Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

CaSMo
Liittynyt:
7.9.2006 18:53

ViestiKirjoittanut CaSMo » 24.12.2006 1:01

McRatti kirjoitti:Noista tehoista sen verran että yllättyisitte jos tietäisitte mitä esim tän vuoden voittaja pyörässä oli. ja ihan penkitettyä tehoa eikä mitään mutua. Ihan reilusti, enempää en rupee täällä siitä huutelemaan. Motossahan tehosta o nimenomaan apua jos osaa pyörää viedä asvaltilla, eritoten mutkissa.



Trollilta vaikuttaa ja menny jotenkin offiks tää
Viiksi Urpo
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
20.8.2005 16:39

ViestiKirjoittanut Viiksi Urpo » 24.12.2006 18:02

http://www.motokonig.fi/fio/Uutiset/bikelehti-testi.pdf

Tuoltahan sen tehon näkee.
_____________________________
Ben^
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
20.5.2004 14:26

ViestiKirjoittanut Ben^ » 24.12.2006 19:33

Toi bike testin mittaus on tehty täysin vakioon pyörään. Säätämällä tosta saa aika paljon enempi. Juttelin viime MP näyttelyssä husabergin tallissa työskentelevän äijän kanssa ja se sano että ne on tosta penkittäny takapyörältä lähes 70hp (pelkästään säädetty). Haukku myös niitä jotka vaihtaa tommoseen jonku kalliin putkiston ku se kehus husabergin vakioputkiston taivaisiin. Sano myös senverran kestävyydestä että olivat kauden jälkeen avanneet koneen ja kaikki oli vielä ihan priima kunnossa.
Saimon
Pyörä:
CRF 250R -06
Paikkakunta:
Oulu/Sodankylä
Liittynyt:
11.3.2002 22:07

ViestiKirjoittanut Saimon » 25.12.2006 1:45

Yks kysymys. Miksi ne tehtaalla pistäis semmoset säädöt jotka pudottaa huipputehoa n. 10 hepalla?
Nks
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.9.2004 20:55

ViestiKirjoittanut Nks » 25.12.2006 1:46

Saimon kirjoitti:Yks kysymys. Miksi ne tehtaalla pistäis semmoset säädöt jotka pudottaa huipputehoa n. 10 hepalla?


päästöt, melu, etc etc...
Iha jees, sillein ku kelaa...
Kotard
Liittynyt:
3.5.2004 19:35

ViestiKirjoittanut Kotard » 25.12.2006 1:49

Saimon kirjoitti:Yks kysymys. Miksi ne tehtaalla pistäis semmoset säädöt jotka pudottaa huipputehoa n. 10 hepalla?


kestävyys ;)
Fleshgear
Pyörä:
Rm & Exc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
25.11.2003 13:41

ViestiKirjoittanut Fleshgear » 25.12.2006 2:02

Säädöillä o mitään tekemistä sen heikkenemisen kanssa, paremmin se kestää jos ne on kohdallaan. Tietysti liian laihalla se enemmän huipputehoa, mutta ei se silloin ole kohdallaan.
Juuei siisjoo.
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 25.12.2006 5:06

...
Viimeksi muokannut isoEGO päivämäärä 25.12.2006 12:33, muokattu yhteensä 2 kertaa
jupe_e
Liittynyt:
7.12.2004 18:34

ViestiKirjoittanut jupe_e » 25.12.2006 11:38

penkittäny takapyörältä lähes 70hp (pelkästään säädetty)

Jotain rajaa tuohon paskan jauhamiseen. Ethän sä nyt voi itekkään uskoo tollasta. Reilu 70 hp tais olla Villen pyörässä ja oli kuule tehty muutakin kuin säädetty. Ja sen vakioputken kanssa ei oo toivoakaan 70 hp:stä...
Saimon
Pyörä:
CRF 250R -06
Paikkakunta:
Oulu/Sodankylä
Liittynyt:
11.3.2002 22:07

ViestiKirjoittanut Saimon » 25.12.2006 13:20

Nks kirjoitti:
Saimon kirjoitti:Yks kysymys. Miksi ne tehtaalla pistäis semmoset säädöt jotka pudottaa huipputehoa n. 10 hepalla?


päästöt, melu, etc etc...


No ne päästöt ja meluhaitat lähtee siinä ku pyörä kuristetaan johonki 12kW, katsastuksen takia. Ei varmaan ykskään supermoto/enduro menis päästörajoista läpi täysillä tehoilla.
Ben^
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
20.5.2004 14:26

ViestiKirjoittanut Ben^ » 25.12.2006 22:50

jupe_e kirjoitti:
penkittäny takapyörältä lähes 70hp (pelkästään säädetty)

Jotain rajaa tuohon paskan jauhamiseen. Ethän sä nyt voi itekkään uskoo tollasta. Reilu 70 hp tais olla Villen pyörässä ja oli kuule tehty muutakin kuin säädetty. Ja sen vakioputken kanssa ei oo toivoakaan 70 hp:stä...
Miks en uskois? Onhan munki pyörästä penkitetty 56 takarenkaalta. Tossa husassa on sentään noita kuutioita aika paljon enemmän. Kyllä se teho menee tonne 65 ja 70 väliin. Voi tietty olla että se äijä pikkasen kaunisteli mut ei ne tehot ainakaan paljon tosta jää.
jupe_e
Liittynyt:
7.12.2004 18:34

ViestiKirjoittanut jupe_e » 26.12.2006 14:17

Kansityöt, sähköt ja putkisto tuotti n.72 hp. Koita nyt uskoa, että säätämällä siihen ei ilmesty tyhjästä 10 heppaa.
evo^
Paikkakunta:
Åbo
Liittynyt:
3.6.2004 10:54

ViestiKirjoittanut evo^ » 26.12.2006 19:42

kyllä siitä nyt perkele sen 65 hevosta saa ainakin. ei noi kansityöt ja putkistot sitä kaikkia kymmentä heppaa tuo. mun husseen saatiin putkiston vaihdolla se 2hv ja kyllä noi kannetkin on noihin kisapeleihin aika hyvin viilattu jo valmiiks.
lähde sinä ensin, niin minä odotan sitten perillä.
supermoto650
Liittynyt:
4.1.2007 13:06
Fs 650e kulkee, kestää, pärisee, paukkuu, keulii ja sutii.

ViestiKirjoittanut supermoto650 » 4.1.2007 13:31

Olen ajanut -06 fs650e Husalla viime kesän ja vähän nyt vielä sulilla keleillä. Kilometrejä on kertynyt vajaa 4000km ja öljyt ja suodattimen olen vaihtanut noin 500 kilometrin välein. Ei ole ollut mitään huolta ja toimii edelleen. Penkitin 500km kohdalla takarenkaalta 64hv ja vääntöä vajaa 70Nm. Nyt mulla on SR-Racingin tuplaputkisto ja uskallan väittää että nyt penkistä tulee irtoamaan yli 70hv ja vääntöjäkin yli 70Nm. Jauhiaisella oli koneteho jotakuinkin 80hv ja vääntö 77Nm.
Hinta pyörällä 12980¤, pukistolla 1300¤ ja koska iskari piti vaihtaa "ylimääräisen" putken takia lisäsäiliön ollessa väärässä kohdassa, niin iskari käytettynä vähän yli 500¤.
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 4.1.2007 13:49

Missä penkitetty?