Sivu 1, 22:sta

HUSQVARNA SM610/630

ViestiLähetetty: 7.2.2008 18:57
Kirjoittanut 125 Supermoto
Terve onko hyvä supermoto tiekäyttöön millä viripalikoilla sais lisää potkua tai muuta virivinkkejä onko kokemuksia

ViestiLähetetty: 7.2.2008 20:15
Kirjoittanut PKS
varmasti aivan mukava tiepyöräksi. Virittää tuskin tarvitsee, on sitä löylyä koneessa jo "vakionakin" :)

ViestiLähetetty: 7.2.2008 22:15
Kirjoittanut EiNiinNopea
Sitä löylyä on se ~50hv renkaalla, lisää saa helposti putkella, suodattimella (ainakin ulkomaisilla foorumeilla on puhuttu näistä) ja tietty nokka-akselilla sekä kansihommilla. Kireämpi nokka tuo ylös paukkua, vakiona tuo on 7000rpm jälkeen aika kuollut kuulemma.

ViestiLähetetty: 8.2.2008 23:08
Kirjoittanut jlaurila
otsikko kirjotettu oikein ja kaikki ;)

ViestiLähetetty: 9.2.2008 2:20
Kirjoittanut Akekli
Jallu5 kirjoitti:otsikko kirjotettu oikein ja kaikki ;)
mee omalle puolelles masentaa

Re: HUSQVARNA SM610ie-07

ViestiLähetetty: 12.4.2008 17:29
Kirjoittanut nollataulu
Onko normaalia että kone pitää tyhjäkäynnillä epätasaista kilkatusta, ei siis mitään säännöllistä venttiilien rallatusta, vaan kilinää. kilkatus tai kilinä häviää 2000 rpm jälkeen. Kone on siis -05 vuoden sm610.

ViestiLähetetty: 13.4.2008 16:14
Kirjoittanut EiNiinNopea
Paljonko ajettu? Nokkaketju voi olla venynyt yli kiristimen viimeisten "merkkien" ja silloin oireet muistaakseni tuollaiset. Yleensä ketju alkaa olla lopussa 15-25tkm kohdalla..

ViestiLähetetty: 13.4.2008 17:11
Kirjoittanut nollataulu
EiNiinNopea kirjoitti:Paljonko ajettu? Nokkaketju voi olla venynyt yli kiristimen viimeisten "merkkien" ja silloin oireet muistaakseni tuollaiset. Yleensä ketju alkaa olla lopussa 15-25tkm kohdalla..


Luin kanssa että tulee melkosta tuhoo jos kiristimen vara ylittyy, mutta pyörällä on ajettu 11 tkm ja huollettu aina merkkiliikkeessä. 10 tkm huollossa se ketju kuuluu vaihtaa, mutta pitää varmaan tarkastaa se kiristin, jos menen vielä pyörää katsomaan. Ääni oli kuulemma kuulunut jo ennen viime huoltoa, muttei huollossa olleet tehneet asialle mitään.

Mutta jos ketju on kunnossa, niin mikä sitten avuksi?? Ehkä ominaisääni minkä vaan kuuluu kuulua pienillä kierroksilta?? Pitää vielä soittaa huoltoon jos sieltä sais tietoo

ViestiLähetetty: 13.4.2008 19:56
Kirjoittanut EiNiinNopea
Juu ei minullakaan tuon tarkempaa tietoa ole, muistaakseni SMJ:n foorumeilta juuri luin kyseisestä asiasta. Minulla on siis tuo 510 jossa kone on kuitenkin aivan erilainen enkä ole vastaavia sivuääniä huomannut.

Re: HUSQVARNA SM610ie-07

ViestiLähetetty: 14.4.2008 1:01
Kirjoittanut nollataulu
Originally Posted by DockingPilot
I think he wants to know if anybody elses engine "ticks" on the left side. I think that is what he was asking anywho



Mine does when cold, sticky auto decomp. His idle might be too low if it's clacking/ticking all the time. mine needs 1400-1500 rpm to get away from the decomp. I think the noise transfers thru the water pump housing.

linkki

Voisko olla siis automaattinen puolipuristin joka kilkattaa tyhjäkäynnillä (1600rpm), mutta onko se vaarallista??

ViestiLähetetty: 14.4.2008 15:57
Kirjoittanut EiNiinNopea
Tuskin on vaarallista.. Oma Husse nyt paskana, oli mennyt nokka-akselin laakeri ja samalla venttiilin säätöpala lentänyt irti. Korjattu on, mutta nyt kone naksuttaa käydessä.. Ilmeisesti jotain suurempaa vikaa.

ViestiLähetetty: 19.4.2008 21:21
Kirjoittanut 125 Supermoto
UUSI HUSQVARNA 610 LEOVINCE SLIPARI 295¤. Timppa 0400-463074

ViestiLähetetty: 6.5.2008 8:08
Kirjoittanut dEnA^
Ei ole aivan sama laite mutta lähes, eli sm570r. Kytkin ei pidä aina täykiihdytykessä, jos hellittää ja taas hetiperään antaa löylyä niin pitää taas.
Eli välillä luistaa. Vaijeri liikkuu hyvin, kytkimessä pintaa tarpeeksi. Voiko olla lasittunut tms ? Auttaako vaivaan muu kuin levyjen ja jousien vaihto ?

ViestiLähetetty: 7.5.2008 11:59
Kirjoittanut Mikaeli
Koska sinne koneeseen on öljyt vaihdettu ja minkä laatuset?

ViestiLähetetty: 7.5.2008 17:11
Kirjoittanut Tommi82
Mikaeli kirjoitti:Koska sinne koneeseen on öljyt vaihdettu ja minkä laatuset?


Ite just ostin tommosen SM 610 ja huoltokirja sanois et pitäis käyttää AGIP RACING 10 W60 öljyä oli aika huono saatavuus koko suomessa mut löysin ja tilasin sitä neljän litran pöntön. Mitä ite olette käyttäny nois hukyissä?