit, sain sen taipumaan helposti jyrkempiikin mutkiin huoletta. Itellä taas tällä hetkellä keskeltä kankailta oleva motokumi, reunoilla melkeen 80-90% pinnasta.. Jopa kaltevan tien suoraa keuliminen tuottaa tuskaa.. :D

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiLähetetty: 14.8.2011 23:19
Kirjoittanut lukiohomo
Tuli tossa mieleen, että kun mulla on nyt 14/44 välit ja näillä taidoilla tuppaa toi vauhti kiihtymään melko paljon, niin auttaisko jos vaihtaisin 13 piikkisen eteen?

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiLähetetty: 14.8.2011 23:27
Kirjoittanut Baw33
En kyllä usko että lyhyemmät välit ainakaan auttais asiaan. Opettelet vaan nostamalla kakkosella, ja lyöt samantien 4-6 pesään. Ei pääse vauhti nousee liian hätäseen, opit ottaa enemmän kulmaa kun ei se keula pysy muuten ylhäällä.

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiLähetetty: 14.8.2011 23:49
Kirjoittanut lukiohomo
Kiitti vinkistä :) Täytyy siis lyödä enemmän vaihteita sisää ja isompi kulma.

Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiLähetetty: 15.8.2011 0:00
Kirjoittanut _Jre_
Baw33 kirjoitti:Tohon mutkaan vetämiseen vaikuttaa ihan törkeesti kumin kunto. Kaverilla oli enska kotarissa ihan uudet katukumit, sain sen taipumaan helposti jyrkempiikin mutkiin huoletta. Itellä taas tällä hetkellä keskeltä kankailta oleva motokumi, reunoilla melkeen 80-90% pinnasta.. Jopa kaltevan tien suoraa keuliminen tuottaa tuskaa.. :D

Tää on kyl ihan totta, enskoilla varsinkin toi homma korostuu. Uudenkin enskarenkaan kanssa joutuu kääntää tangon aina stoppariin ja roikkuu ite toisella puolella, kulmikkaaks kuluneella koko homma menee sitte näillä taidoilla sinne mahdottomuuden puolelle. Pyrkii kampee aina jonnekki vaikka mitä tekis. :roll: