Sivu 54, 59:sta

Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiLähetetty: 24.3.2015 21:16
Kirjoittanut v1lho
Miten tälläisestä tarkistetaan onko nokkaketjun vaihto ajankohtainen?

Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiLähetetty: 24.3.2015 22:09
Kirjoittanut Husky510
eunikki kirjoitti:Oliko husky510 minkälaiset saudit niillä acroilla? ite oon hieronu kauppaa kyseisistä pöntöistä niin haluttas tietää että onko liian räikeät murinat:D

Tuota itse tykkäsin, itsellä oli ne vissiin 45-48mm sisähalkasialla olevat putket, veljellä oli pienemmät joku 40-43mm, niin niistä lähti vähän korkeampi ääni, mutta en tiedä miten huonona villat oli. Mulla ihan uudet, niin ihan jees, tuoss on youtubessa videota, niin voi kuunnella ja vielä sen verran, että on pysäytetty poliisit, eikä "herättänyt" niin paljoa huomiota.
Tuossa on niitä videoita
https://www.youtube.com/channel/UCShWcyttJWSQ8GlbNo0U5xA/videos?view_as=public

o d e kirjoitti:Vielä sellainen kysymys, että onko noissa uudissa smr malleissa tuntuvasti teho eroja verrattuna vanhempiin, jos joku nytten on päässyt koe ajamaan molempia

Tuota en ole päässyt kokeile, toisella foorumilla on ollut puhetta, että kaasutin malli, olisi "rajumpi". Veikkaan että puhutaan 1hv sinne tänne...

Ja v1lho, riippuu miten paljon on kilsoja ja miten monta "klikkiä" se kiristäjä on ulkona, tuossa jossain viestissä mainitsin siitä.
Tuo owner manual kertoo näin, eli katukäytössä rajoitettu. 10 000km vaihto
Kilpakäytössä rajoittamaton, niin siinä oli 32 tuntia crossi käytössä, 64 tuntia enduro käytössä, niin niissä tarkistetaan ja vaihto on crossikäytössä 40 tuntia ja 80 tuntia enduro käytössä.
En ymmärrä miksi ei ole katukäytössä täysi tehoinen, no mutta netistä vielä kaivaa miten paljon muut on ajanut näillä, mulla on se n.12.500km ja siinä on se jakoketjun kiristäjän tappi ulkona n. 5-7 "klikkiä", eli ei mitään vakavaa vielä. Jos haluaa tarkempaa tietoa´, niin jos mp-racing antaa tarkempaa, mutta voi olla että antaa samat kuin siinä owner manuaalissa on.

Ja tuossa on se Husqvarna SM510R 2010 mallin repair manual
http://docs.wavenetworks.us/manuals//20 ... 50-510.pdf
Ja huolto taulokko on sivulla 22 alkaa, siinä on ensin se pyörä täysitehoisena kilpakäytössä ja sitten on katukäytössä rajoitettuna.


PS, tuossa on noita repair manuaaleja muihin malleihin ja vuosimalleihin

Tuossa on muuten noita manuaaleja jos jotain kiinnostaa
http://husqvarnaoutlet.com/repair_manuals

Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiLähetetty: 24.3.2015 23:17
Kirjoittanut o d e
Tarkoitin noilla vuosimalli eroilla ennemän näitä 2010+ malleja, koska eikös ne silloin muuttunut?

Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiLähetetty: 25.3.2015 13:31
Kirjoittanut Husky510
Aaa...Siis joo 2011 ne vaihto ja uudistu kokonaan ja tuli Bmw moottorit, 511 mallit on 477cc ja 450cc on 450cc, mutta bike lehdessä oli testissä tuollainen 511 ja penkitettiin, niin about sama teho, kuin vanhemmissa smr 450cc ja 501cc.
Tietysti tuollainen 501cc kun vertaa 477cc, niin silloin voisi kuvitella että se 477cc on enemmän kierroskone kuin 501cc. Ainoa ero tehoissa on varmaan sen alaväätö, sitkeys...
Näin muistelisin sitä dyno lappua..

Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiLähetetty: 25.3.2015 16:09
Kirjoittanut o d e
Vielä vika kysymys, mihin hinta-luokkaan kone remppa menee, jos ei nytten ihan kaikkea tarvitse vaihtaa?

Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiLähetetty: 25.3.2015 21:05
Kirjoittanut Husky510
Tuosta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta eiköhän täällä jollain ole kokemusta näistä isoista rempoista.
Tiedän vain tuo 10 000km rempan, mutta siinä pelattu varman päälle, eli kaikki vaihtoon ja muutama extra osa.

Sanotaan että tämä voisi olla "iso" remontti, eli
-Mäntä+männänrenkaat
-Tiivistesarja
-Kiertokangen laakeri
-Nokkaketjun kiristäjä
-Nokka ketju
-Laahaimet
-Venttiili välityksen säätöpalat
-Pinna pultit+mutterit

Noita voisin ajatella siihen "isoon remppaan", tietysti siihen vaikuttaa paljon tuo nokkaketjun kiristäjä, eli kuinka paljon se tappi on ulkona+siihen myös vaikuttaa nuo laahaimet, eli ei kovin kallis minusta se remppa oli, jos ei mäntää tarvii vaihtaa, laahaimia, kiristäjää, nokka ketjua, kun nuo on aika tärkeitä osia, tietysti myös vaihteen siirtäjän kunto, muut laakerithan näkee siinä samalla..

Ei ole tietoa mitä kyseiset osat maksaa, tuo listakin on vähän niin näin.
Ei tuohon oikein osaa vastaa mitään, kun kaikki on kiinni tosi paljon mitä siellä pitää uusia ja mitä voisi "säilyttää", aika hyvä on laskea 500-1000€, tuohon 1000€ vielä se +500€ noin, niin koko kone on uusi silloin.
Tiestysti jos osat tilaa ulkomailta ja löytää halvemmalla, niin hintahan tulee alaspäin...

Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiLähetetty: 26.3.2015 17:01
Kirjoittanut kACE-FIN
Millanen homma on saada rekisteriin kilpailukaytossa ollut SMR450/510? Onko mitaan jarkea lahtea ostamaan kilvetonta vai jarkevampi ostaa about 3k kalliimpi kilvellinen tai 4 vuotta vanhempi about samaan hintaan?
Ja myoskin onko siina jarkea ostaan kilpailukaytossa ollutta. Suurimmaks osaksi olisi katu ajoa, radalle kuitenkin ois tarkotus paasta ajamaan sillon talloin. Kattelis mahollisimman virittamatonta niin ei olisi niin kova viritysaste. Vai onko silla millasta eroa huolto tiheyden kannalta?

Voi myos kertoa jos nyt oon kattelee ihan vaaraa pyoraa, olisiko jokin muu merkki/malli parempi. KTM/Husaberg?

Oon katellut -10 mallia. -11 mallin kone muuttui 510 pienemmaksi ja pyora rumemmaksi mielestani. Onko vanhemmat SMR:at minkamoisia peleja (-05+)?

Anteeksi 'a' ja 'o' puuttuminen. Jenkit ei sellasia omista nappaimistossa ja taalla nytten asustelen viela kesaan asti.

Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiLähetetty: 26.3.2015 18:15
Kirjoittanut Stål
Husky510 kertonne enemmän mallin historiasta ja sellasesta. No arvelen että kattelet nyt niitä SM450RR malleja. Niitä ei saa kilpiin, ne on puhtaasti ratapyöriä. Mutta jos ei ole näin, niin pitäisi tietää ensin minkä vuosimallin pyörää kattelet. Sellanen homma on että jos pyörästä on tehty käyttöönottoilmoitus (punakilvitys toisinsanoen) tulliin, niin pyörä verotetaan käytettynä ja sen pitää vastata käyttöönottoilmoituksen päivämäärän säädöksiä. Jos ei niin pyörä verotetaan uutena ja pryörän pitää vastata tän päivän säädöksiä, käytännössä päästörajoja. Eli pyörästä pitää löytyä e3 leima. e3 taisi tulla voimaan joskus 2007. Jos tässä kohtaa pyörä täyttää vielä vaatimukset niin hankit COC todistuksen ja käyt rekisteröintikatsastaa pyörän. Tulliin pitää jotain ilmoitella myös että saa maksettua autoveron. Tarvitset mahdollisesti myös luovari historian.

Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiLähetetty: 26.3.2015 21:29
Kirjoittanut Husky510
Joo Stål on oikeassa, mutta niitä ei saa kilpiin, kun niillä ei ole tyypihyväksyntää ja ne on vielä enemmän "viritettyjä" kuin kadulle ratkoitetut smr mallit, vaikka on "sama".
Suosittelen ostaa ihan katupelin, jos meinaa ajaa kadulla, se käy molempiin, radalle myös.

Tuollainen smr malli täysitehoisena, siis ei muuta kuin power up-kit, niin voisi sanoa että tavallinen pyörä jossa on vähän lyhemmät huoltovälit, tietysti jos käy radalla, niin sitä öljyn vaihto tiheämmin ja jos käyttää paljon korkeita kierroksia, niin tarkistaa venttiilin välitystä, sitten kun se alkaa syömään sitä säätöpalaa, niin se syö sen. Ainoa mikä hyvä puoli tuollaisessa kilpapyörässä olisi, niin siinä saattaa olla huollot tehty ajallaan ja aika usein on isohuolto tehty ennen myyntiä..

Siis ei Husqvarnassa ole mitään vikaa, siinä missä muissakaan. Ktm voisi sanoa olevan suomessa niin kuin Toyota, siis että kaikki tykkää siitä, kaikilla on, se on hyvä, varaosat ei kalliita, jälleenmyynti hinta hyvä, siis kun on suosittu merkki.
Mutta jos haet jotain erikoista, niin Aprilia, Husaberg, Husqvarna, Tm, siinä niitä "vähän" erikoisempia on, suosittelen kattelee tällä foorumilla noita muita merkkien keskustelua ja miettimään että mistä merkistä/mallista tykkää jne.
Toisissa on hyvä ja huonot puolet jne.

Itse suosin tuota joko 2009-2010 malleja, jossain 2007-08 malleissa on pieniä ongelmia ollut ruiskujen kanssa, kun tuossa vaiheessa oli muutos kaasuttimesta-ruiskuun, olen nähnyt ihan esimmäisiä ruiskuja, eli se 2007 malli mutta ruiskulla.
Kyllä nuo vanhemmat on käyviä, joku osti tuossa 2 vuotta sitten 2007 mallin ihan uuden, n. 1000km ajettu

Edit...Siis ne smr570 mallit on niitä oikeita Husqvarnoja, mutta tossa yhdessä FB Husqvarna varaosien seinällä oli juttua, että niihin ei oikein meinaa saada osia. Sama pätee varmaan noihin ekoihin smr510 malleihin, että tuosta 2008 eteen päin voisi olla ehkä parempi saatavuus, kunhan tuo Ktm/Hussen omistajan vaihto jne. palikat loksahtaa paikalleen.
Itse kyllä mielenkiinnolla odotan mitä tulee käymään, onko 2010 mallit mennyttä kauraa, sitten pitä vain ruveta hamstraamaan muutaman pyörän verran varaosia.

Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiLähetetty: 1.4.2015 12:43
Kirjoittanut Spine^
Nyt olisi yksi hyvä yksilö joutilaana, ajot jääneet senverran vähille että joutaa kovemmalle käytölle.

http://www.nettimoto.com/husqvarna/smr/1819890

valmis paketti ajamattomilla ketjuilla, rattailla, keularemontilla, PC : llä, fuelmodulella, race eculla ja termignonin kokoputkistolla.

alkuperäiset osat virheettöminä tallessa, dynossa säädetty ja paperit tallessa.

Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiLähetetty: 8.4.2015 22:29
Kirjoittanut o d e
Voisikos joku mitata kuinkas pitkä teiän seisonta tuki on, kun pitäisi verrata omaan te

Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiLähetetty: 27.4.2015 22:22
Kirjoittanut eunikki
Nyt olis tiijossa Powercommanderi joten onkos rahan arvoinen sijoitus? pystyykös tekemään mitä kaikkea mopolle? :lol:

Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiLähetetty: 28.4.2015 19:51
Kirjoittanut Husky510
Tuossa on ollut keskustelua toisessa topic tällä foorumilla..

Tuota se riippuu mitä sä oot tekemässä, eli jos koko ränniä oot laittamassa, niin on pakollinen, mutta jos pyörä toimii paremmin, niin ei välttämättä tarvii, eikä välttämättä tarvii jos on slipari, tietysti riippuu paljon miten se pyörä toimii, muutamalla toisella on siinä rajalla se pyörän seokset sliparin kanssa, siis tarviiko sitä pcv ja säätö vai ei.
Voi vaikka käydä ensin kokeilee dynossa millaiset seokset on siellä tai jos on mahdollista saada laajakaista lambda+seos mittari käyttöön, niin sillä tarkistaa seokset.

Minä taas ole tätä mieltä, jos on rahaa, niin suosittelen ja pyörä ei oiken tunnu toimivan kunnolla. Eipä siinä muuta ole, en usko että mitään tehoa enempää tulee, ainostaan saa koneen toimimaan paremmin, eli vastaa kaasuun paremmin, myös taloudellinen ajo on parempaa, tasa kaasu ajo parempaa.


Suosittelen lukemaan tämän topic, jos siellä oli jotain juttua siitä, sama tämä
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=25&t=78903
Siellä tulee jossain kohtaan juttua tuosta pcv...

Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiLähetetty: 1.5.2015 20:44
Kirjoittanut v1lho
Olisko kellään antaa linkkejä mistä mustat muovit tuohon 05vm husseen?
Esim. Jokaosa ei kuulema pysty toimittaa jostain syystä,vaikka muovit varaosa listalta löytyy :s

Re: Huqvarna sm 510 r

ViestiLähetetty: 1.5.2015 21:42
Kirjoittanut Husky510
Mulla ei tule mieleen kuin tämä
http://www.motosupplies.com/
Tietysti jos ostaisi toiset ja maalaa ne....


EDIT, tässä on sitten hyvä opas korjaamiseen, vikoihin ja huoltoon
http://docs.wavenetworks.us/manuals//2010%20TC-TE-TXC-SMR%20310-450-510.pdf