Pikku A-kortilla isolla pyörällä ajaminen??

AdiposiC
Pyörä:
Varadero 125
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
16.5.2006 16:13

ViestiKirjoittanut AdiposiC » 27.11.2008 20:04

En huomannu kyllä mitään kuutiotilavuus/teho virheitä tossa äskeisessä tekstissä vaikka sitä vähän selvensinkin. Mutta joo, tuohan tässä oli kysymyksenä, kiitos :)
Galleriassa muutama kuva viimekesän Ruotsin Varre-rundilta
hartikaineneiosaa
Pyörä:
TZR myynnissä, isompaa tuloillaan.
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
19.4.2006 13:52

ViestiKirjoittanut hartikaineneiosaa » 28.11.2008 16:05

Huhhuh, täytyy myöntää että kylläpä vittumaisia poliiseja löytyy. :s Piikkiaikoina jouduin kerran mp-poliisin pysäyttämäksi joka totes vaan että "parempi olis et ens kerralla on kuristettu". :D
Suihkis vaan s**tana! :D
-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 8.12.2008 18:14

Multa ei oo ikinä kysytti korttia vaikka yli 20000km on tullut liikenteessä rullattua ja pyörät on ollut enemmän ja vähemmät laittomia aina. On puhallutettu mutta siinä kaikki.
Uraa uurtava motoristi
wrozi
Pyörä:
Cagiva freccia c12 90-vm
Paikkakunta:
Pyhtää
Liittynyt:
15.1.2005 20:08

ViestiKirjoittanut wrozi » 9.12.2008 19:20

-MarkusH kirjoitti:Multa ei oo ikinä kysytti korttia vaikka yli 20000km on tullut liikenteessä rullattua ja pyörät on ollut enemmän ja vähemmät laittomia aina. On puhallutettu mutta siinä kaikki.


Muuten lähes sama, mut ylinopeuksissa ei oikeen sellanen kiva tuuri oo mulla. Mopolla oli mut ei vissiinkää tällä gs:llä :(
Entropia
Pyörä:
Toivottavasti '10 kesäks...
Paikkakunta:
Theft City
Liittynyt:
11.9.2004 11:55

ViestiKirjoittanut Entropia » 9.12.2008 20:58

ronson kirjoitti:
-MarkusH kirjoitti:Multa ei oo ikinä kysytti korttia vaikka yli 20000km on tullut liikenteessä rullattua ja pyörät on ollut enemmän ja vähemmät laittomia aina. On puhallutettu mutta siinä kaikki.


Muuten lähes sama, mut ylinopeuksissa ei oikeen sellanen kiva tuuri oo mulla. Mopolla oli mut ei vissiinkää tällä gs:llä :(

Kulkeeko se ylinopeutta. :lol:


P.S. Pakko oli piikitellä. :D
I Don't Play Icehockey. I Ride Motorcycles, You Pussies!
www.haje.fi - Valokuvia
weyh
Liittynyt:
30.11.2004 19:09

ViestiKirjoittanut weyh » 9.12.2008 21:23

Miten sulla Entropia kävi koko kolarijutun kans? Kun sulla ilmeisesti oli pikkua ja pyörä täystehonen?
wrozi
Pyörä:
Cagiva freccia c12 90-vm
Paikkakunta:
Pyhtää
Liittynyt:
15.1.2005 20:08

ViestiKirjoittanut wrozi » 10.12.2008 11:35

Entropia kirjoitti:
ronson kirjoitti:
-MarkusH kirjoitti:Multa ei oo ikinä kysytti korttia vaikka yli 20000km on tullut liikenteessä rullattua ja pyörät on ollut enemmän ja vähemmät laittomia aina. On puhallutettu mutta siinä kaikki.


Muuten lähes sama, mut ylinopeuksissa ei oikeen sellanen kiva tuuri oo mulla. Mopolla oli mut ei vissiinkää tällä gs:llä :(

Kulkeeko se ylinopeutta. :lol:


P.S. Pakko oli piikitellä. :D


Kyllä sillä johonkin pääsee, 600:een yritän vaihtaa keväällä. Alkaa tuntuun jo laiskalta :D
Entropia
Pyörä:
Toivottavasti '10 kesäks...
Paikkakunta:
Theft City
Liittynyt:
11.9.2004 11:55

ViestiKirjoittanut Entropia » 10.12.2008 16:15

ronson kirjoitti:
Entropia kirjoitti:
ronson kirjoitti:Muuten lähes sama, mut ylinopeuksissa ei oikeen sellanen kiva tuuri oo mulla. Mopolla oli mut ei vissiinkää tällä gs:llä :(

Kulkeeko se ylinopeutta. :lol:


P.S. Pakko oli piikitellä. :D


Kyllä sillä johonkin pääsee, 600:een yritän vaihtaa keväällä. Alkaa tuntuun jo laiskalta :D


En ylläty, vähän lahna on tuo vehe...

weyh kirjoitti:Miten sulla Entropia kävi koko kolarijutun kans? Kun sulla ilmeisesti oli pikkua ja pyörä täystehonen?

Poliisit sano mun viaks, vaikkakin niiden todistelut asiasta oli samaa luokkaa kuin uskovaisilla. Kuulopuheita ja olettamuksia, ei varsinaista tietoa. Pärstäkerroin taisi vähän vaikuttaa ja entinen tausta. Vakuutuksesta tulee ainakin puolet takaisin, liikennevahinkolautakuntaan lähetetty yhden tutun kanssa väännetty varsin pätevän oloinen valitus, mutta siinä käsittelyssä kestää...
Sakkojahan tuli se 132€, joissa mukana ajokorttiluokan ylitys ja se joku ihme pykälä, risteyksessä pitää saada pysäytettyä. Taitaa olla korttiluokan ylitys 60€ tuosta sakkomäärästä.
I Don't Play Icehockey. I Ride Motorcycles, You Pussies!
www.haje.fi - Valokuvia
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 10.12.2008 16:23

Mikäs tuo Entropian tapaus on sitten? No, byrokratian rattaa tunnetusti pyörii hitaasti.
Dank memes melt steel beams.
Entropia
Pyörä:
Toivottavasti '10 kesäks...
Paikkakunta:
Theft City
Liittynyt:
11.9.2004 11:55

ViestiKirjoittanut Entropia » 11.12.2008 14:01

Tume34 kirjoitti:Mikäs tuo Entropian tapaus on sitten? No, byrokratian rattaa tunnetusti pyörii hitaasti.

Tilannehan oli tämä, kuten kuulustelupöytäkirjoihin kirjattiin.

Olin ajamassa naispuoleisen ystäväni kanssa moottoripyörällä. Saavuin Petäikönkadulta ja suunnistin kohti Relanderinkadun risteystä, tarkoituksena oli mennä ABC-huoltoasemalle.

Kiihdytin vauhdin noin viiteenkymmeneen. Huomasin punaisten valojen palavan ja autojen olevan jonossa vasemmalla kaistalla, yksi moottoripyörä oikealla. Päätin ryhmittyä oikealle.

Juuri kun olin saapumassa jonoon, valot vaihtuivat vihreiksi ja jonot alkoivat liikkua. Oikealla kaistalla ollut moottoripyörä oli jo kääntymässä Relanderinkadulle, kohti Varkauden porttia. Minun ei siis tarvinnut hidastaa, koska pääsin ajamaan kaistaa esteettä. Hieman ennen risteystä näin auton kääntyvän eteeni. Tein voimakkaan jarrutuksen, poliisit mittasivat matkaksi yhdeksän metriä. Osuin kuitenkin auton keulaan. Uskon nopeuden olleen törmäyshetkellä 10-20km/h. Matkustajani lensi ylitseni noin 3-5 metrin päähän. Minä taasen jäin konepellille, osittain pyörän ja auton väliin.

Kummatkin selvisimme ilman vakavampia vahinkoja, mustelmia vain.

Kuitenkin silminnäkijät esittävät minun tulleen pujottelemalla kaistojen välistä huomattavalla ylinopeudella. Arvioksi on annettu 70-80 km/h. Nämä väitteet eivät pidä paikkaansa.
Ensinnäkin, jarrutusjäljet ovat keskeltä kaistaa, joten tämä poissulkee kaistojen välistä pujottelun.

Huomattavasti hitaammasta nopeudesta tilanteessa kertovat seuraavat seikat

1) Vammamme olivat erittäin vähäiset.
2) Ehdin reagoida ja aloittaa jarrutuksen. 80km/h vauhdista en olisi ehtinyt tehdä mitään.
3) Moottoripyörästä romuttuivat vain keulan liukuputket, ohjausakseli katkesi ja etupuoliset katteet hajosivat kokonaan. Moottoriin tai emärunkoon ei tullut näkyviä vaurioita. Esimerkiksi heti keulaputkien takana oleva öljynjäähdytin ei saanut kuin pienen painauman, öljyä tai muita nesteitä ei valunut ulos. Isommissa vauhdeissa tämä osa yleensä hajoaa heti, huokoisen rakenteensa vuoksi.
4) Matkustajani lensi 3-5m metrin päähän ja minä jäin konepellille.

Jos vauhtia olisi ollut enemmän, olisivat vammamme olleet huomattavasti suuremmat, olisimme lentäneet paljon pidemmälle ja moottoripyörä olisi romuttunut täysin.

Ennen olin sitä mieltä, että poliisi tekee vain työtään ja päättäjät ovat perseestä. Nyt kun on poliisin kanssa asioinut useampaan otteeseen, voin todeta kummankin olevan yhtäsyvältä persereiästä.
I Don't Play Icehockey. I Ride Motorcycles, You Pussies!
www.haje.fi - Valokuvia
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 11.12.2008 14:57

No, järjettömyyshän on jo pitempään ollut vallitseva trendi...

Kyllä, hyviä pointteja tarinasi puolesta. Tosin vaurioiden suuruus on riippuvainen muistakin seikoista, mutta en koe mitään syytä epäillä sinua.

Typerää kyllä, kokeile käräjillä onnea?
Dank memes melt steel beams.
SnaG
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
25.10.2005 18:44

ViestiKirjoittanut SnaG » 11.12.2008 15:06

Kyllä nuilla todisteilla voisi onnistuakkin käräjillä
Allekirjoitus on heikoille
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 11.12.2008 15:09

Kyllä, jopa itsekin asiaansa ajavana. Tai sitten mennään kyllä melko syvällä jos kuulopuheet painaa enemmän kuin selvät todistettavat faktat.
Dank memes melt steel beams.
weyh
Liittynyt:
30.11.2004 19:09

ViestiKirjoittanut weyh » 11.12.2008 18:11

Eli minun käsityksen mukaan vakuutusyhtiö korvaa jos sattuu kolahtaan pikku a kortilla. Ellei sitten ole jotain ylinopeutta tai muuta vastaavaa, Kuvitellaan että ajan nopeudella 40 ja auto pukkaa kolmion takaa eteen. Vakuutus korvaa. Kortitta ajosta tulee sakot?
Entropia
Pyörä:
Toivottavasti '10 kesäks...
Paikkakunta:
Theft City
Liittynyt:
11.9.2004 11:55

ViestiKirjoittanut Entropia » 12.12.2008 11:57

^Tottakai se vakuutuskorvaa, jos laskut on maksettu.



Kävin silloin syksyllä asianajajan juttusilla, sanoi että vaikeahko voittaa asianajajankin kanssa. En nähnyt mielekkääksi lähteä puimaan riskillä 132€ sakkoja, liikennevahinkolautakunnassa muutoksen haku vakuutuskorvauksiin on onneksi ilmaista. Saa nähdä, milloin sieltä kuuluu jotain. Jotain Suomen "oikeudesta" kertoo se, että fysiikanlaskut ei auta puolustuspuheissa mitään, mutta syyttäjän penkiltä esitettynä painavat. Jotenkin ajaa hyvän miehen nihilistiksi tämmöinen.
I Don't Play Icehockey. I Ride Motorcycles, You Pussies!
www.haje.fi - Valokuvia