Tervehtiminen

Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Johnnie » 11.4.2013 23:52

Viides ajokausi lähtee ja koskaan en jätä kanssamotoristia tervehtimättä! On itselleni tärkeä osa moottoripyöräilyn tunnelmaa. 8)
Asian & American cars / bikes only.
Hakala-
Pyörä:
TE 450
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
8.1.2007 15:41
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Hakala- » 16.4.2013 20:13

Kyllä täälläkin käpälää nostan vastaan tuleville motoristeille. Pari vuotta ajanut isolla supermotolla niin harvemmin morjestettin takaisin. Nytkun ensimmäistä vuotta ajan tälläsellä munapyörällä niin jokainen vastaantuleva morjestaa :D
Melasm610
Pyörä:
Husqvarna SM610
Paikkakunta:
Uusimaa
Liittynyt:
27.3.2013 23:23
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Melasm610 » 16.4.2013 21:16

en kyllä oma-alotteisesti morota ku tuskin morotetaa takas ku luullaa piikiks :roll: mut toki jos käsi nousee vastaatulevalla ni kyllä ite morjestan takas.
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Johnnie » 16.4.2013 22:04

Melasm610 kirjoitti:ku tuskin morotetaa takas ku luullaa piikiks :roll:

Totta kai piikkiä morjestetaan takaisin ja itse vastaan tietenkin vaikka potkulautailijalle! Morjestan usein myös itse piikkikuskeja, jos ensin kerkeän, ja erotan mopoista. Ei minulla ole aikaa katsella pyörän kokoa sen vastaan tullessa, onko siinä nyt sitten 124 vai 200 kuutiota, mitä väliä. Motoristi se on kevytmoottoripyöräilijäkin, jos vain asenne on kohdallaan.

Itse olen jatkanut 2-pyöräisistä tutuksi tullutta morjestamista myös autoillessa, kun tuli omistettua sen verran harvinainen automerkki, että tapoihin kuului tervehtiminen myös sen ratissa. Kaikki eivät tietenkään tapaa tienneet, mutta yllättävän moni kyllä tervehti takaisin, tiesivätpä tai eivät. 8)

Kyllä motoristeista onneksi suurin osa edelleen osaa tervehtiä - en ole asiaa oikeasti tilastoinut, mutta mututuntumalta keskiarvoisesti sanoisin, että 8/10 vastaa minulle (tai joskus jopa kerkeää ensin).
Asian & American cars / bikes only.
ripakinttu
Pyörä:
Hakusessa
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
13.8.2008 16:21
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut ripakinttu » 18.4.2013 22:22

Aina oikeestaan lapasta ilmaan, jos vaan pystyy ja aina melkeinpä pystyy :D Harrikkakuskien annan morottaa ensin, sieltä harvoin nousee kättä takaisin.
Piikit tottakai messiin joukkoon, parille orvolle mopoilijalle oon näyttäny peukkua, ovat näyttäneet kovin innostuvan asiasta :lol:
Johnnie
Liittynyt:
5.5.2005 21:51
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Johnnie » 19.4.2013 13:45

ripakinttu kirjoitti:Harrikkakuskien annan morottaa ensin, sieltä harvoin nousee kättä takaisin.

Itsellä on oikeastaan päinvastainen tuntuma. Parhaiten vastaavat matkaenduro- ja custom-kuskit. Usein on oikein kunnolla lapanen ja koko käsivarsi sivulla. 8) Huonointa (joskaan ei huonoa silti) vastaamaan ovat olleet kyykkymotoristit, eikä oma pyörä ole tuntunut asiaan vaikuttavan. Tämäkin on nyt tosin taas mutuilua, en ole kirjaa pitänyt joten en voi tilastotiedoksi sanoa.
Asian & American cars / bikes only.
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 19.4.2013 13:55

ripakinttu kirjoitti:Harrikkakuskien annan morottaa ensin, sieltä harvoin nousee kättä takaisin.

No kokeileppa ite työntää kottikärryjä yhdellä kädellä...
ripakinttu
Pyörä:
Hakusessa
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
13.8.2008 16:21
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut ripakinttu » 19.4.2013 13:56

^Otanpa testinkiin, voisin melkein yrittää pitää kirjaa, ainakin customkuskeista :nörtti:

No mitä vittua rossoneri, ootko tosissas : D Kokeile istua harrikan päälle, molemmat kädet stongassa kiinni. Vaaaaarovasti ota kädet irti, hyppääkö pyörä kyljelleen? Hyrräliikkeistä yms, en ees yritä puhua sulle jos olit tosissasi.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Murska » 19.4.2013 16:05

Rossoneri kirjoitti:
ripakinttu kirjoitti:Harrikkakuskien annan morottaa ensin, sieltä harvoin nousee kättä takaisin.

No kokeileppa ite työntää kottikärryjä yhdellä kädellä...


Ai stana, repesin... :lol: :lol: :lol:
Bobber boy
Pyörä:
2x Honda monkey z50j HondaMonkey 110cc DerbiSenda X-racer Kymco Quannon 125
Paikkakunta:
somero
Liittynyt:
30.1.2009 20:30
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Bobber boy » 15.6.2013 21:31

Mitä nyt ite olen tänä kesänä piikillä ajellu niin kaikki joille oon moikannu (eli kaikille) on vastannu :)
Kyllä se kummasti nostaa fiilistä kun siinä sateen tihkussa ja hitonmoisessa sivutuulessa vastaan posottaan toinen motoristi ja vielä moikkaa :D
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut j|m| » 16.7.2013 3:23

Ite pyrin aina morjestamaan kaikkia muita paitsi noita hurlydurleja, niistä en oikee tykkää monen kokemuksen kautta. Ainahan se käsi ei sieltä nouse takas ku itellä 2-tahtinen supermoto piikki, mutta nuo matkaenduroilla yms. ajelevat morjestaa eniten ja nuitten kaa on aina tosi mukava rupatella niitä näitä huoltsikoilla ja taukopaikoilla :)
torstaattori
Pyörä:
KTM EXC 125 -05
Paikkakunta:
pyhäjärvi
Liittynyt:
20.7.2012 0:02
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut torstaattori » 7.9.2013 0:33

itsellä nyt eka vuosi tuon kottaraisen kanssa, ja kyllä 99% vastaan tulleista pyöristä on nostanut kättä, vaikka tuommonen räpätin onkin alla. Ei varmaan noin suurta prosenttia muuten olis mutta omana tapana on ollut siitä asti kun sen kortin sai niin nostaa kaikille vastaan tuleville pyörille kättä, mitä korkeemmalle sitä kättä nostaa niin sitä varmemmin sieltä joku vastaa, osa ehkä tervehdykseksi ja osa ehkä säälistä :D
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 29.9.2013 15:01

ripakinttu kirjoitti:No mitä vittua rossoneri, ootko tosissas : D Kokeile istua harrikan päälle, molemmat kädet stongassa kiinni. Vaaaaarovasti ota kädet irti, hyppääkö pyörä kyljelleen? Hyrräliikkeistä yms, en ees yritä puhua sulle jos olit tosissasi.

VItsihän tuo on, varmaan internetiäkin vanhempi sellainen.

Ala toki hyrrävoimista, mä en tosin käsitä miten ne tähän liittyvät.
ripakinttu
Pyörä:
Hakusessa
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
13.8.2008 16:21
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut ripakinttu » 18.4.2014 12:31

Ei nyt ihan tervehtimiseen taida kuulua, mutta tarpeeks lähellä kuitenkin. Eli miten porukka ilmaisee motoristiveljelle(tai siskolle) jos tämä on ajamassa tutkaan tahi ratsiaan? Vai annatteko vaan ajaa? :D Muistan että tästä on joskus puhuttu, ite näytän etu- ja keskisormea alaspäin, ikäänkuin peace-merkki väärinpäin. Ymmärtäisitkö tästä itse mitä on edessäpäin? Onko jotain kansainvälistä merkkiä olemassa? :lol:
Kiitos ja kuittais, tällästä tänään.
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52
Re: Tervehtiminen

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 18.4.2014 16:28

Kuva