450cc~ supermotot?

isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 2.8.2006 0:06

Saimon kirjoitti:Osta 450 KTM exc, Yamaha WR tai Husqvarna TE. Niihin sitte laitat supermoto vanteet alle. Nuissa on papereissa jotain alle 15kW, koska tulee päästöraja vastaan.


noista jos pitäs itelle valkata, niin ehdottomasti kotari tai husse.
kotarissa on vielä teräsventtiilit ja ruuvisäätö = säädön tarve olematon ja jos joskus tarttee säätää, niin helkkarin nopeesti ja helposti käy.
hussessa ja yamahassa titaaniventtiilit ja palasäätö. yamahassa säätö on aika tuskaa (nokkien irroitus), kun taas hussessa pitäs onnistua nokkia irroittamatta. eihän noita välyksiäkään kauheen useesti tarvii säädellä, mutta sitten kun tarvii, niin onhan se mukavaa jos se onnistuu helposti ja nopeasti. lisäksi titaaniventtiilit menee pilalle hyvin nopeasti, jos pääsee likaa menemään ilmanputsarista sisälle.

noista tehoista: tosiaan nuo kisaenskat on yleensä jossain 12kw tms. papereissa, just noiden päästö- ja melunormien takia. noita tehoja ruvetaan taatusti vielä seuraamaan, kun tuli nuo uudet tehopainosuhteeseen perustuvat vakuutuksetkin käyttöön...

korjatkoon joku jos muísti teki kepposet ja tuli väärää infoa.
lettukeisari:
Paikkakunta:
lieto
Liittynyt:
8.8.2005 4:24

ViestiKirjoittanut lettukeisari: » 2.8.2006 13:59

Hmmm. Mitä tarkoittaa venttiilien säätöö? Anteeksi typerä kysymys mutta olen haiseva 2-t pelle.
Omamies

"Joo yllättävää, että lettunaama sano ton, sä oot sairas ja outo mies."
Entropia
Pyörä:
Toivottavasti '10 kesäks...
Paikkakunta:
Theft City
Liittynyt:
11.9.2004 11:55

ViestiKirjoittanut Entropia » 2.8.2006 14:45

venttiileihinkin tulee välystä. sitä pitää kiristää..Vähän sama kuin ketjujen kiristys.
I Don't Play Icehockey. I Ride Motorcycles, You Pussies!
www.haje.fi - Valokuvia
Issor
Pyörä:
R6R
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
4.3.2005 17:34

ViestiKirjoittanut Issor » 2.8.2006 16:08

En kyllä viittis ajella pikku a:n kortilla jotain 12kw :P jos niissä tosiaan on niin vähä vai lukeeko se vaan papereissa? ;)
1080
Liittynyt:
1.8.2004 18:51

ViestiKirjoittanut 1080 » 2.8.2006 16:12

kurvailija kirjoitti:En kyllä viittis ajella pikku a:n kortilla jotain 12kw :P jos niissä tosiaan on niin vähä vai lukeeko se vaan papereissa? ;)

Arvaa :D
Issor
Pyörä:
R6R
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
4.3.2005 17:34

ViestiKirjoittanut Issor » 2.8.2006 16:17

Ei xD olinko oikeassa? :D Saako muuten kuristettua gas gas 450cc 25kw, koska olen nähnyt 18v ajavan sellasella tai sitte se ajaa vaan ilman korttia ;)
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 2.8.2006 21:56

1080 kirjoitti:
kurvailija kirjoitti:En kyllä viittis ajella pikku a:n kortilla jotain 12kw :P jos niissä tosiaan on niin vähä vai lukeeko se vaan papereissa? ;)

Arvaa :D


itseasiassa niissä on sen verran, ennen kuin ne kuristukset poistetaan. näin ainakin yamahan kohdalla ja ktm:n kohdalla myös. varmaan tosin liikkeessä poistetaan ne kuristukset ennen pyörän luovutusta, jos vaan pyytää...
KaljaKeisari
Liittynyt:
16.12.2004 18:06

ViestiKirjoittanut KaljaKeisari » 2.8.2006 22:59

isoEGO kirjoitti:
1080 kirjoitti:
kurvailija kirjoitti:En kyllä viittis ajella pikku a:n kortilla jotain 12kw :P jos niissä tosiaan on niin vähä vai lukeeko se vaan papereissa? ;)

Arvaa :D


itseasiassa niissä on sen verran, ennen kuin ne kuristukset poistetaan. näin ainakin yamahan kohdalla ja ktm:n kohdalla myös. varmaan tosin liikkeessä poistetaan ne kuristukset ennen pyörän luovutusta, jos vaan pyytää...

Oman pyörän kun ostin liikkeestä niin sanoivat että heidän on oikeastaan pakko laittaa kuriosat kiinni oli pyörä sitten käytetty tai uusi. Näin sanoivat siis racingbike:ssa.

Eli käsitin asian niin että eivät laita pyörää täystehoiseksi vaikka ostaja niin haluaisi. Myyvät pyörät papereiden tehon mukaisina.
Saimon
Pyörä:
CRF 250R -06
Paikkakunta:
Oulu/Sodankylä
Liittynyt:
11.3.2002 22:07

ViestiKirjoittanut Saimon » 4.8.2006 22:01

Mulla on just 450 KTM exc. Sain reilu viikko sitte kotiin sen. Motot pitäs ens kesäksi ostaa. 12kW papereissa todellisuudessa varmaan aika lähelle 50hp. Vai? Pikku a:lla ajelen menemään. Aivan huippu peli. Ostin käytettynä niin kurit oli valmiiksi pois. Huoltoja en oo vielä päässy tekemää. Tosin seuraavaksi tulee isomman huollon vuoro jolloin tarkistetaan vähän enemmän kuin venttiilit ja ketjut. :D

Osta exc ja siihen motot. Sit jos tuntuu et tarvis lisää tehoa niin tuohonhan saa sitte yli kuussatasta pyttyä ja muuta mukavaa. :D
Issor
Pyörä:
R6R
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
4.3.2005 17:34

ViestiKirjoittanut Issor » 5.8.2006 0:32

Saimon kirjoitti:Mulla on just 450 KTM exc. Sain reilu viikko sitte kotiin sen. Motot pitäs ens kesäksi ostaa. 12kW papereissa todellisuudessa varmaan aika lähelle 50hp. Vai? Pikku a:lla ajelen menemään. Aivan huippu peli. Ostin käytettynä niin kurit oli valmiiksi pois. Huoltoja en oo vielä päässy tekemää. Tosin seuraavaksi tulee isomman huollon vuoro jolloin tarkistetaan vähän enemmän kuin venttiilit ja ketjut. :D

Osta exc ja siihen motot. Sit jos tuntuu et tarvis lisää tehoa niin tuohonhan saa sitte yli kuussatasta pyttyä ja muuta mukavaa. :D


Sillä lailla ;) Ajattelin kans et vois ajella "täysteho" pyörää pikku a:lla ku on siinä kai aika pieni kiinnijämisriskikin.. :D Saako udella että paljonko maksoit? ;)
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 5.8.2006 6:02

Saimon kirjoitti:
Osta exc ja siihen motot. Sit jos tuntuu et tarvis lisää tehoa niin tuohonhan saa sitte yli kuussatasta pyttyä ja muuta mukavaa. :D


EXC on vaan vähän vähemmän käytännöllinen, jos ei oo tallia missä sitä säilyttää ja hyvää paikkaa missä tehdä huollot...
leppape1
Pyörä:
KX450F -14,YZ250 -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2004 13:04

ViestiKirjoittanut leppape1 » 5.8.2006 16:13

eipä tuo talli ole pakollinen,huollot voi tehdä hyvällä ilmalla ulkona ja kilvetöntä pyörää voi säilyttää kuljetus kalustossa ja kilvellinen ketjulla kiinni parkkipaikan tolppaan..(paitsi jos asuu jakomäessä!)
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 5.8.2006 16:31

leppape1 kirjoitti:eipä tuo talli ole pakollinen,huollot voi tehdä hyvällä ilmalla ulkona ja kilvetöntä pyörää voi säilyttää kuljetus kalustossa ja kilvellinen ketjulla kiinni parkkipaikan tolppaan..(paitsi jos asuu jakomäessä!)


en oo väittänykkään, että se pakollinen ois, mutta en kyllä ainakaan ite jaksas missään kerrostalon pihalla käydä öljyjä vaihtamaan tai venttilivälyksiä säätämään, noin tiuhoilla huoltoväleillä.

lisäksi on aika vittumaista, kun sen mopon saa käyntiin kuka vaan, nappia painamalla. ei ole lukittavaa tankinkorkkia, ohjauslukko mallia olematon... saahan nuokin puutteet korjattua, mutta ei se mun mielestä edelleenkään ole ihan yhtä käytännöllinen kuin joku katumaisempi supermoto (LC4,SM610...)
Saimon
Pyörä:
CRF 250R -06
Paikkakunta:
Oulu/Sodankylä
Liittynyt:
11.3.2002 22:07

ViestiKirjoittanut Saimon » 5.8.2006 18:10

Topicin tekijä puhui 450 supermotoista. Kaikki tuon kokoiset ovat kisakoneella, joita täytyy huoltaa tiheään. Sehän on vaan niin, ettei käytännöllisyys ja hauskuus kulje käsikädessä. Jommasta kummasta pitää luistaa.

Itellä on suunnittelu vaiheessa semmonen kytkin jonnekki piiloon jolla saa virrat pois. Varkauttahan se ei estä, mutta mielijohteiset ajohalut karistaa. Sit kettingillä kiinni tai laittaa vaikka hälyttävän levujarrulukon.
leppape1
Pyörä:
KX450F -14,YZ250 -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2004 13:04

ViestiKirjoittanut leppape1 » 5.8.2006 19:12

kaksi kertaa on pyörä pöllitty(molemmat pyörät löytyi) ja muutama kerta yritetty!hälyttävä jarrulevylukko on hyvä ja paksuinta ketjua mitä rautakaupasta löytyy ja siihen abloyn isoin lukko(PL350)ja varkaus vakuutus,näillä eväillä pärjää kohtuullisesti,tankin korkille ei voi oikein mitään tehdä,mutta yleensä varkaat haluaa vaan ajella pyörällä..