Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

3513 78%
984 22%
Ääniä yhteensä : 4497
Sugee
Pyörä:
Ex KTM Duke 125
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
12.9.2010 21:38
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Sugee » 11.6.2011 21:32

Sori nyt täst tyhmästä kysymyksestä.
Mut helpottaako piikillä keulimista yhtään se jos on keulinut fillarilla paljon ja osaa käyttää fillarilla jarrua oikeessa kohdassa?
(Oon vähän kusessa kun tuli lyötyy vetoo jätkien kaa et keulin ekan päivän aikana ku saan kortin nii kilvelle =D nyt rupes vähä huolestuttaa et saattaa tehä kipeetä se päivä =D)
Earth Works!
Duken vakio-osia!
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut MSJD » 11.6.2011 21:58

Mopopuoli on alempana...
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
jalkapyörä
Liittynyt:
26.2.2011 0:58
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut jalkapyörä » 11.6.2011 23:10

Sugee kirjoitti:Sori nyt täst tyhmästä kysymyksestä.
Mut helpottaako piikillä keulimista yhtään se jos on keulinut fillarilla paljon ja osaa käyttää fillarilla jarrua oikeessa kohdassa?
(Oon vähän kusessa kun tuli lyötyy vetoo jätkien kaa et keulin ekan päivän aikana ku saan kortin nii kilvelle =D nyt rupes vähä huolestuttaa et saattaa tehä kipeetä se päivä =D)


Helpottaa vähän mutta kumossa oot kummiski :D taino jos se vaa nopee kilvellä käyttää nii kyl sen saa jos on vähänkään uskallusta vetää heti kulmaa kun miettii koko aja et kohta pitää painaa jarrua :D
-Riku
Pyörä:
Ei ööle
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
2.7.2007 11:52
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut -Riku » 11.6.2011 23:15

Tai sit vähän huijjaat ja teet sellasen semipitkän kilventelineen että kun vähän rengas nousee ni jo raapasee. :lol:
"Ne piirtää kenel on liituu"
jalkapyörä
Liittynyt:
26.2.2011 0:58
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut jalkapyörä » 11.6.2011 23:48

Mut hei, painatteko kytkintä sillein kaikilla sormilla (paitsi ei peukkua tietenkään) vai silleen että tyyliin 2 sormella vaihtaa jolloin kytkintä ei saa pohjaan? Jos ite painan 2 sormella niin en saa pohjaan asti koska sormet välissä ja silloin ei vaihde vaihdu niin helposti jolloin en onnistu niin kovaa polkemaan että vaihde vaihtuu. ja jos kaikilla sormilla niin tuntuu että käsi lipeää tangosta (sori huono kirjoitusasu)
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Baw33 » 12.6.2011 3:53

Yks sormi on kokoajan kytkimellä. Säätää sen kytkimen niin, että se ottaa heti alussa. Oon myös siirtäny kytkinvivun rungon reilusti keskemmälle, ettei katkee kaatuessa, helppo käyttää 1-2 sormella ja vipuvarsi on maksimaalinen. :D

Ihan makuasioita, kaikki tehkööt omalla tyylillään.
santtude
Pyörä:
Oliskin
Paikkakunta:
Mänttä-Vilppula
Liittynyt:
12.5.2007 9:38
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut santtude » 13.6.2011 22:14

Auttaakohan se kytkinkahvan sijoittaminen keskemmälle, kun en osaa keulia sillai, että koko kämmen olisi kytkinkahvan "päällä" vaan yleensä ehkä kaksi sormea on koko tupen ympärillä ja sitten kun hakee kulmaa, kytkin ei ota kokonaan kun ne pari sormea on siellä välissä. Get it?
Allekirjoitus on yliarvostettu.
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Messico » 14.6.2011 0:53

1 sormi ainaki täällä on kokoajan kytkimellä (paitsi seisten keuliessa, josta vielä ei kyllä tule yhtään mitään). Ja lyhennetyt kahvat kyseessä - säästin vaivalta lyhentää kun ryssin tuolla niin katkes siinä rytinässä juuri sopivaksi. Monet jotka tuota mun mopoa käyny testaamassa on purnannu tuosta mun kytkinkahvasta mutta ei ole mun ongelma jos muut ei tykkää :D

Nyt alko ympyröiden opettelu. Ekoista yrittämisistä tullu hevonvittuakaan. Enkä vieläkään osaa polvipenkillä taikka seisten keulia, tuntuu niin luonnottomalta kun tottunu pitämään aina se perse penkissä. Jospa nuo kelit paranis että pääsis taas treenaamaan !
Alekc
Pyörä:
Dt 125 -03
Paikkakunta:
Koskenkorva
Liittynyt:
16.6.2009 23:44
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Alekc » 14.6.2011 13:04

Rohkeesti vaa, menee 1 päivä nii saa jalan penkille ja keulan seisten ylös ja pysyyn siellä! ;)
Ja tuo ympyrä on kyllä vaikeeta, täytyy todeta myös :D
santtude
Pyörä:
Oliskin
Paikkakunta:
Mänttä-Vilppula
Liittynyt:
12.5.2007 9:38
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut santtude » 14.6.2011 14:17

Eikös se oo paras alkaa harjoitella ympyrää sillai, että toinen jalka maassa ja siitä pyöräyttää?
Allekirjoitus on yliarvostettu.
ch0wer
Pyörä:
Kawa Z750 -08
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
9.8.2009 20:55
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut ch0wer » 14.6.2011 16:16

Ite opettelin ainakin niin mutta vieläkään ei hirveän hyvin mene ilman jalkaa.. Ennätys istuvilteen 3 kierrosta ja seisovilteen toinen jalka matkustajan tapilla 2 kierrosta.
http://www.motot.net/talli/kayttaja/95633
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 16.6.2011 13:47

Derbillä meni jotain 5 rinkiä vähintään ja nyt hussella oon saanut korkeintaan 1,5 rinkiä. Pitää vetää niin paljo pienempää ympyrää. Ja mulla on aina yks sormi kytkimellä ja en tiedä mistä johtuu mutta hinkkaan sitä koko ajan edestakas :lol: Siis melkein aina kun painan jarrua jos jarrutus on vähänkin kovempi. Seisaaltaan menee kyllä helposti ja jalka penkillä, derbillä sain aikoinaan siitä vielä kädenkin lokarille. Mutta kohta reenaamaan taas :D
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Baw33 » 16.6.2011 16:55

Toinen jalka penkillä menee itellä jo hyvin, mut seisovilteen tuntuu ihan luonnottomalta. Pitäskö seisovilteen keuliessa nojata kunnolla taakseppäin kädet suorana vai häh? Menee ehkä 10m seisovilteen.. :lol:
t 0 n z
Pyörä:
510
Paikkakunta:
7 $ |< M
Liittynyt:
5.2.2008 15:29
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut t 0 n z » 16.6.2011 20:38

Kädet ja jalat suorana ite vedän seisaaltee, helppoo kauraa ku vähä testailee
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut o d e » 23.6.2011 15:32

Eli oon opettelemassa keulimista, mutta en oikee tahdo nouseemaan vaikka pyrösässä tehoa riittää, eli olisko jotain hyviä vinkkejä? Kaikki saa sen näyttämään helpolta kun vaan kaasua painaa.
Iloinen pyörän omistaja!:)