Sivu 3, 12:sta

ViestiLähetetty: 2.8.2006 0:06
Kirjoittanut isoEGO
Saimon kirjoitti:Osta 450 KTM exc, Yamaha WR tai Husqvarna TE. Niihin sitte laitat supermoto vanteet alle. Nuissa on papereissa jotain alle 15kW, koska tulee päästöraja vastaan.


noista jos pitäs itelle valkata, niin ehdottomasti kotari tai husse.
kotarissa on vielä teräsventtiilit ja ruuvisäätö = säädön tarve olematon ja jos joskus tarttee säätää, niin helkkarin nopeesti ja helposti käy.
hussessa ja yamahassa titaaniventtiilit ja palasäätö. yamahassa säätö on aika tuskaa (nokkien irroitus), kun taas hussessa pitäs onnistua nokkia irroittamatta. eihän noita välyksiäkään kauheen useesti tarvii säädellä, mutta sitten kun tarvii, niin onhan se mukavaa jos se onnistuu helposti ja nopeasti. lisäksi titaaniventtiilit menee pilalle hyvin nopeasti, jos pääsee likaa menemään ilmanputsarista sisälle.

noista tehoista: tosiaan nuo kisaenskat on yleensä jossain 12kw tms. papereissa, just noiden päästö- ja melunormien takia. noita tehoja ruvetaan taatusti vielä seuraamaan, kun tuli nuo uudet tehopainosuhteeseen perustuvat vakuutuksetkin käyttöön...

korjatkoon joku jos muísti teki kepposet ja tuli väärää infoa.

ViestiLähetetty: 2.8.2006 13:59
Kirjoittanut lettukeisari:
Hmmm. Mitä tarkoittaa venttiilien säätöö? Anteeksi typerä kysymys mutta olen haiseva 2-t pelle.

ViestiLähetetty: 2.8.2006 14:45
Kirjoittanut Entropia
venttiileihinkin tulee välystä. sitä pitää kiristää..Vähän sama kuin ketjujen kiristys.

ViestiLähetetty: 2.8.2006 16:08
Kirjoittanut Issor
En kyllä viittis ajella pikku a:n kortilla jotain 12kw :P jos niissä tosiaan on niin vähä vai lukeeko se vaan papereissa? ;)

ViestiLähetetty: 2.8.2006 16:12
Kirjoittanut 1080
kurvailija kirjoitti:En kyllä viittis ajella pikku a:n kortilla jotain 12kw :P jos niissä tosiaan on niin vähä vai lukeeko se vaan papereissa? ;)

Arvaa :D

ViestiLähetetty: 2.8.2006 16:17
Kirjoittanut Issor
Ei xD olinko oikeassa? :D Saako muuten kuristettua gas gas 450cc 25kw, koska olen nähnyt 18v ajavan sellasella tai sitte se ajaa vaan ilman korttia ;)

ViestiLähetetty: 2.8.2006 21:56
Kirjoittanut isoEGO
1080 kirjoitti:
kurvailija kirjoitti:En kyllä viittis ajella pikku a:n kortilla jotain 12kw :P jos niissä tosiaan on niin vähä vai lukeeko se vaan papereissa? ;)

Arvaa :D


itseasiassa niissä on sen verran, ennen kuin ne kuristukset poistetaan. näin ainakin yamahan kohdalla ja ktm:n kohdalla myös. varmaan tosin liikkeessä poistetaan ne kuristukset ennen pyörän luovutusta, jos vaan pyytää...

ViestiLähetetty: 2.8.2006 22:59
Kirjoittanut KaljaKeisari
isoEGO kirjoitti:
1080 kirjoitti:
kurvailija kirjoitti:En kyllä viittis ajella pikku a:n kortilla jotain 12kw :P jos niissä tosiaan on niin vähä vai lukeeko se vaan papereissa? ;)

Arvaa :D


itseasiassa niissä on sen verran, ennen kuin ne kuristukset poistetaan. näin ainakin yamahan kohdalla ja ktm:n kohdalla myös. varmaan tosin liikkeessä poistetaan ne kuristukset ennen pyörän luovutusta, jos vaan pyytää...

Oman pyörän kun ostin liikkeestä niin sanoivat että heidän on oikeastaan pakko laittaa kuriosat kiinni oli pyörä sitten käytetty tai uusi. Näin sanoivat siis racingbike:ssa.

Eli käsitin asian niin että eivät laita pyörää täystehoiseksi vaikka ostaja niin haluaisi. Myyvät pyörät papereiden tehon mukaisina.

ViestiLähetetty: 4.8.2006 22:01
Kirjoittanut Saimon
Mulla on just 450 KTM exc. Sain reilu viikko sitte kotiin sen. Motot pitäs ens kesäksi ostaa. 12kW papereissa todellisuudessa varmaan aika lähelle 50hp. Vai? Pikku a:lla ajelen menemään. Aivan huippu peli. Ostin käytettynä niin kurit oli valmiiksi pois. Huoltoja en oo vielä päässy tekemää. Tosin seuraavaksi tulee isomman huollon vuoro jolloin tarkistetaan vähän enemmän kuin venttiilit ja ketjut. :D

Osta exc ja siihen motot. Sit jos tuntuu et tarvis lisää tehoa niin tuohonhan saa sitte yli kuussatasta pyttyä ja muuta mukavaa. :D

ViestiLähetetty: 5.8.2006 0:32
Kirjoittanut Issor
Saimon kirjoitti:Mulla on just 450 KTM exc. Sain reilu viikko sitte kotiin sen. Motot pitäs ens kesäksi ostaa. 12kW papereissa todellisuudessa varmaan aika lähelle 50hp. Vai? Pikku a:lla ajelen menemään. Aivan huippu peli. Ostin käytettynä niin kurit oli valmiiksi pois. Huoltoja en oo vielä päässy tekemää. Tosin seuraavaksi tulee isomman huollon vuoro jolloin tarkistetaan vähän enemmän kuin venttiilit ja ketjut. :D

Osta exc ja siihen motot. Sit jos tuntuu et tarvis lisää tehoa niin tuohonhan saa sitte yli kuussatasta pyttyä ja muuta mukavaa. :D


Sillä lailla ;) Ajattelin kans et vois ajella "täysteho" pyörää pikku a:lla ku on siinä kai aika pieni kiinnijämisriskikin.. :D Saako udella että paljonko maksoit? ;)

ViestiLähetetty: 5.8.2006 6:02
Kirjoittanut isoEGO
Saimon kirjoitti:
Osta exc ja siihen motot. Sit jos tuntuu et tarvis lisää tehoa niin tuohonhan saa sitte yli kuussatasta pyttyä ja muuta mukavaa. :D


EXC on vaan vähän vähemmän käytännöllinen, jos ei oo tallia missä sitä säilyttää ja hyvää paikkaa missä tehdä huollot...

ViestiLähetetty: 5.8.2006 16:13
Kirjoittanut leppape1
eipä tuo talli ole pakollinen,huollot voi tehdä hyvällä ilmalla ulkona ja kilvetöntä pyörää voi säilyttää kuljetus kalustossa ja kilvellinen ketjulla kiinni parkkipaikan tolppaan..(paitsi jos asuu jakomäessä!)

ViestiLähetetty: 5.8.2006 16:31
Kirjoittanut isoEGO
leppape1 kirjoitti:eipä tuo talli ole pakollinen,huollot voi tehdä hyvällä ilmalla ulkona ja kilvetöntä pyörää voi säilyttää kuljetus kalustossa ja kilvellinen ketjulla kiinni parkkipaikan tolppaan..(paitsi jos asuu jakomäessä!)


en oo väittänykkään, että se pakollinen ois, mutta en kyllä ainakaan ite jaksas missään kerrostalon pihalla käydä öljyjä vaihtamaan tai venttilivälyksiä säätämään, noin tiuhoilla huoltoväleillä.

lisäksi on aika vittumaista, kun sen mopon saa käyntiin kuka vaan, nappia painamalla. ei ole lukittavaa tankinkorkkia, ohjauslukko mallia olematon... saahan nuokin puutteet korjattua, mutta ei se mun mielestä edelleenkään ole ihan yhtä käytännöllinen kuin joku katumaisempi supermoto (LC4,SM610...)

ViestiLähetetty: 5.8.2006 18:10
Kirjoittanut Saimon
Topicin tekijä puhui 450 supermotoista. Kaikki tuon kokoiset ovat kisakoneella, joita täytyy huoltaa tiheään. Sehän on vaan niin, ettei käytännöllisyys ja hauskuus kulje käsikädessä. Jommasta kummasta pitää luistaa.

Itellä on suunnittelu vaiheessa semmonen kytkin jonnekki piiloon jolla saa virrat pois. Varkauttahan se ei estä, mutta mielijohteiset ajohalut karistaa. Sit kettingillä kiinni tai laittaa vaikka hälyttävän levujarrulukon.

ViestiLähetetty: 5.8.2006 19:12
Kirjoittanut leppape1
kaksi kertaa on pyörä pöllitty(molemmat pyörät löytyi) ja muutama kerta yritetty!hälyttävä jarrulevylukko on hyvä ja paksuinta ketjua mitä rautakaupasta löytyy ja siihen abloyn isoin lukko(PL350)ja varkaus vakuutus,näillä eväillä pärjää kohtuullisesti,tankin korkille ei voi oikein mitään tehdä,mutta yleensä varkaat haluaa vaan ajella pyörällä..