Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

3495 78%
982 22%
Ääniä yhteensä : 4477
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
26.11.2002 14:59

ViestiKirjoittanut Nakki » 1.2.2005 20:15

Niimpä, kaikissa mopedeissa on suorakytkentäloota.
->SVessa<-
Jos tyhmyydestä sakotettaisiin olisin velkavankeudessa.
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.5.2004 16:52
eh?

ViestiKirjoittanut Grod » 4.2.2005 7:54

En sanonu ettei kytkintä ikinä missään koskaan tarvittaisi. Tietenkin jos haluaa rauhallisesti lähtee ja usein alaspäin vaihtaes kytkin on kätevä, mutta (melkein)pakollinen ei ole missään muualla kun pysähdyttäessä. Ja paskat se loota siitä kärsi jos vähän kattoo miten sen vaihtaa.
Paikkakunta:
HELLsinki
Liittynyt:
12.11.2003 17:29

ViestiKirjoittanut Namusetä » 19.4.2005 22:21

Pitäis kyllä mennä hyvin raakana sisään kuhan on oikeet kierrosluvut mutta niiden ylläpitäminen voikin sitten olla vaikeampi homma.
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
21.1.2005 13:41

ViestiKirjoittanut takapihan tarzan » 3.5.2005 13:59

Mutta kertokaahan nyt hyvät ihmiset mitä hyödytte raakana vaihtamisesta?? ja odotan vieläkin videoo jossa 12 keuloissa vaihdetaan raakana? (taitaa tehdä kipiää)
Jos pilli viheltää pannu on kuumana!!
Pyörä:
pc25, pv
Paikkakunta:
Lappi
Liittynyt:
6.6.2004 10:55

ViestiKirjoittanut Tessustelija » 3.5.2005 15:15

kyllä sitä tulee kytkimen kanssa vaihdettua, uskon että monin puolin taloudellisempi. ei mene vaihteet paskaksi ja eikä se tipu jos hieman ylemmäs antaa mennä ja vetää sen vaihdon ajan jarrua vasten. ei oo paha vetä vähän päälle 1sec jarrua vasten ja miksi harjoitella raakana???
Myydään: Tzr, minicrossin osia
Myydään yamaha Dt125r piikkirenkaat vanteineen
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.5.2004 16:52

ViestiKirjoittanut Grod » 5.5.2005 6:04

Raakana vaihtamisessa säästää aikaa ja kytkinlevyt ei pala. Pistetään 2 samanlaista kuskia samanlaisilla pyörillä viivalle niin että toinen vaihtaa raakana ja toinen kytkimellä. Voittajan voikin jo päätellä. Kytkimellä vaihtaessa veto katkeaa/heikkenee pitemmäksi aikaa :T

Ja sormet ei väsy! :D
Liittynyt:
26.9.2003 14:57

ViestiKirjoittanut _stuntman_ » 5.5.2005 9:02

Grodin kirjoitti:Raakana vaihtamisessa säästää aikaa ja kytkinlevyt ei pala. Pistetään 2 samanlaista kuskia samanlaisilla pyörillä viivalle niin että toinen vaihtaa raakana ja toinen kytkimellä. Voittajan voikin jo päätellä. Kytkimellä vaihtaessa veto katkeaa/heikkenee pitemmäksi aikaa :T

Ja sormet ei väsy! :D



Kyllä siinä ei kovin kauaa mene ku kytkimen kanssa vaihtaa!!!! parempi on vaihtaakki kytkimen kanssa ja mulla dt:ssä ei meinaa ees mennä raakana ku keulii.
http://www.bikepics.com/members/fugue/90dt125r/
Pyörä:
Rm & Exc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
25.11.2003 12:41

ViestiKirjoittanut Fleshgear » 5.5.2005 13:19

Niin, kytkimellä vaihtava voittaa. Koska silloin pystyy säätelemään kierrosaluetta ja tehoja luistattamalla kytkintä kiihdytyksissä.
Juuei siisjoo.
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.5.2004 16:52

ViestiKirjoittanut Grod » 5.5.2005 22:11

säädellä kierrosaluetta? oma moka jos ei osu kierrokset piikkialueelle ilman että luistattaa kytkimellä. jos kytkimellä vaihtaminen on nopemapaa, mitäsvarten kiihdytyskisoissa ja rr jne vaihetaan raakana? keulimisessa tietty tasasempaa tuo kytkimellä säätely mutta jos ajatellaan ihan puhtaasti kiihtyvyyden kannalta. ja kyllä ne menee raakana sisään jos vaan osaa ;>
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.5.2004 16:52

ViestiKirjoittanut Grod » 5.5.2005 22:12

Ei mene kauaa kun vaihtaa kytkimellä. Mutta vielä vähemmän menee kun vaihtaa raakana. Muuten sama asia mutta raakana vaihtamisessa ei mene sitä aikaa kytkimen kiskomiseen yhtään. Onhan kyyti mukavempaa ja tasaisempaa kytkimen kanssa, varsinkin jos o joku kyydis. mut sit kun viivalle mennään ja halutaan voittaa niin taitaa se raakana vaihtava viedä :) Ja kierrosalueesta sen verran että itellä ottaa tuon tehopiikin jossain 8-10k, ja veto alkaa hiipumaan suunnilleen ~15k paikkeilla, ja kun siinä 15k survasee isomman sisään niin se menee johkin siihen ~9k paikkeille missä se tehopiikki alkaa.
Pyörä:
Rm & Exc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
25.11.2003 12:41

ViestiKirjoittanut Fleshgear » 5.5.2005 22:56

Riippuen pyörän koosta, tehosta, painosta, välityksistä ja muista pikku seikoista. Enkä tarkoita, että sitä kytkin olisi suuremmilla vaihteillakin käytettävä vaan nimenomaan siinä lähetyksessä muutamat ensimmäiset vaihteet. Näin ainakin näillä pikku-mopoilla.
Juuei siisjoo.
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
3.2.2004 14:13

ViestiKirjoittanut junnu82 » 6.5.2005 7:55

Nyt mennään jo kaukana stunttailusta. Otsikko oli keuliminen ja vaihteen vaihtaminen. Kiihdytykset on asia erikseen. Olen edelleen sitä mieltä, että kytkimen kanssa vaihdetaan, niinkuin normaali ajossakin. Joissain tempuissa sitä kuitenkin joutuu käyttämään, joten se kannattaa harjoitella heti alusta alkaen. Eikä se todellakaan ole mikään ongelma käyttää sitä kytkintä. Ei se keula siinä puolessa sekunnissa sieltä putoa, jos hiukankin uskaltaa suuremmassa kulmassa vetää. Joskus aikoinaan KMX:llä oli sitä ongelmaa, mutta vasta kun vitosvaihdetta havitteli sisään.
Life begins at 45 degrees.!
http://www.stuntmania.net
Paikkakunta:
Helzinki
Liittynyt:
17.11.2004 15:37

ViestiKirjoittanut Jacka » 6.5.2005 10:28

Mulla ei ole tota vaihteen vaihto ongelmaa, kun en vaihda vaihteita keuliessa.... :P aina ykkösellä tai kakkosella ja mahdollisesti kolmosella joissain tilanteissa...mutta kuitenkin. :D
Operaatio Korjataan B-Weekend 06:
http://www.bomberweekend.com/guestbook/ ... c.php?t=10
Pyörä:
Rm & Exc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
25.11.2003 12:41

ViestiKirjoittanut Fleshgear » 17.5.2005 21:52

Huooh.. Helvetti mikä päivä, nätisti meni pitkä matkaa keulaa kolmosella ja siitä viel neloselle tänään. Sitten ykkösellä hain taas vaihteeks lokaria maahan niin pysähty vauhti ja jäi vieläkin yli tasapainopisteen, noh en mää väsyksissä tajunnu ees hypätä pois vaan kaatusin suoraa selälleni ja pyörästä taittu lokari. Olen kunnossa älkää pelätkö/juhliko =)
Juuei siisjoo.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.5.2004 13:10

ViestiKirjoittanut Latexi87 » 18.5.2005 13:07

tein täysin samat syksyllä. Se vaan jäi ylös vaik oli jarru pohjas :D enkä mäkää tietty jalkoja irrottanu xD
Ei oo rahast kii.