Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Yleistä keulimisesta

Liittynyt:
9.9.2014 19:50
Re: Yleistä keulimisesta

ViestiKirjoittanut TemeZzZ » 21.5.2015 16:36

Kertokaas jotain vinkkejä 50cc mankilla keulimiseen. Oli hetkenaikaa kiinni 125cc ja enne sitä en kertaakaan onnistunu yli 10m keulimaan. Tuolla 125cc koneella meni toisella yrityksellä koko keulimissuora. Mutta nyt ku on tuo 50cc kone takas kiinni niin ei meinaa luonnistua lainkaan. Tuntuu ettei se keula tahdo millään pysyä ylhäällä ja sitä saa rykiä ihan jäätävillä kytkinpommeilla ylös ja rykästä saa senverran että tuntuu ku sarvet jäis käteen.
Pyörä:
Honda CBR 125R 2005
Liittynyt:
7.3.2015 19:10
Re: Yleistä keulimisesta

ViestiKirjoittanut Solikka<3 » 12.7.2015 19:09

Oisko porukalla antaa neuvoi et miten sitä keulaa kannattaa alkaa yrittää nostelemaa? :nolo: Tää 125 cebarikaa ei kyllä varmaa helpoimmasta päästä tähän hommaan oo :lol:
Liittynyt:
30.6.2015 19:20
Re: Yleistä keulimisesta

ViestiKirjoittanut Jagroan » 12.7.2015 19:24

TemeZzZ kirjoitti:Kertokaas jotain vinkkejä 50cc mankilla keulimiseen. Oli hetkenaikaa kiinni 125cc ja enne sitä en kertaakaan onnistunu yli 10m keulimaan. Tuolla 125cc koneella meni toisella yrityksellä koko keulimissuora. Mutta nyt ku on tuo 50cc kone takas kiinni niin ei meinaa luonnistua lainkaan. Tuntuu ettei se keula tahdo millään pysyä ylhäällä ja sitä saa rykiä ihan jäätävillä kytkinpommeilla ylös ja rykästä saa senverran että tuntuu ku sarvet jäis käteen.


Oma vakio manki nosti keulan pystyyn 2vaihteella ku about tyhjäkäyntikierroksilta moottorijarrutuksesta löi kaasua ja vähän käsillä kevensi keulaa. Kytkimeen ei kyl tarvinnu kajota. Nosti tarvittaessa ihan ympäri asti, et kyllä sitä siitä pystyy sit taitava alkaa ajeleen keula ylhäällä. Itelle riitti parin metrin keulat, ni en osaa tarkempia neuvoja antamaan.

Manki on vääntökone, joten sieltä se keuliminen on helpon aloittaa.
2015: Satunnaista ajelua appiukon Kymcolla. Toiveissa olisi Honda CBR250, CRF250L, CBF125, XL Varadero 125 tms.
2014: 2 viikkoa ajelua Kymco People S 250 skootterilla
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
Pyörä:
ktm 525 exc
Liittynyt:
28.4.2013 14:13
Re: Yleistä keulimisesta

ViestiKirjoittanut sämbä » 13.9.2015 15:16

Saattaa olla jo ongelmasta keskustelua, mutta en nyt lukenut kaikkia sivuja läpi. Laittakaa sivunumero jos on jo.

Ongelma siis se että keuliessa kallistaa oikealle. Enskoilla ei tee tätä mutta smotoilla kallistaa vaikka kuinka painoa siirtelis. Eri paineita kokeiltu ja rengas suorassa. Mitähän sitä keksis kokeilla vielä?
Kiitän jo etukäteen vinkeistä.
Liittynyt:
19.9.2015 12:35
Re: Yleistä keulimisesta

ViestiKirjoittanut Juuh elikkäs... » 19.9.2015 12:43

Ite harjottelin keulimaan tehoputkisella seiskakolmosen tunturi trialilla jonka löysin liiteristä ja kunnostin. Vehje oli niin laiska että eihän se mihinkää noussu josseiollu jalka penkillä ja kytkinpommilla tietenkin sitä revittiin ja sittenkun päästiin peeveeseen nii ulkomuistista sitä aloin kaikin voimin repimään nii sinne allehhan sitä jäätiin ja jalka pakettiin että kyllä mopo saattaa hiukkasen kuitenkin vaikuttaa :D
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 17:38
Re: Yleistä keulimisesta

ViestiKirjoittanut ma$$i » 19.9.2015 13:29

sämbä kirjoitti:Saattaa olla jo ongelmasta keskustelua, mutta en nyt lukenut kaikkia sivuja läpi. Laittakaa sivunumero jos on jo.

Ongelma siis se että keuliessa kallistaa oikealle. Enskoilla ei tee tätä mutta smotoilla kallistaa vaikka kuinka painoa siirtelis. Eri paineita kokeiltu ja rengas suorassa. Mitähän sitä keksis kokeilla vielä?
Kiitän jo etukäteen vinkeistä.

oisko että ei ole tasapainotettu vannetta/ tasapainotettu vituilleen?
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 11:03
Re: Yleistä keulimisesta

ViestiKirjoittanut o d e » 24.9.2015 15:44

Mitäs mieltä porukka kun pitäis tolla isolla smotolla alkaa opettelee vähän ajelemaan yhelle pyörällä(ei yhtää aikasempaa kokemusta oo) nii kannattaako se alottaa kaasulla vaan nostelemaan vaikkapa vaihteil 2-3?
Iloinen pyörän omistaja!:)
Pyörä:
FZR
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.12.2010 17:08
Re: Yleistä keulimisesta

ViestiKirjoittanut imafinland » 30.9.2015 17:03

Alkuun vaikka vaan vähän näpäytät kytkintä hiljasissa vaiheissa ja lasket heti jarrulla alas, saat tuntuman siihen jarruun ni et oo selälläs kokoajan... Muutenkin kytkimen kans paljo hallitumpaa nostaa ku kaasulla.
Seo hyvä kun sen maalaa!
Liittynyt:
20.4.2015 10:30
Re: Yleistä keulimisesta

ViestiKirjoittanut Betanki » 11.4.2016 10:54

Mites tää mopolla keuliminen? :s
Allahan on siis beta rr50, kuriton putki ja isommal suuttimel. Välit 11-60. Ykkösel saa nostettuu kytkimel vaikka perse penkis, mut kakkosel ei yhtään vaikka kuinka rykäsis ylöspäi :s Apuja!
Pyörä:
KTM
Liittynyt:
15.10.2015 0:24
Re: Yleistä keulimisesta

ViestiKirjoittanut Muurari » 4.5.2016 23:06

Onko kellään kokemusta kun hakee kulmaa niin alkaa takarengas pomppia. :s
Ja mistäköhän johtuu tai miten saisi vältettyä?
Liittynyt:
26.6.2014 19:36
Re: Yleistä keulimisesta

ViestiKirjoittanut Zonatan » 9.5.2016 15:08

Muurari kirjoitti:Onko kellään kokemusta kun hakee kulmaa niin alkaa takarengas pomppia. :s
Ja mistäköhän johtuu tai miten saisi vältettyä?


Rengaspaineet voi olla osavaikuttaja, pienemmillä paineilla ei pitäisi pompottaa yhtä paljon
Ajan Eläekseni, Elän ajaekseni :D
Pyörä:
KTM
Liittynyt:
15.10.2015 0:24
Re: Yleistä keulimisesta

ViestiKirjoittanut Muurari » 13.5.2016 20:47

myin koko paskan pois
Viimeksi muokannut Muurari päivämäärä 19.9.2016 15:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Pyörä:
FZR
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.12.2010 17:08
Re: Yleistä keulimisesta

ViestiKirjoittanut imafinland » 29.5.2016 23:56

en pyörästä tiedä mutta kuulostais että takakepissä on liikaa palautusta
Seo hyvä kun sen maalaa!
Liittynyt:
27.2.2019 22:08
Re: Yleistä keulimisesta

ViestiKirjoittanut Kapaneero » 17.4.2019 15:17

Tietääkös kukaan miksi mopo alkaa booaan kun hyvin nostaa keula kulmaan ja sit ei enään jaksa pitää ylhäällä :s