Tervehtiminen

Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 10.2.2010 21:47

Traktorikuskit moikkaavat aina, kun toinen rattori tulee vastaan.
Näin sama linja motojen parissa ;)
gubbe89
Pyörä:
Yamaha XJR1200 -98
Paikkakunta:
Mouhijärvi "City"
Liittynyt:
25.4.2004 17:05

ViestiKirjoittanut gubbe89 » 18.2.2010 4:19

Tottahan toki sitä samaan elämäntapan hurahtaneille moikataan! Jotkut ovat morjestaneet myös ohi ajaessaan. Tietysti joissain tilanteissa voi unohtua tai olosuhteiden pakosta ei pysty, mutta pääsääntöisesti pyrin pitämään tapaa yllä :) Huomattavasti enemmän nousee käsiä tuolla isolohko-acella, kuin Varaderolla aikanaan, vaikka äkkiseltään saman kokoisilta näyttävät. Sitten ovat nämä rahasta sokeat uusmotoristit erikseen, joita ei varmaan elämäntapamotoristeiksi - niiksi, jotka yleensä tervehtivät, lasketa.
Derbimies^
Pyörä:
Yamaha Wr 400f
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
7.3.2009 2:28

ViestiKirjoittanut Derbimies^ » 15.3.2010 0:40

Mopoiästä asti olen tervehtinyt melkeinpä jokaista vastaan tulevaa moottorilla liikkuvaa 2-pyöräistä, ja kyllä sieltä yleensä vastataan jotenkin =) Ja tapa jatkuu myös tulevana kesänä.
ville_tapsa
Liittynyt:
29.4.2009 22:16
Jep!

ViestiKirjoittanut ville_tapsa » 27.3.2010 19:47

Rasenger kirjoitti:Hyvin täällä Raahessa ainakin morjenstetaan, kaikille olen morjestanut (ellei sitten ole risteys tms. hankala tilanne menossa, jolloin nyökkään tai en tee mitään) ja kaikki ovat takaisin morjestaneet, joskus jopa ennen kuin minä ehdin tehdä aloitetta. Jos joku ei morjesta eikä edes peilistä näy että olisi viime tingassa koittanut kättä liikauttaa niin samapa tuo, jotkut eivät tavasta tiedä ja joskus voi olla niin ajatuksissaan ettei huomaa. Ihan turha kiehua jos kaikki ei moikkaa.

Näin täällä Raahessa.
sahu
Pyörä:
Kawa zx6r
Paikkakunta:
vantaala
Liittynyt:
29.8.2006 8:29

ViestiKirjoittanut sahu » 31.3.2010 9:06

Ajankulukseni mietiskelin mitenkähän mahtaa olla posliinimopojen moikkaus..

Eikös sitä tällä kyseisellä foorumillakin joku ole maininnut, että poliisi käänty ympäri ja pysäytti/puhallutti, kun oli tassuaa virkavallalle päättänyt heilautella :lol:
Leite
Pyörä:
HVA SM 125 '06
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.12.2006 21:51

ViestiKirjoittanut Leite » 31.3.2010 10:41

Poliisia tuli kesällä useamminki moikattua, kerran luuli mopoksi ja lähti perään :lol: muuten ne vaan ei moikannu paitsi yhden kerran ku ajeltiin isossa letkassa ja kaikki nosti kättä niin poliisi päätti letkan viimeselle moikata
juuso_91
Pyörä:
Daytona 675 -09
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
17.7.2006 20:58

ViestiKirjoittanut juuso_91 » 31.3.2010 12:03

sahu kirjoitti:Ajankulukseni mietiskelin mitenkähän mahtaa olla posliinimopojen moikkaus..

Eikös sitä tällä kyseisellä foorumillakin joku ole maininnut, että poliisi käänty ympäri ja pysäytti/puhallutti, kun oli tassuaa virkavallalle päättänyt heilautella :lol:


ainakin 4 kertaa oon mp-poliisille kättä nostanu ja aina on nostanut takaisin..
sahu
Pyörä:
Kawa zx6r
Paikkakunta:
vantaala
Liittynyt:
29.8.2006 8:29

ViestiKirjoittanut sahu » 31.3.2010 15:44

juuso_91 kirjoitti:
sahu kirjoitti:Ajankulukseni mietiskelin mitenkähän mahtaa olla posliinimopojen moikkaus..

Eikös sitä tällä kyseisellä foorumillakin joku ole maininnut, että poliisi käänty ympäri ja pysäytti/puhallutti, kun oli tassuaa virkavallalle päättänyt heilautella :lol:


ainakin 4 kertaa oon mp-poliisille kättä nostanu ja aina on nostanut takaisin..


Hyvä, että löytyy myös niitä moottoripyöräileviä poliiseja eikä poliiseja moottoripyörillä!
Ogww
Pyörä:
Z750
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.4.2008 13:55

ViestiKirjoittanut Ogww » 31.3.2010 16:37

sahu kirjoitti:
juuso_91 kirjoitti:
ainakin 4 kertaa oon mp-poliisille kättä nostanu ja aina on nostanut takaisin..


Hyvä, että löytyy myös niitä moottoripyöräileviä poliiseja eikä poliiseja moottoripyörillä!

Eiks mp-poliiseilla käden nostaminen ole pysäytysmerkki? :lol:
http://www.nettimoto.com/kawasaki/z/1497797
Henkkis_
Liittynyt:
8.9.2005 21:32

ViestiKirjoittanut Henkkis_ » 31.3.2010 20:11

Olwi kirjoitti:
sahu kirjoitti:
juuso_91 kirjoitti:
ainakin 4 kertaa oon mp-poliisille kättä nostanu ja aina on nostanut takaisin..


Hyvä, että löytyy myös niitä moottoripyöräileviä poliiseja eikä poliiseja moottoripyörillä!

Eiks mp-poliiseilla käden nostaminen ole pysäytysmerkki? :lol:

Riippuu. Tästä oli joskus tm:ssä juttua. Jos pysäyttäävät niin nostaavat käden korkeelle. Jos moikkaatavat niin käsi pysyy matalalla. Jotkut jättäävät moikkaamatta että ei tule epäselvyyksiä. Tämmöstä muistelen lukeneeni.

Itse moikkailen enimmäkseen maantiellä, kaupungissa vähemmän.
Nemo Eläkeläinen
Liittynyt:
21.4.2002 15:46

ViestiKirjoittanut Nemo » 2.4.2010 1:36

Tuo on sinäänsä huono homma koska oli se käsi alhalla tai ylhäällä niin se on periaatteessa liikenteenohjausmerkki. Se on sitten toinen, että lasketaanko tiellä vastaan ajava kaikkonen liikenteenohjaajaksi joita voi bongata vaikka risteyksistä.

Mutta teoriassa näin, autokoulussa opetetan:

http://www.moponetti.com/poliisi.html
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 4.4.2010 1:23

Nemo kirjoitti:Tuo on sinäänsä huono homma koska oli se käsi alhalla tai ylhäällä niin se on periaatteessa liikenteenohjausmerkki. Se on sitten toinen, että lasketaanko tiellä vastaan ajava kaikkonen liikenteenohjaajaksi joita voi bongata vaikka risteyksistä.

Mutta teoriassa näin, autokoulussa opetetan:

http://www.moponetti.com/poliisi.html


Eiköhän tossakin voi järkeä käyttää: jos moikkaa poliisille ja se heilauttaa takas, niin tuskinpa kyseessä on muu kuin tervehtiminen. :)

Eri asia nämä poliisin moikkailut sitten, kun on pillit päällä ja valot vilkkuen ajettu peräkkäin pari markkaa lasissa pitkin kylän raittia...
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
JIPA7
Liittynyt:
5.4.2010 19:41

ViestiKirjoittanut JIPA7 » 6.4.2010 16:18

Niinno...? täällä pääkaupunkiseudulla alkaa olee noita kakspyöräsii kesällä sen verran että niitä saa moikata melkeenpä kokoajan, joten välillä sitä ei vaan jaksa heiluu ku päätön kana, mut hieno tapa toi on ja moikatkaa ihmees aina ku vaa mahis! ;)
pag
Paikkakunta:
04260
Liittynyt:
30.4.2008 20:53

ViestiKirjoittanut pag » 16.5.2010 11:46

Oon kans ite pari kertaa moikannu mp poliisille ja ehkä kerran moikannu takas, pari kertaa nyökänny.
ulisijat ulisee
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 16.5.2010 14:14

Jep mullekki nyökkää kun tervehtii takaisin. On jopa käsi noussut pariin otteeseen takaisin.

Eipä kehtaa enää leikkiä niitten kans, tiesvaikka vittuiluna ottais kädennoston ja sitten kaivellaankin leathermania esille.