HUSQVARNA SM610/630

Beni86
Liittynyt:
17.2.2013 22:45
Re: HUSQVARNA SM610/630

ViestiKirjoittanut Beni86 » 30.3.2013 23:20

Minähän olis rengas joka ei olis puhdas katurengas van vähän semmoinen välimalli soralle/ asfaltillille (jotkut tuntuu puhuvan myös renkaasta "ei hyvä missään") josta löytyisi koko tuolle vakio vanteistukselle, onko porukalla kokemusta?
Beni86
Liittynyt:
17.2.2013 22:45
Re: HUSQVARNA SM610/630

ViestiKirjoittanut Beni86 » 31.3.2013 17:06

Ja sitten viellä kysymys että kuinka kapean renkaan tuohon saa järkevästi paikalleen? Ei oiken itsellä oo kokemusta näistä jutuista, niin jos joku voisi valaista asiaa....
Husse82
Liittynyt:
17.5.2011 21:10
Re: HUSQVARNA SM610/630

ViestiKirjoittanut Husse82 » 1.4.2013 11:27

Beni86 kirjoitti:Minähän olis rengas joka ei olis puhdas katurengas van vähän semmoinen välimalli soralle/ asfaltillille (jotkut tuntuu puhuvan myös renkaasta "ei hyvä missään") josta löytyisi koko tuolle vakio vanteistukselle, onko porukalla kokemusta?


Itse ajattelin pistää Heidenau k73:set. Ne ovat juuri kuvaamasi kaltaiset. Märällä asfaltilla ne ovat kuulemma pirun liukkaat...
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: HUSQVARNA SM610/630

ViestiKirjoittanut Murska » 1.4.2013 11:47

Heidenausta kuullut niin monta sekalaista tarinaa että niitä en alle laittaisi, toiset kehuu ja toiset sanoo liukkaiksi.

Avon Distanzia on kelpo rengas sekalaiseen käyttöön.

Kuva

Mä ajoin viime kesän, ja ajan tulevanakin kesänä ContiAttack SM:llä. Vaikka siinä ei juuri kuviota ole niin hyvin pystyi ajamaan sorateitä ja mettäautoteitä, kunhan varoi märkiä, savisia ja vihreitä alueita. Rengaspaineet oli siinä 1.5 korvilla ja soratiellä oli suorastaan haukaa pitkien sladien kanssa :)

Kuva
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: HUSQVARNA SM610/630

ViestiKirjoittanut Husky510 » 1.4.2013 12:01

Ajattelin kanssa kokeilla noita ContiAttack SM, sopivat kuulema supermotoon aika hyvin...
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: HUSQVARNA SM610/630

ViestiKirjoittanut Murska » 1.4.2013 12:16

Radalla en kerennyt Attaceilla käymään mutta se mitä tällanen vanha äijä uskalsi mutkatiellä kantata niin usko loppui ennen kun renkaasta pito. Eikä ollut väliä oliko rengas kylmä vai lämmin, pitoa tuntui aina olevan vähintään riittävästi, myös sateella.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: HUSQVARNA SM610/630

ViestiKirjoittanut Husky510 » 1.4.2013 12:52

Murska Arska kirjoitti:Radalla en kerennyt Attaceilla käymään mutta se mitä tällanen vanha äijä uskalsi mutkatiellä kantata niin usko loppui ennen kun renkaasta pito. Eikä ollut väliä oliko rengas kylmä vai lämmin, pitoa tuntui aina olevan vähintään riittävästi, myös sateella.

Kuulosttaa erittäin hyvältä, itse huomasin vasta viimevuoden ajokauden lopussa nämä renkaat. Nyt tänä kesä aijon kokeilla....
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Beni86
Liittynyt:
17.2.2013 22:45
Re: HUSQVARNA SM610/630

ViestiKirjoittanut Beni86 » 1.4.2013 22:11

Taidampa laittaa nuo avonit tilaukseen mynetmotosta, koittaa nyt sitten minkä oloiset ne on
Tiuzi
Pyörä:
Yamaha WR125x -10, Yamaha DT 50x-06
Liittynyt:
15.10.2009 2:07
Re: HUSQVARNA SM610/630

ViestiKirjoittanut Tiuzi » 14.4.2013 21:34

Tuli tuossa 610 koneessa pikkuprobleema, kun lyö vehkeen käyntiin, niin koneesta kuuluu ihmeellinen kilinä, kun laittoi 1 silmään ja lähti liikkeelle niin kone sammui heti, ihankun olis 6 vaihde silmässä. Noh kone irti ja avasin kytkinkopan, aloin pyörittelemään kytkintä ja se stoppaa välillä ja vaihteistosta kuuluu outo kolina, aloin purkamaan konetta ja nyt olen siinä vaiheessa että nokkaketju pitää saada irti. Pitääkö siis magneetto ottaa irti ennkuin pääsee nokkaketjun irroitukseen? :s Avaan siis lohkot ja katson, että mitä siellä vaihteistossa on tapahtunut.
ane_
Pyörä:
300exc
Liittynyt:
21.8.2009 15:43
Re: HUSQVARNA SM610/630

ViestiKirjoittanut ane_ » 14.4.2013 21:56

Tiuzi kirjoitti:Tuli tuossa 610 koneessa pikkuprobleema, kun lyö vehkeen käyntiin, niin koneesta kuuluu ihmeellinen kilinä, kun laittoi 1 silmään ja lähti liikkeelle niin kone sammui heti, ihankun olis 6 vaihde silmässä. Noh kone irti ja avasin kytkinkopan, aloin pyörittelemään kytkintä ja se stoppaa välillä ja vaihteistosta kuuluu outo kolina, aloin purkamaan konetta ja nyt olen siinä vaiheessa että nokkaketju pitää saada irti. Pitääkö siis magneetto ottaa irti ennkuin pääsee nokkaketjun irroitukseen? :s Avaan siis lohkot ja katson, että mitä siellä vaihteistossa on tapahtunut.


Joo magneetto pitää ottaa irti. Tossa hyvät ohjeet: http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?60551-A-HOW-TO-610-Cam-Chain-Replacement
Beni86
Liittynyt:
17.2.2013 22:45
Re: HUSQVARNA SM610/630

ViestiKirjoittanut Beni86 » 16.4.2013 21:23

Morjesta
Taas näitä äkkinäisen kysymyksiä, mutta kun kokemusta ei näistä oo, niin kysytään niin jos pääsisi helpommalla, elikkä jos tuohon vaihtaa jonkin vapaammin virtaavan äänenvaimentimen niin mitä muuta siihen on tehtävä suutin ilmeisesti vaihdettava hieman isompaan mutta mikä se oikea olisi 185? Ja ilmeisesti pitäisi ilmanputsari koteloon kantta vaihtaa, onko tähän saatavissa ihan jostakin paremmin virtaavaa ilmanputsari koteloon? Onkos neulalla tehtävä jotakin? Ja se tärkein kysymys onko tästä äänenvaimentimen vaihdosta millainen hyöty onko kannattava toimenpide? Ja viellä jos jollakin on ylimääräisenä valmennusta niin ilmoitelkaa ihmeessä.....
Husse82
Liittynyt:
17.5.2011 21:10
Re: HUSQVARNA SM610/630

ViestiKirjoittanut Husse82 » 17.4.2013 18:12

Beni86 kirjoitti:Morjesta
Taas näitä äkkinäisen kysymyksiä, mutta kun kokemusta ei näistä oo, niin kysytään niin jos pääsisi helpommalla, elikkä jos tuohon vaihtaa jonkin vapaammin virtaavan äänenvaimentimen niin mitä muuta siihen on tehtävä suutin ilmeisesti vaihdettava hieman isompaan mutta mikä se oikea olisi 185? Ja ilmeisesti pitäisi ilmanputsari koteloon kantta vaihtaa, onko tähän saatavissa ihan jostakin paremmin virtaavaa ilmanputsari koteloon? Onkos neulalla tehtävä jotakin? Ja se tärkein kysymys onko tästä äänenvaimentimen vaihdosta millainen hyöty onko kannattava toimenpide? Ja viellä jos jollakin on ylimääräisenä valmennusta niin ilmoitelkaa ihmeessä.....


Itselläni on leovincen slipari ja pääsuuttimena muistaakseni juurikin 185. Muut suuttimet ovat toistaiseksi ennallaan. Toiset tekevät pari reikää ilmanputsarin kanteen, mutta itse en ole tehnyt. Monet myös pistävät K&N-suodattimen.
K&N-suodattimen mallinumeroa en juuri muista mutta löytyy varmaan googlella.

ps. Kokeilin joskus tutun sm610:llaa jossa oli vakio vaimennin. Oli se tukkoinen jos vertaa sliparilliseen..
Beni86
Liittynyt:
17.2.2013 22:45
Re: HUSQVARNA SM610/630

ViestiKirjoittanut Beni86 » 17.4.2013 21:17

No joo nyt nyt päädyttiin kuitenkin siihen että avattiin tuo vakio vaimennin kahdesta kohtaa ja sieltä katti pois ja vähän virtausta muutoinkin avarrettiin, suuttimeksi nyt tässä vaiheessa 180 ja tuntuu kyllä että se heräsi noilla muutoksilla jo jonkin verran
Herz
Liittynyt:
10.4.2008 20:37
Re: HUSQVARNA SM610/630

ViestiKirjoittanut Herz » 19.4.2013 17:04

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=712165

Mikä on tuo kuvissa näkyvä g osa? Sähköt hävisi ja kyseinen osa polttaa sulaketta, mistä moinen?
Rikum8
Liittynyt:
6.9.2012 16:38
Re: HUSQVARNA SM610/630

ViestiKirjoittanut Rikum8 » 19.4.2013 22:44

Morjes

Onko kellään hajua missä vika, kun pyörää käynnistäessä kuuluu epämääräistä napsutusta ja pyörä ei starttaa etu valo vilkkuu ja mittarista katoo valot. Sen jälkeen mittaristoon ilmestyy "6354" Satulan alla olevasta sulake boxista kuuluu napsutusta starttauksen jälkee.. Mahdollisesti joku sulake palanut?

Pyörä on siis Husqvarna sms 630 2010