Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Huqvarna sm 510 r

Pyörä:
Kawasaki Z750 -05 & Husqvarna SM510R -10
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
25.5.2005 10:22
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut DrDj » 12.7.2016 21:45

Vakio äänenvaimentimissa on katalysaattorit ja eräänlaiset ahdistavat pöntöt, mitkä voi laskea kuristukseksi. Vaimentimien vaihdolla on putket saatu todella paljon virtaavammaksi.

Kaasua vapauttamalla ei pitäisi säädetyn pyörän sammua. Itselläni on säädetty commander ja oon kyllä tyytyväinen. Samin Autopaja Espoossa tekee kohtuu hinnalla commanderin säätöjä.
Pyörä:
HVA 510 smr, DR650 RSE
Liittynyt:
19.10.2012 14:14
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Issa01 » 13.7.2016 8:25

Ok, kyselläänpä sitten säätöapuja Samilta. Luultavasti edellinen omistaja on vain poistellut kureja ja laittanut nuo vaimentimet, eikä tarkempää säätöä ole tehty. Tai sitten vakioboxin kanssa ei parempaan pysty, tiedä tuota sitten.
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 10:29
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Husky510 » 13.7.2016 16:26

No tuota jos sulla on paremmat änkkärit kuin vakiot, niin itse kyllä laittaisin pc v ja kävisin säädättämässä. Itse en ole koskaan kokellut millaiset seokset on vakio änkkäreillä fullpowerkit. Mutta itse kyllä suosittelen/hommaisin pc v parempien änkkärien kanssa, niin ei tarvii miettiä seoksia.

Tietysti tuossa voisi käydä samin autopajassa (vihdintien varrella) dynossa kattomassa seokset tuolla setupilla ja sitten myöhemmin pc v, niin näkisi seokset. Ihan mielenkiinnosta
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 20:54
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Hsippe » 14.7.2016 8:45

Issa01
Olihan sulla lambda poistettu pelistä terminaattori plugilla?
Ainakin enskoissa on lambda paikoillaan tyhjä-käynti ja kevyen kaasun alue ihan hanurista eli paukkuu ja sammuilee.
PC:tä edukkaampi vaihtoehto vois olla enskan "racing ecu" jos niitä vielä vaan saa, esim TE510:een osanro 8000H2004. Noita myytiin aikoinaan noin 250€:llä ja pakettiin kuului lisäksi lyhyt isompireikäinen db-killeri jolla enskan vakio putki meni vielä just kisakatsastuksesta läpi. Tuon ikäisissä enskoissa vakioputki oli fiksusti rakennettu eli poistamalla katin juuriputken ja vaimentinen liitoksesta ja korvaamalla pitkän ja pillinohuella reiällä varustetun katulaillisen db-killerin (ja kuristimen) tuolla em tumppikillerilla sai putkesta ihan kisakelvollisen.
No tää putkilöpinä ei suoraan sovi SM malleihin, niitten tuplaputket tais olla kammiovaimennettuja eikä niistä silpomatta hyviä saa.
Mutta toi kisa ecu siis toimii plug & play avonaisen putken kanssa ja tarvittaessa sitäkin pystyy säätämään iBeat työkalulla (esim tk alueen seosten hieno säätöä).
Pyörä:
HVA 510 smr, DR650 RSE
Liittynyt:
19.10.2012 14:14
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Issa01 » 14.7.2016 13:44

Samin jutuilla käyty ja PC:n hankinta on työn alla. Eli eiköhän tämä tästä hoidu.
Ja lambda on poistettu tuollaisella plugilla, joten ei pitäisi sen vaikuttaa tuohon tyhjäkäyntiongelmaan. Toki oppiihan ajamisen tuolleen välikaasullakin, mutta mieluiten seokset kohdalleen, lienee moottorillekin tervellisempää ;) .
Pyörä:
Kawasaki Z750 -05 & Husqvarna SM510R -10
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
25.5.2005 10:22
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut DrDj » 14.7.2016 14:02

Issa01 kirjoitti:Samin jutuilla käyty ja PC:n hankinta on työn alla. Eli eiköhän tämä tästä hoidu.
Ja lambda on poistettu tuollaisella plugilla, joten ei pitäisi sen vaikuttaa tuohon tyhjäkäyntiongelmaan. Toki oppiihan ajamisen tuolleen välikaasullakin, mutta mieluiten seokset kohdalleen, lienee moottorillekin tervellisempää ;) .


Hyvä päätös! Tyhjäkäyntikierrokset sit vielä n. 2000rpm ja rupee rokkaamaan. Ilmoita tänne kun on penkitetty tulokset.

Oma tulos Samin penkissä 54,8hp (8022 RPM) / 51,9 Nm (6604RPM).
Kurit poistettu, Arrowin titaani sliparit ja PCV.

Mitäs tuloksia muut penkittäneet on saanu? Onko yhtään linjassa?
Pyörä:
HVA 510 smr, DR650 RSE
Liittynyt:
19.10.2012 14:14
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Issa01 » 14.7.2016 14:19

Joo, ilmoittelen kyllä, kun saadaan osat ja säädettyä. Ja koitetaan ajaa ekana nykyisellä ja sitten "oikeilla" säädöillä.
Palaillaan!
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 10:29
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Husky510 » 14.7.2016 17:05

DrDj kirjoitti:
Issa01 kirjoitti:Mitäs tuloksia muut penkittäneet on saanu? Onko yhtään linjassa?


Eka setup antoi Samin penkissä 54.7hv@8083rpm, 52.9Nm@6292rpm.
Leovincen titaani etuputket+titaani y-pytki, SMRR vesipumppu, Hondan CRF250R akrapovic vaimentimet ja säädetty pcv.
Tuolla galleriassa on kuva dyno paperista, pitäisi jaksaa laittaa tuo paperi missä näkyy kaikki.

Tää vika setup oli "arrow" titaani ränni, 530cckit, SMRR vesipumppu.
Sain Samin penkissä vain 56.3hv@8008rpm, 56.9Nm@6208rpm.

Sitten mulla taitaa olla vakio fullpower-kit penkki tuolla hemmopäivillä, prätkäpajan dynossa, mutta itse en usko siihen, lukemat on samat kuin tuolla 530cc kitillä
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Pyörä:
Husqvarna SMR 510 -10
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
25.5.2009 14:41
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Haka1a » 7.8.2016 12:27

Morjesta! Päädyinpä ostamaan itselleniki tuollaisen SMR 510:n. Nyt kiinnostaisi tietää mitä kaikkia kureja pyörässä on. Papereissa lukee 20kW, ja ei ole tarkkaa tietoa pitääkö se paikkansa vai onko vehje kuristamaton. Tarkoituksena olisi hankkia uudet äänenvaimentimet/uusi putkisto ja power commanderi.

Joten, millaisia kureja näihin on yleensä laitettu että saadan alle 25/35 kW ja onko teillä tietoa mistä kannattaisi putkia lähteä metsästämään?

EDIT: Löysin ohjeet kaasunraijoittimen poistoon, ilmansuodattimen kurin poistoon sekä happianturin deaktivoimiseen. Jos modaa vakiputkiin suoran putken sisälle riittääkö tuo happianturin deaktivointi muuttamaan seoksia tarpeeksi vai onko pc V välttämätön?
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 10:29
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Husky510 » 7.8.2016 17:32

Minä en tiedä riittääkö se "fullpowermode" siihen kun vaihtaa vakio putkiin suorat huilut sisään..Voithan sä kokeilla, jos on rahat tiukassa.
Mä ainakin hommaisin siinä kohtaa sen pc v ja säädättäisin tai sen autotunen kanssa, että on 100% seoksista.

En koskaan kokeillut miltä seokset näyttää kun pyörä on "fullpowermodessa" ja vakiot änkkärit olisi suorilla huiluilla sisällä...Hhhmm pitäisi joskus kokeilla
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Pyörä:
Kawasaki Z750 -05 & Husqvarna SM510R -10
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
25.5.2005 10:22
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut DrDj » 7.8.2016 19:22

Vakioputkien muokkaaminen ei oo ihan yksinkertainen, sen rakenne on tehty niin ettei saa siististi avattua. Ite leikkasin yhden auki ja tilasin sen jälkeen sliparit :D

Ite en ajais ilman että pyörä säädetty, seokset on aivan pielessä, jos putket vaihdat, ne vakiot on niin ahdistavat.
Pyörä:
Husqvarna SMR 510 -10
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
25.5.2009 14:41
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Haka1a » 7.8.2016 21:20

Okei... Mistäköhän putkia kannattais mettästää? Voisin harkita myös vain yhtä äänenvaimenninta. Ja powercommanderista sen verran, että ovatko ne "one fits all" -tyyppisiä, että voin ostaa käytettynä vaikka se olisi ollut missä pyörässä ja käydä säädyttämässä sen?
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 10:29
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Husky510 » 8.8.2016 16:31

Näihin on nykyään vaikea löytää niitä malliin tarkoitettuja kokoputkistoja/vaimentimia, en tiedä miten niitä on suomessa käytettynä myynnissä.
Mutta jos jaksat metsästää, niin ulkomaiset supermoto foorumit ja facebook kaikki italialaiset Husqvarna ryhmät, niitä on paljon, voi löytyä, myös suosittelen selaa tätä keskustelua taakse päin, siellä muutama firman nettisivuja mistä voi olla käytettyjä putkia, ellet esim kysy mp-rasing saako niiden kautta vielä niitä titaanisia arrow vaimentimia, ne makso 6 vuotta sitten n.1250€ setti+toinen ecu tuli mukaan.

Tuolla on putkistoa, vaimintimia myynnissä, laatu on kuule vähän "heikko"
http://www.xracing-exhausts.com/
Tuossa on tuplat, itse haluan nämä, koska halvat ja eu hyväksytyt
http://www.fresco-exhaust.com/510-sm-double-full-carbon-p-654.html
Tuossa on yksi, mutta vanhempaa malliin, mutta saa asennettua jos jaksaa värkkää
http://www.fresco-exhaust.com/450-sm-round-cone-stainless-p-590.html
Nämä on makeet, mutta ei ole lailliset kadulla, niin jää
Tuolla on myynissä koko rosterinen putkisto, itse tykkään noista vaimentimista, mutta kun ole laillinen, niin jää multa, hinta koko setillä 1399€ ja tehot on taattua heppu on hussen supermoto tiimissä ollut mekaanikkona. Tuossa kuvia kyseisestä
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10210103783693945&set=pcb.531286330393266&type=3
Tuossa ryhmässä on myynnissä noita putkia...

Ja jos haluaa sinkuksi, niin tuossa ohjeet, kuvat kadonnut jonnekkin
http://www.cafehusky.com/threads/2009-2010-smr-dual-exhaust-to-single-exhaust-mod.10509/
Eli osta TE/TC mallin väliputken, se mikä on etuputkien jälkeen, siinä välissä ennen vaimentimia ja sitten TE/TC vaimentimen, ebays saa halvalla..
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Pyörä:
Husqvarna SMR 510 -10
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
25.5.2009 14:41
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut Haka1a » 8.8.2016 18:00

Mahtavaa! Kiitos kattavasta vastauksesta! Nuo Frescon tuplat näyttävät aika sopivan hintaisilta sekä tyylikkäiltä, onkohan ne sisältä suorat jos ovat hyväksytyt? Ja mites se powercommanderin sopivuus?
Pyörä:
Kawasaki Z750 -05 & Husqvarna SM510R -10
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
25.5.2005 10:22
Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiKirjoittanut DrDj » 9.8.2016 5:48

Bolt-on commander on osanro 23-004, siinä laitetaan vaan suuttimen pistokkeen väliin liitin, maajohto akulle ja yks johto ryöstetään ecun liittimeltä, todella helppo asentaa.

Periaatteessa on mahdollista laittaa jonkun muunkin pyörän commander, mut liittimet ei sovi yhteen, ni siinä kohtaa pitää kaivaa sivuleikkurit, kuorintapihdit, kolvi ja tinaa ja lisäks pitää vähän ymmärtää sähkökaavion päälle ja jos kytkee suoraan kolvaamalla on commanderin poistaminenkin hankalampaa :D