Tervehtiminen

viltsu-vee
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
10.2.2007 23:16

ViestiKirjoittanut viltsu-vee » 3.6.2008 19:22

Tuntuu, että tämän kesän aikana on alkanu ihmiset enemmän moikkailemaan :) kokoajan saa ajaa käsi sivulla :D
GOLF MYYNNISSÄ!
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 3.6.2008 19:26

Reilu viikko sitten viikonloppuna kävin ruottinpuolella ja muistin tän keskustelun siel ajellessa. Meillä oli 3 pyörää liikenteessä. Kaikki kolme morjesti johdonmukaisesti kaikille vastaantuleville, ja tuloksena pari motoristia, joista toinen oli suomalainen :D Katoavaa kansanperinnettä ja tällä kertaa empiirisesti testattu. Kilometrejä tuli viitisen sataa ja pyöriä oli todella paljon.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Blondi
Pyörä:
Virago 535 '98, Dragstar 1100 2000
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
16.3.2007 11:32

ViestiKirjoittanut Blondi » 3.6.2008 20:37

Päivänä eräänä kevään alkukilometreillä olin keskustassa pienellä ajelulla ja kun lähdin liikennevaloista liikkeelle oli toisissa valoissa odottamassa joku custom-kuski joka iloisesti tuuttasi mulle kun oli varmaan itsekin ekaa kertää tänä vuonna liikkeellä. En päässyt vastaamaan kun edellä olevalta autolta oli (ilmeisesti) vaihteet hukassa ja sen mukaisesti myös mulla oli molemmilla käsillä hommaa. Kyllä jäi harmittamaan kun itselläkin oli mielessä tämän palstan keskustelu aiheesta :-(

Muuten olen kyllä hanska pystyssä aina kun joku tulee mopoa isommalla vastaan. Osa morjestaa takaisin, osa ei.
Jos äiti tietäisi niin pois hakisi...
Napo
Pyörä:
Husaberg Fs650e
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
27.8.2005 9:01

ViestiKirjoittanut Napo » 3.6.2008 21:33

sitä tunnetta ei voi kyllä sanoin kuvailla kun ajokauden alussa lähtee ajeleen ja moikkaa ja vielä huomaa vastakaikuakin,nostaa kyllä hymyn huulille :)
markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 3.6.2008 21:52

Kyllä tuo moikkailun määrä on ihan kääntäen verrannollinen pyörien määrään. Hohtoa hommassa oli varmasti paljon enemmän silloin, kun ei pyörää tullut joka ikisellä reissulla vastaan ja muutenkin harrastajat olivat enemmän massasta erottuvaa sakkia.

Helsinkiin ajaessakin saa kokoajan olla käsi ojossa.
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
Ville666
Paikkakunta:
Vesilahti
Liittynyt:
8.6.2005 14:23

ViestiKirjoittanut Ville666 » 3.6.2008 22:07

Itse tervehdin vaan, jos toinen moikkaa ensin, ja täytyy sanoa, että todella harva tekee niin. Voihan se tosin johtua siitäkin, että mun pyörää luulee helposti mopoksi, mutta katoamassa taitaa silti olla tuo tapa. Outoa vaan, kun täällä mototissa kuitenkin lähes kaikki sanoo morjestavansa ahkerasti.
markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 3.6.2008 22:11

Tääl mototissa ei ihan koko motoristikansa kokoonnu... ;)
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
mösjöö
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
21.7.2005 11:23

ViestiKirjoittanut mösjöö » 4.6.2008 9:44

Moni sanoo, että katoava perinne, mutta sitten kertoo, että ei morjesta itse, jos ei hänelle ensin morjesteta. Kappas oravanpyörä valmis, kumpikin osapuoli odottaa, että toisen lapa nousee ensin pystyyn ja kun näin ei tapahdu kumpikin ajaa putkinäöllä ohi. :) (ehkä hieman kärjistetty, joten älkää ottako niin tosissaa)

Välillä ihmetyttää, miten vaikeaa joillekin se takasin morjestus on. Ei se nyt niin paljoa maksa vaivaa pikkusen kättä heilauttaa, mutta jokainen tyylillää. Ymmärrän kyllä, että jos paljon pyöriä tulee jatkuvalla syötöllä, niin kättä ei enää yksinkertaisesti jaksa liikuttaa. :)
satkis
Pyörä:
gs500e
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
3.9.2006 19:27

ViestiKirjoittanut satkis » 4.6.2008 10:23

Ville666 kirjoitti:katoamassa taitaa silti olla tuo tapa.


Kaikkea muuta. Aika harvassa on ne jotka ei moikkaa, edes takasin. Jotkut morjenstelee käsi korkeella vaikka ajettas moottoritien kauimmaisilla kaistoilla, hyvä tapa.
JMlie
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
28.4.2007 22:14

ViestiKirjoittanut JMlie » 4.6.2008 14:14

Kyllä sitä ite tulee moikattua kaikille motoristeille.
N. 90% tervehtii takaisin. Eilen tuli vastaan semmonen Can-Am Spyder kolmipyöräprätkä enkä ollu iha varma, että pitäskö moikata, mutta sen kuskihan sitte nosti iha kunnolla käden korkealle ilmaan nii pitihän sitä itteki moikata :D
Pyrdänä
Pyörä:
625SXC, 2x 450EXC, 2x Sportster
Paikkakunta:
Birkala
Liittynyt:
11.5.2005 17:16

ViestiKirjoittanut Pyrdänä » 4.6.2008 22:57

Can-Am Spyder on trike väärinpäin :D Itse moikkaan myös trikeja ja mönkijöitä (harvemmin vaan tulee mönkkäreitä vastan), onhan heilläkin kuitenkin kypärät päässä ajettaessa
When we do right, nobody remembers. When we do wrong, nobody forgets
juuso_91
Pyörä:
Daytona 675 -09
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
17.7.2006 20:58

ViestiKirjoittanut juuso_91 » 4.6.2008 23:18

Pyrdänä kirjoitti:Can-Am Spyder on trike väärinpäin :D Itse moikkaan myös trikeja ja mönkijöitä (harvemmin vaan tulee mönkkäreitä vastan), onhan heilläkin kuitenkin kypärät päässä ajettaessa


mielestäni mönkijällä ajaja ei ole motoristi, joita itse morotan ku vastaan tulee ;) onhan osalla polkupyöräilijöistäkin kypärä päässään ;) moikkaatko heitäkin? Itse moikkaan kaikkia vastaantulevia pyöriä, paitsi mopoja, tosin aina ei piikille isommat nosta takaisin, mutta suurin osa kuitenkin.. Hieno tapa :)
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 4.6.2008 23:57

Moikkailee jos jaksaa, pyrin kyllä vastaamaan aina jos toinenkin moikkaa. Mutta esimerkiksi jossain mutkapätkällä tai kaupungissa, jossa on hankala tilanne yhdellä kädellä ajeltaessa, en edes koita. Nyökkää sitten vaikka. Motoristiuraa aloitellessa moikkasi kaikki mahdolliset härpäkkeet, nyttemmin vähän laiskistunut. Niin paljon tulee pyörää vastaan nättinä kesäpäivinä, että ei paljon molemmat kädet tangolla ehdi ajaakkaan jos kaikki meinaa moikata...
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 5.6.2008 0:43

prätkäpoliisi nyökkäsi tänään päätään kun tuli vastaan :)
Temu-
Pyörä:
Cagiva mito
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
23.5.2005 20:15

ViestiKirjoittanut Temu- » 8.6.2008 21:08

Täälläpäin melkeinpä jokainen motoristi nostaa räpylää kun vastaan tulee, vaikka piikillä liikunkin ;)