Moniko on ajanut moottoripyörällä kolarin?

Oletko ajanut kolarin moottoripyörällä?

163 14%
587 50%
418 36%
Ääniä yhteensä : 1168
plimplom
Pyörä:
Yamaha DT50X -07 Racing Blue
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
1.7.2007 22:10

ViestiKirjoittanut plimplom » 21.8.2009 18:35

Tällästä täällä eilen illalla:
http://www.kouvolansanomat.fi/page.php? ... 0927573839

http://www.kouvolansanomat.fi/Online/20 ... 27576052/4
(uutiset samasta tapauksesesta)

Kertokaahan mitä tollanen Honda CBR1000RR Fireblade kulkee 2vaihteella loppuun vingutettuna, paikalla liikku huhu että törmäyshetkellä yli 120km/h?
Galleria
WeDü
Pyörä:
Suzuki GSX-R 600 -04, Honda CBR 600F -88
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
5.6.2006 21:47

ViestiKirjoittanut WeDü » 21.8.2009 23:41

600 nappaa vauhtia 2 vaihteella jo 150:n kieppeille että siitä voipi ottaa jotakin suuntaa paljonko sitte kilonen kikotin liikkuis.
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 22.8.2009 16:29

plimplom kirjoitti:Kertokaahan mitä tollanen Honda CBR1000RR Fireblade kulkee 2vaihteella loppuun vingutettuna, paikalla liikku huhu että törmäyshetkellä yli 120km/h?

~180km/h.
KVG
Liittynyt:
19.11.2007 23:09

ViestiKirjoittanut KVG » 2.1.2010 7:31

Viime kesän aikoihin ajelin liikennesääntöjen mukaan 50km/h lievästi kaartuvaa tietä eteepäin. Sinä kauniina hetkenä havaitsin kävelijän jalkakäytävällä, ja luulin hänen jatkavan kävelyä suoraan. Kyseessä oli kuitenkin vanhempi ihminen, joka ei huomannut katsoa sivulle ylittäessään tietä. Tämän seurauksena hän käveli eteeni (suojatielle?) ja törmäsin häneen.

Hetken päästä heräsin jonkin matkan päästä pyörästäni ja jalankulkijasta. Minun ja hänen onneksemme autoilijat reagoivat nopeasti ja pysähtyivät reippaan matkan päähän meistä.

Herättyäni ajatuksiin tuli ensimmäisenä "ei voi olla totta...". Silminnäkijä tuli viereeni kyselemään olenko kunnossa ja käski minun pysyä maassa. Katselin ympärilleni ja näin naisen makaavan maassa ja vuotavan verta "paljon". Seuraavana näin pyörän kylellään, osia ympäri tietä ja mittarin käteni alla.

Kun olin hetken maannut maassa, tuli mies kysymään jospa pystyisin nousta ylös, jotta saataisiin liikenne kulkemaan.

Muutaman minuutin jälkeen saapuivat ambulanssit ja poliisit. Ensimmäiseksi, luonnollisesti ensiapuhoitajat juoksivat maassa makaavan naisen luokse, paketoivat ja veivät sairaalaan. Minut tarkistuttuaan he jatkoivat matkaa sairaalaan.

Sitten tulivat poliisit kyselemään, että mikä meni vikaan ja paljonko oli vauhtia. En muista mitä silloin vastasin. Kysymyksiin vastattuani asiallisesti virkamiehet lähtivät matkoihinsa ja aloin itse soittamaan kyytiä paikalle.

Pyörä ja mieli siis palasina tapauksen jälkeen. Itselleni ei fyysisesti käynyt kuinkaan, kipeitä lihaksia ja käsiä lukuunottamatta. Naiselta murtui lonkka ja kuulemma joitakin pieniä luita. Kuulemma myös sisäistä verenvuotoa oli ollut.

Itse en saanut tapaturmasta mitään maksuja virkavallalta, ei sakkoa, ei mitään. Tämäkin koska silminnäkijä todisti minun ajeneen normaalia nopeutta.

Kiitoksia silminnäkijälle todistamisesta, naiselle jonka teloin ymmärryksestä ja poliiseille asiallisuudesta.

Tämä tapahtui siis kevarilla.
Kimi-FIN
Pyörä:
Yamaha R1 -08
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.1.2010 11:46

ViestiKirjoittanut Kimi-FIN » 27.4.2010 19:27

Onhan tota muutaman kerran tullu konttailtua, kolme pärrää mennu lunariin.
Tarrat pyörään: http://www.tankpadshop.fi
Käy katsomassa vaihtoehdot tusina "carbonlookille" ja muut makeet tarrat esim autoon.
stumpe
Pyörä:
Yamaha YZF 600r Thundercat
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
6.8.2005 16:14

ViestiKirjoittanut stumpe » 5.5.2010 13:46

Aika paljon porukat lippailee pyörällä :eek: Itse olen pari kertaa kaatunut vakiomopolla. Kevarilla ei kertaakaan kaaduttu eikä kusiaisellakaan. Vielä?
FSS
Pyörä:
Ninja 250R -09
Liittynyt:
28.7.2008 13:53

ViestiKirjoittanut FSS » 7.5.2010 1:58

Gamer kirjoitti:Tässä kuukausi sitten tulin amiksesta mopolla. Risteyksessä tulee auto vastaan, mutta sitten sen auton takaa vasemmalta valkoinen omega päättää ylittää tien. Eipä siinä pahemmin olisi kannattanut jarrutella, muuten olisi auto tullut juuri jalan kohdalle kylkeen. Eli omega osuu mopon takarenkaan kohdalle ja minä lensin kylelleen. Ei mitään tullut itselleni, eikä pahemmin mopollekkaan :O Rekisterikilventeline vähän halkesi. Autosta lähti kilpi lentoon ja jotain listanpalasia.
Auton vikahan se tietenkin oli. Ja siitä lähtien olen aina ollut ylivarovainen siinä risteyksessä :)


Sehän on aina autoilijan vika eikä kokemattoman mopoilijan syy... *huoh*
Rossoneri
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 14:52

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 7.5.2010 17:07

Tota noin, jos ajat tasa-arvoisessa risteyksessä oikealta tulevan kylkeen, se on sun vika. Se, mälläätkö kokemattoman mopoilijan, vai toista miljoonaansa ajavan 60-tonnisen kanssa ei vaikuta syyllisyyteen.
Bronn
Pyörä:
Honda Shadow 125cc
Paikkakunta:
Koski TeeÄll
Liittynyt:
5.7.2007 21:56

ViestiKirjoittanut Bronn » 7.6.2010 22:33

Tiedä onko tämä paha kolari mutta ojas on kävästy.

Olin menos kaverin juhliin. Juhlat oli keskel mettää, eli piti hiekkatietä ajella joka oli mulle ihan uusi. Siinä sitten rauhallisesti ajellen 40km/h hiekkatietä, eteen tulee tiukka S-mutka. Puoles välii mutkaa oli sit pirun löysää hiekkaa ja siin sit lähti hieman persus alta. Täs kohtaa jo fiilunki "Nyt ei käy hyvin". Mutkas ulostulles meni hieman pitkäst ja siinä sit rysäytin veto-ojaan (n. 2m syvä oja). Vauhtia oli alle 20km/h kun ojaan mäsäytin. Siinä sit koitin epätoivoisesti saada pyörää pois mut se mihinkään lähtenyt, ojas oli 30cm vettä pohjal, nokkakohti taivast ja kostea nurmikko. Soitto kaveril ja 4 jätkän voimin saatiin ylös. Mitään ei menny rikki, ainoastaan tankki lähti kumipehmusteiden päältä pois eli hieman valskaa. Pitänyt jo pitkään tsekata noi pehmusteet, onko ne jossakin viel pantis vai tippuko ojaan.
Honda Shadow
Stretched
Pyörä:
GPR125
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
22.3.2010 16:28

ViestiKirjoittanut Stretched » 8.6.2010 17:00

Pahempaa ei oo sattunu muutakun että kouluun ajaessa näytti edellä tuleva vilkkua oikealle, noh lähdin ohittamaan vasemmalta koulun suoralla mutta auto kääntyikin siihen eteen koulun parkkikselle.
Näytti siis vilkkua väärään suuntaan, nopeella reagoinnilla nätit endot ja polvi kolahti auton takavaloon.
Plate
Pyörä:
Honda CBR 125R -07
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
28.5.2010 14:11

ViestiKirjoittanut Plate » 8.6.2010 17:36

Nykyisellä pyörällä ei ole tullu kaaduttua, mutta entisellä mopolla tuli kerran kaaduttua talvella kun ajoin uraa pitkin sileillä nastarenkailla. Kun olin kääntymässä oikealle niin tietenkin takarengas jää sinne uraan ja se derbi kaatuu kokonaan päälle. Siinä sitten autoilijat ihmetteli että pääseekö se sieltä alta poissa. Vahinkoja ei tullut kuin mustelmia ja nilkan venähdys.
[EDIT] kääntyminen olikin oikealle
stumpe
Pyörä:
Yamaha YZF 600r Thundercat
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
6.8.2005 16:14

ViestiKirjoittanut stumpe » 13.6.2010 14:03

Tässä oli pari päivää sitten kaverin kanssa pieni kisa käynnissä, mutkainen maantie... Kaverilla piikki ja mulla 600cebbo. 120km/h oli vauhtia, "varastin" sisäkaistan, katsoin vasemmalle, kaveri tulee sieltä, mutka suoraksi ja kyykky lentää nätisti syvään ojaan. No äkkiä pyörä sivuun ja juoksin katsomaan, helpotti kun kaveri heilutti kättä ojanpohjalta. Siinä sitten kylän setä tuli auttamaan pyörää ylös ojasta, ja huusi meille "ajakaa seuraavaan mutkaan vielä lujempaa!". Kaverille eikä pyörälle sattunut mitään, kerkes jarruttamaan 60km/h vauhtiin ennenkuin meni tutkimaan ojanpohjaa.

P.S. Mutkatiellä piikkinen voi piekseä kusiaisen, tietysti suoralla kusianen tulee ohi mutta jos ei suoria ole...
immutheboss
Pyörä:
Ei ole
Liittynyt:
11.4.2010 21:56

ViestiKirjoittanut immutheboss » 24.6.2010 23:59

Bye bye
Viimeksi muokannut immutheboss päivämäärä 1.9.2020 12:55, muokattu yhteensä 1 kerran
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 25.6.2010 20:21

Paska maahan tämä on... Tai oikeastaan koko ihmisten järjestelmällinen yhteiskunta on syvältä. :roll:
Loud Pipes Save Lives.
AAte
Pyörä:
KTM690SMCR -17
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.8.2007 14:34

ViestiKirjoittanut AAte » 6.7.2010 11:26

Noni sinne meni itellä jo kolmas kevari, tällä kertaa kolarin takia. Ajjoin 40km/h rajotuksella olevaa tietä ja hidastin suojatielle kävelyvauhtiin, takaa pamauttaa henkilöauto neljääkymppiä perään. Lensin jotenkin maahan oikealle kyljelle ensin, (auton konepellin kautta?) lyöden pään asfalttiin. Kypärä pelasti siis tietty. Samassa rytäkässä onnistuin sormen hajottamaan. Ylin nivel pikkurillistä raksahti irti johonki ihmeelliseen suuntaan sojottamaan ja samalla se repäs taiton voimalla sen sormen auki nii, että lihakset ja vissii vähä luutaki näky. Eli hanskat mulla oli käessä, joitten sisällä tää muussaantumine tapahtu. :D

Täydellinen sää oli, vastaosapuoli oli kertomuksensa mukaan katsonut vasemmalle etsiessään jotain tietä. Uudesti syntyneenä korvauksia hakemaan.
Kevarilla Kanarian valtavissa vuoristoissa!
http://www.motot.net/blog/AAte/kanarian ... b-454.html