Moottoripyörä valkokilpiseksi?

-JeSu-
Liittynyt:
24.8.2006 18:51
Re: Moottoripyörä valkokilpiseksi?

ViestiKirjoittanut -JeSu- » 14.4.2014 0:18

Tuli hankittua -07 200 EXC, johon löytyy tullin paperit ja luovari minun ja edellisen omistajan väliltä. Tarvitseeko kilvitystä varten katkeamattoman luovutushistorian, vai riittääkö tuo minun ja edellisen omistajan välinen luovari?

Ilmeisesti tarvitsen myös coc-todistuksen, olen käsittänyt että sen saa tilattua esimerkiksi KTM-nordicilta. Tarvitsenko muita papereita? Pyörässä pitää ilmeisesti olla liikennevakuutus ennen rekisteröintikatsastusta?
lukiohomo
Pyörä:
FZ6
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
16.6.2009 13:49
Re: Moottoripyörä valkokilpiseksi?

ViestiKirjoittanut lukiohomo » 22.4.2014 22:19

Itse muutin juuri kotarin - 09 450 EXC:n punakilpisestä kilvelliseksi ilman mitään mutinoita. Taitaa olla katsastusmiehessä vika :s Tuskin on husassa poikkeusta kotariin verrattuna
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/kt ... g/id35603/ OSTAKAA!!!!
lukiohomo
Pyörä:
FZ6
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
16.6.2009 13:49
Re: Moottoripyörä valkokilpiseksi?

ViestiKirjoittanut lukiohomo » 22.4.2014 22:25

-JeSu- kirjoitti:Tuli hankittua -07 200 EXC, johon löytyy tullin paperit ja luovari minun ja edellisen omistajan väliltä. Tarvitseeko kilvitystä varten katkeamattoman luovutushistorian, vai riittääkö tuo minun ja edellisen omistajan välinen luovari?

Ilmeisesti tarvitsen myös coc-todistuksen, olen käsittänyt että sen saa tilattua esimerkiksi KTM-nordicilta. Tarvitsenko muita papereita? Pyörässä pitää ilmeisesti olla liikennevakuutus ennen rekisteröintikatsastusta?


Ne vaatii tullissa katkeamatonta luovarihistoriaa, jota ei ainakaan mulla ollut. Sanoivat sieltä että mennään sitten näillä mitä on. COC- todistus on välttämätön ja katsastuksessa ottaa kopiot veropäätöksestä. Ja juu liikennevakuutus pitää olla voimassa.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/kt ... g/id35603/ OSTAKAA!!!!
Jöönas
Pyörä:
Yamaha dt 125cc
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
9.4.2010 21:21
Re: Moottoripyörä valkokilpiseksi?

ViestiKirjoittanut Jöönas » 15.8.2014 15:58

Mistähän saisi varmaa tietoa pystyykö pyörää kilvittää valkokilpiseksi ennenkun on pyörän ostanut ? Kyseessä olis 390cc Husaberg Fe vuosimallia 2010 .
husa09
Liittynyt:
15.1.2015 23:15
Re: Moottoripyörä valkokilpiseksi?

ViestiKirjoittanut husa09 » 15.1.2015 23:27

TimoZeus kirjoitti:"Uudella kuljetusvälineellä tarkoitetaan arvonlisäverolainsäädännössä moottorikäyttöistä maakuljetusvälinettä, jonka moottorin iskutilavuus on yli 48 cm³ tai teho yli 7,2 kW; ja se on myyty enintään 6 kk kuluttua sen ensimmäisestä käyttöönotosta tai sillä on ajettu enintään 6 000 km. Kuljetusväline on uusi kun jompikumpi edellytys on voimassa."

Tämä suoraan tullin sivuilta.

Eli olkoon vaikka 10 vuotta vanha fillari, mutta jos on ajettu alle 6000km niin Tulli tulkitsee sen uudeksi.

Ja kyllä, ei tässä Suomen ( EU-direktiivien vastaisessa ) veromallissa ole järkeä.

Mihin tai mikä tulli eteläsuomessa on helpoin paikka aloittaa kilvitys?
lukiohomo kirjoitti:
-JeSu- kirjoitti:Tuli hankittua -07 200 EXC, johon löytyy tullin paperit ja luovari minun ja edellisen omistajan väliltä. Tarvitseeko kilvitystä varten katkeamattoman luovutushistorian, vai riittääkö tuo minun ja edellisen omistajan välinen luovari?

Ilmeisesti tarvitsen myös coc-todistuksen, olen käsittänyt että sen saa tilattua esimerkiksi KTM-nordicilta. Tarvitsenko muita papereita? Pyörässä pitää ilmeisesti olla liikennevakuutus ennen rekisteröintikatsastusta?


Ne vaatii tullissa katkeamatonta luovarihistoriaa, jota ei ainakaan mulla ollut. Sanoivat sieltä että mennään sitten näillä mitä on. COC- todistus on välttämätön ja katsastuksessa ottaa kopiot veropäätöksestä. Ja juu liikennevakuutus pitää olla voimassa.

Missä päin tullasit?
Viimeksi muokannut AceFin päivämäärä 15.1.2015 23:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tuplapostauksia, samassa viestissä voi lainata useampaa viestiä.
N1koS
Liittynyt:
18.1.2014 22:46
Re: Moottoripyörä valkokilpiseksi?

ViestiKirjoittanut N1koS » 9.3.2015 19:01

Aiheesta tiedustelisin?....Itse ostin punakilpipyörän, jonka mukana tuli COC todistus ja joku rekisteriote, jossa oli pyörän rekisterinumerokin...onkohan pyörä ollut joskus kilvissä? vai tuleeko näihin euroenskapyöriin tuo rekkarinumero valmiiksi, jos haluaa rekisteröidä niin on varattu valmiiksi runkonumerolle?
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Moottoripyörä valkokilpiseksi?

ViestiKirjoittanut Jarez » 10.3.2015 17:35

Trafille soitto kera tai paikallisella konttorilla käynti runkonumeron kera. Selventää asiaa varmasti nopeammin kun foorumiprofessoreiden odottelu ;) Rekisteriotteita ei yleensä huvinvuoksi tehdä, eli varmaankin jotain historiaa löytyy. Rekkarinumero vaihtuu aina uuteen kun kilpi palautetaan ja noudettaessa yleensä uusi kirjain numerosarja yhdistelmällä.
Viimeksi muokannut AceFin päivämäärä 10.3.2015 17:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
viluza^^
Pyörä:
Bandit 600
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
25.1.2010 19:32
Re: Moottoripyörä valkokilpiseksi?

ViestiKirjoittanut viluza^^ » 9.4.2015 21:55

Kysästäämpä täältä että olisiko tämmöisen pyörän suomeen kilvittäminen kuinka iso savotta?
http://www.nettimoto.com/suzuki/dr-z/1830066
Ollut siis Ahvenanmaalla kilvissä joskus.
Jos jollakin on asiasta kokemusta/tietoa.
Piikkinen99
Liittynyt:
6.8.2015 0:00
Re: Moottoripyörä valkokilpiseksi?

ViestiKirjoittanut Piikkinen99 » 6.8.2015 0:02

Jos haluasin vaikka Kawasaki kx125 valkokilveksi mitä minun pitää tehdä että menee läpi ilman huomautuksia? Oon lukenu tästä ihan perkeleesti mutta mistään ei oikein löydy vastausta. Olisin vailla selvää vastausta.. :D
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Moottoripyörä valkokilpiseksi?

ViestiKirjoittanut Husky510 » 7.8.2015 21:29

En tiedä nykysäännöistä, mutta joskus tuollaisia tehtiin näin, eli ostetaan KDX 125 saman vuotinen ja vaihdetaan se "tunnus" kilpi siihen, sitten KX sähköt, töötti, ajovalot, mittari, peilit, valot katkaisia, jarruvalot/tunnistimet.....Niin siinä se oli silloin, en tiedä miten onnistuu nykypäivänä, mutta kuulostaa sellaiselta hommalta että suosittelen ostaa suoraan jonkun KDX tai muun kilpa 125cc pyörän
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Moottoripyörä valkokilpiseksi?

ViestiKirjoittanut Stål » 8.8.2015 3:48

Piikkinen99 kirjoitti:Jos haluasin vaikka Kawasaki kx125 valkokilveksi mitä minun pitää tehdä että menee läpi ilman huomautuksia? Oon lukenu tästä ihan perkeleesti mutta mistään ei oikein löydy vastausta. Olisin vailla selvää vastausta.. :D

Ei onnistu laillisesti. Paitsi jos löytyy joku 90-luvun alun pyörä mikä on/on ollut rekisterissä. Silloin saatto vielä saada krosseja kilpiin. Aina voi laittaa kx koneen kdx:n runkoon ja toivoa ettei jää kiinni.
Husaberg FS 570
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Moottoripyörä valkokilpiseksi?

ViestiKirjoittanut Husky510 » 8.8.2015 9:44

Joo, noi on sellaisia juttuja, että mä ainakin unohtaisin, kun kyseessä on crossipyörä...
Ja kun maailmalta löytyy ihan laillisia kilpapyöriä, Hussea, Ktm, Tm, GasGas, jne jne
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään