olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 16.9.2007 13:52

Tuskin kukaan ostaa pelkkään moottoritieajoon.. Ja veikkaan että vaikka olisi Suizan DR-Z 400 niin silti pystyisi moottoritietä ajamaan tarvittaessa ilman turhaa vingutusta.. Kuitenkin isommat motit ovat yleensä hieman vääntävämpiä kuin pienemmät, varsinkin jos ero iskutilavuudessa on saavutettu vain porausta suurentamalla, kuten esim. Husqvarnoissa ja KTM/Husabergeissa(?).
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
motoriikka651
Pyörä:
kx450f
Liittynyt:
27.5.2004 15:33

ViestiKirjoittanut motoriikka651 » 16.9.2007 14:21

Älä helvetissä. Mut ihan varmasti riittää nelipuokkiki, ja jossei ni ei osaa ajaa.
ruikku
Liittynyt:
16.11.2006 19:30

ViestiKirjoittanut ruikku » 16.9.2007 15:07

miikkaes kirjoitti:Älä helvetissä. Mut ihan varmasti riittää nelipuokkiki, ja jossei ni ei osaa ajaa.


Ei kyllä riitä. Kaikki jotka, tai melkein kaikki, ovat hankkineet moton pääasiassa katukäyttöön ovat hankkineet min. 500 kuutioisen.
Kun keväällä keskustelin näistä samoista asioista niin kaikki suosittelivat min 500 kuutioista motoa, jos ajo on pääasiassa katuajoa. Ja tehoa riittää isommillakin nopeuksilla.
Myynnissä Husaberg FS650e 2006 special
Myynnissä osia mankiin...listaa päivitetty
Mikaeli
Pyörä:
Kaikki myyty
Liittynyt:
2.2.2004 16:39

ViestiKirjoittanut Mikaeli » 18.9.2007 10:39

No katukäyttöön voit ostaa vaikka sen isoimman ja tehokkaimman ja silti siitä loppuu suoralla paukku. Mut koita tuoda se sinne mihin se on tehty nii kuskilta nopeemmin loppuu tehot. Kyl se 450 riittää. Tai en tiä kyl montaa kenelt loppuis pyörästä kulku radal. Käykää ihmees testaamas 450 motoa ja kattokaa tarviiko ihan välttämättä enemmän tehoa jos kuski on pyörää nopeempi.
motoriikka651
Pyörä:
kx450f
Liittynyt:
27.5.2004 15:33

ViestiKirjoittanut motoriikka651 » 18.9.2007 10:46

Ero 450 ja esim 525 tai jonkun matalaviritteisemmän 650 välillä on niin pieni että se ero mikä oikeesti vaikuttaa on siellä korvien välissä, varsinkin jos ajaa kadulla.
ruikku
Liittynyt:
16.11.2006 19:30

ViestiKirjoittanut ruikku » 18.9.2007 13:09

Mutta eikö se ollu hankkimassa sitä pyörää katukäyttöön??
No eipä oo tullu vielä yhtään 450 kuutioista motoa vastaan kadulla. Ne jotka ajelee myös radalla tai metsässä pyöränsä kanssa niin ne ovat yleensä hankkineet pienemmän.
Ootte vaan katkeria omista hankinnoistanne ;)
Myynnissä Husaberg FS650e 2006 special
Myynnissä osia mankiin...listaa päivitetty
motoriikka651
Pyörä:
kx450f
Liittynyt:
27.5.2004 15:33

ViestiKirjoittanut motoriikka651 » 18.9.2007 16:09

Jaajaa =D Oon ite kyllä täysin tyytyväinen tohon.

Mielummin tolla ku millään husabergilla ;)
pet[e_e]
Pyörä:
DT 50 -04 x2 & HVA TE410
Liittynyt:
20.10.2005 17:04

ViestiKirjoittanut pet[e_e] » 18.9.2007 18:46

Jos pyörä ostetaan suurinpiirtein vaan kruisailukäyttöön ja ehkä jossain metässä sitä välillä kävis näyttämässä, niin onko sillä oikeasti jotain väliä onko se 450 vai +500?

Onko noissa huoltoväleissä jotain eroja 450 vs. +500 ?

Ja nyt puhuu siis alotteleva MP-kuski..

EDIT. Onko Yamahan 400 jo liian pieni? Onko tommosessa -00 WR400F:ssä titaanivenat uudempien mallien tapaan?
leppape1
Pyörä:
KX450F -14,YZ250 -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2004 13:04

ViestiKirjoittanut leppape1 » 18.9.2007 20:04

Ei ole -00 wr:ssä vielä titaani venttileitä ja kun muuttaa pakonokan ajoituksen YZ:n mukaiseksi(yhden hampaan siirto nokkaketjulla)niin riittää ruutia nakkikioskin kiertämiseen..
ruikku
Liittynyt:
16.11.2006 19:30

ViestiKirjoittanut ruikku » 18.9.2007 20:17

pet[e_e] kirjoitti:Jos pyörä ostetaan suurinpiirtein vaan kruisailukäyttöön ja ehkä jossain metässä sitä välillä kävis näyttämässä, niin onko sillä oikeasti jotain väliä onko se 450 vai +500?

Onko noissa huoltoväleissä jotain eroja 450 vs. +500 ?

Ja nyt puhuu siis alotteleva MP-kuski..


No ehkä sitten kannattaa harkita esim. KTM 525EXC
Myynnissä Husaberg FS650e 2006 special
Myynnissä osia mankiin...listaa päivitetty
Rautane
Pyörä:
CR250R -02
Paikkakunta:
Sodankylä, Oulu
Liittynyt:
16.9.2005 20:49

ViestiKirjoittanut Rautane » 18.9.2007 20:52

Itellä on käyny mielessä tommonen Suizan 400 DR-Z. Onkos tuo mimmonen pyörä ku vähän ristiriitasta tietoa olen löytäny? Olen ymmärtäny, että ilmeisesti putkella ja kaasarilla tehoa löytys 48hp, eikä mikään hirmusen painava otus pitäs olla? Huoltoväleistä kaipaisin vähän tietoa, eli onko tämä nyt sitte kuinka kiriä vehe?
spider
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
8.4.2005 15:39

ViestiKirjoittanut spider » 19.9.2007 14:41

Rautane kirjoitti:Itellä on käyny mielessä tommonen Suizan 400 DR-Z. Onkos tuo mimmonen pyörä ku vähän ristiriitasta tietoa olen löytäny? Olen ymmärtäny, että ilmeisesti putkella ja kaasarilla tehoa löytys 48hp, eikä mikään hirmusen painava otus pitäs olla? Huoltoväleistä kaipaisin vähän tietoa, eli onko tämä nyt sitte kuinka kiriä vehe?


Samaa itse haluisin tietää..
Aprilian palvoja..
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 19.9.2007 14:53

DR-Z on se tehokkaampi versio, jossa on se reilu 48hv. Normaali, DR-Z S, jota enemmän myydään on ~40hv koneelta tuottava versio, joka on selvästi laiskempi. Siitäkin kyllä saa tehoa irti viriosilla, mutta 450EXC/SMR/FSE tasolle se ei koskaan yllä, ainakaan luotettavuutta vähentämättä.
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
ruikku
Liittynyt:
16.11.2006 19:30

ViestiKirjoittanut ruikku » 19.9.2007 16:17

EiNiinNopea ostitko motosi supermotofinlandilta?
Myynnissä Husaberg FS650e 2006 special
Myynnissä osia mankiin...listaa päivitetty
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 19.9.2007 16:18

Joo.
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."