HUSQVARNA SM610/630

Obituary
Liittynyt:
13.12.2007 22:39

ViestiKirjoittanut Obituary » 6.4.2009 0:19

Osta Harley-Davidson nii on hieman näyttävämpi ja nopeemi pyörä isommalla koneella.
xibit
Pyörä:
husaberg fs650
Liittynyt:
10.1.2007 18:19

ViestiKirjoittanut xibit » 8.7.2009 17:48

onko tollanen 570 smr helppo kuristaa 25kw ja paljon suunnileen maksaa? miten noissa menee huollot eli millo vaihtaa öljyt ja tarkistaa ventiilit? entä mäntä ja alakerra remonttia?
Monttu^^
Liittynyt:
3.10.2009 15:12

ViestiKirjoittanut Monttu^^ » 3.11.2009 21:40

Kyselen täältä sellasta, että mitenköhän tuollaseen -98 Husqvarna Sm610 pyörään saa osia ja onko noissa joissain uudemmissa/eri mallin huskyissä samaa konetta?
Rllj
Pyörä:
Husse 610, R6R
Paikkakunta:
Kehä III
Liittynyt:
16.7.2009 17:20
Re: HUSQVARNA SM610ie-07

ViestiKirjoittanut Rllj » 27.4.2011 10:47

Mites täs Husses on noi huolto välit? Ja männänvaihto välit? eikös tää ihan katupeli ole..? Olen myös kuullut, että nokkaketjuu saa aika usein vaihdella(10tkm välein) 8o pitääkö paikkansa? Maahantuoja sano, että ei. Mutta mitä olen omistajien kanssa jutellut niin kyllä..ja 2 vaihdettukin jo noissa kilometri määrissä.

Osaisko joku selventää noita?

Ja onko tietoa saako näihin tehtaalta 25kW kuristus settiä, ettei tarvitsis lähtee penkittelemään.
Kiitoksia vastauksista.
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas
Rllj
Pyörä:
Husse 610, R6R
Paikkakunta:
Kehä III
Liittynyt:
16.7.2009 17:20
Re: HUSQVARNA SM610ie-07

ViestiKirjoittanut Rllj » 1.5.2011 0:04

Noniin pitkan harkinnan tuloksena tallainen tuli 8). Viela en osaa kokemuksia hirveesti kertoa, kun vasta paivan ollut ja pitaisi viela laittaa 25kw papruihin.. Mutta pistelen kokemuksia tanne sita mukaa kuin niita kertyy ja saa kysaista jos jotain kysyttavaa mielessa, tieda vaikka osaisin vastatakkin :D
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas
Hakala-
Pyörä:
TE 450
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
8.1.2007 15:41
Re: HUSQVARNA SM610ie-07

ViestiKirjoittanut Hakala- » 3.5.2011 17:08

Rllj kirjoitti:Noniin pitkan harkinnan tuloksena tallainen tuli 8). Viela en osaa kokemuksia hirveesti kertoa, kun vasta paivan ollut ja pitaisi viela laittaa 25kw papruihin.. Mutta pistelen kokemuksia tanne sita mukaa kuin niita kertyy ja saa kysaista jos jotain kysyttavaa mielessa, tieda vaikka osaisin vastatakkin :D


Mitä luultavimmin noi tehtaan valmiit kuristuspaketit maksaa aikalailla samanverran kuin että kuristaisit jossai liikkeessä. Tai itselläni maksoi muistaakseni 80e liikkeessä ja ainoa mikä tuosta maksaa on se penkitys. Tekivät holkin kaasuttimeen ja penkittivät ennen ja jälkeen. Papereiden teossa täytyi olla mukana tehot ennen ja jälkeen, todistus kuristuksesta ja kuristustapa.

Ja kun soittelin akelle niin sanoivat että vaikka olisi tehtaan kuristustapa, niin siitä täytyy olla jokin todistus että kuristus on oikeasti tehty (eli liikkeessä laitettu = MASSOR AV PENGAR)
Rllj
Pyörä:
Husse 610, R6R
Paikkakunta:
Kehä III
Liittynyt:
16.7.2009 17:20
Re: HUSQVARNA SM610ie-07

ViestiKirjoittanut Rllj » 3.5.2011 18:33

Kiitoksia hyvästä huomiosta. Kuristus paketti maksoi 25e osat tulee ensi viikolla.. kun Dynojettii soittelin ja kyselin kuristus hintoja ilmoittivat noin 200e. Kyselin myös toisesta huollosta täältä Espoosta ja he ilmoittivat myös noin 200e hinnaksi..

Ajattelin, että itseasentaisin kurit, jonka jälkeen kävisin penkittämässä. Harmi jos kerran itse ei voi laittaa :s Menisköhän läpi jos ottais vaikka valokuvan kuristusosista kiinni.. no saa nyt nähä jos ei nii ei kai sit muu auta ku kuristaa jossain liikkeessä.. :eek:
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas
Memphis Eläkeläinen
Pyörä:
610 SM
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.10.2001 3:00
Re: HUSQVARNA SM610ie-07

ViestiKirjoittanut Memphis » 12.5.2011 11:08

Rllj kirjoitti: Olen myös kuullut, että nokkaketjuu saa aika usein vaihdella(10tkm välein) 8o pitääkö paikkansa? Maahantuoja sano, että ei. Mutta mitä olen omistajien kanssa jutellut niin kyllä..ja 2 vaihdettukin jo noissa kilometri määrissä.


Pitää paikkansa. Omassa 5000tkm ja vaihto edessä. Helposti näkee millon pitää vaihtaa, kun vaan käyttää kiristimen irti koneesta.
Rllj
Pyörä:
Husse 610, R6R
Paikkakunta:
Kehä III
Liittynyt:
16.7.2009 17:20
Re: HUSQVARNA SM610ie-07

ViestiKirjoittanut Rllj » 13.5.2011 19:33

Nonii, ekat ajot takana. Hauskaa ollut, vaikka nyt onkin 25kw... :)
Penkitettiin vakio putkella 55hp ja 56NM. Tiedä sitten paljonko olisi tullut leovincen kanssa :roll: Laitan tonne galleriaan kuvaakin dynopapruista kun jaksan/kerkeän ;)
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas
ztR
Pyörä:
husku
Liittynyt:
27.8.2007 9:42
Re: HUSQVARNA SM610ie-07

ViestiKirjoittanut ztR » 15.5.2011 17:34

Mahtaakohan kellään olla kokemusta tosta jd jettingin kitistä ja/tai k/n ilmanputsari virityksestä (: ? On kyllä kieltämät pirun letkee pyörä ajella vaikka mullakin 25kw tehoissa !
Rllj
Pyörä:
Husse 610, R6R
Paikkakunta:
Kehä III
Liittynyt:
16.7.2009 17:20
Re: HUSQVARNA SM610ie-07

ViestiKirjoittanut Rllj » 17.5.2011 21:26

Nonii tänää meni täystehoseks ja näin 25kw jälkeen veti aika sanattomaks.. Tukin samalla pakokaasunkierrättäjän ja laitoin teharin taas kiinni. Pitää hemmopäivillä penkitellä ja kattoo paljoko tulee tälläsellä viritelmäl. Kokemusta mulla ei löydy noista k&n ilmanputsari jd jetting kiteist. Suosittelen et eka laittaa täystehoseks ja kattelee sitte noita :D Ton ilmanputsarin kannen vois kyl reiittää, sen verran vähän saa ilmaa tosta vakio aukosta.

Tänää muuten alko vuotaa jtn bensa/öljy seosta jostain kannentiivisteistä tai pakoaukosta. Tuli laitettua vähän liian paljo öljyä alakertaan, pikkasen yli maximi levelin meni :s tuntuu olevan aika kovat öljynpaineet, kun avaa öljykorkin nii paineella tulee ulos ilma/öljyseosta. Varmaankin siitä johtuu? Huomenna vähennän öljyn määrää.
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas
Husse82
Liittynyt:
17.5.2011 21:10
Re: HUSQVARNA SM610ie-07

ViestiKirjoittanut Husse82 » 18.5.2011 18:09

Täältä löytyy -06 sm610. Pyörässä on Leovincen slipari sekä isompi pääsuutin.
Kakkosella nousee kaasusta kippi pystyyn ja kolmosellakin jos oikein repii sarvista. Huippuja saan leuka kiinni tankissa noin 160km/h. Tosin mukavuus on silloin kaukana. Miellyttävä matkavauhti on vielä noin 110-120km/h. Voimaa koneessa on tarpeeksi ja kyytiläisen kanssakin pääsee hyvin rekasta ohi.
Öljyt vaihdan 3-5tkm välein ja venttiilit säädän silloin kun siltä tuntuu. Nokkaketju tosiaan on kuluvaa sorttia. 10tkm ajettuna vaihdoin ketjun ja se oli jo hieronut kampikammion läppäventtiiliä. Osia mitä ei ole maahantuojan hyllyssä saa tilaamalla 2viikossa. Osien hinta on samaa luokkaa muiden merkkien kanssa.
Muutenkin maahantuojan varaosamyynnin palvelu on ollut kiitettävää.
Nokkaketjun vaihtaa lauantaipäivässä kunhan tietää mitä tekee ja työkalut on omasta takaa.
Venttiilien säätöä varten pitää irroittaa koneen oikea poski, siis jos haluaa katsoa ykk:n merkeistä.
Monissa muissa pyörissä on tarkistus "ikkuna" josta kohdistusmerkit näkee, Hussessa näin ei ole.
Lisäksi pitää poistaa ainakin tankkki ja syylärit. Siltikin tila on hyvin ahdas.
Rllj
Pyörä:
Husse 610, R6R
Paikkakunta:
Kehä III
Liittynyt:
16.7.2009 17:20
Re: HUSQVARNA SM610ie-07

ViestiKirjoittanut Rllj » 21.5.2011 0:52

Noni ajokaus ohi. Paskalakit tuli ja nappas kortin liika tehojen takia.
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas
ztR
Pyörä:
husku
Liittynyt:
27.8.2007 9:42
Re: HUSQVARNA SM610ie-07

ViestiKirjoittanut ztR » 22.5.2011 20:32

Ei perskele :/ kerros vähä tapahtunutta jos vaa viittit?
E: ehin jo lukasta tost toisesta keskustelusta, ei tähän oikee mitää osaa sanoo =(
Rllj
Pyörä:
Husse 610, R6R
Paikkakunta:
Kehä III
Liittynyt:
16.7.2009 17:20
Re: HUSQVARNA SM610ie-07

ViestiKirjoittanut Rllj » 10.6.2011 17:46

Ei se ajokaus kuitenkaa (onneks) loppunu tähän.. vielä reilu kuukaus ajokieltoo jäljellä. Kieltämättä kyllä potuttaa kun tälläset säät.
Täytyy tää syksyny nyt körötellä ihan 25kW.. Jos pääsis vaikka radalla piipahtaa nii sitte vois kuristukset irrotella :)

E: Nonii tuli tossa äsken nokkaketjun kiristäjä irroteltua ja katsottua venymää. Kiitokset ohjeistuksesta Memphisille. Vasta 5 lovessa oli, kun 10 pitäisi vaihtaa ja tosiaan 10tkm takana, eli vielä huolettomia kilometrejä jäljellä. Ihme sinänsä, koska se mitä ehdin itse ajella oli varsin kovaa katu/rata ajoa. ;)
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas