Man-saaren ajot 2013

htoivari
Liittynyt:
7.4.2013 7:51
Man-saaren ajot 2013

ViestiKirjoittanut htoivari » 7.4.2013 8:03

Moro kaikille.

Onko ketään lähdössä Man-saaren ajoihin tänä vuonna? Tai onko ketään ollut aiemmin?

Me ehditiin edesmenneen faijani kanssa käydä peräti neljä kertaa, vuosina 2008-2011. Hienoja reissuja on ollut kaikki ja saari tullut tosi tutuksi tässä vuosien varrella. Faija oli moottoriurheilumiehiä loppuun asti ja hautaankin sai palan Man-saarta mukanaan. Ensimmäisenä vuonna kun oltiin paikalla ja ihailtiin paikallisten muurarien liuskekivi-aitaa, otin tukea siitä ja yks kivi irtosi siitä käteen. Laitoin taskuun ja se kulki sitten myöhemmin repun sivutaskussa läpi kaikki reissut mitä käytiin. Kun oltiin menossa katsomaan faijaa sairaalan kappeliin lohkaisin kiven kahtia ja laitoin toisen puoliskon faijan kuolinpuvun taskuun. Vannotin muijaa ja systeriä että toinen puolisko tulee sitten mun taskuun. Toiseksi kodiksi jopa kutsuttiin joskus herkässä mielentilassa sitä saarta faijan kanssa.

Tänä vuonna olen kasaamassa uutta porukkaa taas saarelle, Guy Martinin voittoa tässä odotellaan. Telttamajotuksella mennään taas, tämäkin jo perinne. Ekan kerran kun mentiin ja koitin netistä katsoa hotelleja ei mitään järkevää löytynyt niin otettiin pelkät lennot ja reput ja teltta mukaan. Ja hauskaa on ollut joka kerta.

Vinkkejä, näkökulmia ja kysymyksiä haetaan, saa heittää?
peekoo100
Liittynyt:
5.5.2013 20:48
Re: Man-saaren ajot 2013

ViestiKirjoittanut peekoo100 » 5.5.2013 20:58

Moi

Olisi mukava kuulla enemmänkin kokemuksia eli oletteko olleet sen koko 2 viikkoa maisemissa vai miten kannattaa ajoittaa paikallaolo. Missä olette telttailleet, missä on parhaimmat paikat katsella ym. Itse ajattelin "korkata" Mansaaren 2014.
tiikkainen
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
4.3.2013 10:17
Re: Man-saaren ajot 2013

ViestiKirjoittanut tiikkainen » 31.5.2013 21:14

Maanantaina lähtö Man-saarelle. Lento Manchesteriin ja sieltä jatkolento Saarelle. Tavaraa mukana hyvin niukanlaisesti, elikkä siis viikonlopuksi mökillekin on joskus tullut kannettua enemmän roipetta mukana. Kamerat ja välineet on mege, tännekin tulossa kuvarapoa reissusta ja skaboista.

Onko näiltä foorumeilta ketään kisoissa tänä vuonna? Kaljalle Douglasiin tiistaina?
htoivari
Liittynyt:
7.4.2013 7:51
Re: Man-saaren ajot 2013

ViestiKirjoittanut htoivari » 1.6.2013 15:39

Sori hidas vastaus peekoo100.

Ekana vuonna oltiin harjoitusviikon keskiviikosta kisaviikon keskiviikkoon. Ehkä vähän turha mennä niin aikaisin, toisaalta oli eka kerta saarella niin ehti hyvin tutustua paikkoihin ennen lauantain kisoja.

Kahta viikkoa ei ainakaan mun selkä kestä olla teltassa, sanoisin että kannattaa olla joku 5-7 yötä. Siinä näkee ihan tarpeeksi.

-09 ainakin mentiin vasta kisaviikolla paikalle ja oltiin muistaakseni tiistaista sunnuntaihin. Tuona vuonna lauantaina ajettiin piikkien ja kakspuolikkaiden lähdöt Casteltownin kulmilla, ainoa vuosi kun pienemmät luokat oli TT:n yhteydessä sen jälkeen kun putosi ohjelmasta isolla radalla.

Leirialuetta on vaihdeltu, ei niitä ikinä jaksettu tai muistettu varailla. Ekat kaksi vuotta oltiin St Georgesissa: http://www.stgeorgesafc.co.uk/ttcamping.htm ja täytyy mainostaa että on hyvä paikka. Radan pääsuora menee leirialueen vierestä ja Grand Standille pääsee kävelemällä nurtsin poikki missä helikopterit lepää kisojen välillä. Siitä on myös kauppaan ja bensikselle lyhyt matka, leirialueen aidassa on kulkureitti mistä pääsee liukastelemaan jyrkän metsäisen mäen poikki rivari-alueelle, siitä läpi ja on melkein marketin pihassa. Leirialueella on pubi josta saa aamupalaa ja ainakin parina vuonna kisojen aikaan pitäjät on myyneet ruokaa pubin vieressä teltasta.

Toinen hyvä paikka on Quarterbridgen leirialue. Quarterbridgestä on pidempi matka kauppaan mutta pubi ja hampurilais-koju löytyy alueelta ja Quarterbridgen pubi on heti radan toisella puolella. QB:n leirialueelta pääsee kävelemään rataa myötäpäivään, siinä on semmoinen ylämäki ja polku mistä pääsee Braddan Bridgen kurviin, hieno katselupaikka ja ilmainen. QB:stä ei ole muuten radan ylitystä, mutta jotkut hurjimmat kuulemma menee tunnelista ali kun tie on suljettu. En ole kokeillut mutta kai se on mahdollista, kivelät kivelle ja toivoo ettei kastu.. McDonalds ja huoltsikka on muuten Quarterbridgen pubista vähän Douglasiin päin.

Viimeisin vuosi oltiin St Johnsin kulmilla. En suosittele jos ei ole autoa, katselupaikat aika nihkeitä ja Tynwaldin kylä aivan kuollut. Ihan mielenkiintoinen kokemus mutta kisat jäi vähän etäisiksi.

Melkein suosittelisin että menee siinä harjoitusviikon lopussa, perjantaina vaikka perille niin ehtii illalla katsoa harjotukset. Lauantaina ekat kisat ja sitten Mad Sunday, Onchanin stadionilla on yleensä Purple Helmets-ryhmän The Big One. Tubesta löytyy Helmetsien pätkiä. Aivan helvetin hauskaa katsottavaa. Yhteensä kannattaa olla se joku viikon tai vähän vajaa, sen mukaan miten paikat kestää teltassa oloa.

Katselupaikkoja löytyy pitkin rataa, mutta jos on jossain Grandstandin lähellä niin kannattaa kävellä rataa vastakarvaan, Governor´s Bridgestä ylöspäin. Myös Ramseyn kaupungissa radan pohjoispäädyssä on ihan hyviä katselupaikkoja mutta kun tiet on suljettu niin sieltä ei pääse pois kuin Electric Railwayllä mikä kiemurtelee saaren itärantaa n. puolitoista tuntia Douglasiin.

Tässä nyt jotain speksejä, toivottavasti tänä vuonna viisastuu lisää.
ktmnetti
Liittynyt:
9.6.2013 10:36
Re: Man-saaren ajot 2013

ViestiKirjoittanut ktmnetti » 9.6.2013 10:57

Kävin katsomassa ajoja 2010, matkan tein moottoropyörällä.
Olin paikalla anoastaan viisi päivää, joka oli minun mielestäni aivan liian lyhytt aika.
Olin hotellimajoituksessa enkä muuta majoitusta suosittele, saaren ilmasto voi olla hyvinkin sateinen.
Seuraavan reissun kun teen menen paikalle p-autolla, mopo kyytiin ja hotellimajoitus.
Paikalla olen sen koko kaksi viikkoa, hotelli/huone jostain kisareitin varrelta. Joku pubin yläkertahuone parvekkeella olisi kova juttu.
Mopo ilman muuta mukaan, koska silloin pääsee ajamaan myös itse kisareittiäkin.
Mountain coursea saa vetää sitten miljoonaa kun keilat loppuvat. SAIRASTA!!!!!!
Siis, Man Saaren kisoja kannattaa mennä katsomaan ja ottaa kaiken mitä sieltä saa.
310752
Liittynyt:
5.6.2013 16:15
Re: Man-saaren ajot 2013

ViestiKirjoittanut 310752 » 23.9.2013 20:58

Moi kaikille.Minäkin olen suunnitellut lähteä katsomaan Man-saaren kisoja v.2014.Nyt täytyisi saada jossain vaiheessa porukka kasaan että voisi alkaa suunnittelemaan matkaa.Jos saisi jonkun mukaan joka on käynyt siellä aikaisemmin niin helpottaisi vähän.Ikää alkaa olla jo sen verran että telttamajoitus ei taida oikein sopia ja pääseekö Man-saarelle ylipäätään vaikka jollain lomalennolla.
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Man-saaren ajot 2013

ViestiKirjoittanut Jarez » 20.1.2015 22:31

2015 tapahtumaan kukaan menossa?
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762