Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550

Viljo||
Paikkakunta:
Valkeakoski city
Liittynyt:
17.1.2006 13:54

ViestiKirjoittanut Viljo|| » 14.2.2007 1:42

no kun mun mielipiteet tyrmättii, voin todeta että mun tiedot nojautu jonku brittiläise motorbike firman testeihi.. Että se v-twini siinä ei käy nii paljo laatikon ja kytkimen päälle, koska on aiva eri asia että 275cc per muki ku että 550cc. Kyl ne iha erilailla ne koneet käyki.
EPI<3 TSKM<3 .... .....<3
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 14.2.2007 12:05

Ensinnäkin ei sulla oo tietoo oot vaan lukenu jonkun tutkimuksen. Ja edelleen oon samaa mieltä, ettei se laatikko tai kytkin juurikaan rasitu, käyttäjä sen särkee.
Viljo||
Paikkakunta:
Valkeakoski city
Liittynyt:
17.1.2006 13:54

ViestiKirjoittanut Viljo|| » 14.2.2007 17:06

salee enite eipä.
EPI<3 TSKM<3 .... .....<3
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 14.2.2007 21:42

Viljo|| kirjoitti:no kun mun mielipiteet tyrmättii, voin todeta että mun tiedot nojautu jonku brittiläise motorbike firman testeihi.. Että se v-twini siinä ei käy nii paljo laatikon ja kytkimen päälle, koska on aiva eri asia että 275cc per muki ku että 550cc. Kyl ne iha erilailla ne koneet käyki.

Olen kuullut piikkimiesten suusta semmosiakin mielipiteitä, että nestejäähdytys on aivan turha keksintö. Metsässä ajaessa joku nestejäähytteinen keitti ja ilmajäähytteinen moottori ei ollu milläsäkkään. Kyllä se piikkimies oli ylpeä motskaristaan.
Joten voit uskoa millasia nauru kohtauksia tuommoinen tieto aiheuttaa. Kuten tämä myöskin. Lueppas seuraavalla kerralla myöskin vastaiskumoottorista. Se voi mullistaa maailmasi ja sen jälkeen et haluakkaan, kuin bemarin pappa farmarimotskareita. Ei vittuiluna mutta kumminkin :)
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
Viljo||
Paikkakunta:
Valkeakoski city
Liittynyt:
17.1.2006 13:54

ViestiKirjoittanut Viljo|| » 15.2.2007 22:27

willik kirjoitti:
Viljo|| kirjoitti:...Koska twini käy paljo sulavammin, niin se ei rasita niitä niin paljoa..

Ihan on kyllä totta, että älä rasita päätäsi liikaa. HD on tunnettu sulavasti käyvästä twinistä.


Tässä unohat sen, että harrikoissa on aina vähintää se 500cc per muki. ihaeriasia ku pienempi V-twini, jossa on 250cc. Jos oot ajanu v-twin piikkiä, niin ne kuullostaa iha mikroaaltouuneilta. Ja isompi pytty aina on raskaampi kaikille osille koneessa. on iha eri asia olla 1000cc pyörä yhellä pytyllä ku neljällä.
EPI<3 TSKM<3 .... .....<3
Blackfoot
Pyörä:
Suzuki RM-Z 250 -08
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
16.4.2003 17:04

ViestiKirjoittanut Blackfoot » 16.2.2007 18:51

Viljo|| kirjoitti:
willik kirjoitti:
Viljo|| kirjoitti:...Koska twini käy paljo sulavammin, niin se ei rasita niitä niin paljoa..

Ihan on kyllä totta, että älä rasita päätäsi liikaa. HD on tunnettu sulavasti käyvästä twinistä.


Tässä unohat sen, että harrikoissa on aina vähintää se 500cc per muki. ihaeriasia ku pienempi V-twini, jossa on 250cc. Jos oot ajanu v-twin piikkiä, niin ne kuullostaa iha mikroaaltouuneilta. Ja isompi pytty aina on raskaampi kaikille osille koneessa. on iha eri asia olla 1000cc pyörä yhellä pytyllä ku neljällä.


Eipä muuten ole ;)
Nks
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.9.2004 20:55

ViestiKirjoittanut Nks » 17.2.2007 14:18

Viljo|| kirjoitti:
willik kirjoitti:
Viljo|| kirjoitti:...Koska twini käy paljo sulavammin, niin se ei rasita niitä niin paljoa..

Ihan on kyllä totta, että älä rasita päätäsi liikaa. HD on tunnettu sulavasti käyvästä twinistä.


Tässä unohat sen, että harrikoissa on aina vähintää se 500cc per muki. ihaeriasia ku pienempi V-twini, jossa on 250cc. Jos oot ajanu v-twin piikkiä, niin ne kuullostaa iha mikroaaltouuneilta. Ja isompi pytty aina on raskaampi kaikille osille koneessa. on iha eri asia olla 1000cc pyörä yhellä pytyllä ku neljällä.


Ootko muuten ikinä tullut ajatelleeksi, että jossain piikisessä v-twinissä ne alakerran osien lujuus on suhteutettuna tehoille aika samaa luokkaa kun jossain tonnisessa v-twinissä. Ei todellakaan missään tonnisessa twinissä ole mitään piikin alakertaa, menis heti solmuun, vaan siellä on vahvistettu alakerta joka kestää vähintään yhtä hyvin kuin piikin alakerta piikin tehoa. Se alakerran vahvuus on suhteellista ja isommissa on vähän isompi bensankulutus, ku on järeempi alakerta ja tietysti pyttyjen koonki takia ;)
Iha jees, sillein ku kelaa...
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 18.2.2007 9:48

Viljo|| kirjoitti:
Tässä unohat sen, että harrikoissa on aina vähintää se 500cc per muki.

Ootko kuullut sarkasmista?
No mitäs jos se moottori onkin vertikaali twini? Miten se vaikuttaa, kun hd:ssa on kiertokanget samalla kampiakselin kaulalla? Ootko sitä ajatellu, että iskunpituudella on myöskin aikalailla vaikutusta?
Väännähän nyt noista asioista hieman juttua.

Ja ei, en todellakaan aja millään piikkisellä, vois vähempää kiinnostaa jonkun munattoman v2 piikin moottorin käynti.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
Viljo||
Paikkakunta:
Valkeakoski city
Liittynyt:
17.1.2006 13:54

ViestiKirjoittanut Viljo|| » 18.2.2007 13:47

jaa mä kun luulin että tommone angsti on päällä vaan jollai mopopojilla :D:D
EPI<3 TSKM<3 .... .....<3
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 18.2.2007 14:01

Öö, nyt meni vähän ohi tuo vaihteistohomma. Minkähän takia vaihteisto rasittus vähemmän 2-pyttysellä koneella kun ykspyttysellä, jos niissä on sama teho? Mun käsittääkseni ihan samanlailla ne akselit siellä pyörii. Ainoo mikä voi olla niin kampi saattaa ykspyttysellä rasittua enemmän kun vastaavan kokosella 2-pyttysellä, mutta sekin nyt riippuu paljolti siitä miten ne pytyt on sijotettu tossa jälkimmäisessä.
Näin se menee.
Paappis
Pyörä:
kx250f 2012
Paikkakunta:
OOBU
Liittynyt:
30.6.2004 17:43

ViestiKirjoittanut Paappis » 18.2.2007 14:38

Käyttö kokemuksia Aprilia SXV 550?
"If nothing is broken, it's OK" - Mat Rebeaud
Paappis@Vimeo
Nks
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.9.2004 20:55

ViestiKirjoittanut Nks » 18.2.2007 16:57

iikka88 kirjoitti:Öö, nyt meni vähän ohi tuo vaihteistohomma. Minkähän takia vaihteisto rasittus vähemmän 2-pyttysellä koneella kun ykspyttysellä, jos niissä on sama teho? Mun käsittääkseni ihan samanlailla ne akselit siellä pyörii. Ainoo mikä voi olla niin kampi saattaa ykspyttysellä rasittua enemmän kun vastaavan kokosella 2-pyttysellä, mutta sekin nyt riippuu paljolti siitä miten ne pytyt on sijotettu tossa jälkimmäisessä.


Sitä just hain takaa mun viestillä, että tehoihin se alakerran vahvuus on suhteutettu, ei pyttyjen määrään. Sä vaan osasit sanoo sen paremmin ;)
Iha jees, sillein ku kelaa...
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 18.2.2007 18:49

Viljo|| kirjoitti:jaa mä kun luulin että tommone angsti on päällä vaan jollai mopopojilla :D:D

Tuo on kyllä jo aika pahaa v*ttuilua.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
Saunamajor
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.12.2005 20:33

ViestiKirjoittanut Saunamajor » 18.2.2007 20:23

Ohhoh... ei tiedä itkeäkö vaika nauraa näitä juttuja.
Siis niin kuin tuolla todettiin. Uusi pyörä, vähän liikenteessä, vähän osia, eli siis ostakaa ja kokeilkaa. Ei se muuten selviä... kumminkin moottoripyörät vie rahat niin onko sillä sitten väliä onko se aprilia vai ktm? Myös se miten asioit liikkeessä vaikuttaa osien saantiin... olet mukava ja asiallinen myyjälle niin varmaan myyjäkin jaksaa yrittää silloin.
Sit tuo huoltoväli juttu... nähä o kisapeleihin pohjautuvia. Ei näit ol jokapäiväseen ajoon tarkotettu. Jos ostat kisapelin, opettele perus huollot ja korjaukset, osta/hommaa talli... säästät paljon.
Vaihdelaatikko on varmaankin osattu suunnitella kestämään, sillä onhan aprilialla kokemusta kadulta monen vuoden takaa ja ehkä heillä on muutenkin ollut joku enduro/s-moto kuljettaja kehittämässä pyörää.
Ihme selittelyä taas... Maalais järkeäkin saa käyttää!

Ja kyllä. Mikäli minulla olisi rahaa niin ostaisin välittömästi rxv450 mettä poluille ja kokeilisin miten se toimii.
Kyllä mies kivun kestää, muttei häpeää...
Viljo||
Paikkakunta:
Valkeakoski city
Liittynyt:
17.1.2006 13:54

ViestiKirjoittanut Viljo|| » 19.2.2007 2:13

willik kirjoitti:
Viljo|| kirjoitti:jaa mä kun luulin että tommone angsti on päällä vaan jollai mopopojilla :D:D

Tuo on kyllä jo aika pahaa v*ttuilua.

TOTTA :D
EPI<3 TSKM<3 .... .....<3