Sivu 3, 57:sta

ViestiLähetetty: 1.2.2005 21:15
Kirjoittanut Nakki
Niimpä, kaikissa mopedeissa on suorakytkentäloota.

eh?

ViestiLähetetty: 4.2.2005 8:54
Kirjoittanut Grod
En sanonu ettei kytkintä ikinä missään koskaan tarvittaisi. Tietenkin jos haluaa rauhallisesti lähtee ja usein alaspäin vaihtaes kytkin on kätevä, mutta (melkein)pakollinen ei ole missään muualla kun pysähdyttäessä. Ja paskat se loota siitä kärsi jos vähän kattoo miten sen vaihtaa.

ViestiLähetetty: 19.4.2005 23:21
Kirjoittanut Namusetä
Pitäis kyllä mennä hyvin raakana sisään kuhan on oikeet kierrosluvut mutta niiden ylläpitäminen voikin sitten olla vaikeampi homma.

ViestiLähetetty: 3.5.2005 14:59
Kirjoittanut takapihan tarzan
Mutta kertokaahan nyt hyvät ihmiset mitä hyödytte raakana vaihtamisesta?? ja odotan vieläkin videoo jossa 12 keuloissa vaihdetaan raakana? (taitaa tehdä kipiää)

ViestiLähetetty: 3.5.2005 16:15
Kirjoittanut Tessustelija
kyllä sitä tulee kytkimen kanssa vaihdettua, uskon että monin puolin taloudellisempi. ei mene vaihteet paskaksi ja eikä se tipu jos hieman ylemmäs antaa mennä ja vetää sen vaihdon ajan jarrua vasten. ei oo paha vetä vähän päälle 1sec jarrua vasten ja miksi harjoitella raakana???

ViestiLähetetty: 5.5.2005 7:04
Kirjoittanut Grod
Raakana vaihtamisessa säästää aikaa ja kytkinlevyt ei pala. Pistetään 2 samanlaista kuskia samanlaisilla pyörillä viivalle niin että toinen vaihtaa raakana ja toinen kytkimellä. Voittajan voikin jo päätellä. Kytkimellä vaihtaessa veto katkeaa/heikkenee pitemmäksi aikaa :T

Ja sormet ei väsy! :D

ViestiLähetetty: 5.5.2005 10:02
Kirjoittanut _stuntman_
Grodin kirjoitti:Raakana vaihtamisessa säästää aikaa ja kytkinlevyt ei pala. Pistetään 2 samanlaista kuskia samanlaisilla pyörillä viivalle niin että toinen vaihtaa raakana ja toinen kytkimellä. Voittajan voikin jo päätellä. Kytkimellä vaihtaessa veto katkeaa/heikkenee pitemmäksi aikaa :T

Ja sormet ei väsy! :D



Kyllä siinä ei kovin kauaa mene ku kytkimen kanssa vaihtaa!!!! parempi on vaihtaakki kytkimen kanssa ja mulla dt:ssä ei meinaa ees mennä raakana ku keulii.

ViestiLähetetty: 5.5.2005 14:19
Kirjoittanut Fleshgear
Niin, kytkimellä vaihtava voittaa. Koska silloin pystyy säätelemään kierrosaluetta ja tehoja luistattamalla kytkintä kiihdytyksissä.

ViestiLähetetty: 5.5.2005 23:11
Kirjoittanut Grod
säädellä kierrosaluetta? oma moka jos ei osu kierrokset piikkialueelle ilman että luistattaa kytkimellä. jos kytkimellä vaihtaminen on nopemapaa, mitäsvarten kiihdytyskisoissa ja rr jne vaihetaan raakana? keulimisessa tietty tasasempaa tuo kytkimellä säätely mutta jos ajatellaan ihan puhtaasti kiihtyvyyden kannalta. ja kyllä ne menee raakana sisään jos vaan osaa ;>

ViestiLähetetty: 5.5.2005 23:12
Kirjoittanut Grod
Ei mene kauaa kun vaihtaa kytkimellä. Mutta vielä vähemmän menee kun vaihtaa raakana. Muuten sama asia mutta raakana vaihtamisessa ei mene sitä aikaa kytkimen kiskomiseen yhtään. Onhan kyyti mukavempaa ja tasaisempaa kytkimen kanssa, varsinkin jos o joku kyydis. mut sit kun viivalle mennään ja halutaan voittaa niin taitaa se raakana vaihtava viedä :) Ja kierrosalueesta sen verran että itellä ottaa tuon tehopiikin jossain 8-10k, ja veto alkaa hiipumaan suunnilleen ~15k paikkeilla, ja kun siinä 15k survasee isomman sisään niin se menee johkin siihen ~9k paikkeille missä se tehopiikki alkaa.

ViestiLähetetty: 5.5.2005 23:56
Kirjoittanut Fleshgear
Riippuen pyörän koosta, tehosta, painosta, välityksistä ja muista pikku seikoista. Enkä tarkoita, että sitä kytkin olisi suuremmilla vaihteillakin käytettävä vaan nimenomaan siinä lähetyksessä muutamat ensimmäiset vaihteet. Näin ainakin näillä pikku-mopoilla.

ViestiLähetetty: 6.5.2005 8:55
Kirjoittanut junnu82
Nyt mennään jo kaukana stunttailusta. Otsikko oli keuliminen ja vaihteen vaihtaminen. Kiihdytykset on asia erikseen. Olen edelleen sitä mieltä, että kytkimen kanssa vaihdetaan, niinkuin normaali ajossakin. Joissain tempuissa sitä kuitenkin joutuu käyttämään, joten se kannattaa harjoitella heti alusta alkaen. Eikä se todellakaan ole mikään ongelma käyttää sitä kytkintä. Ei se keula siinä puolessa sekunnissa sieltä putoa, jos hiukankin uskaltaa suuremmassa kulmassa vetää. Joskus aikoinaan KMX:llä oli sitä ongelmaa, mutta vasta kun vitosvaihdetta havitteli sisään.

ViestiLähetetty: 6.5.2005 11:28
Kirjoittanut Jacka
Mulla ei ole tota vaihteen vaihto ongelmaa, kun en vaihda vaihteita keuliessa.... :P aina ykkösellä tai kakkosella ja mahdollisesti kolmosella joissain tilanteissa...mutta kuitenkin. :D

ViestiLähetetty: 17.5.2005 22:52
Kirjoittanut Fleshgear
Huooh.. Helvetti mikä päivä, nätisti meni pitkä matkaa keulaa kolmosella ja siitä viel neloselle tänään. Sitten ykkösellä hain taas vaihteeks lokaria maahan niin pysähty vauhti ja jäi vieläkin yli tasapainopisteen, noh en mää väsyksissä tajunnu ees hypätä pois vaan kaatusin suoraa selälleni ja pyörästä taittu lokari. Olen kunnossa älkää pelätkö/juhliko =)

ViestiLähetetty: 18.5.2005 14:07
Kirjoittanut Latexi87
tein täysin samat syksyllä. Se vaan jäi ylös vaik oli jarru pohjas :D enkä mäkää tietty jalkoja irrottanu xD