Huqvarna sm 510 r

-Dreary
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.6.2005 16:21

ViestiKirjoittanut -Dreary » 20.3.2007 10:08

Kuka sinne kyytiin edes tulis jos ois jalkatapit :D on meinaan sen verran sohva se penkki+tärinä että..
nojoo ohan se parempi jos joku iha lyhykäinen matka pitäs jotain kuskata mutta mun puolesta saakoon roikottaa jalkoja :E
Saimon
Pyörä:
CRF 250R -06
Paikkakunta:
Oulu/Sodankylä
Liittynyt:
11.3.2002 22:07

ViestiKirjoittanut Saimon » 20.3.2007 12:26

MattiM kirjoitti:Mutta onko sulla olemassa jonkinlaiset kiinnikkeet apurunkoon, jolla takatapit olisi mahdollista kiinnittää?


Mikset vaan vedä poralla takarunkoon reijät ja siihen tapit kiinni? Tai sit hitsaat siihen jotku kiinikkeet. Vois itekki rakentaa Kotkaan takajalkatapit, ku pitää joskus kerran kesässä eukkoa kuskata. :D Tai vois ehkä olla laittamatta niin sais hyvän syyn olla ottamatta ketään kyytiin. On muuten aika horroria vetää tuolla kaks päällä. Menee niin takapainoseksi, et keula alkaa nouseen aika helposti ja ohjaus on perseestä.
Ben^
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
20.5.2004 14:26

ViestiKirjoittanut Ben^ » 20.3.2007 13:23

MattiM kirjoitti:Niimpä, se riippuu paljolti katsastusmiehestä miten tarkkaan se syynää. Mutta onko sulla olemassa jonkinlaiset kiinnikkeet apurunkoon, jolla takatapit olisi mahdollista kiinnittää? Kattelin sun galleriassa olevasta kuvasta, ettei sullakaan ole valmiita paikkoja tapeille apurungossa.

Galleriassa huono kuva mutta kyllä tosta pitäis sen verran ymmärtää. Toiselle puolelle tulee vähän samantapanen systeemi. Huomasin samalla kun ontin kuvan et mulla on yhdet tollaset ylimääräsenä. Tarjousta kehiin jos kiinnostaa.
MattiM
Liittynyt:
12.3.2007 17:46

ViestiKirjoittanut MattiM » 20.3.2007 13:28

Ben^ kirjoitti:
MattiM kirjoitti:Niimpä, se riippuu paljolti katsastusmiehestä miten tarkkaan se syynää. Mutta onko sulla olemassa jonkinlaiset kiinnikkeet apurunkoon, jolla takatapit olisi mahdollista kiinnittää? Kattelin sun galleriassa olevasta kuvasta, ettei sullakaan ole valmiita paikkoja tapeille apurungossa.

Galleriassa huono kuva mutta kyllä tosta pitäis sen verran ymmärtää. Toiselle puolelle tulee vähän samantapanen systeemi. Huomasin samalla kun ontin kuvan et mulla on yhdet tollaset ylimääräsenä. Tarjousta kehiin jos kiinnostaa.

Just jotain tuollaista kiinnityssysteemiä epäilinkin. Itse en löytänyt pyörän mukana tulleista rojuista tollasia kiinnityskorvia... PRKL!
Fogxanic
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
24.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Fogxanic » 20.3.2007 13:56

pitäis varmaan alkaa laittaa mopoo ajokuntoon. katkes öljynsuodattimen kannen pisin pultti sisään ni pitää avaa sen puolen kylki ja ottaa pultti pois. sit pitäis ottaa etujouset pois ja viedä johonkin korjaamolle että ne vaihtais öljyt ja stefat, minkälaiset öljyt kannattaa olla katukäytössä siellä?
MattiM
Liittynyt:
12.3.2007 17:46

ViestiKirjoittanut MattiM » 20.3.2007 17:29

Millasia hintaluokkaa näistä pitäs maksaa vakuutusmaksua? Kun olen kilpailuttanut vakuutusyhtiöitä ja saanut vastaukseksi kaikkea maan ja taivaan välistä. Tähän mennessä kallein tarjouksista on tullu If:ltä ~2400 ¤ vuodessa Liikennevak. +täyskasko ja edullisimpaan Turvan 800 ¤ vuodessa samoilla ehdoilla. Pohjolan ja Tapiolan tarjousta vielä odotellaan...
Saimon
Pyörä:
CRF 250R -06
Paikkakunta:
Oulu/Sodankylä
Liittynyt:
11.3.2002 22:07

ViestiKirjoittanut Saimon » 20.3.2007 18:48

MattiM kirjoitti:Millasia hintaluokkaa näistä pitäs maksaa vakuutusmaksua? Kun olen kilpailuttanut vakuutusyhtiöitä ja saanut vastaukseksi kaikkea maan ja taivaan välistä. Tähän mennessä kallein tarjouksista on tullu If:ltä ~2400 ¤ vuodessa Liikennevak. +täyskasko ja edullisimpaan Turvan 800 ¤ vuodessa samoilla ehdoilla. Pohjolan ja Tapiolan tarjousta vielä odotellaan...


Mulla on jotain 450e vuodessa täyskaskolla Pohjolassa. Aikasemmin laitoin ifille, ku isäntä on keskittäny sinne, mut sit ku tuli eka lasku niin vaihoin Pohjolaan, koska oli halvin. Pohjolan sivuilla on laskuri josta voi laskee.
Ben^
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
20.5.2004 14:26

ViestiKirjoittanut Ben^ » 20.3.2007 19:29

Pohjolan laskurista laskin että kaskolla noin 550e maksais vuosi keskittämis asiakkaalle 30 ja 60 bonuksilla ja seisontaan sitä ei saa.
MattiM
Liittynyt:
12.3.2007 17:46

ViestiKirjoittanut MattiM » 21.3.2007 22:00

Ajattelin laittaa omaan pärrään crossi takalokarin ja kysyisin, millä laitatte rekkarin, takavalon ja vilkut kiinni. Mieluiten ilman että tarvitsisi porailla reikiä lokariin.
Varmaan joki pieni leditakavalo ois hyvä ja pellistä/alumiinista/lasikuidusta tehdä rekkariteline.
Modano
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
14.9.2004 20:44

ViestiKirjoittanut Modano » 21.3.2007 23:00

Kyllähän siihen on melken pakko laittaa pultit/ruuvit läpi että saapi pysymään.
CaSMo
Liittynyt:
7.9.2006 18:53

ViestiKirjoittanut CaSMo » 22.3.2007 21:37

Joo varmaa pitää poraa läpi reiät ja iskee pultilla kiinni. Kun noissa crosseissa ei pahemmin ole niitä kiinityskohtia.
Ben^
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
20.5.2004 14:26

ViestiKirjoittanut Ben^ » 27.3.2007 18:30

Tänään tuli verot pyörään ja vitutus ei vois enää olla paljonkaa suurempi. Veroja tuli 3700e eli siis yli tonni enemmän ku uuteen pyörään. Mistäköhän tuplapotista ne on noi numerot arponu. Noh valitusta vaan eteenmpäin.
MattiM
Liittynyt:
12.3.2007 17:46

ViestiKirjoittanut MattiM » 28.3.2007 7:58

Ben^ kirjoitti:Tänään tuli verot pyörään ja vitutus ei vois enää olla paljonkaa suurempi. Veroja tuli 3700e eli siis yli tonni enemmän ku uuteen pyörään. Mistäköhän tuplapotista ne on noi numerot arponu. Noh valitusta vaan eteenmpäin.

Aika kovalta verolta kuulostaa! Ei auta muu kun hakea oikausua huojennushakemuksella.
Mulla kanssa sama edessä. Kun torstaina on katsastus ja varmaan tällä viikolla laitan Tulliin hakemuksen ajoneuvoverosta, johon liitän suoraan huojennushakemuksen.
Ben^ kauan sulla meni hakemuksen käsittelyyn?
Nks
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.9.2004 20:55

ViestiKirjoittanut Nks » 28.3.2007 11:18

Ben^ kirjoitti:Tänään tuli verot pyörään ja vitutus ei vois enää olla paljonkaa suurempi. Veroja tuli 3700e eli siis yli tonni enemmän ku uuteen pyörään. Mistäköhän tuplapotista ne on noi numerot arponu. Noh valitusta vaan eteenmpäin.


Jos ajoneuvo menee uudesta (alle 6kk vanha ja alle 6000km ajettu), niin silloin se vero lasketaan siitä pyörän arvosta sillein, että arvolisäverokin tulee pyörän arvosta, kun taas käytetyssä se alvi tulis siitä käytettyyn tulevasta ajoneuvoverosta, eikä pyörän arvosta. Mut toi on kyllä ehdottomasti liian kova, ei ne voi vaatia sulta verorahoja yli sen mitä se uutena maksaa :S Valitusta vaan eteneen...
Iha jees, sillein ku kelaa...
evo^
Paikkakunta:
Åbo
Liittynyt:
3.6.2004 10:54

ViestiKirjoittanut evo^ » 28.3.2007 11:22

uuteen pyörään verot pitäis olla sen pikkusen reilu pari tonnia. aika mielivaltaselta tuntuu toi tullin arpakone.
lähde sinä ensin, niin minä odotan sitten perillä.