Huqvarna sm 510 r

evo^
Paikkakunta:
Åbo
Liittynyt:
3.6.2004 10:54

ViestiKirjoittanut evo^ » 2.3.2007 12:40

-Dreary kirjoitti:
evo^ kirjoitti:610 varmasti mukavampi ajaa kaupungissa. 510 vähänkään pidemmillä väleillä stumppaa niin pirun helposti, mutta sitten kun vauhtiin pästään niin alkaa hupi. huoltovälit on tosiaan lyhyet tossa 510:ssä, ite ajattelin vaihtaa öllet 500km nurkilla.

miinuksiakin löytyy. tuppaa katteiden kiinnitykset hajoilemaan ja pyörimään tyhjää rungon sisällä. mutta jos pyörä on ostettu alun perin kadulle ja ei mitään kovin pahaa runtua saa niin en usko tätä tapahtuvan.


TE 570 kans tossa katteiden kiinnityksessä vähän tota hajoilemista. Eihän tota saa stumppaamaan ku menee kutosellaki tyhjäkäynnillä misä vaan (noei mut melkee ;) Öljyjä kyl joo saa vaihella iha urakalla. Ja se bensa :D

itellä aiankin tykkää välillä stumpata aikas helposti kun välit on mitotettu sopiviks alastaron radalle. kaupungissa ei tee mitään vitosella ja kutosella, kun niitä ei voi käyttää kun menee kiekat turhan alas. siis noilla väleillä.
lähde sinä ensin, niin minä odotan sitten perillä.
-Dreary
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.6.2005 16:21

ViestiKirjoittanut -Dreary » 2.3.2007 12:48

evo^ kirjoitti:itellä aiankin tykkää välillä stumpata aikas helposti kun välit on mitotettu sopiviks alastaron radalle. kaupungissa ei tee mitään vitosella ja kutosella, kun niitä ei voi käyttää kun menee kiekat turhan alas. siis noilla väleillä.


Mulla ois kanssa ens kesänä tavoitteena toi radalla ajaminen. Minkälaiset maksut on alastarolla? Ostin pyörän tosiaan vasta tossa viime kesän loppupuolella niin ei ole kovin paljon ehtinyt ajella. Ratapyörähän tämäkin oli, eli edellinen omistaja oli sen rata-ajoon soveltuvaksi säätänyt.
Paappis
Pyörä:
kx250f 2012
Paikkakunta:
OOBU
Liittynyt:
30.6.2004 17:43

ViestiKirjoittanut Paappis » 2.3.2007 14:11

Kannattaa alottaa paikallisen mp-kerhon ratapäiviltä. Ne on hiukan halvempia :)
"If nothing is broken, it's OK" - Mat Rebeaud
Paappis@Vimeo
Fogxanic
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
24.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Fogxanic » 6.3.2007 2:13

Mistäs löytyy sopivat vanteet mun pyörään ja millä hinnalla? supermotot siis. Välitkin pitäis pidentää ku tuntuu että joku 115-120 olis huiput. Kertokaas vielä venttiilien tarkastuksesta ja säätämisestä, vois tehä sen kohta kun ei oo tietoo koska viimeks tehty.
-Dreary
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.6.2005 16:21

ViestiKirjoittanut -Dreary » 6.3.2007 10:26

Fogxanic kirjoitti:Mistäs löytyy sopivat vanteet mun pyörään ja millä hinnalla? supermotot siis. Välitkin pitäis pidentää ku tuntuu että joku 115-120 olis huiput. Kertokaas vielä venttiilien tarkastuksesta ja säätämisestä, vois tehä sen kohta kun ei oo tietoo koska viimeks tehty.


Kunnollisten vanteiden hinta siinä vajaa 1000e kappale. Huiput 120 km/h 510 hussessa? mahtaa olla tosi lyhkäset välit.
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 6.3.2007 14:15

-Dreary kirjoitti:
Huiput 120 km/h 510 hussessa? mahtaa olla tosi lyhkäset välit.


enskapyörissä on yleensä metsään tarkoitetut välitykset. siellä näreessä harvemmin tarvii mitään 150-160km/h huippuja...
Saimon
Pyörä:
CRF 250R -06
Paikkakunta:
Oulu/Sodankylä
Liittynyt:
11.3.2002 22:07

ViestiKirjoittanut Saimon » 6.3.2007 19:06

-Dreary kirjoitti:Kunnollisten vanteiden hinta siinä vajaa 1000e kappale.


En kyllä laittais kahta tonnia supermotovanteisiin, siihen vielä levyt ja renkaat nii se ois 2,5tonnia. Vähän yli tonnilla saa molemmat vanteet esim. saksasta www.enduroshop.de tai sit suomesta symoticiltä www.symotic.com Hintaa vanteille renkaineen ja levyineen tulee n.1500-1700e.
Esim. mulla on Symoticin vanteet joissa on talonin keskiöt ja rexelfelgenin kehät. (Samaa tavaraa kuin San remot, jotka aikakin mun edellisessä hussessa oli vakiona eli on laadukkaat.)
Fogxanic
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
24.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Fogxanic » 7.3.2007 14:32

Kellään muuten mitään vinkkiä miten lähtisi käyntiin paremmin näin kylmillä keleillä? Akku on uusi ja laturi pukkaa jotain 13,8 V tyhjäkäynnillä. Ei vaan jaksa pyörittää kauheen hyvin eli ei lähde kun lämpösellä koneella. Kiksillä on turha yrittää ei edes lupaile. Ainot miten lähtee käyntiin niin ottaa auton akusta apuvirtaa. Eikä sitä jaksais raahata mukana kokoaikaa.
-Dreary
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.6.2005 16:21

ViestiKirjoittanut -Dreary » 7.3.2007 14:36

Fogxanic kirjoitti:Kellään muuten mitään vinkkiä miten lähtisi käyntiin paremmin näin kylmillä keleillä? Akku on uusi ja laturi pukkaa jotain 13,8 V tyhjäkäynnillä. Ei vaan jaksa pyörittää kauheen hyvin eli ei lähde kun lämpösellä koneella. Kiksillä on turha yrittää ei edes lupaile. Ainot miten lähtee käyntiin niin ottaa auton akusta apuvirtaa. Eikä sitä jaksais raahata mukana kokoaikaa.


Mulapa ei sähköstarttia edes oo nii en tiä.. kyllä se polkemalla lähtee kelillä ku kelillä. vika jossain muualla?
Fogxanic
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
24.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Fogxanic » 7.3.2007 14:42

-Dreary kirjoitti:
Fogxanic kirjoitti:Kellään muuten mitään vinkkiä miten lähtisi käyntiin paremmin näin kylmillä keleillä? Akku on uusi ja laturi pukkaa jotain 13,8 V tyhjäkäynnillä. Ei vaan jaksa pyörittää kauheen hyvin eli ei lähde kun lämpösellä koneella. Kiksillä on turha yrittää ei edes lupaile. Ainot miten lähtee käyntiin niin ottaa auton akusta apuvirtaa. Eikä sitä jaksais raahata mukana kokoaikaa.


Mulapa ei sähköstarttia edes oo nii en tiä.. kyllä se polkemalla lähtee kelillä ku kelillä. vika jossain muualla?


Enpä tiiä, tulppa on ainakin uus. Ei tule mieleen oikeen että mistä vois johtua.
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 7.3.2007 14:47

Kannattaa tarkastaa imuventtiilit.
Fogxanic
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
24.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Fogxanic » 7.3.2007 14:53

Mikes kirjoitti:Kannattaa tarkastaa imuventtiilit.


Mites se tapahtuu voisitko laittaa jonkun lyhyen selityksen. Ilmeisesti kansi otetaan pois? Tai sen päältä vaan joku venttilinsuoja kansi? Tarviiko uusia tiivisteitä siihen? En oo ikinä avannu nelitahdin konetta mitenkään.
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 7.3.2007 15:10

Fogxanic kirjoitti:
Mikes kirjoitti:Kannattaa tarkastaa imuventtiilit.


Mites se tapahtuu voisitko laittaa jonkun lyhyen selityksen. Ilmeisesti kansi otetaan pois? Tai sen päältä vaan joku venttilinsuoja kansi? Tarviiko uusia tiivisteitä siihen? En oo ikinä avannu nelitahdin konetta mitenkään.


Sun kannattaa hommata tuon pyörän ohjekirja, siellä on kaikki neuvottu kuvien kera. Yksinkertaisesti vent.koppa pois ja mäntä yläkuolokohtaan ja rakotulkki väliin.
Fogxanic
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
24.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Fogxanic » 8.3.2007 0:39

Mikes kirjoitti:
Fogxanic kirjoitti:
Mikes kirjoitti:Kannattaa tarkastaa imuventtiilit.


Mites se tapahtuu voisitko laittaa jonkun lyhyen selityksen. Ilmeisesti kansi otetaan pois? Tai sen päältä vaan joku venttilinsuoja kansi? Tarviiko uusia tiivisteitä siihen? En oo ikinä avannu nelitahdin konetta mitenkään.


Sun kannattaa hommata tuon pyörän ohjekirja, siellä on kaikki neuvottu kuvien kera. Yksinkertaisesti vent.koppa pois ja mäntä yläkuolokohtaan ja rakotulkki väliin.


Jep mulla onkin sellainen mutta siinä on englanniks kaikki niin ei tiedä kaikkea mitä siinä sanotaan. Välykset on kyllä aika selvät että mitkä ne pitää olla, mutta pitää ottaa työn alle toi.

EDIT: Tarvii näköjään hommaa sellasii välilevyjä sinne oli liian pienit välykset niissä kun mittasin. Taidan viedä liikkeeseen kun en osaa tilaa oikeen kokosia niitä.
Fogxanic
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
24.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Fogxanic » 15.3.2007 12:25

Liikkeessä ne sano että välykset on ok. Pitää varmaan alkaa säätää kaasaria vähän jos auttais.